En dan vooral de expertise van andere landen met ervaring negeren?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, vanuit expertise 'weet je' of kan je zaken inschatten.
Haal er Baudet en Wilders bij. Het is om niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je hoefde niet helderziend te zijn, dat is het punt nou net.
China, Singapore, Korea, Taiwan, Hong Kong, Italië.... Greep uit landen die er maanden, weken of dagen eerder al lasr van hadden.
Het RIVM koos er echter voor geen gebruik te maken van alle beschikbare data. Je doet net alsof dit virus 27-02 uit de lucht kwam vallen en niemand ook maar iets wist.
Sommige users hier, waaronder ik, Fresh Prince, I etc baseerden onze mening op beschikbare onderzoeken en bronnen. Als wij als leek deze bronnen kunnen gebruiken en juiste conclusies kunnen trekken is het toch niet teveel gevraagd als wij dat ook verwachten van het RIVM?
Nog erger, wekenlang is WHO gewoon genegeerd....
Wat jij wil.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is niet mijn mening, het zijn feiten.
Nou de feiten wijzen dus anders uit.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, vanuit expertise 'weet je' of kan je zaken inschatten.
Ja, maar het waren wel de experts.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou de feiten wijzen dus anders uit.
Even afschakelen, is ook nodig.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:24 schreef Kyran het volgende:
Op de vraag wat de regering begin maart had moeten doen is een simpel antwoord.... Alles wat ze nu doen.
Vol op de rem, en de tijd nemen op zorg voor te bereiden, tests te regelen, apparatuur te regelen, personeel te trainen, burgers laten inzien wat de gevolgen zijn als ze de maatregelen niet opvolgen etc.
Eind februari / begin maart wel al geroepen dat dit niet goed zou gaan en dat in je elleboog niezen en papier zakdoekjes gebruiken geen overvolle ICs ging voorkomen...
Toen werden wij paniekzaaiers genoemd en nu captain hindsight.
Tsja...
Nu even Netflixen, daarna reageer ik wel weer
Ik ben een normale kritische en best sceptische Nederlander en ik ben het eens met hoe de Nederlandse regering deze situatie aanpakt. Realistisch en gebaseerd op deskundigen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Je praat Rutte na.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik ben een normale kritische en best sceptische Nederlander en ik ben het eens met hoe de Nederlandse regering deze situatie aanpakt. Realistisch en gebaseerd op deskundigen.
Leuk mantra maar die deskundigen kramen sinds eind januari dus al bewezen onzin uit waarop steeds schorvoetend teruggekomen wordt.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:26 schreef Montagui het volgende:
Realistisch en gebaseerd op deskundigen.
Welke fout op fout heb je het over? Het twitter account van het RIVM?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Rutte is that you?
Deskundigen die al vier weken fout op fout stapelen.
Nou ik heb net teruggekeken, de moeite niet waardquote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Even afschakelen, is ook nodig.
Ik ga even VI terugkijken.![]()
Als je kritische en sceptisch zegt te zijn en je dit gedraai van het kabinet ziet, dan zeg je wel dat ze consistent bezig zijn?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik ben een normale kritische en best sceptische Nederlander en ik ben het eens met hoe de Nederlandse regering deze situatie aanpakt. Realistisch en gebaseerd op deskundigen.
Dan hou ik met een schuin oog dit topic ook maar in de gaten.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nou ik heb net teruggekeken, de moeite niet waard
Natuurlijk compleet logisch en totaal niet belangrijk, maar ik vind het wel jammer dat er geen sport meer isquote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dan hou ik met een schuin oog dit topic ook maar in de gaten.
Is dat overheid of is dat ons system?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:19 schreef Elizium het volgende:
[..]
Corona heeft een heel veel groter percentage IC dan de Griep. Dat verschil is groter dan het sterfte verschil.
Neemt niet weg dat de staat de zorg weg heeft bezuinigt. Aantal IC bedden en medische voorraden hier past niet bij een rijk westers land.
Nee, die uitgaan van gegevens, gegevens, gegevens.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je praat Rutte na.
Deskundigen die al vier weken fout op fout stapelen.
Vol op de rem om einde van het jaar weer dezelfde shit te krijgen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:24 schreef Kyran het volgende:
Op de vraag wat de regering begin maart had moeten doen is een simpel antwoord.... Alles wat ze nu doen.
Vol op de rem, en de tijd nemen op zorg voor te bereiden, tests te regelen, apparatuur te regelen, personeel te trainen, burgers laten inzien wat de gevolgen zijn als ze de maatregelen niet opvolgen etc.
Eind februari / begin maart wel al geroepen dat dit niet goed zou gaan en dat in je elleboog niezen en papier zakdoekjes gebruiken geen overvolle ICs ging voorkomen...
Toen werden wij paniekzaaiers genoemd en nu captain hindsight.
Tsja...
Nu even Netflixen, daarna reageer ik wel weer
Hoe groot verwacht jij dat je probleem over een paar weken is?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wij hebben ondertussen veel meer doden te betreuren dan bijv. ZK terwijl daar een flinke uitbraak plaatvond die door enorm veel testen, tracen en isoleren is bedwongen. Nederland keek ernaar en leerde er weinig van. Ik vertrouw liever op deskundigen die in staat zijn tot betere resultaten te leiden. The proof is in eating the pudding.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zeker in het belang van ons.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als je kritische en sceptisch zegt te zijn en je dit gedraai van het kabinet ziet, dan zeg je wel dat ze consistent bezig zijn?
Nee, bij ons wordt iedereen nu aangemoedigd om thuis te werken. Ik deed dat overigens altijd al.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:31 schreef Stoorzendert het volgende:
Bij mij op het werk gaat geld nog steeds boven veiligheid.Mijn afdeling (engineering) waar we met zo'n 10 man op zo'n 1meter van elkaar zitten, mag niet thuiswerken, want we moeten aanwezig zijn ter ondersteuning van productie
![]()
Gelukkig ben ik met een andere reden al 2 weken aan het thuiswerken. Maar dan nog, vind ik dat lullig voor mijn collega's en vrij onverantwoordelijk van mijn leidinggevenden.
Gaat dit bij andere ook zo stroef?
On the positive side: Mijn vrouw is vandaag officieel uitgerekend, dus ik sta te popelen
Cijfertjes zijn manipulatief.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wij hebben ondertussen veel meer doden te betreuren dan bijv. ZK terwijl daar een flinke uitbraak plaatvond die door enorm veel testen, tracen en isoleren is bedwongen. Nederland keek ernaar en leerde er weinig van. Ik vertrouw liever op deskundigen die in staat zijn tot betere resultaten te leiden. The proof is in eating the pudding.
Die gegevens waren er al lang, zoals Kyran ook al zei. Wij konden ze vinden, waarom de RIVM dan niet? Die doen 2 keer per week een nieuwe 'ontdekking' die ze allang uit onderzoeken in China of van de WHO hadden kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, die uitgaan van gegevens, gegevens, gegevens.
Maar goed, dat telt niet.
Welk probleem?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe groot verwacht jij dat je probleem over een paar weken is?
Dat hele isoleren is hier in Nederland compleet mis gegaan. Gezinsleden van besmette partners mochten gewoon alles doen, werk, boodschappen, feestjes, kroeg etc, want zo lang ze geen symptomen vertonen zijn ze niet besmettelijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wij hebben ondertussen veel meer doden te betreuren dan bijv. ZK terwijl daar een flinke uitbraak plaatvond die door enorm veel testen, tracen en isoleren is bedwongen. Nederland keek ernaar en leerde er weinig van. Ik vertrouw liever op deskundigen die in staat zijn tot betere resultaten te leiden. The proof is in eating the pudding.
RIVM heeft natuurlijk wel de schijn tegen na de één na de andere blunder. Ik hoop ook dat ze nu eindelijk wel de juiste keuzes maken.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:33 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zeker in het belang van ons.
Maar goed. Wat jij of anderen willen kan ook NOG slechter uitpakken.
Productie bedrijven denken anders over deze zaken denk ik. Zelf werk ik in de ict en ons complete personeel werkt al 2 weken thuis. Maar in onze sector is dat veel makkelijker. We hadden veel werk zelfs afgelopen weken, al onze klanten wilden ook thuis werken, dus vpn's instellen etc....quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:31 schreef Stoorzendert het volgende:
Bij mij op het werk gaat geld nog steeds boven veiligheid. Mijn afdeling (engineering) waar we met zo'n 10 man op zo'n 1meter van elkaar zitten, mag niet thuiswerken, want we moeten aanwezig zijn ter ondersteuning van productie
Gelukkig ben ik met een andere reden al 2 weken aan het thuiswerken. Maar dan nog, vind ik dat lullig voor mijn collega's en vrij onverantwoordelijk van mijn leidinggevenden.
Omdat mijn vrouw hoogzwanger is, en de kinderopvang / opa,oma gesloten zijn. Heb de baas opgebeld en medegedeeld dat ik voor mijn vrouw moet zorgen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, bij ons wordt iedereen nu aangemoedigd om thuis te werken. Ik deed dat overigens altijd al.
Inderdaad onverantwoord en je zou het ook eigenlijk moeten weigeren. Maar ik snap dat dat gevoelig ligt. Waarom mag jij dan wel thuis werken?
En proficiat
Ze waren daar veel beter voorbereid, begrepen direct de ernst (zoals.alle Aziatische landen) en hadden daar wel de middelen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ah top, doe je goedquote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:37 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Omdat mijn vrouw hoogzwanger is, en de kinderopvang / opa,oma gesloten zijn. Heb de baas opgebeld en medegedeeld dat ik voor mijn vrouw moet zorgen.
En Danku!![]()
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:31 schreef Stoorzendert het volgende:
Bij mij op het werk gaat geld nog steeds boven veiligheid.Mijn afdeling (engineering) waar we met zo'n 10 man op zo'n 1meter van elkaar zitten, mag niet thuiswerken, want we moeten aanwezig zijn ter ondersteuning van productie
![]()
On the positive side: Mijn vrouw is vandaag officieel uitgerekend, dus ik sta te popelen
Sorry voor de SC.
Alsof RIVM dat niet weet. Denk je dat diei dom zijn?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die gegevens waren er al lang, zoals Kyran ook al zei. Wij konden ze vinden, waarom de RIVM dan niet? Die doen 2 keer per week een nieuwe 'ontdekking' die ze allang uit onderzoeken in China of van de WHO hadden kunnen krijgen.
Doe jezelf een lol en lees ff een aantal van de begintopics, toen het alleen nog maar in China was, lees er een paar toen het in Italië kwam, dan zal je zien dat de vaste users hier het gewoon bij het rechte eind hadden en kan je meteen lezen wat voor 'ontdekkingen' er komende week op het programma staan.
De betrouwbaarheid van cijfers is altijd in twijfel te trekken maar die van ZK worden doorgaans als behoorlijk betrouwbaar ingeschat.quote:
Corona?quote:
Ik zou willen dat we deel gelijk hadden gekregen. Dan was het nog een stuk beter te behappen voor al onze zorghelden. We hebben 100% gelijk gekregen. En dat lag ook gewoon volledig in de lijn der verwachting.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:38 schreef opgebaarde het volgende:
Ik reageerde paar weken geleden bijzonder geagiteerd op de pessimisten en de pessimisten hebben deels hun gelijk gekregen.
Ik denk dat die gegevens vooral waren: hoeveel doen onze buurlanden. Daarom kon China het stoppen, en Europa niet. Als in China elke provincie zelf had kunnen beslissen welke maatregelen ze zouden nemen dan was het daar ook niet gelukt.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, die uitgaan van gegevens, gegevens, gegevens.
Maar goed, dat telt niet.
Ongetwijfeld in het belang van ons, maar wel traag en achter de feiten aanlopend.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:33 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zeker in het belang van ons.
Maar goed. Wat jij of anderen willen kan ook NOG slechter uitpakken.
Ja ik begrijp het enigszins ook wel. Ik werk nu dus vanuit thuis via een VPN, en kan hiermee 80% van mijn werk doen. Het gaat dus om die 20%; af en toe de fabriek in om te kijken of je instructies wel opgevolgd worden. Vergaderingen intern of met klanten hebben we al beperkt tot Skype en MS Teams.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:37 schreef Elizium het volgende:
[..]
Productie bedrijven denken anders over deze zaken denk ik. Zelf werk ik in de ict en ons complete personeel werkt al 2 weken thuis. Maar in onze sector is dat veel makkelijker. We hadden veel werk zelfs afgelopen weken, al onze klanten wilden ook thuis werken, dus vpn's instellen etc....
Heel veel mensen gaan dit van dichterbij dan ze lief is mee maken. Een opa, oma, vader of moeder die hun ontvalt, wellicht een collega of iemand verderop uit de straat.quote:
Je was niet geïnteresseerd in meningen las ik net.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:40 schreef Montagui het volgende:
[..]
Alsof RIVM dat niet weet. Denk je dat diei dom zijn?
eequote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
RIVM heeft natuurlijk wel de schijn tegen na de één na de andere blunder. Ik hoop ook dat ze nu eindelijk wel de juiste keuzes maken.
Denk het niet. Het IS een wereldwijd probleem.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld in het belang van ons, maar wel traag en achter de feiten aanlopend.
Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen, maar het is te lang onderschat.
Zou dit bewust gedaan zijn om stiekem wat herd immunity op te bouwen want zij hadden toch ook de info die zelfs FOK! al had?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat hele isoleren is hier in Nederland compleet mis gegaan. Gezinsleden van besmette partners mochten gewoon alles doen, werk, boodschappen, feestjes, kroeg etc, want zo lang ze geen symptomen vertonen zijn ze niet besmettelijk.
Ik denk dat we blij mogen zijn dat SARS-CoV-2 niet heel besmettelijk is, want anders zag het eruit hier in Nederland.
=edit=
Ow wacht even, mensen zijn wél al besmettelijk zonder dat ze zelf symptomen hebben en SARS-CoV-2 is wel heel erg besmettelijk en het ziet er inmiddels uit in Nederland!!!!
2 voorbeelden van het compleet falen van het RIVM, want beiden voorbeelden waren gewoon al wetenschappelijk vastgesteld als feit. Maar hey, het RIVM en de GGD waren gewoon een beetje stout.
Over 3 weken roepen we ow maar 450 dooien vandaag, dat is echt fantastisch; de daling lijkt nu echt ingezet!!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:43 schreef Elizium het volgende:
Gisteren lag ons sterfte percentage op 1 dag 30% hoger dan normaal op een dag, en nog steeds zijn er mensen die dat redelijk normaal vinden of zo
Wellicht een goed moment om te gaan slapen?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
ee
Kunnen zij alles vantevoren weten? DIT virus gedraagt zich mogelijk anders dan andere bekende virussen.
YES, let's nlame IRVM.
Dat begrijp ik. En komende winter wellicht Spaanse griep taferelen. Bahquote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Heel veel mensen gaan dit van dichterbij dan ze lief is mee maken. Een opa, oma, vader of moeder die hun ontvalt, wellicht een collega of iemand verderop uit de straat.
En voor de zomer is dit niet weg en na de zomer waarschijnlijk ook niet.
Vind het wel grappig dat ik nu dagelijks wel een kind/hond/vrouw hoor op de achtergrond.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja ik begrijp het enigszins ook wel. Ik werk nu dus vanuit thuis via een VPN, en kan hiermee 80% van mijn werk doen. Het gaat dus om die 20%; af en toe de fabriek in om te kijken of je instructies wel opgevolgd worden. Vergaderingen intern of met klanten hebben we al beperkt tot Skype en MS Teams.
Geen antwoord? OK.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wellicht een goed moment om te gaan slapen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |