abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192744877
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:54 schreef Hanca het volgende:
Rutte doet het weer prima, het lijken mij verstandige besluiten.
Mij ook. Hoewel ik de analyse dat er iets van perspectief geboden moet worden ook deel. Maar perspectief en valse hoop liggen dicht bij elkaar.
zie email 27 oktober
pi_192745284
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mij ook. Hoewel ik de analyse dat er iets van perspectief geboden moet worden ook deel. Maar perspectief en valse hoop liggen dicht bij elkaar.
Ik heb liever realisme dan valse hoop en onzin statements a la de VS en het VK.

Trump die een medicatie aanprijst die dodelijk blijkt te zijn, de Britten die noodhospitaals bouwen en zichzelf op de borst slaan daarover maar geen verpleegsters hebben om ze te bemannen en vandaag roept de Britse minister voor volksgezondheid dat "volgende week de testen voor een vaccin beginnen!".

Als burger heb ik liever dat ministers dit soort onzin voor zich houden, het geeft mij geen hoop iig.
pi_192745301
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb liever realisme dan valse hoop en onzin statements a la de VS en het VK.

Trump die een medicatie aanprijst die dodelijk blijkt te zijn, de Britten die noodhospitaals bouwen en zichzelf op de borst slaan daarover maar geen verpleegsters hebben om ze te bemannen en vandaag roept de Britse minister voor volksgezondheid dat "volgende week de testen voor een vaccin beginnen!".

Als burger heb ik liever dat ministers dit soort onzin voor zich houden, het geeft mij geen hoop iig.
Uiteraard. Maar ik denk dat een soort tijdlijn/prioriteitenlijst wel het een en ander aan helderheid kan scheppen. Dan hebben mensen weer wat om naar toe te leven.
zie email 27 oktober
pi_192745325
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar ik denk dat een soort tijdlijn/prioriteitenlijst wel het een en ander aan helderheid kan scheppen. Dan hebben mensen weer wat om naar toe te leven.
Nou ja, ze hebben de rest van hun leven, toch? :D
pi_192746070
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, misschien hadden ze kunnen zeggen wat ze hoopten dat er 1 juni nog meer open kon, behalve de middelbare scholen.

Maar heel belangrijk was zijn uitstraling: ik vind het ook niet leuk, maar het moet nou eenmaal. Dat wat ze hier ook analyseren: https://nos.nl/artikel/23(...)stijd-meekrijgt.html

Die uitstraling is bijna net zo belangrijk als de inhoud.

[ Bericht 23% gewijzigd door Hanca op 22-04-2020 07:10:01 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192759496
Is die Van Kooten nou zo dom of doet ze zo?
zie email 27 oktober
pi_192760111
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:01 schreef trein2000 het volgende:
Is die Van Kooten nou zo dom of doet ze zo?
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat ze er weer lekker uitzag vanmiddag :9~
  donderdag 23 april 2020 @ 15:28:43 #258
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192768047
The Economist houdt de oversterfte bij:

Nederland doet het gewoon heel matig, en Zweden is een gidsland.

https://www.theguardian.c(...)trust-citizens-state

https://www.npr.org/2020/(...)-coronavirus-control

(Haal dit alsjeblieft niet weg.... Past hier prima)

@Monolith @Hanca

Net als de crisis van 2008 wordt ook nu Nederland weer enorm hard geraakt. Pas tien jaar later leert men lessen (of niet)

https://nos.nl/l/2331414

"Maak niet dezelfde fouten als bij vorige crisis!" Alsof elke crisis hetzelfde is.. nee dus

Juist nu zie je de non-kwaliteit van het bestuur, de regentenkaste en inteeltkliek.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192768233
Nou mooi, net als de vorige keer de vraag wát Zweden dan precies zo goed doet en wát Nederland dan beleidsmatig zo verkeerd doet.
Het ironische is dat Zweden het relatief gezien helemaal niet zo fantastisch lijkt te doen als je het vergelijkt met Denemarken of Noorwegen, landen die qua bevolkingsdichtheid en ligging vergelijkbaar zijn.
Bovendien riep je eerst nog dat Nederland veel draconischer had moeten ingrijpen en nu is laissez faire weer het nieuwe fantastische idee.

Verder lijk je ook te denken dat ik ergens beweer dat het in Nederland allemaal zo fantastisch gaat, maar dat is natuurlijk niet het geval. Wel betwist ik simplistische zaken als het idee dat je cijfers in landen kunt vergelijken en dat zo maar kunt koppelen aan 'gevolg van beleid'. Heeft de staat New York enorme kutbestuurders terwijl Utah of Tennessee fantastische bestuurders hebben? Of zijn er andere oorzaken aan te wijzen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 23 april 2020 @ 16:47:55 #260
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192769173
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:39 schreef Monolith het volgende:
Nou mooi, net als de vorige keer de vraag wát Zweden dan precies zo goed doet en wát Nederland dan beleidsmatig zo verkeerd doet.
Dat heb ik dan gemist of is ook weggehaald. Kom ik op terug.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192769520
Dit topic gaat over de stand van zake van het coronavirus in Nederland. Een korte vergelijking is prima. Maar voor een uitgebreide verhandeling kun je beter een eigen topic aanmaken.
zie email 27 oktober
  donderdag 23 april 2020 @ 17:22:24 #262
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192769585
"De stand van zaken". Ja leuk, al die zelffelicitaties van Hanca en de rest. Zeggen hoe goed het allemaal gaat, hoe fantastisch de crisis wordt aangepakt en hoe fantastisch Rutte het doet.

Nare VVD maffia hier.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_192771050
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:52 schreef Tijger_m het volgende:

Ja, ik vond dat gelul over groepsimmuniteit ook niet sterk. Net als het gelul dat Nederland goed voorbereid was en het virus niet zo'n probleem zou worden.

quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 17:22 schreef Klopkoek het volgende:
"De stand van zaken". Ja leuk, al die zelffelicitaties van Hanca en de rest. Zeggen hoe goed het allemaal gaat, hoe fantastisch de crisis wordt aangepakt en hoe fantastisch Rutte het doet.

Nare VVD maffia hier.
Ja, ook van mij zijn er posts in het geniep verwijderd omdat ze kritisch over de regering en de weergave door de media waren. Moet ik het nou weer opnieuw gaan typen? Ik zit niet op fok om met de kudde mee te mogen blaten. Het houdt het een keer op, het is niet voor niks dat mensen massaal afhaken hier.
@trein2000
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')