Ah, zo'n 60% dus?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Lees het artikel eens, gebaseerd op Amerikanen die 25 jaar of ouder zijn (213 miljoen op moment van schrijven)

Heel China homo ja?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:46 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
China is echt homo voor het veroorzaken van corona.

In december nog kinderen naar België overgeplaatst omdat in Nederland te weinig capaciteit was.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik las eerder vandaag een artikel (juni 2019) over het Amsterdamse UMC, waar men "een paar keer per week" te weinig capaciteit had op de NICU (aanleiding voor het artikel was de overplaatsing van een zwangere vrouw van Amsterdam naar Gent). En dat probleem bestaat blijkbaar al decennia, vond ook advies van de gezondheidsraad aan de minister, april 2000, waarin gewezen wordt op het gebrek aan NICU capaciteit.
Als dat geldt voor de NICUs zal het voor ICUs niet anders zijn, gok ik..

Evenstar

Evenstar

Mooi dat ze naar die users hebben geluisterd dan.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:54 schreef Kyran het volgende:
Wel fijn dat de regering nu toch gaat inzetten op meer testen.
Iets wat WHO, Ab en sommigen users hier al wekenlang roepen.
Paar weken te laat, maar goede zet.

Ow dat werkt niet.quote:We willen benadrukken dat het onderzoek dat we doen naar de immuniteit tegen corona anoniem is. Je ontvangt hier als bloeddonor dus geen individuele uitslag van.

Hebben ze nu wel genoeg spullen?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:54 schreef Kyran het volgende:

Ja ja, we kennen het riedeltje van captain hindsight onderhand wel.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:54 schreef Kyran het volgende:

Evenstar

Evenstar

Moeten ze vaker doenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Mooi dat ze naar die users hebben geluisterd dan.

En eerder ook vooralquote:

WHO zei al vanaf het begin TESTEN TESTEN TESTEN.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:54 schreef Kyran het volgende:

Erg simplistisch dit.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
WHO zei al vanaf het begin TESTEN TESTEN TESTEN.
In Duitsland hebben ze ook drive-thru's waar je langs kan voor een test.
Wel beschamend dat de overheid steeds moet terugkomen op het beleid, eerst was de uitleg dat testen niet helpt en je gewoon thuis moet blijven als je niet lekker bent.
Ik vind het wel echt gênant worden, als we dadelijk massaal gaan testen dan denken mensen waarom het nu wel moet/kan.

Evenstar

Evenstar

Zoek nou eens op wat hindsight is.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ja ja, we kennen het riedeltje van captain hindsight onderhand wel.

Nederland zei eerder "lol lockdown zuigt" dan WHOquote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wel beschamend dat de overheid steeds moet terugkomen op het beleid, eerst was de uitleg dat testen niet helpt en je gewoon thuis moet blijven als je niet lekker bent.
Ik vind het wel echt gênant worden, als we dadelijk massaal gaan testen dan denken mensen waarom het nu wel moet/kan.

Ze sturen ze naar Libië om daar te vechten.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:57 schreef Dagoduck het volgende:
Turkije heeft migranten bij de Griekse grens weer teruggehaald vanwege coronagevaar? Wat is de echte reden?

Toetreding tot de EU?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:57 schreef Dagoduck het volgende:
Turkije heeft migranten bij de Griekse grens weer teruggehaald vanwege coronagevaar? Wat is de echte reden?

Evenstar

Evenstar

Ze verzinnen constant smoesjes en komen er later met hangende pootjes op terug.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]

Waarom begin je niet met roepen op 1 december 2019?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zoek nou eens op wat hindsight is.
Heb zoveel dingen al begin maart geroepen... dat kan je echt geen hindsight meer noemen.

Het percentage patiënten met overgewicht of obesitas (de kwalificatie voor ons stervelingen) dat op de IC terecht komt, wijkt nauwelijks af tov de gemiddelde bevolking.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In Westerse landen is natuurlijk ook meer overgewicht, in Nederland alleen al 51% van de bevolking.

Dit.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:04 schreef speknek het volgende:
Wat betreft overgewicht, volgens mij is de grootste risicofactor hoge bloeddruk (76% van de sterftes in Italie zag ik).
Dat verklaart eigenlijk vrijwel alles, het hogere percentage mannen (vrouwen worden beschermd door oestrogeen), het hogere percentage ouderen, en het hogere percentage overgewicht.
Dit artikel gaat er op in maar zegt dat het nog wel controversieel is, maar hypertensie is gelinkt aan ACE2 receptoren, die weer gebruikt worden door het virus om binnen te dringen.
http://www.nephjc.com/news/covidace2

Die deskundigen hebben er echter al wel een paar keer flink naast gezeten.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Waarom begin je niet met roepen op 1 december 2019?
En begin maart is bullshit. Toen was het al bekend.
Toen was de gedachte dat carnaval een besmettingsbron kon zijn terwijl carnaval al aan de gang was. Iedereen te laat, jij ook.
Feit is dat NIEMAND weet hoe dit virus zich gedraagt. JIJ niet, IK niet, en dan lijkt me vertrouwen op deskundigen de beste optie. OF die deskundigen uiteindelijk gelijk of ongelijk hebben staat in de sterren geschreven.

Ik verbaas mij wel vaker over experts m.b.t. het coronavirus.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het percentage patiënten met overgewicht of obesitas (de kwalificatie voor ons stervelingen) dat op de IC terecht komt, wijkt nauwelijks af tov de gemiddelde bevolking.
Dat is in China, Italië en in GB. De grafiekjes en staatjes zijn per land openbaar
Daarom verbaasde het mij dat de twee experts bij Jinek iets anders beweerden (waarbij ze aangaven dat het ze toevallig was opgevallen bij een klein groepje patiënten)

Het gros van de "het is maar een griepje"-roepers heeft nooit de griep gehad. Iedereen die wel ooit de griep gehad heeft weet dat dat ook bepaald geen kattenpis is.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:03 schreef VacaLoca het volgende:
Vergelijken met griep is dus niet gelijk aan corona betagelliseren. Het is het respecteren van de gewone griep.

Hoe kom je er bij dat men daar niet op inzette? Je moet wel de middelen hebben om dat te doen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:54 schreef Kyran het volgende:

Evenstar

Evenstar

In de sterren geschreven ja? Als wij het daarvan moeten hebben kan je beter mij vertrouwen denk ik, want dan heeft deskundigheid er sowieso weinig mee te maken.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Toen was de gedachte dat carnaval een besmettingsbron kon zijn terwijl carnaval al aan de gang was. Iedereen te laat, jij ook.
Feit is dat NIEMAND weet hoe dit virus zich gedraagt. JIJ niet, IK niet, en dan lijkt me vertrouwen op deskundigen de beste optie. OF die deskundigen uiteindelijk gelijk of ongelijk hebben staat in de sterren geschreven.

Wetenschappers en modellen bedoel je.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:04 schreef Montagui het volgende:
[..]

Je hebt zo te lezen weinig vertrouwen in mensen die ergens voor geleerd hebben en onderzoek gedaan hebben. Heb je zelf weinig scholing gehad?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wetenschappers en modellen bedoel je.

Of van die mensen die op kantoor zitten paracetamol te slikken en zeggen, ja ik heb een griepje maar ik kom wel werken.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Het gros van de "het is maar een griepje"-roepers heeft nooit de griep gehad. Iedereen die wel ooit de griep gehad heeft weet dat dat ook bepaald geen kattenpis is.
Zijn van die mensen die zich 4x per jaar ziek melden met griep op maandag en er dan woensdag weer zijn ofzo. Ja leuk en alles, maar dan heb je dus gewoon hoofdpijn, beetje keelppijn of verkouden; maar geen griep.
Denk dat het daardoor komt. Mensen scharen tegenwoordig alles onder griep. Vaak volkomen onterecht.

Evenstar

Evenstar

Dit.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]

Mogelijk. Maar dan omdat dit virus schijnbaar agressiever/anders is dan de 'bekende' virussen. Verder volgen ze een gangbaar (op basis van eerdere uitbraken) protocol.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die deskundigen hebben er echter al wel een paar keer flink naast gezeten.

Hoe kunnen we dit de overheid verwijten?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kinderen spelen een minimale rol bij verspreiding, scholen kunnnen open blijven > scholen gaan dicht onder maatschappelijk druk > toch maar even onderzoeken wat voor rol kinderen spelen
.

WAT had de regering begin maart moeten doen?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
In de sterren geschreven ja? Als wij het daarvan moeten hebben kan je beter mij vertrouwen denk ik, want dan heeft deskundigheid er sowieso weinig mee te maken.
Als de regering begin maart had ingegrepen waren we nu niet in deze situatie beland en hadden we meer tijd gehad om dit rustig aan te pakken.

Je hoeft niet meteen persoonlijk te worden als je geen argumenten meer hebt, dus ik zeg het volgende en ga verder niet meer op je in.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je hebt zo te lezen weinig vertrouwen in mensen die ergens voor geleerd hebben en onderzoek gedaan hebben. Heb je zelf weinig scholing gehad?

Nee, vanuit expertise 'weet je' of kan je zaken inschatten.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]

Nee dat ben ik niet, en ik volg het protocol netjes. Echter ben ik wel kritisch op het feit dat wij zaken anders aanpakken dan andere landen/WHO. Ik hoop van harte dat het RIVM gelijk krijgt.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mogelijk. Maar dan omdat dit virus schijnbaar agressiever/anders is dan de 'bekende' virussen. Verder volgen ze een gangbaar (op basis van eerdere uitbraken) protocol.
Ben JIJ die helderziende die weet dat dit virus anders is en WE dat protocol niet zouden moeten volgen?

Die heeft dadelijk de halve regering in UK besmet.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:13 schreef hollandia02 het volgende:
https://www.thesun.co.uk/(...)n-country-from-no11/
Door VIRUS getroffen Boris Johnson zwoer vanavond het land alleen te runnen in zijn flat in Downing Street, terwijl de zwangere verloofde Carrie Symonds zichzelf geïsoleerd kilometers ver weg is.
Gezondheidssecretaris Matt Hancock en Chief Medical Officer Chris Whitty onthulden ook dat ze gisteren positief waren getest.

Ace2 receptoren lijkt dus een beslissende factor.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:04 schreef speknek het volgende:
Wat betreft overgewicht, volgens mij is de grootste risicofactor hoge bloeddruk (76% van de sterftes in Italie zag ik).
Dat verklaart eigenlijk vrijwel alles, het hogere percentage mannen (vrouwen worden beschermd door oestrogeen), het hogere percentage ouderen, en het hogere percentage overgewicht.
Dit artikel gaat er op in maar zegt dat het nog wel controversieel is, maar hypertensie is gelinkt aan ACE2 receptoren, die weer gebruikt worden door het virus om binnen te dringen.
http://www.nephjc.com/news/covidace2

Wat fijn!!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:43 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Met mijn vader (die door corona in het ziekenhuis ligt met een dubbele longontsteking) gaat het ietsje beter. Koorts is minder, hij kan weer wat eten en hij stuurt zelfs af en toe een appje. Gaat dus de goede kant op!

Niks mis met kritisch, maar verwar je mening niet met feiten en mogelijkheden.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee dat ben ik niet, en ik volg het protocol netjes. Echter ben ik wel kritisch op het feit dat wij zaken anders aanpakken dan andere landen/WHO.

Evenstar

Evenstar

Je hoefde niet helderziend te zijn, dat is het punt nou net.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mogelijk. Maar dan omdat dit virus schijnbaar agressiever/anders is dan de 'bekende' virussen. Verder volgen ze een gangbaar (op basis van eerdere uitbraken) protocol.
Ben JIJ die helderziende die weet dat dit virus anders is en WE dat protocol niet zouden moeten volgen?

Het is niet mijn mening, het zijn feiten.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niks mis met kritisch, maar verwar je mening niet met feiten en mogelijkheden.

Ik heb geen probleem ermee dat mensen een andere mening vormen dan de mijne. Daarom reageerde ik ook op je. Maar wat maakt de taal van de wetenschappelijke publicatie uit dan?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:11 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je hoeft niet meteen persoonlijk te worden als je geen argumenten meer hebt, dus ik zeg het volgende en ga verder niet meer op je in.
Ik snap dat het vervelend is als je niet snapt dat andere mensen zelf een mening kunnen vormen door wetenschappelijke publicaties in het Engels te lezen.

Het 2017-18 griepseizoen was in de VS het dodelijkste van de laatste 20 jaar dacht ik.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:03 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe zijn we trouwens zo slecht hier op ingesteld als slechts twee jaar geleden er nog een zwaar griepseizoen was met 9.500 personen oversterfte in 18 weken? 16.000 ziekenhuisopnames, 1% sterftecijfer. Moet toch een les geweest zijn. In een bepaalde week overleden er evenveel mensen als tijdens de hongerwinter. De IC lag niet zo vol toen als nu, maar het had toch wel wat mensen wakker mogen maken dat bij een nieuw virus het dus nog erger wordt dan dat.
Disclaimer: Je wordt monddood gemaakt als je over de griep begint, dan ben je een idioot die stelt dat het maar een griepje is. Maar draai het eens om: de gewone griep is ook gewoon een dodelijke bitch die ondanks vaccins honderdduizenden mensen dood elk jaar. Elk jaar weer andere mutatie en soms dus vrij hoog sterftecijfer. Vergelijken met griep is dus niet gelijk aan corona betagelliseren. Het is het respecteren van de gewone griep.

Corona heeft een heel veel groter percentage IC dan de Griep. Dat verschil is groter dan het sterfte verschil.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:03 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe zijn we trouwens zo slecht hier op ingesteld als slechts twee jaar geleden er nog een zwaar griepseizoen was met 9.500 personen oversterfte in 18 weken? 16.000 ziekenhuisopnames, 1% sterftecijfer.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |