abonnement Unibet Coolblue
pi_192332863
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee man die gaan we in de utopische bocaj wereld invriezen en bewaren tot we ze nodig hebben dan ontdooien en opnieuw opstarten.
Kunnen we dan niet beter mensen die Corona hebben invriezen tot er genoeg capaciteit is? Dan kan het land gewoon weer open!
pi_192332884
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:53 schreef The_End het volgende:

[..]

Kunnen we dan niet beter mensen die Corona hebben invriezen tot er genoeg capaciteit is? Dan kan het land gewoon weer open!
Stuur dit geniale idee naar trump, poetin en bolsarno. ^O^
  Admin zondag 29 maart 2020 @ 10:49:40 #263
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192333469
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar die cijfers weten we niet, hoeveel mensen zouden er al besmet zijn ? 10.000 ? 100.000 ?? Misschien wel 5 miljoen al. En als er daarvan 1000 overleden zijn, kom je niet uit op 1%
Evengoed wordt iedereen die doodgaat en niet getest is ook niet als Coronadode geteld. We moeten vooralsnog dus werken met de data die wél beschikbaar is en niet zelf de boel downplayen op basis van onzekere aannames. Je kunt beter iets teveel doen dan te weinig.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zondag 29 maart 2020 @ 11:01:18 #264
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192333644
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Die doden zullen de ouderen zijn (uitzonderingen daargelaten).
Deze moeten we beschermen en deze groep zal naar mijn mening het meest last houden van dit virus! (totdat er een fatsoenlijk vaccin er is... ik hoor dat, dat pas aan het eind van dit jaar zover zal zijn...)
Ik durf en wil er geen getal aanhangen! (hoeft ook niet)
Nee, dat zullen niet de ouderen zijn. Dat is NU het geval, maar op het moment dat er geen medische zorg meer verleend kan worden (en daar zijn we hard naar op weg) zal het percentage jonge mensen dat overlijdt ook toenemen. Zoals de baby in de VS.
En niet alleen zullen Coronapatienten overlijden. Ook andere aandoeningen of letsel kan niet afdoende meer behandeld worden als er duizenden mensen in de gangen van je ziekenhuis liggen. Je hebt de beelden uit China en Italië niet gezien?
En nee, een vaccin is er niet aan het eind van het jaar. Het is er op zijn VROEGST over een jaar. Misschien als er wat regels overtreden worden iets eerder, maar er moet eerst nog wel een vaccin uitgevonden worden. Dat kan morgen gebeuren en dan zou je in theorie tegen het eind van het jaar mensen kunnen gaan vaccineren (niet genezen, want een vaccin is geen geneesmiddel), maar het kan ook eenvoudigweg nog jaren duren voordat er een vaccin wordt uitgevonden.

Maar als je denkt dat je veilig bent omdat je niet oud bent en het allemaal verder wel prima is om alleen de hoogbejaarden in hun eentje af te zonderen en aan hun lot over te laten dan ga je nog van een koude kermis thuiskomen.
Maar wacht de VS maar even af met hun huidige beleid. Spreek ik je weer over 14 dagen om te kijken hoe de zaken er daar dan voor staan. Intussen moeten we hopen dat onze regering niet dezelfde kant op gaat als Trump en volgende week de scholen weer open gooit en andere maatregelen terug gaat draaien terwijl we nog volop in de pandemie zitten.

quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Landen leggen hun economie ook niet stil vanwege de doden. Wel omdat alle ziekenhuizen worden overspoeld door coronapatiënten en daardoor niet meer normaal kunnen functioneren.
en daardoor nog veel meer doden zouden ontstaan, met uiteindelijke mogelijke rellen tot totale anarchie aan toe als we echt gaan doemdenken. Als boeren, chauffeurs, winkelpersoneel e.d. massaal ziek worden en we geen voedsel meer kunnen krijgen gaat de boel er flink grimmiger op worden.
Every society is only nine meals away from total anarchy.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 29 maart 2020 @ 12:28:25 #265
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192335020
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:01 schreef Danny het volgende:
Nee, dat zullen niet de ouderen zijn. Dat is NU het geval, maar op het moment dat er geen medische zorg meer verleend kan worden (en daar zijn we hard naar op weg) zal het percentage jonge mensen dat overlijdt ook toenemen. Zoals de baby in de VS.
En niet alleen zullen Coronapatienten overlijden. Ook andere aandoeningen of letsel kan niet afdoende meer behandeld worden als er duizenden mensen in de gangen van je ziekenhuis liggen. Je hebt de beelden uit China en Italië niet gezien?
En nee, een vaccin is er niet aan het eind van het jaar. Het is er op zijn VROEGST over een jaar. Misschien als er wat regels overtreden worden iets eerder, maar er moet eerst nog wel een vaccin uitgevonden worden. Dat kan morgen gebeuren en dan zou je in theorie tegen het eind van het jaar mensen kunnen gaan vaccineren (niet genezen, want een vaccin is geen geneesmiddel), maar het kan ook eenvoudigweg nog jaren duren voordat er een vaccin wordt uitgevonden.
;( ;( :'(
pi_192336221
Goede post, Danny. Het besef is er nog lang niet bij iedereen. Overbelasting van het zorgstelsel betekent inderdaad dat straks niet alleen Corona-patienten die op de IC liggen komen te overlijden, maar ook de Corona-patienten die nu nog iets minder ernstige klachten hebben en gewoon in een ziekenhuisbed zonder beademingsapparatuur of niet op de IC liggen komen in de problemen als door overbelasting van de zorg straks DIE mensen ook niet meer genoeg behandeld kunnen worden (want alle zorg gaat naar IC-patienten, en ondertussen worden doktoren en verpleegkundigen zelf ook ziek).

Om maar te zwijgen van al die andere ziekenhuispatienten - geen Coronapatienten - die OOK gewoon hun dagelijkse zorg of behandeling nodig hebben. Die komen ook in de problemen (want het overgrote deel van de zorg gaat naar Coronapatienten).

Het is - of wordt - één grote accumulatie van problemen. Dat besef is er nog veel te weinig bij te veel mensen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192336502
En denk aan de vele honderden operaties die nu al afgezegd zijn om de capaciteit in ziekenhuizen vrij te houden.
Mensen met chemo- of immuuntherapie die zaken uitstellen omdat ze anders zwakker worden en bang zijn voor het virus...
Mensen die nu niet naar de SEH durven omdat ze bang zijn besmet te raken.,
dag
  zondag 29 maart 2020 @ 14:15:52 #268
177810 Evenveel
en niet minder
pi_192336585
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:30 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Hoe lang wil je Nederland op slot laten?
Net zo lang totdat er geen Corona zieken meer op de ic belanden?
Net zo lang totdat er een vaccin is? (Verwachting pas eind van dit jaar...)

Is allemaal wat onrealistisch niet? Nederland tot eind van het jaar (want daar komt jouw opmerking wel op neer) op slot... Hoe denk je dat Nederland eruit ziet 9 maand na nu? Vol met pasgeboren baby's :D :D

Kijk, op een gegeven moment moeten we (de wereld) wel verder... de ouderen en zwakken zullen zich zoveel mogelijk moeten beschermen/afzonderen totdat voor hun (en later ook voor ons allen) er een vaccin is!

~Ik hoor graag jou ideeën over hoe het verder moet.
Nederland zit niet eens op slot. We zijn niet 'gestopt'. De economie draait gewoon nog, alleen niet op 100%. Sommige sectoren zijn nu helemaal kapot inderdaad, maar heel veel ook helemaal niet. Het is niet alleen maar drama.

De ouderen afzonderen heeft geen zin, je blijft je focussen op het aantal doden en dat oudere mensen een hoger risico hebben om dood te gaan. Je blijft het punt missen dat het niet om het aantal oudere mensen gaat die doodgaan, maar om het aantal mensen (jong of oud) dat niet doodgaat, maar wel zorg nodig heeft en potentieel voor de rest van hun leven longpatiënt zal blijven. Het lijkt wel alsof jou dat helemaal niets boeit, zolang ze maar niet doodgaan. Plus natuurlijk zoals een andere user al aangaf dat er nu ook heel veel mensen geen zorg krijgen omdat ze niet besmet zijn, maar wel voor iets anders zorg nodig hebben.

Wat mij betreft houden we het nog even vol zo, mogelijk wat beperkingen opheffen na een paar weken of een maand oid, dat een paar weken aankijken, mogelijk weer opnieuw beperkingen instellen en dit proces blijven herhalen totdat het onder controle is of er een vaccin is. Pappen en nathouden dus ja, maar dat is het meest realistische scenario waarbij de zorg kan blijven doordraaien en het land niet helemaal op slot hoeft.
Doei.
pi_192336653
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:09 schreef Peter het volgende:
En denk aan de vele honderden operaties die nu al afgezegd zijn om de capaciteit in ziekenhuizen vrij te houden.
Mensen met chemo- of immuuntherapie die zaken uitstellen omdat ze anders zwakker worden en bang zijn voor het virus...
Mensen die nu niet naar de SEH durven omdat ze bang zijn besmet te raken.,
Inderdaad!

Dat bedoelde ik ook deels met "Om maar te zwijgen van al die andere ziekenhuispatienten - geen Coronapatienten - die OOK gewoon hun dagelijkse zorg of behandeling nodig hebben. Die komen ook in de problemen (want het overgrote deel van de zorg gaat naar Coronapatienten)."

En mensen van wie de niet-spoedeisende operatie is uitgesteld omdat er geen zorgpersoneel meer is (alles gaat naar Corona-patienten). Die kunnen uiteindelijk ook in problemen komen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 29 maart 2020 @ 14:49:45 #270
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192336960
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:15 schreef Evenveel het volgende:
Wat mij betreft houden we het nog even vol zo, mogelijk wat beperkingen opheffen na een paar weken of een maand oid, dat een paar weken aankijken, mogelijk weer opnieuw beperkingen instellen en dit proces blijven herhalen totdat het onder controle is of er een vaccin is. Pappen en nathouden dus ja, maar dat is het meest realistische scenario waarbij de zorg kan blijven doordraaien en het land niet helemaal op slot hoeft.
Dat gaat wel lang duren dan... @Danny had het erover dat pas over 1 jaar er een fatsoenlijk vaccin is...
Maargoed, we zullen zien wat ze daar bekokstoven in Den Haag komende week!
  zondag 29 maart 2020 @ 15:03:07 #271
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_192337105
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:09 schreef Peter het volgende:
En denk aan de vele honderden operaties die nu al afgezegd zijn om de capaciteit in ziekenhuizen vrij te houden.
Mensen met chemo- of immuuntherapie die zaken uitstellen omdat ze anders zwakker worden en bang zijn voor het virus...
Mensen die nu niet naar de SEH durven omdat ze bang zijn besmet te raken.,
Nu heeft mijn vrouw geen kanker, maar wacht al een lange tijd op een operatie en elke dag stoppen we haar vol met morfine. Haar beide nieren zitten vol met stenen, waarvan de linkernier een enorm grote steen bevat. Nu zit ze met twee drains en heeft ze de hele dag door niersteenaanvallen. Het lijkt erop dat ze dit nog tot en met juni (minimaal) moet volhouden.

We proberen er maar het beste van te maken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Admin zondag 29 maart 2020 @ 16:09:02 #272
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192338138
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Nu heeft mijn vrouw geen kanker, maar wacht al een lange tijd op een operatie en elke dag stoppen we haar vol met morfine. Haar beide nieren zitten vol met stenen, waarvan de linkernier een enorm grote steen bevat. Nu zit ze met twee drains en heeft ze de hele dag door niersteenaanvallen. Het lijkt erop dat ze dit nog tot en met juni (minimaal) moet volhouden.

We proberen er maar het beste van te maken.
jezus, sterkte ermee!
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zondag 29 maart 2020 @ 16:10:49 #273
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192338163
Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat ze van de week besluiten de scholen weer open te gooien. We zitten nog middenin de uitbraak. Ik zou m'n kinderen niet eens naar school laten gaan op dit moment. Je kunt 'social distancing' en 'lekker met z'n allen naar school' gewoonweg niet rijmen met elkaar.
Vind 't ook bizar dat campings e.d. open blijven. Dat is vragen om ellende,
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Overall beste user 2022 zondag 29 maart 2020 @ 16:14:00 #274
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192338200
Op campings kun je redelijk makkelijk afstand houden. Het lijkt me niet veel lastiger dan in een vinexwijk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Admin zondag 29 maart 2020 @ 16:16:37 #275
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192338236
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:14 schreef Ulx het volgende:
Op campings kun je redelijk makkelijk afstand houden. Het lijkt me niet veel lastiger dan in een vinexwijk.
op zich waar, maar de sfeer op campings is doorgaans niet ingericht op het houden van afstand. Ik zie je punt wel overigens, alleen zat ik meer te denken aan het jonge grut dan over de campings dwarrelt de hele dag en de speelplaatsen gebruikt of gaat voetballen of ravotten en vervolgens de rest van het gezin besmet. Maar ja, kinderen mogen van het RIVM gewoon lekker met elkaar spelen om een of andere vage reden.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 29 maart 2020 @ 16:20:22 #276
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192338285
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:10 schreef Danny het volgende:
Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat ze van de week besluiten de scholen weer open te gooien. We zitten nog middenin de uitbraak. Ik zou m'n kinderen niet eens naar school laten gaan op dit moment. Je kunt 'social distancing' en 'lekker met z'n allen naar school' gewoonweg niet rijmen met elkaar.
Mijn moeder werkt in het onderwijs en die gaan er daar 100% van uit dat dit schooljaar gewoon klaar is en dat ze pas na de zomervakantie weer opengaan.
  Admin zondag 29 maart 2020 @ 16:29:38 #277
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192338436
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Mijn moeder werkt in het onderwijs en die gaan er daar 100% van uit dat dit schooljaar gewoon klaar is en dat ze pas na de zomervakantie weer opengaan.
Jup. Logistiek heeft dat nog wel wat problemen. 3 opties:
1 - iedereen gaat over
Hier zal een flink deel volgend jaar in de problemen komen en extra hard moeten werken. Een flink deel zal volgend jaar doubleren om die reden, danwel tussentijds worden teruggezet
2 - iedereen blijft zitten
voelt oneerlijk, en je zit met een hele nieuwe lichting kleuters die op dat moment geen plek hebben, feitelijk gezien. Laat je het alleen gelden op middelbaar en laat je basisschool standaard overgaan dan zit je met het probleem dat scholen volgend jaar het dubbele aantal brugklassen te verwerken krijgen, én je een veel minder accuraat beeld hebt van de groep 8 leerlingen waardoor een te hoge of te lage inschaling mogelijk is
3 - hanteer de huidige stand van zaken
Vooral voor veel pubers lastig die aan het eind van het jaar een eindsprint maken. Natuurlijk een beetje eigen schuld, maar ook dat voelt eigenlijk niet eerlijk.

Het is en blijft een lastig parket
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Overall beste user 2022 zondag 29 maart 2020 @ 16:34:44 #278
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192338500
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:16 schreef Danny het volgende:

[..]

op zich waar, maar de sfeer op campings is doorgaans niet ingericht op het houden van afstand. Ik zie je punt wel overigens, alleen zat ik meer te denken aan het jonge grut dan over de campings dwarrelt de hele dag en de speelplaatsen gebruikt of gaat voetballen of ravotten en vervolgens de rest van het gezin besmet. Maar ja, kinderen mogen van het RIVM gewoon lekker met elkaar spelen om een of andere vage reden.
Hoe wil je stoppen dat kinderen elkaar gaan zien?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192338587
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:47 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dat kun je zo niet stellen lijkt mij... Daar zijn ook geen signalen voor... 200 miljoen is wel veel hoor!

Op dit moment zitten we nog maar op +- 10.000 doden wereldwijd!
De Spaanse griep, eiste naar schatting 20 tot 100 miljoen levens. En dat in een tijd waarin er nog niet zoveel mensen waren als nu. En er veel minder werd gereisd. Nu komt er een vrij nieuw virus waar geen inenting tegen is, die erg besmettelijk is. waardoor de ziekenhuizen volstromen. Wat denk jij wat er gebeurd als we niks doen. Dan worden het er snel meer dan 10.000 doden.

Kijk eens naar Invisible killers: https://www.discoveryuk.com/series/invisible-killers/
Zoek dat eens op.

Maar Trump heeft maar 1 belang, dat is de economie. Misschien wordt het tijd dat de economie weer voor de mens gaat werken, en de mens niet voor de economie.
pi_192338657
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:16 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]

435065 besmettingen -> 19608 doden = ~4,5% sterfte

Bij 1 miljard besmettingen betekent dat wereldwijd 45 miljoen(!) doden
geregistreerde besmettingen ;)

dat is heel wat anders dan de daadwerkelijke aantallen met mensen die Corona hebben gehad
hardcoholic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')