abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:16:59 #151
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192266356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:03 schreef Za het volgende:

[..]

In Wuhan gingen de mensen ook nog steeds naar de supermarkt, apotheek. Verder zaten ze met elkaar in huizen, ontvingen pakketjes en voedsel. De weken na de lockdown bleef het aantal besmette personen gelijk, er werd aangekondigd dat de piek in mei zou zijn, met allerlei modellen die dat lieten zien, en deskundigen. Uiteindelijk waren er half maart nauwelijks nieuwe gevallen.
Zoals ik het begrepen heb, mochten mensen In Wuhan hun appartementencomplex niet uit. De winkel waar ze mochten komen maakt deel uit van het gebouw. Ze gingen dus niet de straat op.
pi_192266363
Wel triest

quote:
A nurse at a London hospital treating coronavirus patients is reported to have killed herself at work.

The woman, in her 20s, is thought to have worked in the intensive care unit at King's College Hospital.

She was found unresponsive at the hospital before police were called at 5.36pm on Monday.

It has been reported elsewhere she may have taken an overdose.
quote:
A "beautiful" teenager who feared being isolated with coronavirus tragically died after attempting to take her life.

Tributes were today paid to “funny and charming” Emily Owen, 19, who died in hospital after a suicide attempt.

The young waitress was said to have been unable to cope “with her world closing in, plans being cancelled and being stuck inside”.
pi_192266367
uh eventjes wat cijfers, het aantal herstelden over heel China tot zover

73,280

waarvan over 60,000 in Hubei
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_192266377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:48 schreef Felixa het volgende:

<knip>

Als dan het enige wat de nieuwssites er van meepikken "de groei vlakt af" is, ja... dan wordt het erg lastig om Nederland in het gareel te houden met de maatregelen die nu gelden.
Ja precies, van Dissel is echt een wetenschapper zoals hij het vertelt en de media interpreteert het verkeerd en geven zo een te rooskleurig beeld (vooral via de headers die je op je smartphone krijgt etc). Levensgevaarlijk dit ! Lijkt me dat dit zsm duidelijk gemaakt moet gaan worden aan iedereen, desnoods via een persconferentie etc.
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:18:43 #155
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192266393
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:14 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Een beetje op eenzelfde toon als 'Corona zal nauwelijks voorkomen in NL'

Eerst zien dan geloven :{
De drinkwater installaties zijn gemaakt om alle bacteriën en virussen tegen te houden of doden.
are we infinite or am I alone
pi_192266394
14:00 weer de nieuwe cijfers?
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:19:05 #157
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_192266400
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:18 schreef HulkHeld het volgende:
lijkt me wel
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 25 maart 2020 @ 13:19:51 #158
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192266414
quote:
Lijkt me wel gezien de tendens waarmee de RIVM cijfers publiceert.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192266416
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:17 schreef hiburg het volgende:

[..]

Ja precies, van Dissel is echt een wetenschapper zoals hij het vertelt en de media interpreteert het verkeerd en geven zo een te rooskleurig beeld (vooral via de headers die je op je smartphone krijgt etc). Levensgevaarlijk dit ! Lijkt me dat dit zsm duidelijk gemaakt moet gaan worden aan iedereen, desnoods via een persconferentie etc.
Vooral goed duidelijk maken dat mensen 2-3 weken op de IC liggen en dat het daarachter dus opstroopt.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192266417
mousmar twitterde op woensdag 25-03-2020 om 11:12:32 Excuses. Het is alweer het 15e vliegtuig van de Russen. Las even verkeerd. Om maar aan te geven dat de Russen flink inzetten op hulp aan Italië. reageer retweet
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:20:40 #161
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192266432
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:17 schreef funnywell het volgende:
Wel triest
[..]

[..]

Topje van de ijsberg. Zodra de faillisementen binnenrollen en alles instort gaan er nog vele volgen helaas.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192266435
quote:
ik heb een reminder in mn werkagenda staan :@
pi_192266453
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Poging 2: werkt de bewierookte openheid van zaken eenzijdig?
RIVM is al een maand bezig met zaken structureel beter voor te doen dat dat ze zijn. Dat maakt ze niet bepaald geloofwaardig, dat snap jij toch ook wel?
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 13:21:27 #164
8781 crew  Frutsel
pi_192266456
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:12 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Waar haal je dit getal vandaan?
https://www.worldometers.info/coronavirus/

2e linkje uit de OP bij aantallen en trackers
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2020 @ 13:22:04 #165
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192266472
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:17 schreef hiburg het volgende:

[..]

Dit!

Media heeft gewoon een heel belangrijke rol bij het bestrijden van dit virus. Als je twee dagen na het nemen van strengere maatregelen zonder context gaat roepen "groei neemt af" kan je niet verwachten dat de bevolking gaat gehoorzamen.

Het ligt veel genuanceerder dan dat. In de eerste dagen was er ook constant sprake van "downplayen" en dat werkt gewoon niet. Je hoeft absoluut geen paniek te veroorzaken, maar wel laten inzien dat het serieus is en dat het afhangt van hoe Henk & Ingrid zich gedragen of het wel of niet gaat slagen.
pi_192266488
Is eigenlijk nog aan jaap gevraagd hoe het kan dat Nederland zo'n lage testcapaciteit heeft, veel lager dan andere landen? En of daar echt niets aan gedaan kan worden?
pi_192266492
Kun je ergens de technische briefing van vanmorgen terugkijken? Ik kon helaas alleen het laatste stuk zien.
pi_192266510
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is eigenlijk nog aan jaap gevraagd hoe het kan dat Nederland zo'n lage testcapaciteit heeft, veel lager dan andere landen? En of daar echt niets aan gedaan kan worden?
Ik heb voorbij horen komen dat omringende landen veel tests opgekocht hebben en dat we daardoor achter het net vissen.
Zal even zoeken naar de bron.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:23:58 #169
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192266511
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit!

Media heeft gewoon een heel belangrijke rol bij het bestrijden van dit virus. Als je twee dagen na het nemen van strengere maatregelen zonder context gaat roepen "groei neemt af" kan je niet verwachten dat de bevolking gaat gehoorzamen.

Het ligt veel genuanceerder dan dat. In de eerste dagen was er ook constant sprake van "downplayen" en dat werkt gewoon niet. Je hoeft absoluut geen paniek te veroorzaken, maar wel laten inzien dat het serieus is en dat het afhangt van hoe Henk & Ingrid zich gedragen of het wel of niet gaat slagen.
Nee, maar verkondigen dat de groei ongeremd doorgaat schiet ook niet op want dan denken Henk en Ingrid “waar die ik het allemaal voor”.

Moraal is ontzettend belangrijk in crisistijd. En af en toe positief nieuws na een reeks slechte berichten is dan echt nodig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192266534
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Topje van de ijsberg. Zodra de faillisementen binnenrollen en alles instort gaan er nog vele volgen helaas.
Ik ben bezig met de eerste prognoses te maken

Mailtje van de Rabobank vanmorgen

Cijfers 2018, 2019 (gaat lukken)
Cijfers 2020 zoals het nu is, prognose met en zonder corona t/m juni, oktober en heel 2020.
En prognose 2021 met en zonder corona.

Serieus als ik dat toch eens wist he, dan zat ik niet in Brabant te werken maar in Den Haag.
pi_192266547
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:22 schreef Tegan het volgende:
Kun je ergens de technische briefing van vanmorgen terugkijken? Ik kon helaas alleen het laatste stuk zien.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192266550
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:23 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ik heb voorbij horen komen dat omringende landen veel tests opgekocht hebben en dat we daardoor achter het net vissen.
Zal even zoeken naar de bron.
Nee vele labs hebben gekozen voor een bepaald platform om te testen. Onderdelen voor dat platform zijn schaars.

Testen is een proces van meerdere onderdelen en op meerdere stappen zijn nu materialen tekort.
.
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:26:27 #173
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192266552
link om het technisch debat terug te kijken?
pi_192266561
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ze melden niet dat de ziekenhuizen het hier amper niet/wel onder controle hebben.
Er is geen goed nieuws.
https://www.ed.nl/dossier(...)en-ook-vol~a0491014/

Melden t toch
pi_192266572
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ze melden niet dat de ziekenhuizen het hier amper niet/wel onder controle hebben.
Er is geen goed nieuws.
oh zeker wel, in iedere uitbraakcrisis is er goed en slecht nieuws, maar ja ligt er net aan waar je naar wil kijken online of tv

New York's governeur Cuomo vind ik persoonlijk top om naar te luisteren, die stelt je ook gerust, en ook top hoe hij gewoon de tijd ervoor neemt om vragen van pers te beantwoorden in alle kalmte i.p.v. onze regering en RIVM met hun haastige persmomenten en grafgezichten
pi_192266573
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:

Zoals ik het begrepen heb, mochten mensen In Wuhan hun appartementencomplex niet uit. De winkel waar ze mochten komen maakt deel uit van het gebouw. Ze gingen dus niet de straat op.
Niet degenen die in quarantaine zaten. Anderen gingen naar de supermarkt en apotheek daar zijn diverse filmpjes van.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2020 @ 13:27:40 #177
416575 crew  Evenstar
pi_192266575
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:23 schreef funnywell het volgende:

[..]

Maar hoezo meld de pers niet hoe erg t is. Men laat ons meekijken bij de Italiaanse IC, men verteld hoe ernstig het is. In NL vanmorgen het bericht over hoe het de longen aantast. Dus wat wordt er ons dan voorgehouden. Ik hoor ook niemand meer die ik ken dat het maar een griepje is.
Dan is de juiste conclusie vooral dat je met slimme mensen omgaat :D

HIer op FOK! zijn ook nog genoeg users die het downplayen en/of economie belangrijker vinden en niet willen zoeken naar een juiste balans.

Denk ook niet dat de media met opzet iets wel/niet laat zien, maar soms heb ik wel het gevoel dat ze niet doorhebben hoe belangrijk ze zijn in dit proces.

Je moet echt goed nadenken over wat een kop in een krant of hoofdpagina van nos.nl kan doen.

Als je twee dagen na het nemen van strengere maatregelen in dikke letters "RIVM: Groei neem af" kopt dan kan dat verkeerd opgevat worden. In principe kopt het wat er staat, maar dan nog is het gevaarlijk om het zo te brengen en daar moet men zich van bewust zijn.

Goed dat het uiteindelijk is aangepast. Het is belangrijker dat ze slim en juist bericht geven dan dat ze als eerste iets roepen.
pi_192266589
quote:
Vanaf 13:30 vindt in de Tweede Kamer een debat plaats over de economische noodmaatregelen als gevolg van het coronavirus.
https://www.facebook.com/(...)2¬if_t=live_video
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_192266602
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:19 schreef Za het volgende:
mousmar twitterde op woensdag 25-03-2020 om 11:12:32 Excuses. Het is alweer het 15e vliegtuig van de Russen. Las even verkeerd. Om maar aan te geven dat de Russen flink inzetten op hulp aan Italië. reageer retweet
Rusland veel collegialer dan Amerika in ieder geval. Sowieso hebben de meer communistische landen op het gebied van gezondheidszorg en het zorg dragen voor zijn bevolking i.p.v. de economie een groter voordeel dan kapitalistische landen. Daarom is de VS nog meer 'fucked'.
pi_192266604
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:26 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee vele labs hebben gekozen voor een bepaald platform om te testen. Onderdelen voor dat platform zijn schaars.

Testen is een proces van meerdere onderdelen en op meerdere stappen zijn nu materialen tekort.
Nee die taak wil t RIVM en ErasmusMC doen, Groningen zegt dikke fuck met jullie. Ieder ziekenhuis heeft een lab waar dat kan gebeuren en genoeg prive labs die het kunnen. Maar nee dat valt niet binnen hun plaatje, en oh wee als iemand andere en betere ideeen heeft. Dan voelt er iemand of meerdere bij het RIVM zich op hun pik getrapt. Het is vergelijkbaar met een ambtenaar die een prachtige theorie heeft maar in de praktijk je er geen fuck aan hebt.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 13:29:17 #181
8781 crew  Frutsel
pi_192266606
quote:
OM: zware straffen en snelrecht voor misbruikers van coronacrisis
Het Openbaar Ministerie gaat hard optreden tegen mensen die de coronacrisis misbruiken om een misdaad te plegen. De zaken worden snel behandeld met hoge strafeisen, beginnend met een voorwaardelijke gevangenisstraf.

Het gaat dan bijvoorbeeld om het dreigen met besmetting van hulpverleners, toezichthouders, politie en winkelpersoneel. Ook tegen babbeltrucs, geweld, oplichting en het verspreiden van nepnieuws wordt extra had opgetreden.

"Dit soort gedrag wordt niet getolereerd", zegt de voorzitter van het College van procureurs-generaal. Het OM benadrukt de ernst van de strafbare feiten, omdat iedereen afhankelijk is van mensen met vitale beroepen.

Celstraf
Afgelopen week heeft de politierechter in Den Haag tien weken celstraf opgelegd aan een man die zei het coronavirus te hebben en in het gezicht van agenten hoestte. Ook in Utrecht zijn twee mensen veroordeeld door de politierechter in een vergelijkbare zaak. Een van hen kreeg vier weken cel, de ander veertig uur werkstraf.

De lengte van de onvoorwaardelijke gevangenisstraf is afhankelijk van de misdaad, maar kan oplopen van weken tot enkele maanden.
en terecht
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2020 @ 13:29:35 #182
416575 crew  Evenstar
pi_192266611
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, maar verkondigen dat de groei ongeremd doorgaat schiet ook niet op want dan denken Henk en Ingrid “waar die ik het allemaal voor”.

Moraal is ontzettend belangrijk in crisistijd. En af en toe positief nieuws na een reeks slechte berichten is dan echt nodig.
Absoluut. Daarom is de kop van nu ook beter.

"Groei neemt af, maar IC nog steeds onder druk" geeft een heel ander beeld dan alleen "groei neemt af".
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:29:59 #183
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192266615
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:29 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Rusland veel collegialer dan Amerika in ieder geval. Sowieso hebben de meer communistische landen op het gebied van gezondheidszorg en het zorg dragen voor zijn bevolking i.p.v. de economie een groter voordeel dan kapitalistische landen. Daarom is de VS nog meer 'fucked'.
Jup, zelfs cuba geeft italie meer hulp dan de VS :') En die zitten zelf al jaren met een handels embargo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192266617
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dan is de juiste conclusie vooral dat je met slimme mensen omgaat :D

HIer op FOK! zijn ook nog genoeg users die het downplayen en/of economie belangrijker vinden en niet willen zoeken naar een juiste balans.

Denk ook niet dat de media met opzet iets wel/niet laat zien, maar soms heb ik wel het gevoel dat ze niet doorhebben hoe belangrijk ze zijn in dit proces.

Je moet echt goed nadenken over wat een kop in een krant of hoofdpagina van nos.nl kan doen.

Als je twee dagen na het nemen van strengere maatregelen in dikke letters "RIVM: Groei neem af" kopt dan kan dat verkeerd opgevat worden. In principe kopt het wat er staat, maar dan nog is het gevaarlijk om het zo te brengen en daar moet men zich van bewust zijn.

Goed dat het uiteindelijk is aangepast. Het is belangrijker dat ze slim en juist bericht geven dan dat ze als eerste iets roepen.
Nou ik vond ze niet heel slim, meeste zien t pas sinds een week serieuzer.
pi_192266620
quote:

[..]

Cuba ook :Y
pi_192266630
feitelijk kan de groei toch wel afnemen en de IC's nog steeds onder druk staan? Met al die mensen die een week geleden of eerder ziek zijn geworden...
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192266638
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De drinkwater installaties zijn gemaakt om alle bacteriën en virussen tegen te houden of doden.
Precies. De UV straling in zuiveringsinstallaties maken korte metten met bacteriën en virussen.
pi_192266641
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:29 schreef funnywell het volgende:

[..]

Nee die taak wil t RIVM en ErasmusMC doen, Groningen zegt dikke fuck met jullie. Ieder ziekenhuis heeft een lab waar dat kan gebeuren en genoeg prive labs die het kunnen. Maar nee dat valt niet binnen hun plaatje, en oh wee als iemand andere en betere ideeen heeft. Dan voelt er iemand of meerdere bij het RIVM zich op hun pik getrapt. Het is vergelijkbaar met een ambtenaar die een prachtige theorie heeft maar in de praktijk je er geen fuck aan hebt.
Ik weet dat het Hagaziekenhuis in Den Haag ook inmiddels zelf kan testen. Zij volgen nog wel enigzins het RIVM beleid ten opzichte van personeel testen, zij het iets minder streng.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:32:39 #189
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192266671
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:30 schreef Apotheose het volgende:
feitelijk kan de groei toch wel afnemen en de IC's nog steeds onder druk staan? Met al die mensen die een week geleden of eerder ziek zijn geworden...
Ja, dat kan zeker. Als 'oude' gevallen op de IC blijven, terwijl het aantal nieuwe afvlakt. Zelfs dan kan je inderdaad aan je maximum bezetting komen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192266673
quote:

[..]

Betwijfel of de zorg in Rusland ook goed is hoor
pi_192266674
Ik maak mij geen zorgen over het drinkwater, wij zijn één van de landen met de beste drinkwaterkwaliteit ter wereld.

Kijk bijvoorbeeld al naar België, daar is het niet te drinken en nog een factor 4 duurder oid :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2020 @ 13:32:49 #193
416575 crew  Evenstar
pi_192266676
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:29 schreef funnywell het volgende:

[..]

UMCU heeft er ook schijt aan in ieder geval en test personeel gewoon als ze klachten hebben.
pi_192266677
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Jup, zelfs cuba geeft italie meer hulp dan de VS :') En die zitten zelf al jaren met een handels embargo.
Ik denk dat na deze crisis ook heel anders naar het o zo heilige Amerika en de "vrijheid" daar gekeken gaat worden. Zou zo kunnen dat China de macht gaat overnemen na de crisis als wereldleider.
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:33:33 #195
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192266687
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:32 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Betwijfel of de zorg in Rusland ook goed is hoor
Verreweg het meest belangrijke is dat je beademd kan worden.

Dat zit in de oostbloklanden vaak wel goed.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192266693
pi_192266695
quote:
12s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Komt dan toch in de richting van andere landen die rekening houden met tijdsduur met maatregelen van 10-12 weken binnenzitten. De foutmarges van modellen, meer accurate schetsjes, zijn gewoon groot.

Het "binnen zitten" zal niet de opmars cq. de besmetting door het virus tegenhouden, het zal - landelijk op schaal - het slechts vertragen. Zelfs mensen achter de deur kunnen (en zullen) in bepaalde gevallen, ondank alle maatregelen worden besmet.
Zelfs mensen die je in compleet medische isolatie plaatst blijven - weliswaar erg klein - risico houden op besmetting. Op het moment dat het daar dan is... wat hier-en-daar statistisch gezien bijna zeker zal gebeuren, zal het versneld om zich heen grijpen.
In China zat niemand in een steriele geïsoleerde kamer. Daar stopte de uitbraak na 7 weken.
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:35:52 #198
12221 Tijn