ik meende dat er boete's zouden worden uitgedeeld??? Had mooi wat opgeleverd als iedereen hier een boete had gekregen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die titel en die foto erboven... gewoon te
ja, omdat zij hebben bewezen een total fail te zijn en dat blijven.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:40 schreef Blik het volgende:
Fijn dat de 15 afgestudeerde wiskundigen van het RIVM het allemaal minder goed weten dan de expert van Fok! Zelfs met testbewijs van het RIVM weten de experts van Fok! Het beter
Ruslandquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:03 schreef polderturk het volgende:
Russische militaire voertuigen rijden door Rome. Klik op link.Vertalingtwitter:GermanoDottori twitterde op woensdag 25-03-2020 om 12:55:47Immagini storiche: convoglio militare russo a Roma, e non per far abbeverare i cavalli dei cosacchi a San Pietro, ma per supplire alla carenza di solidarietà occidentale e competere con gli aiuti cinesi https://t.co/PWSTEZCGDT reageer retweet
Historical images: Russian military convoy in Rome, and not to water the Cossacks' horses in San Pietro, but to make up for the lack of western solidarity and compete with Chinese aid
De russen vertellen alleen nog niet dat ze nooit meer weggaanquote:
Die foto is van vorige week maandag, toen waren er nog geen boetes.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:41 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik meende dat er boete's zouden worden uitgedeeld??? Had mooi wat opgeleverd als iedereen hier een boete had gekregen.
ik hoor niets geksquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:40 schreef Blik het volgende:
Fijn dat de 15 afgestudeerde wiskundigen van het RIVM het allemaal minder goed weten dan de expert van Fok! Zelfs met testbewijs van het RIVM weten de experts van Fok! Het beter
Ja mooi hèquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:40 schreef Blik het volgende:
Mensenlevens zijn geen wiskundige getallen.. Ik wordt een beetje gek van deze mensen die dit constant als tegenargument bieden. Ja we zijn een leken en geen experts, maar nee we zijn echt niet dom. En ik weet vanuit mijn werk waar veel politieke spelletjes worden gespeeld maar al te goed hoe vaak dingen verdraaid worden om het toch positief te laten lijken.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:40 schreef Blik het volgende:
ze zien italië als schiereiland hoe ging dat een paar jaar geleden ook alweerquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De russen vertellen alleen nog niet dat ze nooit meer weggaan
Ik zal een advies schrijven voor de overheid dat ze voortaan beter het Fok!Forum kunnen raadplegenquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, omdat zij hebben bewezen een total fail te zijn en dat blijven.
Dat heet een 'kritische blik op het RIVM' volgens sommigen hier.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:40 schreef Blik het volgende:
Ze hebben het over een mogelijke afvlakking van het aantal ziekenhuisopname toch? Dat lijkt hout te snijden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:36 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ja, alleen houd er rekening mee dat het aantal gevallen exponentieel toeneemt. Dit wetende en het feit dat er minder getest wordt wil gewoon zeggen dat de criteria voor wanneer er getest wordt veel strenger zijn dan weken geleden.
Het is totaal niet onder controle.. En dat wisten we weken geleden al. Ook al liet RIVM het wel zo doen lijken. En nu ook weer, 'afzwakking van aantal gevallen'.
Het is gewoon spelen met cijfers. En daar gaat het gewoon vaak fout. Je kunt zo altijd argumenten aanhalen als je de statistieken daarop aanpast. Ook weer het probleem van de wetenschap. Je onderzoekt vaak vanuit een bepaalde standpunt en vanuit daar ga je 'bewijs' zoeken die dat versterkt.
sowieso, ook de RIVM opdoeken of alleen water laten doen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zal een advies schrijven voor de overheid dat ze voortaan beter het Fok!Forum kunnen raadplegen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rland-rivm-2019-ncovquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:40 schreef Blik het volgende:
Misschien kunnen we een openbrief schijven en laten ondertekenen door alle experts van Fok!quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zal een advies schrijven voor de overheid dat ze voortaan beter het Fok!Forum kunnen raadplegen
Klopt, maar ik ken 1 geval waarbij een oudere thuis is overleden omdat ze niet opgenomen werd in het ziekenhuis. Ook dit kun je weer met een korreltje zout nemen denk ik.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze hebben het over een mogelijke afvlakking van het aantal ziekenhuisopname toch? Dat lijkt hout te snijden.
Het klinkt cru, maar in dit geval zijn mensenlevens wel degelijk wiskundige getallen. Het voorspellen van de groei van een virus is pure wiskunde met nullen en enen. En ik ben er van overtuigd dat de wiskundige modellen van het RIVM iets geavanceerder zijn dat de bierviltjes berekeningen die ik hier voorbij zie komenquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:43 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Mensenlevens zijn geen wiskundige getallen.. Ik wordt een beetje gek van deze mensen die dit constant als tegenargument bieden. Ja we zijn een leken en geen experts, maar nee we zijn echt niet dom. En ik weet vanuit mijn werk waar veel politieke spelletjes worden gespeeld maar al te goed hoe vaak dingen verdraaid worden om het toch positief te laten lijken.
Dit wordt wel een beetje flauw. Je kan niet iedereen die kritiek heeft de mond proberen te snoeren door te zeggen dat ze geen expert zijn, dan mag je dus nooit kritiek hebben, zelfs niet met onderbouwing. Die FOK! experts hebben het in die ruim drie weken het vaker goed gehad dan het RIVM, dat negeer je maar even voor het gemak.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:40 schreef Blik het volgende:
Want jij wist het op 14 februari allemaal al beter natuurlijkquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:45 schreef Tris het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rland-rivm-2019-ncov
Lees dit stukje nog een keer door. En dan dat gedeelte waar de RIVM zijn indruk over het virus verkondigt.
Je hebt gezien dat dit een artikel van januari is en dat we nu in maart zitten? Er is op dit moment niet zoveel bekend en toen al helemaal niet, dat staat er ook in.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:45 schreef Tris het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rland-rivm-2019-ncov
Lees dit stukje nog een keer door. En dan dat gedeelte waar de RIVM zijn indruk over het virus verkondigt.
Die zijn doodquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Waar gaan de huidige bewoners dan heen?
Of negatief. Ligt er maar aan wat voor positie je inneemt, voor of tegen het RIVM.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:43 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Mensenlevens zijn geen wiskundige getallen.. Ik wordt een beetje gek van deze mensen die dit constant als tegenargument bieden. Ja we zijn een leken en geen experts, maar nee we zijn echt niet dom. En ik weet vanuit mijn werk waar veel politieke spelletjes worden gespeeld maar al te goed hoe vaak dingen verdraaid worden om het toch positief te laten lijken.
En waarom zou er nu, anderhalve week na de maatregelen, geen daling ingezet kunnen zijn? Omdat jij dat denkt? Je negatief staat tegenover het RIVM?quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:36 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ja, alleen houd er rekening mee dat het aantal gevallen exponentieel toeneemt. Dit wetende en het feit dat er minder getest wordt wil gewoon zeggen dat de criteria voor wanneer er getest wordt veel strenger zijn dan weken geleden.
Het is totaal niet onder controle.. En dat wisten we weken geleden al. Ook al liet RIVM het wel zo doen lijken. En nu ook weer, 'afzwakking van aantal gevallen'.
Het is gewoon spelen met cijfers. En daar gaat het gewoon vaak fout. Je kunt zo altijd argumenten aanhalen als je de statistieken daarop aanpast. Ook weer het probleem van de wetenschap. Je onderzoekt vaak vanuit een bepaalde standpunt en vanuit daar ga je 'bewijs' zoeken die dat versterkt.
Ik snap dat je op mij doelt, maar je moet toegeven dat de voorbereiding bijzonder slecht was, ze geven het zelfs toe, de andere landen hebben alle tests opgekocht. Dat vind ik getuigen van gebrek aan assertiviteit en pro-activiteit (bullshit bingo kaart ook volquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:43 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat heet een 'kritische blik op het RIVM' volgens sommigen hier.
weet je nog, die brandbrieven van huisartsen en chirurgen aan het RIVM?quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Het klinkt cru, maar in dit geval zijn mensenlevens wel degelijk wiskundige getallen. Het voorspellen van de groei van een virus is pure wiskunde met nullen en enen. En ik ben er van overtuigd dat de wiskundige modellen van het RIVM iets geavanceerder zijn dat de bierviltjes berekeningen die ik hier voorbij zie komen
Waar duizenden mensen hun mening geven zijn er altijd een aantal die gelijk kregen. Laten we niet net doen alsof de fok-experts gelijk hebben gekregen omdat ze er ook echt iets vanaf weten. Ze hebben goed gegoktquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit wordt wel een beetje flauw. Je kan niet iedereen die kritiek heeft de mond probere te snoeren door te zeggen dat ze geen expert zijn, dan mag je dus nooit kritiek hebben, zelfs niet met onderbouwing. Die FOK! experts hebben het in die ruim drie weken het vaker goed gehad dan het RIVM, dat negeer je maar even voor het gemak.
Terwijl het RIVM roept dat de groei afneemt roept de NVIC dat het erg spannend gaat worden, sneller gaat dan verwacht en dat de zorg het niet aankan als de daadwerkelijke cijfers hoger uitkomen. Als men eerder had ingegrepen had het niet zo spannend hoeven te zijn.
Leuk dat de groei afneemt, maar als je IC's overvol zitten dan is iedere vorm van groei nog steeds groei wat voor chaos gaat zorgen. De experts van RIVM zeggen ook niet dat het 100% zeker goed gaat komen. Die zeggen alleen maar dat in de gunstigste gevallen het allemaal goed gaat komen, die mega uitschieters naar boven laten ze even voor het gemak buiten beschouwing.
.... en dan heb ik het nog niet eens over de vertekende grafieken die nergens op slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |