Heb hem even geupload voor julliequote:Op woensdag 25 maart 2020 14:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja.. error.
Brakke kutsite van het rivm.
Dat is juist afvlakking.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:37 schreef HulkHeld het volgende:
Hmm, deze cijfers voorspellen niet veel goeds.. de groei is weliswaar wat minder hoog dan de dagen ervoor, maar nog steeds groei en dus geen afvlakking.
Het is een paar dagen leesmateriaal:quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:28 schreef Vallon het volgende:
Ik laat mij graag informeren op/door toetsbare onderbouwing van (hun) cijfers.
Toch blijf ik door dat woordje geweest in de war. Huidig opgenomen patienten is dat getal-overleden-herstelden. Maar hoeveel liggen er nu in het ziekenhuis, en dan niet op IC?quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:37 schreef KennyPowers het volgende:
Het totaal aantal gemelde patiënten: 6412 (+852)
Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 356 (+80)
Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 1836 (+341)
Staat datum van gisteren bij maar is van vandaag?
Gewoon stug doorgaan met vergelijken met Italie en Spanje.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:41 schreef polderturk het volgende:
80 x 3,5 = 280 (om te kunnen vergelijken met Italië en Spanje)
Jammerquote:Op woensdag 25 maart 2020 14:41 schreef influcted het volgende:
Afvlakking is helemaal nog niet in gezet, Maver24.
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirusquote:Mogelijke afvlakking van aantal nieuwe ziekenhuisopnames van patiënten met coronavirus
De afgelopen tijd was het aantal nieuw opgenomen patiënten in het ziekenhuis een oplopende curve. Op dit moment lijkt dit af te vlakken. Dat wijst mogelijk op een voorzichtige afname van de snelheid waarmee het virus zich verspreidt. Dit is een eerste signaal. We kunnen hier geen harde conclusies aan verbinden. De komende dagen moet blijken of er sprake is van een werkelijke afvlakking.
Met de cijfers van het aantal ziekenhuisopnames is met behulp van wiskundige modellen de snelheid van verspreiding van het virus berekend. De snelheid waarmee het virus zich verspreidt lijkt ook af te nemen. Ook hierbij moet de komende dagen blijken of de daling doorzet.
Ook vandaag zijn veel overleden patiënten gemeld. Dit zijn echter meldingen van personen die verspreid over de afgelopen paar dagen overleden zijn. De sterftegevallen worden niet altijd direct doorgegeven. Daarom is nu een nieuwe grafiek opgenomen waarin het aantal overleden patienten is weergegeven naar de dag van overlijden.
Vooral richting het einde van zijn verhaal werd het toch een flink grauw bericht ja.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:42 schreef Vault-Boy het volgende:
Damn die cijfers idd. Staat er misschien los van, maar nu kan je er toch wel echt vanuit gaan dat alles nog dicht blijft op 7 april. Dit gaat voorlopig alleen maar meer worden ben ik bang en zeker als je die woorden van Gommers hoorde.
waar is hier?quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:43 schreef RAVW het volgende:
Hier zijn ze ook sporthallen en andere grotere ruimtes aan het inrichten als Corona huizen en plekken ...
je komt nu dus echt bij en grote sporthall hier in de buurt niet eens meer dichtbij , alleen op vertoon van urgentie verklaring van een arts mag je door de beveiliging heen
Het is alleen ook geen exponentiële groei meer, het percentage is aan het dalen, daarna hopelijk binnenkort ook de aantallen in absolute gevallen, maar dat zal vast nog wel wat dagen duren. Belangrijker is dat de ziekenhuizen het aankunnen. Dat er duizenden doden vallen is niets nieuws.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:41 schreef influcted het volgende:
Afvlakking is helemaal nog niet in gezet, Maver24.
Ja moeten even snel de grafiek aanpassen, zodat die hij het model past.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Verklaart wel waarom het iets langer duurden: in plaats van ctrl c + ctrl v in de template moesten ze zich eerst even indekken.
Een reden zou kunnen zijn dat wij een andere strain van het virus hebben in Europa.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:28 schreef Vallon het volgende:
Ik twijfel ernstig - ook zonder vooringenomen te zijn - aan de cijfers. Er zitten en zijn te grote verschillen. die onverklaarbaar zijn. Observaties van Iran, Singapore en Zuid-Korea zijn in aantal ook te laag (tot zelfs 0) om zaken met isolatie te kunnen ondersteunen.
Kortom: of "wij" in het Westen zijn meer vatbaar of we worden begoocheld met cijfers uit het Oosten.
Al die maatregelen vallen of staan met de medewerking van supermarkten. Er is altijd volstrekt onvoldoende handhaving om iedere winkel te gaan controleren.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:44 schreef HulkHeld het volgende:
Mijn moeder heeft net bij de plaatselijk supermarkt boodschappen gedaan. Een heel streng deurbeleid werd er niet gehanteerd.. Het was wel wat rustiger in de winkel, maar dat had er niet mee te maken dat er minder mensen werden toegelaten, meer door het feit dat er meer mensen binnen blijven nu en alleen als het noodzakelijk is naar de supermarkt toegaan.
Ik vraag me af in hoeverre er daadwerkelijk op deurbeleid wordt gecontroleerd.
Waar lees je dit??quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus
Verklaart wel waarom het iets langer duurde: in plaats van ctrl c + ctrl v in de template moesten ze zich eerst even indekken.
B R O N!quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:45 schreef TheVoice4ever het volgende:
UK: 21 jarig meisje dood aan het virus, had geen andere medische aandoeningen, behalve dat ze nogal te mager was
ik kan me voorstellen, mensen die ondergewicht zijn dat dat ook geen goede combinatie is met dit virus
Margriethal Schiedamquote:
Die vergelijking is zo mank als koos albertsquote:Op woensdag 25 maart 2020 14:41 schreef polderturk het volgende:
80 x 3,5 = 280 (om te kunnen vergelijken met Italië en Spanje)
Niet zo handig neequote:Op woensdag 25 maart 2020 14:45 schreef Nielsch het volgende:
Echt fucking dom dat Jaap RIVM nu al roept dat de verspreiding lijkt af te remmen. Staat morgen weer half Nederland in de trein op weg naar het strand ofzo.
Hij rapporteert gewoon de cijfers. Niets meer, niets minder. Dat is zijn taak.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:45 schreef Nielsch het volgende:
Echt fucking dom dat Jaap RIVM nu al roept dat de verspreiding lijkt af te remmen. Staat morgen weer half Nederland in de trein op weg naar het strand ofzo.
Gewoon op die RIVM-pagina waar ze de cijfers posten.quote:
twitter:spectatorindex twitterde op woensdag 25-03-2020 om 13:25:02UNITED KINGDOM: 21 year old woman with no pre-existing medical conditions has died of coronavirus reageer retweet
Pas om 7 uur bekend.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Even niet goed gevolgd, hoe staat het met de IC capaciteit nu?
Iets te mager, iets te dik, iets te hoge bloeddruk, slecht dieet, gelukkig kunnen we altijd wel een reden verzinnen om de schuld te geven ipv dat we moeten toegeven dat het toch wel een kutziekte is die absoluut en relatief gezien voor grote problemen zorgt bij een zeer groot gedeelte van de bevolking.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:45 schreef TheVoice4ever het volgende:
UK: 21 jarig meisje dood aan het virus, had geen andere medische aandoeningen, behalve dat ze nogal te mager was
ik kan me voorstellen, mensen die ondergewicht zijn dat dat ook geen goede combinatie is met dit virus
Sorryquote:Op woensdag 25 maart 2020 14:46 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De link staat eronder. https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |