Dat denk ik ook, maar de snelheid waarmee er bijzonder onverstandige maatregelen worden genomen choqueert me. Die gaan niet alleen voor een recessie zorgen maar ook voor een eurocrisis. Misschien is GB er wel net op tijd uitgestapt.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die recessie komt wel, daar hoef je geen twijfel over te hebben.
Zo lang als dit virus rond waart en daar maatregelen voor nodig zijn. Zodra het weer kan gaat iedereen uit eten en naar de kapper.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Een hele zware en zeer lange recessie!
Ik denk dat GB een veel groter probleem heeft.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar de snelheid waarmee er bijzonder onverstandige maatregelen worden genomen choqueert me. Het gaat niet alleen voor een recessie zorgen maar ook voor een eurocrisis. Misschien is GB er wel net op tijd uitgestapt.
Wij mogen straks de klappen van Spanje en Italië opvangen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:18 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ik denk dat GB een veel groter probleem heeft.
Dat ja. Ook met dat grafiekje over IC capaciteit. Honderden verschillende lijnen en ze gaan uit van de blauwe/paarse lijnen en zelfs die kloppen na een paar dagen al niet meer.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het model is het doel op zich lijkt het wel inderdaad.
Maar als er iets onverwachts gebeurd, dan is het model niet meer betrouwbaar..
Ik denk dat we zelf ook grote klappen krijgen hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij mogen straks de klappen van Spanje en Italië opvangen.
Jaap heeft dat nooit zo gezegd:quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)luiden-noodklok.html
[..]
Bron: https://www.bnnvara.nl/ze(...)n-sterftecijfer-rivm
[..]
Bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)n-zonder-corona.html
Dit kan toch niet .....
Het RIVM rekent zich nogmaals rijk. Je kan de beste modellen van de wereld hebben, maar als je er geen fatsoenlijke data in stopt heb je niks aan die modellen.
Dan schuiven we toch wat met de cijfers, klopt het model wel weer.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het model is het doel op zich lijkt het wel inderdaad.
Maar als er iets onverwachts gebeurd, dan is het model niet meer betrouwbaar..
En GB al helemaal, als je ziet dat daar mensen vorige week nog gewoon in de metro zaten. Die waren nog passiever dan ons.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:19 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ik denk dat we zelf ook grote klappen krijgen hoor.
Nou, die zijn al erg genoeg zonder de klappen op te moeten vangen van landen die al jaren aan financieel wanbeleid doen en daar niet op aangesproken wensen te worden door hun Europese vrinden.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:19 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Heb je het fragment al gekeken?quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat ja. Ook met dat grafiekje over IC capaciteit. Honderden verschillende lijnen en ze gaan uit van de blauwe/paarse lijnen en zelfs die kloppen na een paar dagen al niet meer.
Als het nou één keer was geweest, of twee keer had ik gezegd "shit happens, ze doen ook hun best". Echter zitten ze er keer op keer naast.
Als je nu naar IC bezetting kijkt zegt het al genoeg dat ze het verkeerd hebben ingeschat en niet op "safe" hebben gespeeld. Over drie dagen zitten de IC's vol als de bestelde beademingsappartuur niet geleverd wordt. Het had allemaal niet zo spannend moeten zijn.
quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijk de briefing anders even terug:
https://www.npostart.nl/n(...)03-2020/POW_04504950
Vanaf 01:19:11, de vraag van Dhr. Veldman (VVD):
"Cijfers zijn een probleem"
"De meest harde cijfers die we hebben zijn de ziekenhuisopnames"
"En vanuit de ziekenhuisopnames de overgang naar de IC"
"Van de ziekenhuisopnames wordt in bijna alle gevallen bevestigd dat het om deze infectie gaat"
"Het antwoord is dat het heel ingewikkeld is om nou hard te zeggen wat de cijfers van het land zijn"
"Ik zou het willen houden bij ziekenhuisopnames"
Ik hoor niets dan nuance m.b.t. de cijfers.
Het zou best goed mogelijk zijn dat paar bejaarden ernstig ziek geworden zijn in verpleeghuizen toch naar het ziekenhuis werden getransporteerd met een speciale ambulance. Maar verpleeghuizen is niet toegerust op verzorging van hele zware corona-gevallen met eventueel beademingsapparaat. Het ziekenhuis is beter toegerust met deze materialen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Denk je dat mensen van verpleeghuizen nog naar het ziekenhuis gaan?
Absoluut, (weer) dankzij rivm komt de klap van de samenspelende kinderen nog. Zijn niet besmettelijk hoor! En carnaval vier je met een klein groepje.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:19 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Sterkte, dit klinkt verschrikkelijk.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:05 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Mijn vader ligt sinds gisteren met corona in het ziekenhuis. Het is vreselijk om er niet heen te mogen, ik mag niet naar mijn moeder, ik mag zelf ook nergens heen omdat ik het waarschijnlijk ook heb. Normaal zou ik afleiding zoeken maar nu moet ik alleen thuis zitten terwijl ik me zorgen maar over mijn familie. Dat is ook het kutte aan deze ziekte
Tot een paar dagen geleden zeker nog wel jaquote:Op donderdag 26 maart 2020 22:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Denk je dat mensen van verpleeghuizen nog naar het ziekenhuis gaan?
Dit gaat niet over de ziekenhuisopnames, maar mensen die THUIS overlijden, zonder dat ze getest worden.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je het fragment al gekeken?
[..]
80 of 90+quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Als je heel erg ziek wordt, ga je toch naar het ziekenhuis?
- lange rij van mensen die het ziekenhuis inwillen (lijkt wel zo’n rij voor een supermarkt)quote:
Laten we het andersom stellen, als kinderen hierin wel een factor hadden dan zouden de cases toch nog steeds exponentieel moeten stijgen?quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:21 schreef merdobach het volgende:
[..]
Absoluut, (weer) dankzij rivm komt de klap van de samenspelende kinderen nog. Zijn niet besmettelijk hoor! En carnaval vier je met een klein groepje.
Dit.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijk de briefing anders even terug:
https://www.npostart.nl/n(...)03-2020/POW_04504950
Vanaf 01:19:11, de vraag van Dhr. Veldman (VVD):
"Cijfers zijn een probleem"
"De meest harde cijfers die we hebben zijn de ziekenhuisopnames"
"En vanuit de ziekenhuisopnames de overgang naar de IC"
"Van de ziekenhuisopnames wordt in bijna alle gevallen bevestigd dat het om deze infectie gaat"
"Het antwoord is dat het heel ingewikkeld is om nou hard te zeggen wat de cijfers van het land zijn"
"Ik zou het willen houden bij ziekenhuisopnames"
Ik hoor niets dan nuance m.b.t. de cijfers.
Kom nou maar met het bewijs dat het RIVM dat echt zo gezegd heeft. En geen secundaire bron.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit gaat niet over de ziekenhuisopnames, maar mensen die THUIS overlijden, zonder dat ze getest worden.
Grootte kan nog wel eens zoals de jaren 30 crisis worden als dit lang gaat durenquote:Op donderdag 26 maart 2020 22:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Een hele zware en zeer lange recessie!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |