Heeft hij enig idee hoe/waar hij het heeft opgelopen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Mijn neef, psycholoog, heeft corona en ik schrok me dood toen ik het hoorde. Maar het valt dus best mee, vergeleken bij de verhalen hier. Meldde gister dat hij op zijn balkon zat. Hij is ook nog jong, 37 jaar.
Stevige griepverschijnselen maar geen ziekenhuis en zeker geen dood. Dus eigenlijk alleen maar 'goed' nieuws sinds hij ziek is.
Ik had afgelopen maanden wel een paar zieke collega’s. Zou mogelijk griep kunnen zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:06 schreef kontkapje het volgende:
Zijn er ook nog mensen die griep hebben of iemand kennen met griep? Of is er dit jaar nauwelijks griep?
Gelukkig. Mag ik vragen hoe oud hij is?quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:56 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, mijn neef is na 3 weken IC weer bij uit zijn coma. Is erg verward en veel afgevallen, maar, hij leeft nog. De vraag is even hoe, zijn longen zijn zwaar aangetast, maar, voor nu lijkt hij het te gaan redden.![]()
Net 50 dacht ik. Niet roker, geen onderliggende gezondheidsproblemen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:03 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Gelukkig. Mag ik vragen hoe oud hij is?
Dank, beterschap voor 'm.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Net 50 dacht ik. Niet roker, geen onderliggende gezondheidsproblemen.
Een vriendin en haar dochter, twee weken geleden.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:06 schreef kontkapje het volgende:
Zijn er ook nog mensen die griep hebben of iemand kennen met griep? Of is er dit jaar nauwelijks griep?
Fijn! Hopelijk is de schade beperkt.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:56 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, mijn neef is na 3 weken IC weer bij uit zijn coma. Is erg verward en veel afgevallen, maar, hij leeft nog. De vraag is even hoe, zijn longen zijn zwaar aangetast, maar, voor nu lijkt hij het te gaan redden.![]()
Als zijn longen zwaar zijn aangetast dan is de schade toch al niet beperkt?quote:
Ik bedoel dat in de zin van, hij is nu nog in het ziekenhuis, dus wat 'zwaar' is weet ik niet. Zo werd het gezegd want bleek uit onderzoek maar ik weet niet wat de schaal is waarop dat beoordeeld wordt, en hoe dat zich vertaald naar wat hij daar wel of niet van zal merken straks in het dagelijks leven.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als zijn longen zwaar zijn aangetast dan is de schade toch al niet beperkt?
Ik had beter kunnen zeggen dat ik hoop dat het meevaltquote:Op dinsdag 28 april 2020 14:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als zijn longen zwaar zijn aangetast dan is de schade toch al niet beperkt?
Heftig verhaal, veel sterkte. Die onzekerheid moet wel een lijdensweg zijn.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:54 schreef Rallydame het volgende:
Mijn moeder (63) is op 23 maart opgenomen in het ziekenhuis in Eindhoven met een longontsteking. Zij heeft COPD dus een longaandoening. Positief getest op COVID-19 en een halve dag later naar het ziekenhuis in Deventer verplaatst.
Mijn vader (65) werd dezelfde dag opgenomen in het ziekenhuis maar kon na een paar uur weer naar huis. Volgende dag ook de bevestiging van COVID-19 gekregen.
Mijn broer is in de periode dat mijn ouders thuis waren meerdere keren bij hen op bezoek geweest. Niet getest maar waarschijnlijk wel besmet.
Mijn vader en broertje zijn inmiddels weer beter. Mijn moeder is op 27 maart in coma gebracht op de IC en heeft daar alle toeters en bellen al gehad. Na een week Deventer is ze op verzoek overgeplaatst naar Breda zodat ze dichter bij mij in de buurt was en ik makkelijker op bezoek kon gaan. Inmiddels is ze al 2x wakker geweest en van de tube beademing afgehaald en support gekregen van een (neus)brilletje. 2x is dat niet gelukt en moest ze weer in slaap gebracht worden. Nu gaan we voor de 3e poging maar als ze het al gaat redden (wat nog steeds niet zeker is) dan gaat ze nog een hele lange weg naar herstel hebben.
Zij zaten vanwege de COPD van mijn moeder al weken thuis voor de zekerheid. Alleen een boodschapje hebben ze gedaan, kans bestaat dat ze daar besmet zijn geraakt door iemand die ook niet wist dat hij/zij besmet was.
Je weet het toch niet... het is een slechte loterij..
Fijn dat dit een beetje de goede kant uitgaat. Sterkte!quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:56 schreef CoolGuy het volgende:
Oei, klinkt heftig. Sterkte en natuurlijk speciaal ook voor je moeder.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:54 schreef Rallydame het volgende:
Mijn moeder (63) is op 23 maart opgenomen in het ziekenhuis in Eindhoven met een longontsteking. Zij heeft COPD dus een longaandoening. Positief getest op COVID-19 en een halve dag later naar het ziekenhuis in Deventer verplaatst.
Mijn vader (65) werd dezelfde dag opgenomen in het ziekenhuis maar kon na een paar uur weer naar huis. Volgende dag ook de bevestiging van COVID-19 gekregen.
Mijn broer is in de periode dat mijn ouders thuis waren meerdere keren bij hen op bezoek geweest. Niet getest maar waarschijnlijk wel besmet.
Mijn vader en broertje zijn inmiddels weer beter. Mijn moeder is op 27 maart in coma gebracht op de IC en heeft daar alle toeters en bellen al gehad. Na een week Deventer is ze op verzoek overgeplaatst naar Breda zodat ze dichter bij mij in de buurt was en ik makkelijker op bezoek kon gaan. Inmiddels is ze al 2x wakker geweest en van de tube beademing afgehaald en support gekregen van een (neus)brilletje. 2x is dat niet gelukt en moest ze weer in slaap gebracht worden. Nu gaan we voor de 3e poging maar als ze het al gaat redden (wat nog steeds niet zeker is) dan gaat ze nog een hele lange weg naar herstel hebben.
Zij zaten vanwege de COPD van mijn moeder al weken thuis voor de zekerheid. Alleen een boodschapje hebben ze gedaan, kans bestaat dat ze daar besmet zijn geraakt door iemand die ook niet wist dat hij/zij besmet was.
quote:Op woensdag 29 april 2020 10:54 schreef Rallydame het volgende:
Gecondoleerd. 91 is een mooie leeftijd om te bereiken maar het was mooi geweest als je de uitvaart kunt doen naar je eigen wensen. Lijkt me raar en onwerkelijk..quote:Op woensdag 29 april 2020 12:48 schreef An_0_Niem het volgende:
Gisteren was de crematie van mijn 91-jarige oma. Ze was de eerste op de afdeling die met corona besmet was geraakt. Heel triest.
Verder ken ik geen mensen persoonlijk met corona.
Wat had je verwacht?quote:Op woensdag 29 april 2020 13:16 schreef Predator40 het volgende:
onze tante, werkt aan de balie van gemeente den haag dus veel contacten.
niet getest maar ze had alle symptomen, en een week lang koorts, knallende koppijn, droge host etc
paar keer telefonisch consult van haar huisarts gehad, anti biotica gekregen en een "pufje"
Dank je welquote:Op woensdag 29 april 2020 18:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gecondoleerd. 91 is een mooie leeftijd om te bereiken maar het was mooi geweest als je de uitvaart kunt doen naar je eigen wensen. Lijkt me raar en onwerkelijk..
Heel veel sterke.
Dank je wel.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:36 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Heftig verhaal, veel sterkte. Die onzekerheid moet wel een lijdensweg zijn.
Heb zelf een moeder van bijna dezelfde leeftijd en ook met COPD. Maak me ook wel zorgen dat ze corona krijgt.
Blijft toch apart hoe zeer de impact van dit virus kan verschillen per persoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |