abonnement Unibet Coolblue
pi_192282726
Zoals de titel zegt, mogen ze dit van mij vragen?
pi_192282753
Ja
pi_192282763
Lekker motiverend die wantrouwen van je baas. Gelukkig hier geen last van.
pi_192282800
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:41 schreef Ifrane het volgende:
Lekker motiverend die wantrouwen van je baas. Gelukkig hier geen last van.
Ik ben niet ziet, dit wilt hij weten ivm dat hele gezeik met Corona
pi_192282841
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:42 schreef Speciale het volgende:

[..]

Ik ben niet ziet, dit wilt hij weten ivm dat hele gezeik met Corona
Bel hem elke dag; Hoe gaat het met je? Herhaal dat 15 x en je wordt niet meer gebeld. Wat een achterlijke baas.
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:45:06 #6
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192282871
Zoveel tijd / moeite kost dit toch ook niet? Ik heb sowieso bijna elke dag contact met mn baas
pi_192282884
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:45 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Zoveel tijd / moeite kost dit toch ook niet? Ik heb sowieso bijna elke dag contact met mn baas
Wij nooit. Wantrouwen richting je personeel. Zon baas moet je lekker de tering laten krijgen. Die begrijpt het nog niet helemaal.
pi_192282934
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:45 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wij nooit. Wantrouwen richting je personeel. Zon baas moet je lekker de tering laten krijgen. Die begrijpt het nog niet helemaal.
Achja, hoeveel zijn er wel niet ineens ziek tijdens een griepgolf. Grotendeels maakt er gewoon misbruik van. En gezien dit de werkgever veel geld kost en vooral in deze tijden is het helemaal niet gek als zoiets gevraagd wordt.
pi_192282954
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:47 schreef Syd het volgende:

[..]

Achja, hoeveel zijn er wel niet ineens ziek tijdens een griepgolf. Grotendeels maakt er gewoon misbruik van. En gezien dit de werkgever veel geld kost en vooral in deze tijden is het helemaal niet gek als zoiets gevraagd wordt.
Niet mijn probleem. Dan moet je je sollicitatieprocedure verbeteren, zodat je dit soort misbruikers niet hoeft aan te nemen. Dat het hem veel geld kost is zijn probleem.
pi_192282974
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:48 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Niet mijn probleem. Dan moet je je sollicitatieprocedure verbeteren, zodat je dit soort misbruikers niet hoeft aan te nemen. Dat het hem veel geld kost is zijn probleem.
:') Ik weet genoeg.
pi_192282988
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:49 schreef Syd het volgende:

[..]

:') Ik weet genoeg.
Wat weet je genoeg? Mijn ''baas'' denkt er ook zo over (gelukkig). TS heeft een werkgever die is blijven hangen in de jaren 50.
pi_192282996
Outlook automatisch hetzelfde mailtje laten verzenden elke dag om 00uur.
:]
pi_192282997
Ik had de baas gemaild met: geen bericht goed bericht, ipv elke dag zo'n stom mailtje alsof ik een kind ben

Zijn reactie sprak boekdelen, dat was ongeveer: dit is hoe ik het wil en zo gaan we het doen
pi_192283032
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:51 schreef wootahH het volgende:
Outlook automatisch hetzelfde mailtje laten verzenden elke dag om 00uur.
Hoe werkt dit, weet je dat?
pi_192283072
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:42 schreef Speciale het volgende:

[..]

Ik ben niet ziet, dit wilt hij weten ivm dat hele gezeik met Corona
Ik heb sowieso al standaard contact met mijn leidinggevenden - zij doen ook mee aan veel projecten waar ik mee bezig ben dus vaak zitten ze al in de CC als ik een bericht/verzoek uitstuur.

Ik zie dat mensen elke dag gebeld worden om te kijken of ze hun werk goed uitvoeren - of zelfs elke dag moeten mailen om aan te geven wat ze de hele dag gedaan hebben. Absurd vind ik dat. Zo ga ik ook niet om met mijn collega's die onder mij werken.

Ik reken liever af op behaalde resultaten ipv iemand dood te gaan micromanagen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 26-03-2020 11:56:12 ]
pi_192283073
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:39 schreef Speciale het volgende:
Zoals de titel zegt, mogen ze dit van mij vragen?
Draai 't om laat haar vragen hoe 't gaat
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_192283103
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:55 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Ik heb sowieso al standaard contact met mijn leidinggevenden - zij doen ook mee aan veel projecten waar ik mee bezig ben dus vaak zitten ze al in de CC als ik een bericht/verzoek uitstuur.

Ik zie dat mensen elke dag gebeld worden om te kijken of ze hun werk goed uitvoeren - of zelfs elke dag moeten mailen om aan te geven wat ze de hele dag gedaan hebben. Absurd vind ik dat. Zo ga ik ook niet om met mijn collega's die onder mij werken.

Ik reken liever af op behaalde resultaten ipv iemand dood te gaan micromanagen.
Deze mod snapt het.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 maart 2020 @ 12:00:35 #18
408813 crew  trein2000
pi_192283165
Het gaat goed.

Medische dingen mag hij niet eens vragen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192283187
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:00 schreef trein2000 het volgende:
Het gaat goed.

Medische dingen mag hij niet eens vragen.
Zou zijn baas het prettig vinden als hij meld dat hij heden deze ochtend is opgestaan met een enorme ODOL?
pi_192283344
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:01 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zou zijn baas het prettig vinden als hij meld dat hij heden deze ochtend is opgestaan met een enorme ODOL?
In de boom tegenover het huis zit een vogelnest.
De krant was vandaag wat later.
Je hebt gelukkig nog genoeg toiletpapier.
Volgens mij begint de batterij van de draadloze muis leeg te raken.
Oeps, geknoeid met de koffie.
Ik denk dat het merels zijn.
Even naar de winkel geweest, winkelwagentjes zijn nu verplicht.
Toch maar de batterij van de raadloze muis vervangen.
Vandaag was de krant weer op tijd.
Vriendin praat wel erg luid bij het skypevergaderen.
Het zijn inderdaad merels.
Tussen de middag even door het park gelopen.
Ze vliegen af en aan met takjes.
De tandpasta is op.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_192283391
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:11 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

In de boom tegenover het huis zit een vogelnest.
De krant was vandaag wat later.
Je hebt gelukkig nog genoeg toiletpapier.
Volgens mij begint de batterij van de draadloze muis leeg te raken.
Oeps, geknoeid met de koffie.
Ik denk dat het merels zijn.
Even naar de winkel geweest, winkelwagentjes zijn nu verplicht.
Toch maar de batterij van de raadloze muis vervangen.
Vandaag was de krant weer op tijd.
Vriendin praat wel erg luid bij het skypevergaderen.
Het zijn inderdaad merels.
Tussen de middag even door het park gelopen.
Ze vliegen af en aan met takjes.
De tandpasta is op.
Dit zou ik inderdaad dagelijks sturen om 00:00 uur.
pi_192283426
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:15 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dit zou ik inderdaad dagelijks sturen om 00:00 uur.
Of in excel een hele lijst maken en dan een macro bouwen die op willekeurige momenten de volgende regel mailt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_192283428
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:53 schreef Speciale het volgende:

[..]

Hoe werkt dit, weet je dat?
Nee. Maar je kan wel makkelijk bovenaan kiezen bij opties voor bezorging uitstellen. Dat stel je dan in en dan verstuur je hem 1 maal. En dan bij postvak uit blijft die dan staan. Daar rechtermuisklik op doorsturen. En dan verander je de dag bij uitstellen naar een dag verder. 10 keer doen dan kan je weer 2 weken vooruit.
:]
pi_192283469
Ik vind dit eerlijk gezegd eerder tof dan irritant of te ver gaan.

Kijk, ik weet niet hoe jullie relatie onderling is en ik ken je werkgever ook niet. Maar ik zie dit eerder als pro-actief en juist een teken van zorg voor elkaar en interesse tonen in je werknemer.

Het kost je echt niet zoveel tijd en moeite om een kort berichtje te sturen. En tevens alsmede ook, het kost je werkgever ook tijd en moeite om de mails van iedereen te verwerken/door te nemen.

Ik zie het dus - zonder al te veel context - juist absoluut geen wantrouwend gedrag van de werkgever, maar juist tof.

Zou er zelf geen problemen mee hebben behalve als er een heel verslag wordt verwacht natuurlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2020 12:21:53 ]
pi_192283519
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:20 schreef zarGon het volgende:
Ik vind dit eerlijk gezegd eerder tof dan irritant of te ver gaan.

Kijk, ik weet niet hoe jullie relatie onderling is en ik ken je werkgever ook niet. Maar ik zie dit eerder als pro-actief en juist een teken van zorg voor elkaar en interesse tonen in je werknemer.

Het kost je echt niet zoveel tijd en moeite om een kort berichtje te sturen. En tevens alsmede ook, het kost je werkgever ook tijd en moeite om de mails van iedereen te verwerken/door te nemen.

Ik zie het dus - zonder al te veel context - juist absoluut geen wantrouwend gedrag van de werkgever, maar juist tof.

Zou er zelf geen problemen mee hebben behalve als er een heel verslag wordt verwacht natuurlijk.
Als hij al terug mailt / tekst dat van "dit is zoals ik het wil en zo gaan we het doen', dan is het volgens mij meer dat die vent helemaal gefrustreerd is vanwege corona dan dat hij het beste voorheeft met het stellen van de vraag.
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:25:29 #26
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_192283534
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:20 schreef zarGon het volgende:
Het kost je echt niet zoveel tijd en moeite om een kort berichtje te sturen. En tevens alsmede ook, het kost je werkgever ook tijd en moeite om de mails van iedereen te verwerken/door te nemen.
Een kort berichtje prima, maar elke dag opnieuw?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:31:27 #27
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192283644
Ik zou graag van mijn medewerkers willen weten of ze corona-symptomen hebben, want dan moet je maatregelen nemen, kijken naar de incubatietijd en met wie de medewerker nog fysiek contact had en die mensen inlichten.
Dan weet hij ook of hij je met goed fatsoen nog kan vragen langs te komen als dat nodig is, of dat er dan nog meer gevaar voor besmetting is en je beter thuis kunt blijven.

Verder mag je best je zorgen of je problemen die je bij thuiswerken ondervindt. Misschien kun je samen tot een oplossing komen.
Dingen die bij ons geregeld zijn n.a.v. zulke gesprekken:
- je mag een bureau en/of stoel van de zaak thuis gebruiken, wordt gebracht ook
- je mag hardware meenemen om thuis te gebruiken (2e scherm meestal)
- je mag je werktijden iets aanpassen ivm onderwijs kinderen
pi_192283678
Bijzondere reacties in dit topic.

TS is niet ziek en het verzoek van de werkgever gaat niet over controle of er gewerkt wordt. Toch gaan bijna alle reacties over 1 van deze 2 mogelijkheden.

Baas lijkt me wat overbezorgd. Wil mogelijk voorkomen dat hij ineens voor een verrassing komt te staan.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:33:58 #29
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192283685
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als hij al terug mailt / tekst dat van "dit is zoals ik het wil en zo gaan we het doen', dan is het volgens mij meer dat die vent helemaal gefrustreerd is vanwege corona dan dat hij het beste voorheeft met het stellen van de vraag.
Die baas weet natuurlijk ook aan wie hij zo'n antwoord stuurt. Klinkt als iemand die maar blijft zuigen om principieel ergens onderuit te komen, geef je een vinger neemt ie de hele hand figuur. Gelijk afkappen met duidelijkheid.
pi_192283844
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:25 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Een kort berichtje prima, maar elke dag opnieuw?
Wat is nou het probleem precies als de werkgever gewoon wil weten dat alles OK is? Dat je dus geen verantwoording hoeft af te leggen en een heel verslag hoeft te schrijven.

Desnoods zet een copypasta-bericht klaar die je elke dag een klein beetje aanpast en stuur je die. Hoeft echt niet meer dan een minuut (of twee) te kosten.

Maar goed, de meningen verschillen zo te zien. Ik zou er zelf absoluut geen probleem van maken, maar wellicht heeft dat ook te maken dat ik een goede verstandhouding heb met mijn werkgever (en er dus geen irritaties zijn, hoe klein ook).
pi_192283908
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als hij al terug mailt / tekst dat van "dit is zoals ik het wil en zo gaan we het doen', dan is het volgens mij meer dat die vent helemaal gefrustreerd is vanwege corona dan dat hij het beste voorheeft met het stellen van de vraag.
Dat kan. Kan me ook voorstellen dat hij zich ook ergerde aan het mailbericht van de TS ("Ik had de baas gemaild met: geen bericht goed bericht, ipv elke dag zo'n stom mailtje alsof ik een kind ben").

Op zich een niet zo tactvolle reactie van de werkgever. Als hij nou in plaats van zo te reageren met wat meer inhoud zou reageren (bijv. uitleggen waarom), dan zou dat de situatie kunnen verzachten en begrip voor elkaar kunnen kweken.

Het gaat twee kanten op, zou in deze tijd dus gewoon een beetje begrip voor elkaar van beide kanten verwachten... Anders erger je je veels te veel aan elkaar.
pi_192284206
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat kan. Kan me ook voorstellen dat hij zich ook ergerde aan het mailbericht van de TS ("Ik had de baas gemaild met: geen bericht goed bericht, ipv elke dag zo'n stom mailtje alsof ik een kind ben").

Op zich een niet zo tactvolle reactie van de werkgever. Als hij nou in plaats van zo te reageren met wat meer inhoud zou reageren (bijv. uitleggen waarom), dan zou dat de situatie kunnen verzachten en begrip voor elkaar kunnen kweken.

Het gaat twee kanten op, zou in deze tijd dus gewoon een beetje begrip voor elkaar van beide kanten verwachten... Anders erger je je veels te veel aan elkaar.
Ik weet niet zeker of hij dat achter de komma ook bedoelde dat hij dat gestuurd had.
Dacht eerder dat dat stukje ging over voor de komma.

Maar misschien lees ik dat verkeerd als 't ware.
pi_192284391
Dan zouden we de hele mailwisseling moeten zien om te weten wie wat precies heeft gezegd en wat nu precies de bedoeling is.

Maar met de vraag om elke dag te mailen "hoe het met me gaat" zou ik zelf ook niet heel veel kunnen.
Dan zou ik niet verder komen dan "goed" zolang er geen klachten zijn.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 26 maart 2020 @ 13:24:44 #34
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192284488
Stuur hem elke dag enorm lange epistels waarin je uitwijdt over alles dat je maar een beetje dwars gezeten heeft (poep was aan de dunne kant, hele dag al jeuk in mijn wenkbrauw, schrale knieën en een ingegroeide haar in schaamstreek).
pi_192284493
Simpele vraag = Simpel antwoord, wat is het probleem?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_192284831
Waarom ziet iedereen dit als wantrouwen en niet als betrokkenheid? Hij/zij wil weten hoe het met zijn mensen gaat. Wie weet wil hij mensen helpen of ontlasten daar waar ze aangeven dat het niet zo goed gaat. Klinkt alleen maar mooi. Hoewel ik een belletje van je leidinggevende nog wat mooier zou vinden.
pi_192285138
Je bent de werknemer, dus, dan moet je gewoon doen wat je werkgever zegt. Je moet hem gewoon mailen want ik denk dat hij overbezorgd is, vanwege corana. Bovendien je bent niet ziek. Eigenlijk had je gewoon moeten werken, dus Ik denk dat hij wil weten hoe het met zijn werknemers gaat. Je zit toch de hele dag thuis.
pi_192285165
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:41 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom ziet iedereen dit als wantrouwen en niet als betrokkenheid? Hij/zij wil weten hoe het met zijn mensen gaat. Wie weet wil hij mensen helpen of ontlasten daar waar ze aangeven dat het niet zo goed gaat. Klinkt alleen maar mooi. Hoewel ik een belletje van je leidinggevende nog wat mooier zou vinden.
Precies helemaal gelijk!het is gewoon betrokkenheid met zijn werknemers, het zijn je werknemers.
pi_192285386
Werkgever kan ook zo een beetje in de gaten houden of hij misschien zaken moet verzetten / andere mensen moet inhuren. Als hij opeens hoort dat het met de helft niet goed gaat zal een slimme werkgever stappen zetten.

En natuurlijk, gewoon betrokkenheid.

Als je het zo erg vindt stuur je gewoon niets.
pi_192285453
Baas wil dat ik hem mail of het goed gaat of niet? Dan krijgt baas die mail.

Als de baas mijn loon dat mailtje waard vind krijgt hij hem, wat is de moeite jongens....
  donderdag 26 maart 2020 @ 14:24:16 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_192285752
Wat doe je voor werk?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:46:30 #42
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_192287276
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:55 schreef Twintig het volgende:
Je bent de werknemer, dus, dan moet je gewoon doen wat je werkgever zegt. Je moet hem gewoon mailen want ik denk dat hij overbezorgd is, vanwege corana. Bovendien je bent niet ziek. Eigenlijk had je gewoon moeten werken, dus Ik denk dat hij wil weten hoe het met zijn werknemers gaat. Je zit toch de hele dag thuis.
Je moet helemaal niets, we leven niet meer in de tijd van slavernij. Bezorgd kan ik nog mee leven maar elke dag een mail verwachten met wat ik precies die dag gedaan heb en wat ik morgen van plan ben gaat mij echt te ver.

Mijn baas en ik kunnen prima met elkaar overweg, maar hij zit tijdelijk ergens anders om zaken op te knappen ivm corona. Dit bericht is afkomstig van een persoon die nu tijdelijk bepaalde leidinggevende taken moet overnemen en zich laat overrulen door iemand die daar weer boven zit.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:47:15 #43
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_192287296
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat is nou het probleem precies als de werkgever gewoon wil weten dat alles OK is? Dat je dus geen verantwoording hoeft af te leggen en een heel verslag hoeft te schrijven.

Desnoods zet een copypasta-bericht klaar die je elke dag een klein beetje aanpast en stuur je die. Hoeft echt niet meer dan een minuut (of twee) te kosten.

Maar goed, de meningen verschillen zo te zien. Ik zou er zelf absoluut geen probleem van maken, maar wellicht heeft dat ook te maken dat ik een goede verstandhouding heb met mijn werkgever (en er dus geen irritaties zijn, hoe klein ook).
Ik kan uitstekend overweg met mijn baas, maar dit soort kinderachtige controle kan ik heel slecht tegen. Als je me niet vertrouwt zeg het dan gewoon
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_192287738
Ik zou gewoon een mail sturen met "goed".
Ik zou de volgende dag de zelfde mail uit mijn sent items halen, en een forward naar mijn baas doen met de tekst zie hier onder.
Ik zou dit iedere dag herhalen.

Maar in eens zou ik zeggen, "slecht" en wachten hoe hij reageert.
  donderdag 26 maart 2020 @ 16:15:37 #45
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192287793
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:13 schreef Rolfieo het volgende:
Ik zou gewoon een mail sturen met "goed".
Ik zou de volgende dag de zelfde mail uit mijn sent items halen, en een forward naar mijn baas doen met de tekst zie hier onder.
Ik zou dit iedere dag herhalen.

Maar in eens zou ik zeggen, "slecht" en wachten hoe hij reageert.
_O_ _O-
Doe dit ts, en hou ons op de hoogte.
pi_192287874
Ik zou dan echt elke dag exact hetzelfde bericht om hetzelfde tijfstip sturen.

Beste,

Alles in orde.

Met vriendelijke groet,

*naam*
pi_192288331
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je moet helemaal niets, we leven niet meer in de tijd van slavernij. Bezorgd kan ik nog mee leven maar elke dag een mail verwachten met wat ik precies die dag gedaan heb en wat ik morgen van plan ben gaat mij echt te ver.

Mijn baas en ik kunnen prima met elkaar overweg, maar hij zit tijdelijk ergens anders om zaken op te knappen ivm corona. Dit bericht is afkomstig van een persoon die nu tijdelijk bepaalde leidinggevende taken moet overnemen en zich laat overrulen door iemand die daar weer boven zit.
Je hebt gelijk. Sorry ik had niet goed gelezen.
pi_192288344
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:45 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wij nooit. Wantrouwen richting je personeel. Zon baas moet je lekker de tering laten krijgen. Die begrijpt het nog niet helemaal.
pi_192288364
Soberso heeft alleen een hond een baas
pi_192291731
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:33 schreef Sometimes het volgende:
Bijzondere reacties in dit topic.

TS is niet ziek en het verzoek van de werkgever gaat niet over controle of er gewerkt wordt. Toch gaan bijna alle reacties over 1 van deze 2 mogelijkheden.

Baas lijkt me wat overbezorgd. Wil mogelijk voorkomen dat hij ineens voor een verrassing komt te staan.
Dit, stel je even aan zeg.

Ik heb bijna elke dag contact met mijn leidinggevende, die vraagt ook hoe het gaat. Niks mis mee.
pi_192296842
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:51 schreef Speciale het volgende:
Ik had de baas gemaild met: geen bericht goed bericht, ipv elke dag zo'n stom mailtje alsof ik een kind ben

Zijn reactie sprak boekdelen, dat was ongeveer: dit is hoe ik het wil en zo gaan we het doen
Niet slim, Je had hem beter kunnen mailen met een overzicht die subtiel aangedikt is zodat ie denkt dat je druk bezig bent terwijl je de halve dag zit te chillen.

Als ie je kon controleren had je hem niet hoeven mailen ;)

Nu heb je hem over de zeik en sta je boven aan de lijst voor controle....
  vrijdag 27 maart 2020 @ 11:02:42 #52
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_192300069
Wat is je probleem precies?

Je baas heeft de leiding en bepaalt dat dit een manier is die voor hem werkt. Als je je daar niet in kan vinden dan kun je je bezwaren aan hem meedelen. Dan kan hij met die bezwaren zijn beslissing overwegen. Mocht dat niet werken kun je ander werk zoeken of proberen zelf baas te worden.

Je wordt gewoon betaald voor je werk en 'een status-mailtje sturen' is echt niet iets wat in je functieomschrijving moet staan.

Wij hebben dagelijks een daily scrum waarbij je vertelt wat je gisteren gedaan hebt en wat je vandaag gaat doen. Daarbij vertel je of je problemen voorziet. Zo werken duizenden IT afdelingen en dat is met een reden: het werkt.

En die opmerkingen als 'alleen een hond heeft een baas', nee, dat is niet zo. De definitie van baas is volgens van Dale:

quote:
baas (de; m; meervoud: bazen)
1
hogergeplaatste, chef, directeur enz.; eigenaar van een hond, kat enz.: de baas spelen heersen; hij is mij de baas overtreft mij; de moeilijkheden de baas kunnen ze aankunnen
https://www.vandale.nl/gr(...)lands/betekenis/baas

Dat jij er andere associaties mee hebt is jouw ding, een mening, die hoef je niet als feit te brengen.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_192337851
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je moet helemaal niets, we leven niet meer in de tijd van slavernij. Bezorgd kan ik nog mee leven maar elke dag een mail verwachten met wat ik precies die dag gedaan heb en wat ik morgen van plan ben gaat mij echt te ver.

Mijn baas en ik kunnen prima met elkaar overweg, maar hij zit tijdelijk ergens anders om zaken op te knappen ivm corona. Dit bericht is afkomstig van een persoon die nu tijdelijk bepaalde leidinggevende taken moet overnemen en zich laat overrulen door iemand die daar weer boven zit.
Ik werk als vrouw in een mannenwereld en heb echt af en toe het idee dat mannen nog heel erg de apenrots in hun hoofd hebben zitten en bang zijn om er van af te vallen. Of een andere aap hun in de weg zit met naar boven klimmen. En zichzelf enorm moeten bewijzen. Geregeld moeten de posities ook vergeleken worden en duidelijk gemaakt worden wie waar zit en wie waar wilt zitten.

Die nieuwe moet misschien ook gewoon leren hoe het leidinggeven (op jouw afdeling) in elkaar steekt. Deze taak is ook vrij plots op zijn/haar bordje terecht gekomen. En leidinggeven op een werkvloer is ook ff anders dan wanneer iedereen op afstand zit.

Die beste mens vraagt gewoon dagelijks even een update. Die heeft waarschijnlijk ook gewoon instructies gehad om vinger aan de pols te houden bij het personeel. Heeft niets met die apenrots te maken (overrulen :') ), maar gewoon met zo goed als mogelijk in deze situatie een bedrijf/afdeling draaiende te houden.

Hoe medewerkers met deze vraag omgaan vertelt ook veel over de medewerker in kwestie.
pi_192345769
Dan weet je dat.

Ik heb elke dag contact met mijn leidinggevende. Korte lijnen. Dus elke dag krijg ik ook de vraag hoe het met me gaat. Ik stel diezelfde vraag terug. Niets mis mee, prettig juist.
Maar misschien hangt dat van je werk/functie af.
pi_192346134
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:48 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Ik werk als vrouw in een mannenwereld en heb echt af en toe het idee dat mannen nog heel erg de apenrots in hun hoofd hebben zitten en bang zijn om er van af te vallen. Of een andere aap hun in de weg zit met naar boven klimmen. En zichzelf enorm moeten bewijzen. Geregeld moeten de posities ook vergeleken worden en duidelijk gemaakt worden wie waar zit en wie waar wilt zitten.

Die nieuwe moet misschien ook gewoon leren hoe het leidinggeven (op jouw afdeling) in elkaar steekt. Deze taak is ook vrij plots op zijn/haar bordje terecht gekomen. En leidinggeven op een werkvloer is ook ff anders dan wanneer iedereen op afstand zit.

Die beste mens vraagt gewoon dagelijks even een update. Die heeft waarschijnlijk ook gewoon instructies gehad om vinger aan de pols te houden bij het personeel. Heeft niets met die apenrots te maken (overrulen :') ), maar gewoon met zo goed als mogelijk in deze situatie een bedrijf/afdeling draaiende te houden.

Hoe medewerkers met deze vraag omgaan vertelt ook veel over de medewerker in kwestie.
👍
  zondag 29 maart 2020 @ 23:52:01 #56
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_192347182
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:48 schreef Roosgeluk het volgende:
Hoe medewerkers met deze vraag omgaan vertelt ook veel over de medewerker in kwestie.
Het verteld vooral dat ik geen zin heb in overbodige controle en als er iets aan de hand is ik dat echt wel laat weten. Ik snap dat een nieuwe niet meteen weet hoe alles gaat, maar dat kun je ook gewoon vragen natuurlijk. Ik wordt afgerekend op resultaten, niet op de tijdsduur dat ik achter mijn laptop zit en zo wil ik het ook graag houden.

Het verhaal over een apenrots is zo belachelijk daar zal ik niet eens op in gaan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_192347208
Ik moet elke dag het huiswerk van mijn zoon mailen. :). Best een opgave soms
pi_192349287
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 23:52 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het verhaal over een apenrots is zo belachelijk daar zal ik niet eens op in gaan.
Dat is nu juist precies hoe het er bij veel bedrijven aan toegaat!
https://www.speakersacademy.com/nl/spreker/patrick-van-veen/
pi_192396506
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:40 schreef Tailless het volgende:
Ja
Nee dus
pi_192398368
Ik heb ook dagelijks contact met mijn leidinggevende, even kort overleg hoe het gaat en wat op de planning staat vandaag. Op het einde van de dag geef ik ook door hoeveel uren ik van de 8 uren die ik moet werken daadwerkelijk heb kunnen werken. Vind het in ieder geval helemaal niet storend. Door het vele thuiswerken zie je elkaar praktisch niet en dan is dagelijks even contact fijn.
  woensdag 1 april 2020 @ 20:47:33 #61
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_192398742
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:20 schreef zarGon het volgende:
Ik vind dit eerlijk gezegd eerder tof dan irritant of te ver gaan.

Kijk, ik weet niet hoe jullie relatie onderling is en ik ken je werkgever ook niet. Maar ik zie dit eerder als pro-actief en juist een teken van zorg voor elkaar en interesse tonen in je werknemer.

Het kost je echt niet zoveel tijd en moeite om een kort berichtje te sturen. En tevens alsmede ook, het kost je werkgever ook tijd en moeite om de mails van iedereen te verwerken/door te nemen.

Ik zie het dus - zonder al te veel context - juist absoluut geen wantrouwend gedrag van de werkgever, maar juist tof.

Zou er zelf geen problemen mee hebben behalve als er een heel verslag wordt verwacht natuurlijk.
Eens, Ik vind het heerlijk om dagelijks contact te hebben met mijn klasse(n)collega's en mijn teamleider, normaal zie ik ze elke dag, in sommige weken zie ik hen meer dan ik mijn partner of kinderen zie, dus ik vind het belangrijk te weten hoe het met ze is.
Zie het als interesse ipv als bemoeizucht en geniet ervan.
Prrrrr
pi_192398895
Gewoon iedere dag hetzelfde e-mailen :)
  woensdag 1 april 2020 @ 21:01:58 #63
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192398996
Mijn baas wil dat ik elke ochtend in de ‘breakfast call’ zeg hoe het met me gaat op een schaal van 1 tot 10. Eén keer per week prima deze onzin, maar elke dag komt me m’n neus uit. Inmiddels heb ik 10 lootjes gemaakt en trek ik elke ochtend een lootje om te bepalen hoe het met me gaat :')
pi_192400125
Nu iedereen voor langere tijd van thuis uit werkt, is het niet meer dan logisch om alle dagen gewoon kort mailtje met een update. Je nieuwe leidinggevende kan het moeilijk ruiken. En die wilt waarschijnlijk ook gewoon een band met je opbouwen.

Waar ben je bang voor wat er met je gebeurd als je wel alle dagen een kort mailtje stuurt?
zolang je met eer en geweten je werk netjes doet is er toch niets aan de hand? Of heerst er een angst cultuur bij jullie binnen het bedrijf?
  woensdag 1 april 2020 @ 23:03:14 #65
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_192401333
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 22:05 schreef Roosgeluk het volgende:
Nu iedereen voor langere tijd van thuis uit werkt, is het niet meer dan logisch om alle dagen gewoon kort mailtje met een update. Je nieuwe leidinggevende kan het moeilijk ruiken. En die wilt waarschijnlijk ook gewoon een band met je opbouwen.
Ze is niet mijn nieuwe leidinggevende ze is de vervanger van de vervanger omdat de rest tijdelijk is wegens corona. Ik ken haar al langer dus een band opbouwen lijkt me niet meer nodig.

quote:
Waar ben je bang voor wat er met je gebeurd als je wel alle dagen een kort mailtje stuurt?
zolang je met eer en geweten je werk netjes doet is er toch niets aan de hand? Of heerst er een angst cultuur bij jullie binnen het bedrijf?
Ik ben er niet bang voor, ik vind het alleen onzin en ik ben daar niet de enige in. Maar blijkbaar mag je dat niet vinden en moet je vooral slaafs blijven doen wat de baas zegt want stel je voor dat je eens een eigen mening durft te hebben.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_192405047
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:11 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

In de boom tegenover het huis zit een vogelnest.
De krant was vandaag wat later.
Je hebt gelukkig nog genoeg toiletpapier.
Volgens mij begint de batterij van de draadloze muis leeg te raken.
Oeps, geknoeid met de koffie.
Ik denk dat het merels zijn.
Even naar de winkel geweest, winkelwagentjes zijn nu verplicht.
Toch maar de batterij van de raadloze muis vervangen.
Vandaag was de krant weer op tijd.
Vriendin praat wel erg luid bij het skypevergaderen.
Het zijn inderdaad merels.
Tussen de middag even door het park gelopen.
Ze vliegen af en aan met takjes.
De tandpasta is op.
_O_
  donderdag 2 april 2020 @ 08:16:51 #67
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192405185
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:01 schreef kwiwi het volgende:
Mijn baas wil dat ik elke ochtend in de ‘breakfast call’ zeg hoe het met me gaat op een schaal van 1 tot 10. Eén keer per week prima deze onzin, maar elke dag komt me m’n neus uit. Inmiddels heb ik 10 lootjes gemaakt en trek ik elke ochtend een lootje om te bepalen hoe het met me gaat :')
_O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192405767
Wij bellen iedere dag in (standup). We beginnen het rondje hoe het met iedereen gaat (op verzoek van manager).

Niks mis mee toch.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:23:29 #69
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_192611418
Je hoeft geen medische gegevens te vertellen aan je baas. Dus eigenlijk zinloos om te mailen.

-edit- oud topic :+
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:30:38 #70
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192611513
Tijdens werktijden mag hij dit vragen.

Of jij hier antwoord op moet geven hangt af van je contract.

Anders heb je zwijgrecht.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:31:16 #71
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192611522
Ik wil elke dag een post in dit topic van de TS over hoe het met hem gaat.

Anders ga ik TR's machen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192611756
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:31 schreef Lunatiek het volgende:
Ik zou graag van mijn medewerkers willen weten of ze corona-symptomen hebben,
Dat is medische informatie waar alleen de bedrijfsarts naar mag vragen.

Als een medewerker het zelf wil vertellen dan kan dat natuurlijk. Maar ernaar vragen is iig niet beleefd.
pi_192613257
De baas vraagt te vaak hoe het met je gaat en alle loonslaven lopen alweer te huilen. Ik heb m'n werknemer nog nooit gevraagd hoe het met hem gaat. Moet ik zeker een uur lang naar zijn prive problemen luisteren, wat interesseert mij dat?? Zullen loonslaven ongetwijfeld ook weer over te zeiken hebben: mijn baas is niet sociaal hij vraagt nooit hoe het met me gaat maar praat alleen over zaken :')
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:39:46 #74
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192613393
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:44 schreef tstile het volgende:

[..]

Dat is medische informatie waar alleen de bedrijfsarts naar mag vragen.

Als een medewerker het zelf wil vertellen dan kan dat natuurlijk. Maar ernaar vragen is iig niet beleefd.
Dat kun je beleefd oplossen. Je kunt ook vragen of ze het allemaal aub door kunnen geven aan de arbo-arts die dan door kan geven of we al dan niet rekening moeten houden met besmettingen en extra-alert moeten zijn. Je kunt er dan ook rekening mee houden dat je ze niet naar kantoor hoeft uit te nodigen, want dat mag dan niet van de rivm.

Je kunt het onbeschoft oplossen door te eisen dat ze naar kantoor komen waarna ze moeten bekennen dat ze zich niet ziekmelden (want kunnen nog thuis werken) maar wegens corona-verschijnselen niet mogen.

Bij open tbc kom je er ook gauw genoeg achter of een medewerker dat heeft, dan wordt iedereen gecontroleerd. Wat dat betreft gaat groepsbelang vóór privacy.

Maar verder zou ik iedereen die bij thuiswerken geen teken van leven laat horen en niet ingaat op verzoeken om even te laten weten of alles wel goed loopt de laan uit sturen zodra dat kan. Want diezelfde lui staan vooraan om hum rechten op te eisen (die ze niet hebben) als je coulance moet hebben met de thuissituatie.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:44:17 #75
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192613465
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:29 schreef YoshiBignose het volgende:
De baas vraagt te vaak hoe het met je gaat en alle loonslaven lopen alweer te huilen. Ik heb m'n werknemer nog nooit gevraagd hoe het met hem gaat. Moet ik zeker een uur lang naar zijn prive problemen luisteren, wat interesseert mij dat?
Je kunt het zakelijk aanpakken. Is de apparatuur op de thuiswerkplek goed genoeg, de verbinding met internet snel genoeg? Als het niet lukt, is het dan handig een ander type werkzaamheden te doen? Is er zorgverlof nodig? Lukt het met het lesgeven aan de kinderen, of zijn aangepaste werktijden nodig? Is er nog iets van kantoor nodig dat opgestuurd kan worden? Zijn er nog vragen over zaken waarvoor je anders even langs zou lopen? Is er voldoende samenwerking met collega's die ook noodgedwongen thuis zitten?
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:47:06 #76
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_192613497
Je wordt toch betaald? Als je een dagelijkse update te veel vind dan neem je maar ontslag. Als dit het ergste was waar je je me aan irriteert op je werk dan vraag ik me af of het werk wel niet te makkelijk voor je is.
pi_192630792
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:47 schreef tfors het volgende:
Je wordt toch betaald? Als je een dagelijkse update te veel vind dan neem je maar ontslag. Als dit het ergste was waar je je me aan irriteert op je werk dan vraag ik me af of het werk wel niet te makkelijk voor je is.
Is het nu wel of niet? :?
pi_192643768
waarom niet?
An Alternative To Smoking Is Methane Gas.
  Redactie Frontpage donderdag 16 april 2020 @ 10:22:16 #79
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192644963
Ik spreek mijn baas elke dag omdat we samen ook veel inhoudelijk werk doen. Maar goed, kan me voorstellen dat het niet prettig is / voelt. Wellicht gewoon zeggen dat je hem wel laat weten wanneer je ziek bent en dat geen bericht goed bericht is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192645111
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:13 schreef Rolfieo het volgende:
Ik zou gewoon een mail sturen met "goed".
Ik zou de volgende dag de zelfde mail uit mijn sent items halen, en een forward naar mijn baas doen met de tekst zie hier onder.
Ik zou dit iedere dag herhalen.

Maar in eens zou ik zeggen, "slecht" en wachten hoe hij reageert.
Dit dus. _O-!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')