abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 maart 2020 @ 22:57:57 #26
401368 yorrick69
Here hung those lips...
pi_192362856
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:20 schreef falling_away het volgende:

[..]

In het parool stond overigens een interessant artikel dat in lijn loopt met wat Trump zegt: https://www.parool.nl/wer(...)ek-bezweren~b594fcce
Uit dit artikel in het parool:
quote:
Wetenschappers in verzet tegen lockdown: ‘We moeten de paniek bezweren’
quote:
Levitt onderschrijft het nut van het verminderen van sociale contacten. Met name het verbod op grote bijeenkomsten en evenementen is zinvol, nu een groot deel van de bevolking nog niet immuun is en een vaccin op zich laat wachten. Maar het tot stilstand brengen van de economie kan de volksgezondheid op langere termijn ernstig ondermijnen. Werkloosheid, armoede en uitzichtloosheid liggen op de loer.
quote:
Regelmatig handenwassen, thuisblijven en bij ziekte contacten vermijden is vermoedelijk zeer nuttig.
quote:
En een lockdown draagt misschien bij aan spreiding van de epidemie, maar een vaccin is er pas over maanden of zelfs jaren. Dan is het misschien beter te focussen op bescherming van kwetsbare mensen, In plaats van zolang het land lam te leggen.
Zo te lezen doen we het in NL best wel goed qua maatregelen. Strengere maatregelen (lockdown) sparen nog meer levens, èn daar kun je voor kiezen als een mensenleven je heel veel waard is. (en gaan we dan in het vervolg voor de jaarlijkse griep ook de samenleving plat leggen?) Minder maatregelen dan de huidige en er is een grote kans op ontwrichting van de samenleving (gezondheidszorg, voedselproductie en -distributie, handhaving, et cetera) en dan is 'the problem' ook best wel slecht voor de economie.
Hey ho. Let's go!
pi_192362900
Lekker Trump bashen _O_

Heeft Eva Jimek zich al geabonneerd op dit topic?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2020 22:59:47 ]
pi_192363805
Het is makkelijk praten in NL met bijstand, ww, ziektekostenverzekering en allerlei overheidshulp.
Maar in amerika is het geen baan=geen geld.

Als ik in de schoenen van de amerikanen sta, dan zal ik me echt screwed vinden.
Is er geen lockdown, dan heb je kans om besmet te raken en je gezin ook.
Is er wel een lockdown, dan weet je zeker dat je dakloos raakt en je gezin ook.

Dan zal ik eerlijkheidswege ook de gok willen nemen en toch maar aan het werk gaan.
pi_192366487
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:51 schreef athlonkmf het volgende:
Het is makkelijk praten in NL met bijstand, ww, ziektekostenverzekering en allerlei overheidshulp.
Maar in amerika is het geen baan=geen geld.

Als ik in de schoenen van de amerikanen sta, dan zal ik me echt screwed vinden.
Is er geen lockdown, dan heb je kans om besmet te raken en je gezin ook.
Is er wel een lockdown, dan weet je zeker dat je dakloos raakt en je gezin ook.

Dan zal ik eerlijkheidswege ook de gok willen nemen en toch maar aan het werk gaan.
Het is inderdaad wel zo dat "wij" het hier in NL totaal niet zo slecht hebben met wat je noemt, de bijstand, WW, toeslagen, ziektekostenverzekering e.d.
Ook Scandinavische landen hebben dat prima voor elkaar, evenals andere Europese landen.

Ik heb ook wel te doen met de Amerikaanse burgers. Je zult inderdaad maar die keuze moeten maken, met een torenhoge hypotheek en twee kinderen thuis (en twee auto's op afbetaling). Dan is het inderdaad: niet werken=geen geld. Als ze nu tenminste nog geen actie hebben ondernomen vanuit de overheid (ik meen dat ze bezig waren met wat spoedmaatregelen voor o.a. ziekte en verlof, maar geen idee hoe het daar mee staat).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Admin dinsdag 31 maart 2020 @ 09:05:09 #30
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192366870
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:59 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Lekker Trump bashen _O_

Heeft Eva Jimek zich al geabonneerd op dit topic?
Ik zie nergens Trumpbashing hier. Er wordt gezegd dat het niet slim zou zijn de boel weer open te gooien en gelukkig heeft hij dat inmiddels zelf ook ingezien.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 31 maart 2020 @ 09:24:59 #31
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192367110
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:59 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Lekker Trump bashen _O_

Heeft Eva Jimek zich al geabonneerd op dit topic?
Valt allemaal wel mee zoals Danny hierboven zegt. Als je verder wat commentaar hebt mag het hier -> COR / [COR-Feedback] Covid-19 #2
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192367132
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:44 schreef alpeko het volgende:

[..]

Klopt. Tot nu toe 181 van de bijna 4000 was onder de 40.

Van degenen die zijn overleden had 60% een andere aandoening onder de leden. 4,3% had dat zeker niet (37 personen). Van de rest is dat (nog) niet bekend.

Als kleine kanttekening. Dat betekent niet dat het niks voorstelt maar het is niet zo dat je als jongere kansloos bent.
Er mist alleen 1 kritiek cijfer in die percentages...
4,3% had zeker geen onderliggende aandoening... Maar hoe oud waren die?
En hoeveel van die 181 onder de 40 hadden wel een onderliggende aandoening?
pi_192367180
quote:
Ja, toen was het verwijt anders8, dat de overheid te voortvarend te werk ging bij het beschermen van de bevolking. Nu is het verwijt dat we daarmee te voorzichtig zijn geweest.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_192367454
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:26 schreef TagForce het volgende:

[..]

Er mist alleen 1 kritiek cijfer in die percentages...
4,3% had zeker geen onderliggende aandoening... Maar hoe oud waren die?
En hoeveel van die 181 onder de 40 hadden wel een onderliggende aandoening?
Die cijfers heeft het RIVM niet gegeven maar in ieder geval 50+ aangezien er nog geen enkele dode is gevallen onder de 50. De jongste groep is 50-54 (6 stuks), 0,7% van het totaal.

  Admin dinsdag 31 maart 2020 @ 09:50:55 #35
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192367466
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, toen was het verwijt anders8, dat de overheid te voortvarend te werk ging bij het beschermen van de bevolking. Nu is het verwijt dat we daarmee te voorzichtig zijn geweest.
voortschrijdend inzicht. Veel mensen hebben in eerste instantie de boel onderschat. Vooral toen het alleen nog maar in China was of toen we maar een handvol besmettingen hadden in Nederland. Ook ikzelf had toen nog zoiets van 'eerst zien'. Achteraf niet zo handig, maar we zijn wat dat betreft allemaal leek natuurlijk.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192367468
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, toen was het verwijt anders8, dat de overheid te voortvarend te werk ging bij het beschermen van de bevolking. Nu is het verwijt dat we daarmee te voorzichtig zijn geweest.
Als onze overheid vanaf het begin af aan strenge maatregelen had genomen en we als gevolg daarvan amper infecties hadden gehad, nou dan had je Wilders en Baudet eens moeten horen over de perverse inperking van burgerrechten, het einde van de democratie, verraad van de gewone hardwerkende burger, kapotmaken van de economie. Alle Brabanders en Limburgers zouden zich willen afscheiden van Nederland vanwege de totale onzinmaatregel dat Carnaval niet mocht doorgaan, er zou een politieke enquete moeten komen naar de verspilling van overheidsgeld etc... etc... want ja: "er was amper iets aan de hand"
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin dinsdag 31 maart 2020 @ 09:53:33 #37
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192367499
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:49 schreef alpeko het volgende:

[..]

Die cijfers heeft het RIVM niet gegeven maar in ieder geval 50+ aangezien er nog geen enkele dode is gevallen onder de 50. De jongste groep is 50-54 (6 stuks), 0,7% van het totaal.

[ afbeelding ]
Dat is in Nederland nog het geval inderdaad. In andere landen zijn natuurlijk wel al mensen overleden die jonger zijn dan 50. De jongste was nog geen jaar oud. Het is niet zo dat we in Nederland wat dat betreft anders zijn. Er is NOG geen persoon overleden jonger dan 50. Kwestie van tijd.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin dinsdag 31 maart 2020 @ 09:54:55 #38
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192367511
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als onze overheid vanaf het begin af aan strenge maatregelen had genomen en we als gevolg daarvan amper infecties hadden gehad, nou dan had je Wilders en Baudet eens moeten horen over de perverse inperking van burgerrechten, het einde van de democratie, verraad van de gewone hardwerkende burger, kapotmaken van de economie. Alle Brabanders en Limburgers zouden zich willen afscheiden van Nederland vanwege de totale onzinmaatregel dat Carnaval niet mocht doorgaan, er zou een politieke enquete moeten komen naar de verspilling van overheidsgeld etc... etc... want ja: "er was amper iets aan de hand"
Op het moment dat ik hoorde dat een besmet persoon aanwezig was bij carnaval viel bij mij wel het kwartje dat we fucked waren. En dat toen het RIVM (geloof ik) nog meldde dat het wel zou meevallen omdat carnaval meestal in kleine kring gevierd werd brak mijn klomp een beetje.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192367540
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:53 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat is in Nederland nog het geval inderdaad. In andere landen zijn natuurlijk wel al mensen overleden die jonger zijn dan 50. De jongste was nog geen jaar oud. Het is niet zo dat we in Nederland wat dat betreft anders zijn. Er is NOG geen persoon overleden jonger dan 50. Kwestie van tijd.
Klopt maar dat ontslaat je niet van de verplichting om deze in perspectief te plaatsen. Wereldwijd gemeten is op dit moment 1% onder de 50.
  Admin dinsdag 31 maart 2020 @ 10:00:14 #40
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192367584
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:57 schreef alpeko het volgende:

[..]

Klopt maar dat ontslaat je niet van de verplichting om deze in perspectief te plaatsen. Wereldwijd gemeten was 1% onder de 50.
Was dat omdat ze nauwelijks ziek werden of omdat ze wat sterker zijn en met de juiste zorg weer herstelden? Want als de zorg instort zou in dat laatste geval het aantal flink toe kunnen nemen natuurlijk. Dat is ook een beetje het probleem; omdat we niet weten hoe de verhoudingen op de ic's liggen en hoe dat straks gaat als we in code black gaan en mensen geweigerd worden kunnen we alleen maar speculeren. Het gevaar daarbij is dat de boel wordt onderschat, waarbij het veiliger is het juist een klein beetje te OVERschatten.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192367643
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:00 schreef Danny het volgende:

[..]

Was dat omdat ze nauwelijks ziek werden of omdat ze wat sterker zijn en met de juiste zorg weer herstelden? Want als de zorg instort zou in dat laatste geval het aantal flink toe kunnen nemen natuurlijk. Dat is ook een beetje het probleem; omdat we niet weten hoe de verhoudingen op de ic's liggen en hoe dat straks gaat als we in code black gaan en mensen geweigerd worden kunnen we alleen maar speculeren. Het gevaar daarbij is dat de boel wordt onderschat, waarbij het veiliger is het juist een klein beetje te OVERschatten.
Ik geef toch de cijfers van de ziekenhuisopnames in die leeftijdsgroep of niet?

Natuurlijk snap ik dat als de ziekenhuizen het niet meer aankunnen dat ook de aantallen in de kansrijkere leeftijdsgroepen zullen stijgen wegens een gebrek aan zorg. Je weigert echter in te gaan op het feit dat bij een volledige implosie van ons kapitale stelsel er voor niemand zorg meer zal zijn. Jij onderschat de effecten van het instorten van de volledige globale economie. Er zal op twee borden geschaakt moeten worden, niet één.
  Admin dinsdag 31 maart 2020 @ 10:14:39 #42
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192367795
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:04 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik geef toch de cijfers van de ziekenhuisopnames in die leeftijdsgroep of niet?
jup, alleen zou dat impliceren dat daarvan 100% gaat overlijden als de capaciteit er niet meer is om die mensen op te nemen.

quote:
Natuurlijk snap ik dat als de ziekenhuizen het niet meer aankunnen dat ook de aantallen in de kansrijkere leeftijdsgroepen zullen stijgen wegens een gebrek aan zorg. Je weigert echter in te gaan op het feit dat bij een volledige implosie van ons kapitale stelsel er voor niemand zorg meer zal zijn. Jij onderschat de effecten van het instorten van de volledige globale economie. Er zal op twee borden geschaakt moeten worden, niet één.
Jij denkt dat met het mogelijk is de economie niet in te laten storten. Als je nu mensen aan het werk gaat zetten loopt je het ENORME risico dat in ALLE sectoren zoveel mensen ziek worden en overlijden dat er vrijwel niemand meer is om uberhaupt aan het werk te gaan en dan heb je EN meer zieken en doden EN geen economie. Mensen kun je redden, de economie in dit geval vrijwel niet.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192367861
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:14 schreef Danny het volgende:

Jij denkt dat met het mogelijk is de economie niet in te laten storten. Als je nu mensen aan het werk gaat zetten loopt je het ENORME risico dat in ALLE sectoren zoveel mensen ziek worden en overlijden dat er vrijwel niemand meer is om uberhaupt aan het werk te gaan en dan heb je EN meer zieken en doden EN geen economie. Mensen kun je redden, de economie in dit geval vrijwel niet.
Ik heb het over iets grotere gevolgen dan enkel het instorten van de economie. Het redden van mensen kost geld. Middelen kosten geld. Het ene heeft effect op het andere. Andersom even goed trouwens. Een evenwicht is de enige juiste weg en dat zal ook levens kosten. Sowieso.

Het is blijkbaar niet nieuwswaardig voor FOK! maar Hongarije, toch gewoon een EU-lid, is inmiddels een dictatuur geworden. Om even aan te geven welke kant het op gaat in Europa. L'Histoire se répète
pi_192374863
Het is wel opvallend hoe mak mensen inderdaad zijn nu de vrijheid bijna volledig weg is en je straks wellicht neergeschoten gaat worden als je buiten bent.

Mijn bedrijf werkt ook gewoon nog en niemand is ziek behalve degenen die altijd ziek zijn.
Dus waarom zou iedereen ziek worden ? Dat gebeurt gewoon niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')