ditquote:Op zaterdag 7 november 2020 13:37 schreef Bleie het volgende:
Maar waarom zou je Amsterdam in willen met de auto? De fiets is sneller en makkelijker, en het ov is uitstekend.
niet iedereen werkt op fiets afstand en ov is gigantisch duurquote:Op zaterdag 7 november 2020 13:37 schreef Bleie het volgende:
Maar waarom zou je Amsterdam in willen met de auto? De fiets is sneller en makkelijker, en het ov is uitstekend.
Gelukkig woon ik niet in de buurt van Amsterdam.quote:Op zaterdag 7 november 2020 14:15 schreef Karzai het volgende:
[..]
niet iedereen werkt op fiets afstand en ov is gigantisch duur
dat zouden ze goedkoper moeten maken
Hier standaard om een rondje Rembrandt park te doen, aan te landen bij Vishandel Mop en dan zo weer naar huis.quote:Op zondag 29 november 2020 14:16 schreef stokj het volgende:
Het wordt een stuk kouder, kleed je wel goed aan als je naar buiten gaat
Wat was het net heerlijk om in West rond te lopen op de rustige stukken.
Omdat Amsterdamquote:Op vrijdag 4 december 2020 13:48 schreef Cinemaniak het volgende:
Bijna tijd om de stad maar te verlaten. Nu huren we nog, maar zelfs voor een budget van rond de ±5,5 ton is echt niks leuks te krijgen hier. Hooguit Nieuw-West, Noord of Z-O. Maar waarom wil iemand daar een huis kopen als je ook in nabij het centrum van Haarlem, Utrecht of Leiden kunt zitten?
Ditquote:
Tja.. maar toch ongelooflijk dat starters, zoals mijn vriendin en ik, met een aanzienlijk budget en salaris dit niet voor elkaar gaan krijgen. Of onze wensen zijn te groot, want een appartementje is zo goed als uitgesloten.quote:
Want zijn je eisen dan? Gezien je hypotheek moet je makkelijk +- 1500-1700 kunnen huren toch. (1/2 kamers apartement in West / Oost)quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:09 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
Tja.. maar toch ongelooflijk dat starters, zoals mijn vriendin en ik, met een aanzienlijk budget en salaris dit niet voor elkaar gaan krijgen. Of onze wensen zijn te groot, want een appartementje is zo goed als uitgesloten.
Of je wensen te groot zijn weet ik niet. Weet wel dat het een drempel is om in Noord/Nieuw-West/zuidoost te gaan wonen. Ben zelf van de Baarsjes naar Nieuw-West gegaan. Dat was wel een ding...quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:09 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
Tja.. maar toch ongelooflijk dat starters, zoals mijn vriendin en ik, met een aanzienlijk budget en salaris dit niet voor elkaar gaan krijgen. Of onze wensen zijn te groot, want een appartementje is zo goed als uitgesloten.
Huren is absoluut geen probleem. Wij willen alleen liever een koophuis en minimaal 3/4 kamersquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:17 schreef leeell het volgende:
[..]
Want zijn je eisen dan? Gezien je hypotheek moet je makkelijk +- 1500-1700 kunnen huren toch. (1/2 kamers apartement in West / Oost)
Ik zit alleen, 1 BR, voor 1350+- in Baarsjes. Voor 300 meer per maand had ik de beneden woning (tuin, kelder, 2 kamers)
Ja is een smak geld (en zonde), maar voor short-term terwijl je je hypotheek inleg opbouwt is prima toch?
Dat is inderdaad prijzig dan. Dat is natuurlijk ook "veel" ruimte voor Amsterdam.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:41 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
Huren is absoluut geen probleem. Wij willen alleen liever een koophuis en minimaal 3/4 kamers
Daar al heel lang niet meer geweest, en bij Vishandel Mop al jaren niet meer.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:01 schreef leeell het volgende:
[..]
Hier standaard om een rondje Rembrandt park te doen, aan te landen bij Vishandel Mop en dan zo weer naar huis.
Ja, dan noem je ook wat. Veel succes!quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:41 schreef Cinemaniak het volgende:
Huren is absoluut geen probleem. Wij willen alleen liever een koophuis en minimaal 3/4 kamers
Dat zou ik niet zo zeggen. Van Stadsdeelkantoor Nieuw-West naar Stadsdeelkantoor Zuidoost ben je wel een klein uurtje aan het fietsen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 10:57 schreef bianconeri het volgende:
Gelukkig woon ik niet in de buurt van Amsterdam.
Maar stel je woont wel in Amsterdam dan is alles in Amsterdam sowieso op fiets afstand.
Toen ik in Noorde woonde ging ik naar degene op het (oude) Mosplein. En toen ik in Nieuw-west woonde ging in inderdaad naar Stroek, die hebben sinds kort een nieuwe stand op het Sierplein. Jaartje ofzo, deze is ook goed ja. Maar Mop is m'n favoriet.quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:17 schreef stokj het volgende:
[..]
Daar al heel lang niet meer geweest, en bij Vishandel Mop al jaren niet meer.
Ben je weleens bij Fred de Zeemeeuw in noord geweest of Stroek Sierplein?
Even kijken of ik morgen dan Mops een kans geef. Had namelijk wel trek in gebakken vis.quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:25 schreef leeell het volgende:
[..]
Toen ik in Noorde woonde ging ik naar degene op het (oude) Mosplein. En toen ik in Nieuw-west woonde ging in inderdaad naar Stroek, die hebben sinds kort een nieuwe stand op het Sierplein. Jaartje ofzo, deze is ook goed ja. Maar Mop is m'n favoriet.
Ik woon inmiddels al ruim 10 jaar heerlijk in Noord. We zitten vlak bij de metro, dus als we zouden willen staan we binnen een kwartier op de Dam - met de fiets ietsjes langer natuurlijk. Sinds maart komen we weinig meer in het centrum, maar dat zou ook zo zijn als we nog in ons oude huis in Zeeburg woonden, denk ik zo.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:41 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
Dat is lastig, naar dat soort woningen is enorm veel vraag, en er zijn er weinig van.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:41 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |