abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:30:40 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192295414
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Tot een paar dagen geleden zeker nog wel ja
Nee hoor, het gros niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:30:59 #102
62913 Blik
The one and Only!
pi_192295419
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:29 schreef _I het volgende:

[..]

Door wie?
Door het RIVM. Rutte heeft ook duidelijk gezegd dat wat hem betreft de scholen niet dicht zouden hoeven gaan. Maar dat die keuze is gemaakt wegens maatschappelijke druk.
pi_192295429
quote:
12s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:25 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ook hier speelt net als met/bij kinderen, de statistiek - voor veel mensen - een vermaledijde rol.

Probeer te begrijpen dat elkaar aanraken NIET noch het als doel te voorkomen is en we - RIVM/Kabinet - bezig zijn met kansen de gevolgen te verminderen.
Het is daarbij NIET optellen van kansrisico maar vooral die middelen in een model. Een model dat NIET 100% garantie biedt maar wel een grote kans dat het werkt.
In de foutmarge kan het zijn dat het model in specifieke gevallen fout uitpakt en dan is het prettig dat rekening wordt gehouden dat dit het geval zou kunnen zijn.

Elkaar tegenkomen in de supermarkt heb je ondanks dat het je kan gebeuren, zelf in de had. Ik wacht even tot die ander weg is, ook al is het mijn beurt om te graaien in de groente. Vwb kinderen is dat een toch gecontroleerd risico nemen. De keuze daarvoor wordt overgelaten aan de eigen situatie omdat het kabinet nu (nog) niet kan/wil beslissen wat een ouder moet doen.

Kinderen hebben statistisch gezien een klein aandeel in de verspreiding mits zij dan wel uit de buurt van kwetsbaren blijven. Kinderen zelf, jong en sterk, zullen - zo we nu aannemen - weinig gevolgen hebben van de besmetting ansich. De vraag is dan wil/ga je als ouder dat risico nemen...... ouderschap is dan ook nooit makkelijk.
Ik snap je uitleg/post.

Maar het probleem is denk ik dat een deel van het volk dat niet snapt..
pi_192295436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Linkje?
Was gewoon echt op rtl4, ze noemden het extra nieuws, ging dwars door Jinek heen.
Was volgens mij een herhaling van Het half8 nieuws.
Tenminste dat was gisteren wel het geval.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192295442
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als we NOS al niet als bron mogen gebruiken. Dat moet RIVM maar even een belletje doen naar NOS dat het niet klopt ... kom op zeg :')
Ik denk overigens dat het RIVM wel wat beters te doen heeft dan iedere bron op te bellen om aan te geven dat hun woorden met te weinig nuance gebracht worden. Dat lukte ze zelfs niet bij de belangrijke speech van Rutte. Zelfs daar moesten ze een dag later gaan nuanceren bij hun technische briefing.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192295456
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik snap het niet, die Gommers zei dat de piek eind mei kwam. wat gaat er dan gebeuren, we hebben Maandag al strengere regels ingevoerd, die gaan dus niks helpen?
verder hebben we de carnavalsgolf al gehad, dat is alweer 4 weken geleden
Er zijn nu een hoop besmettingen. Besmettingen binnen het gezin gaan nog door en ook in de zorg. Puur op aantallen komt de golf nog. Die golf zou aanhouden tot eind mei, begin juni.

Het heeft dus wel zin, maar dat we onder de capaciteit zouden blijven is nooit een haalbare zaak geweest.
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:32:30 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_192295457
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee hoor, het gros niet.
Dus als je ziek wordt in een verpleegtehuis, en ze kunnen je daar niet behandelen, dan doen ze niks en mag je creperen?

Misschien heb ik een verkeerd beeld van de gezondheidszorg, maar dat geloof ik niet
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:32:33 #108
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192295458
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192295463
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:28 schreef _I het volgende:

[..]

Bron
Niet de persoon op wie je reageerde, maar inderdaad, dit is niet helemaal zeker voor zover ik weet. Echter is het vrij aannemelijk. In een set van 44000 geteste Chinezen was 1% van de besmettingen in de range van 0-9 jaar en 1.5% in de range van 10-19. Meer onderzoek hiernaar schijnt wel handig te zijn volgens het RIVM, maar er is niet echt bewijs dat jongeren een aanzienlijke verspreider zijn van dit virus.

Wil natuurlijk bronnen geven, maar ben ook bezig met andere dingen. Als je wilt, dan vraag maar.
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:33:42 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_192295471
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:31 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik snap je uitleg/post.

Maar het probleem is denk ik dat een deel van het volk dat niet snapt..
Dat denk ik wel. Er is niemand in mijn omgeving waar ouders hun kinderen nog naar opa en oma laten gaan
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 maart 2020 @ 22:33:45 #111
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192295472
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik snap het niet, die Gommers zei dat de piek eind mei kwam. wat gaat er dan gebeuren, we hebben Maandag al strengere regels ingevoerd, die gaan dus niks helpen?
verder hebben we de carnavalsgolf al gehad, dat is alweer 4 weken geleden
Even heel grof gezegd

Besmetting > 7 dagen incubiatie tijd > paar dagen ziek > paar dagen ziekenhuisopname > drie weken IC (dit is echt even ongenuanceerd rekenen als voorbeeld)

Dat is al vijf weken. Ja, twee weken geleden zijn er maatregelen genomen, maar dat heeft niet voor een totale stop gezorgd. Je krijgt dus straks een combinatie van de piek van de volgende paar dagen en mensen die alsnog besmet zijn geraakt na de maatregelen.
pi_192295473
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Door het RIVM. Rutte heeft ook duidelijk gezegd dat wat hem betreft de scholen niet dicht zouden hoeven gaan. Maar dat die keuze is gemaakt wegens maatschappelijke druk.
Dan klopt het. ;) Ze hebben het namelijk wel geroepen, maar dat was op een aanname. Het moet namelijk nog bewezen worden, maar over het algemeen zijn kinderen juist verspreiders.
pi_192295474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zondag, bij +10% op vrijdag en +10% zaterdag.
Bij de huidige bezetting van 1150 neem ik aan?

De capaciteit gaat naar 1600, dus dan is er plek voor 450 extra patiënten toch?

Hoe lang hebben we dan ruimte, tot die 450 vol liggen is de verwachting?
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:34:14 #114
147172 THEFXR
Alpha Bear
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:34:19 #115
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192295482
Communicatie tussen kabinet en de bevolking verloopt niet altijd even vlekkeloos, maar in deze crisistijd is communicatie zeer belangrijk onderdeel om vertrouwen met elkaar te hebben. Maar het volk begrijpt niet alles meteen goed wat de maatregelen in houden zowel bij hun grote verwarring is wat data in houdt... evenementen verboden tot 1 juni en andere maatregelen tot en met 6 april. Misschien is het wel handig geweest om een crisisminister aangesteld worden om alles coördineren samen met zijn collega's. dan schept duidelijkheid voor het volk.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192295491
quote:
Dat is geen onderzoek, dat is de site van het RIVM. Jij had het over een onderzoek.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2020 @ 22:35:29 #117
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192295500
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:33 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Bij de huidige bezetting van 1150 neem ik aan?

De capaciteit gaat naar 1600, dus dan is er plek voor 450 extra patiënten toch?

Hoe lang hebben we dan ruimte, tot die 450 vol liggen is de verwachting?
Maar die extra capaciteit is er niet allemaal zondag al. Zondag zal er ongetwijfeld al meer zijn dan nu en nu zal er meer zijn dan vijf dagen geleden lijkt me, maar het is nog niet genoeg.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192295501
quote:
WMD: kans dat het coronavirus in drinkwater zit is nihil
26. maart 2020 539 Views 0 reacties
Hoogeveen – Gistermiddag kwam het RIVM met het bericht dat het nieuwe coronavirus in Nederlands rioolwater aangetroffen. Dat blijkt uit onderzoek van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu . Sommige patiënten met COVID-19 hebben het nieuwe coronavirus in de ontlasting. Die ontlasting komt via de toiletten in het riool terecht.

Waterleiding Maatschappij Drenthe laat in een reactie weten op vragen dat de kans dat het coronavirus in drinkwater zit is nihil. U hoeft zich geen zorgen te maken, want rioolwater is geen drinkwater aldus het WMD . Het coronavirus raakt ons allemaal, maar WMD blijft gewoon Drents drinkwater leveren. Drinkwater is van levensbelang. Daarom is de WMD goed voorbereid op allerlei noodsituaties. Ook op een pandemie.Het water is veilig, betrouwbaar en goed beschermd tegen virussen. WMD neemt alle maatregelen om de verspreiding van het virus te voorkomen. En we blijven ze doen.

Waterschap
Medewerkers bij de rioolwaterzuivering van waterschappen zijn goed beschermd tegen het virus. Mensen die in de buurt van een rioolwaterzuivering wonen lopen niet meer risico om besmet te worden met het coronavirus. Bron: WMD
https://regionieuwshoogev(...)kwater-zit-is-nihil/

Ik denk dat we ons zorgen mogen maken, aangezien de kans weer nihil is. :')
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:35:31 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192295502
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat er thuis veel mensen aan corona overlijden maar goed.
Dat is dus wel wat die huisartsen zeggen.
pi_192295508
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Niet de persoon op wie je reageerde, maar inderdaad, dit is niet helemaal zeker voor zover ik weet. Echter is het vrij aannemelijk. In een set van 44000 geteste Chinezen was 1% van de besmettingen in de range van 0-9 jaar en 1.5% in de range van 10-19. Meer onderzoek hiernaar schijnt wel handig te zijn volgens het RIVM, maar er is niet echt bewijs dat jongeren een aanzienlijke verspreider zijn van dit virus.

Wil natuurlijk bronnen geven, maar ben ook bezig met andere dingen. Als je wilt, dan vraag maar.
Het gaat mij om het feit dat het een aanname was. Niet op bronnen gebaseerd. Daarom doen ze nu zelf een onderzoek.
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:35:51 #121
62913 Blik
The one and Only!
pi_192295513
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:33 schreef _I het volgende:

[..]

Dan klopt het. ;) Ze hebben het namelijk wel geroepen, maar dat was op een aanname. Het moet namelijk nog bewezen worden, maar over het algemeen zijn kinderen juist verspreiders.
Zie de post van snertmetchoco, ze verzinnen dingen niet zomaar
pi_192295519
quote:
4s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:34 schreef _I het volgende:

[..]

Dat is geen onderzoek, dat is de site van het RIVM. Jij had het over een onderzoek.
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19

Staan allerlei bronnen bij.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192295527
ik vind Ali B toch wel een toffe gozer
pi_192295530
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:28 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Die rij heb ik gezien, kan niet goed zijn m.b.t.. besmetting. :')

Alle IC plekken vol is natuurlijk voor meerdere landen zo, hier over een week ook?

Lijkt mij inderdaad de hel op aarde, zoveel patiënten met ernstige klachten.

Hoop dat het niet hier niet zover komt..
Nee als je het nog niet had, dan krijg je het wel als je zo bij elkaar staat.

Ja die IC plekken is overal een probleem. Maar is het in New York niet heel snel gegaan? Hier lopen we komend weekend klem denk ik.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192295539
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar die extra capaciteit is er niet allemaal zondag al. Zondag zal er ongetwijfeld al meer zijn dan nu en nu zal er meer zijn dan vijf dagen geleden lijkt me, maar het is nog niet genoeg.
Dus mochten er zondag/maandag flink wat auto-ongelukken gebeuren, is er geen ruimte op de IC voor bepaalde mensen?

Ja, er rijden minder auto's nu maar de kans is wel aanwezig..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')