abonnementen ibood.com bol.com
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:25:29 #26
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_192283534
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:20 schreef zarGon het volgende:
Het kost je echt niet zoveel tijd en moeite om een kort berichtje te sturen. En tevens alsmede ook, het kost je werkgever ook tijd en moeite om de mails van iedereen te verwerken/door te nemen.
Een kort berichtje prima, maar elke dag opnieuw?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:31:27 #27
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192283644
Ik zou graag van mijn medewerkers willen weten of ze corona-symptomen hebben, want dan moet je maatregelen nemen, kijken naar de incubatietijd en met wie de medewerker nog fysiek contact had en die mensen inlichten.
Dan weet hij ook of hij je met goed fatsoen nog kan vragen langs te komen als dat nodig is, of dat er dan nog meer gevaar voor besmetting is en je beter thuis kunt blijven.

Verder mag je best je zorgen of je problemen die je bij thuiswerken ondervindt. Misschien kun je samen tot een oplossing komen.
Dingen die bij ons geregeld zijn n.a.v. zulke gesprekken:
- je mag een bureau en/of stoel van de zaak thuis gebruiken, wordt gebracht ook
- je mag hardware meenemen om thuis te gebruiken (2e scherm meestal)
- je mag je werktijden iets aanpassen ivm onderwijs kinderen
pi_192283678
Bijzondere reacties in dit topic.

TS is niet ziek en het verzoek van de werkgever gaat niet over controle of er gewerkt wordt. Toch gaan bijna alle reacties over 1 van deze 2 mogelijkheden.

Baas lijkt me wat overbezorgd. Wil mogelijk voorkomen dat hij ineens voor een verrassing komt te staan.
You have to be very clean to get really dirty
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:33:58 #29
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192283685
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als hij al terug mailt / tekst dat van "dit is zoals ik het wil en zo gaan we het doen', dan is het volgens mij meer dat die vent helemaal gefrustreerd is vanwege corona dan dat hij het beste voorheeft met het stellen van de vraag.
Die baas weet natuurlijk ook aan wie hij zo'n antwoord stuurt. Klinkt als iemand die maar blijft zuigen om principieel ergens onderuit te komen, geef je een vinger neemt ie de hele hand figuur. Gelijk afkappen met duidelijkheid.
  Moderator / FOK!verkiezingenKampioen donderdag 26 maart 2020 @ 12:45:18 #30
151187 crew  zarGon
JzG.
pi_192283844
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:25 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Een kort berichtje prima, maar elke dag opnieuw?
Wat is nou het probleem precies als de werkgever gewoon wil weten dat alles OK is? Dat je dus geen verantwoording hoeft af te leggen en een heel verslag hoeft te schrijven.

Desnoods zet een copypasta-bericht klaar die je elke dag een klein beetje aanpast en stuur je die. Hoeft echt niet meer dan een minuut (of twee) te kosten.

Maar goed, de meningen verschillen zo te zien. Ik zou er zelf absoluut geen probleem van maken, maar wellicht heeft dat ook te maken dat ik een goede verstandhouding heb met mijn werkgever (en er dus geen irritaties zijn, hoe klein ook).
jouw neus is perfect
voor mijn klit
  Moderator / FOK!verkiezingenKampioen donderdag 26 maart 2020 @ 12:49:37 #31
151187 crew  zarGon
JzG.
pi_192283908
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als hij al terug mailt / tekst dat van "dit is zoals ik het wil en zo gaan we het doen', dan is het volgens mij meer dat die vent helemaal gefrustreerd is vanwege corona dan dat hij het beste voorheeft met het stellen van de vraag.
Dat kan. Kan me ook voorstellen dat hij zich ook ergerde aan het mailbericht van de TS ("Ik had de baas gemaild met: geen bericht goed bericht, ipv elke dag zo'n stom mailtje alsof ik een kind ben").

Op zich een niet zo tactvolle reactie van de werkgever. Als hij nou in plaats van zo te reageren met wat meer inhoud zou reageren (bijv. uitleggen waarom), dan zou dat de situatie kunnen verzachten en begrip voor elkaar kunnen kweken.

Het gaat twee kanten op, zou in deze tijd dus gewoon een beetje begrip voor elkaar van beide kanten verwachten... Anders erger je je veels te veel aan elkaar.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_192284206
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat kan. Kan me ook voorstellen dat hij zich ook ergerde aan het mailbericht van de TS ("Ik had de baas gemaild met: geen bericht goed bericht, ipv elke dag zo'n stom mailtje alsof ik een kind ben").

Op zich een niet zo tactvolle reactie van de werkgever. Als hij nou in plaats van zo te reageren met wat meer inhoud zou reageren (bijv. uitleggen waarom), dan zou dat de situatie kunnen verzachten en begrip voor elkaar kunnen kweken.

Het gaat twee kanten op, zou in deze tijd dus gewoon een beetje begrip voor elkaar van beide kanten verwachten... Anders erger je je veels te veel aan elkaar.
Ik weet niet zeker of hij dat achter de komma ook bedoelde dat hij dat gestuurd had.
Dacht eerder dat dat stukje ging over voor de komma.

Maar misschien lees ik dat verkeerd als 't ware.
pi_192284391
Dan zouden we de hele mailwisseling moeten zien om te weten wie wat precies heeft gezegd en wat nu precies de bedoeling is.

Maar met de vraag om elke dag te mailen "hoe het met me gaat" zou ik zelf ook niet heel veel kunnen.
Dan zou ik niet verder komen dan "goed" zolang er geen klachten zijn.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_192284488
Stuur hem elke dag enorm lange epistels waarin je uitwijdt over alles dat je maar een beetje dwars gezeten heeft (poep was aan de dunne kant, hele dag al jeuk in mijn wenkbrauw, schrale knieën en een ingegroeide haar in schaamstreek).
pi_192284493
Simpele vraag = Simpel antwoord, wat is het probleem?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_192284831
Waarom ziet iedereen dit als wantrouwen en niet als betrokkenheid? Hij/zij wil weten hoe het met zijn mensen gaat. Wie weet wil hij mensen helpen of ontlasten daar waar ze aangeven dat het niet zo goed gaat. Klinkt alleen maar mooi. Hoewel ik een belletje van je leidinggevende nog wat mooier zou vinden.
pi_192285138
Je bent de werknemer, dus, dan moet je gewoon doen wat je werkgever zegt. Je moet hem gewoon mailen want ik denk dat hij overbezorgd is, vanwege corana. Bovendien je bent niet ziek. Eigenlijk had je gewoon moeten werken, dus Ik denk dat hij wil weten hoe het met zijn werknemers gaat. Je zit toch de hele dag thuis.
pi_192285165
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:41 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom ziet iedereen dit als wantrouwen en niet als betrokkenheid? Hij/zij wil weten hoe het met zijn mensen gaat. Wie weet wil hij mensen helpen of ontlasten daar waar ze aangeven dat het niet zo goed gaat. Klinkt alleen maar mooi. Hoewel ik een belletje van je leidinggevende nog wat mooier zou vinden.
Precies helemaal gelijk!het is gewoon betrokkenheid met zijn werknemers, het zijn je werknemers.
  donderdag 26 maart 2020 @ 14:06:52 #39
490042 Wigle
Kleine jenever
pi_192285386
Werkgever kan ook zo een beetje in de gaten houden of hij misschien zaken moet verzetten / andere mensen moet inhuren. Als hij opeens hoort dat het met de helft niet goed gaat zal een slimme werkgever stappen zetten.

En natuurlijk, gewoon betrokkenheid.

Als je het zo erg vindt stuur je gewoon niets.
Steef en Daan
pi_192285453
Baas wil dat ik hem mail of het goed gaat of niet? Dan krijgt baas die mail.

Als de baas mijn loon dat mailtje waard vind krijgt hij hem, wat is de moeite jongens....
  donderdag 26 maart 2020 @ 14:24:16 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_192285752
Wat doe je voor werk?
"He who knows best, best knows how little he knows."
Thomas Jefferson
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:46:30 #42
152789 karr-1
pi_192287276
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:55 schreef Twintig het volgende:
Je bent de werknemer, dus, dan moet je gewoon doen wat je werkgever zegt. Je moet hem gewoon mailen want ik denk dat hij overbezorgd is, vanwege corana. Bovendien je bent niet ziek. Eigenlijk had je gewoon moeten werken, dus Ik denk dat hij wil weten hoe het met zijn werknemers gaat. Je zit toch de hele dag thuis.
Je moet helemaal niets, we leven niet meer in de tijd van slavernij. Bezorgd kan ik nog mee leven maar elke dag een mail verwachten met wat ik precies die dag gedaan heb en wat ik morgen van plan ben gaat mij echt te ver.

Mijn baas en ik kunnen prima met elkaar overweg, maar hij zit tijdelijk ergens anders om zaken op te knappen ivm corona. Dit bericht is afkomstig van een persoon die nu tijdelijk bepaalde leidinggevende taken moet overnemen en zich laat overrulen door iemand die daar weer boven zit.
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:47:15 #43
152789 karr-1
pi_192287296
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat is nou het probleem precies als de werkgever gewoon wil weten dat alles OK is? Dat je dus geen verantwoording hoeft af te leggen en een heel verslag hoeft te schrijven.

Desnoods zet een copypasta-bericht klaar die je elke dag een klein beetje aanpast en stuur je die. Hoeft echt niet meer dan een minuut (of twee) te kosten.

Maar goed, de meningen verschillen zo te zien. Ik zou er zelf absoluut geen probleem van maken, maar wellicht heeft dat ook te maken dat ik een goede verstandhouding heb met mijn werkgever (en er dus geen irritaties zijn, hoe klein ook).
Ik kan uitstekend overweg met mijn baas, maar dit soort kinderachtige controle kan ik heel slecht tegen. Als je me niet vertrouwt zeg het dan gewoon
pi_192287738
Ik zou gewoon een mail sturen met "goed".
Ik zou de volgende dag de zelfde mail uit mijn sent items halen, en een forward naar mijn baas doen met de tekst zie hier onder.
Ik zou dit iedere dag herhalen.

Maar in eens zou ik zeggen, "slecht" en wachten hoe hij reageert.
pi_192287793
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:13 schreef Rolfieo het volgende:
Ik zou gewoon een mail sturen met "goed".
Ik zou de volgende dag de zelfde mail uit mijn sent items halen, en een forward naar mijn baas doen met de tekst zie hier onder.
Ik zou dit iedere dag herhalen.

Maar in eens zou ik zeggen, "slecht" en wachten hoe hij reageert.
_O_ _O-
Doe dit ts, en hou ons op de hoogte.
pi_192287874
Ik zou dan echt elke dag exact hetzelfde bericht om hetzelfde tijfstip sturen.

Beste,

Alles in orde.

Met vriendelijke groet,

*naam*
pi_192288331
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je moet helemaal niets, we leven niet meer in de tijd van slavernij. Bezorgd kan ik nog mee leven maar elke dag een mail verwachten met wat ik precies die dag gedaan heb en wat ik morgen van plan ben gaat mij echt te ver.

Mijn baas en ik kunnen prima met elkaar overweg, maar hij zit tijdelijk ergens anders om zaken op te knappen ivm corona. Dit bericht is afkomstig van een persoon die nu tijdelijk bepaalde leidinggevende taken moet overnemen en zich laat overrulen door iemand die daar weer boven zit.
Je hebt gelijk. Sorry ik had niet goed gelezen.
pi_192288344
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:45 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wij nooit. Wantrouwen richting je personeel. Zon baas moet je lekker de tering laten krijgen. Die begrijpt het nog niet helemaal.
pi_192288364
Soberso heeft alleen een hond een baas
pi_192291731
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:33 schreef Sometimes het volgende:
Bijzondere reacties in dit topic.

TS is niet ziek en het verzoek van de werkgever gaat niet over controle of er gewerkt wordt. Toch gaan bijna alle reacties over 1 van deze 2 mogelijkheden.

Baas lijkt me wat overbezorgd. Wil mogelijk voorkomen dat hij ineens voor een verrassing komt te staan.
Dit, stel je even aan zeg.

Ik heb bijna elke dag contact met mijn leidinggevende, die vraagt ook hoe het gaat. Niks mis mee.
Andreas Granqvist, född 16 april 1985 i Påarp i Skåne län, är en svensk fotbollsspelare som spelar för Helsingborgs IF.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')