Maak jij 20 keer per dag deze post ofzo?quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:23 schreef 0108daniel het volgende:
Toch wel grappig.
Je moet 1,5 meter afstand houden en met niet meer dan 3 personen bij elkaar.
Ik moet vanmiddag in een distributie centrum werken met 100 man.
Lekker allemaal in de kantine eten knus bij elkaar....
Snap niet dat daar geen regels of maatregelen voor zijn.
quote:Coronavirus is aangetroffen in rioolwater in Tilburg en Loon op Zand
TILBURG - Het coronavirus is aangetroffen in rioolwater in Tilburg en bij de rioolwaterzuiveringsinstallatie dat het afvalwater uit Loon op Zand zuivert. Dat meldt het RIVM na onderzoek. Het virus werd voor het eerst ontdekt vier dagen nadat een man uit Loon op Zand positief was getest op het coronavirus. Hij was de eerste Nederlandse patiënt.
Geschreven door
Lody Trepels
Op 3, 10 en 17 maart is ook afvalwater in Tilburg bemonsterd. Op alle dagen werd genetisch materiaal van het virus aangetoond, aldus het RIVM. Ook dit was binnen de eerste week na de eerste positief geteste man uit Loon op Zand. Later werd ook afvalwater bij de rioolwaterzuiveringsinstallatie in Kaatsheuvel getest. Bij een eerste test werd het virus daar niet ontdekt, twee weken later wel.
Sommige coronapatiënten hebben het nieuwe coronavirus in de ontlasting. Die ontlasting komt via de toiletten in het riool terecht. Afvalwatermedewerkers zijn beschermd tegen het virus als zij zich houden aan de hygiënevoorschriften. Daarmee zouden ze volgens het RIVM geen extra gevaar lopen.
https://www.omroepbrabant(...)burg-en-Loon-op-Zand
dit valt tegen hoor, wij hebben veel debiteuren die nu erg slecht betalen, terwijl wij wel de crediteuren moeten betalen om spullen geleverd te blijven krijgen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:19 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
In overleg met de verhuurder voor opschorting van de huur, je personeel wordt grotendeels betaald, tegemoetkoming van 4000 euro. Als je het dan met je eigen reserves niet redt sorry maar dan heb je weinig bestaansrecht meer.
De ondernemer in Nederland wordt gigantisch goed geholpen in Nederland ten opzichte van veel andere landen en nog zien we enkel maar het zuur.
Blijkbaar dus wel. We gaan dit soort nieuws veel vaker zien en dat is ook hard nodig om de crisis in te dammen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:28 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig dat ze zich laten wegjagen, maar agenten hebben die bevoegdheid helemaal niet.
bij ons zijn de kantine's e.d. gesloten of max 1 persoon per tafelquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:23 schreef 0108daniel het volgende:
Toch wel grappig.
Je moet 1,5 meter afstand houden en met niet meer dan 3 personen bij elkaar.
Ik moet vanmiddag in een distributie centrum werken met 100 man.
Lekker allemaal in de kantine eten knus bij elkaar....
Snap niet dat daar geen regels of maatregelen voor zijn.
Beter straight to the point, dan mensen in twijfel en angst laten zitten. Nu is er helderheid, dat halfbakken gedoe met: misschien of ik weet hiet niet, nee zeg dan maar gewoon hoe het ervoor staat.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:31 schreef Greenpeas het volgende:
Ik zat in de auto naar het laatste stukje van de technische briefing te kijken, maar dat antwoord van Gommers. Wow.. Dat is wel gelijk met de deur in huis vallen.
Benadrukt ook wel in hoeverre wij als samenleving moeten blijven zorgen dat we maatregelen opvolgen die opgelegd worden. Anders worden het hier echt gevallen zoals in Italië.
Anders hier wel.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:23 schreef Felixa het volgende:
Petje af voor Gommers dat ie er geen doekjes om wond, in alles wat hij zei.![]()
Ik hoop dat zijn verhaal meer aan bod komt in de journaals/programma's vanavond dan dat van Van Dissel.
In plaats daarvan zou ik als ik hem was een uitstapje naar de directie maken.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Maak jij 20 keer per dag deze post ofzo?
Wij gooien momenteel voor 25.000 euro handel weg per dag, goede ondernemer die dat kan opvangen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:31 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dit valt tegen hoor, wij hebben veel debiteuren die nu erg slecht betalen, terwijl wij wel de crediteuren moeten betalen om spullen geleverd te blijven krijgen.
Ik heb een paar maanden stage gelopen bij een RWZI en je werkt sowieso al wat voorzichtiger vanwege stoffen, gassen en bacteriën.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:29 schreef Jojoke het volgende:
Het is wel goed dat niet alleen Van Dissel er zit, maar ook Gommers.
[..]
[..]
Lijkt mij geen fijn beroep.
Ik ga niet over het hoe gelukkig, ik weet wel dat de wal het schip keert. Altijd. Ook bij een pandemie. Zeggen dat alle mensen gelijk worden behandeld in deze is waanzin.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zit wel wat in hoor. Hoe had je het voor je gezien?
3. Als ik toch een feestje geef, kan de politie dan binnenvallen?quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Blijkbaar dus wel. We gaan dit soort nieuws veel vaker zien en dat is ook hard nodig om de crisis in te dammen.
Zie je nu in dat je veel te hoog van de toren geblazen hebt?
Hopelijk zet dat al die hosanna roepers en JaapGod roepers weer met beide benen weer op de grond.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:31 schreef Greenpeas het volgende:
Ik zat in de auto naar het laatste stukje van de technische briefing te kijken, maar dat antwoord van Gommers. Wow.. Dat is wel gelijk met de deur in huis vallen.
Benadrukt ook wel in hoeverre wij als samenleving moeten blijven zorgen dat we maatregelen opvolgen die opgelegd worden. Anders worden het hier echt gevallen zoals in Italië.
Vooral dat het daarna zo stil was (en ook afgelopen was) gaf het nog meer kracht. Alsof toen ineens het kwartje viel bij iedereen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:31 schreef Greenpeas het volgende:
Ja, dus laten we het positieve inwisselen voor direct een heel zwart scenario.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Anders hier wel.![]()
Laten we al het gelul van komt snel goed maar even heel lang dumpen en ons gaan voorsorteren op een heel triest uitzicht van ellende.
RIVM model zag er best goed - inhoudelijk - uit wat niets zegt over de Unstoppable-Train-Wreck die op ons af komt stormen. "Fijn" te weten dat die conform model gaat crashen. Bestel maar alvast ook de body-bags die bijna zijn uitverkocht.
Realistisch gezien natuurlijk (en niet om slim te zijn) voorspelbaar: Nederland is niet heel veel beter dan andere landen ingericht (Italië / nu Spanje). Hooguit in centimes en organisatie van kwaliteit.
Ik hoop zo erg dat media deze rapportage niet gaan zien en brengen als het gaat "goed", is er straks weer koffie op de kaai ?
Hier thuis ontwaar ik veel moeite mensen dingen aan hun verlepte NIMBY verstand te brengen.... zeker met het mooie weer.... en nee, we gaan niet even tourritje maken ... wat zg. geen kwaad zou zijn.. want we komen toch met niemand in aanraking.
https://www.telegraaf.nl/(...)orona-besef-huis-uitquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:34 schreef AToontje87 het volgende:
Blijkbaar dus wel. We gaan dit soort nieuws veel vaker zien en dat is ook hard nodig om de crisis in te dammen.
Zal vast al gedaan zijn toen ik ziek was.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
In plaats daarvan zou ik als ik hem was een uitstapje naar de directie maken.
Dat ze maar maatregelen nemen, anders thuis blijven voor je veiligheid.
Wordt heel goed gefilterd/gezuiverd.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:36 schreef Maver24 het volgende:
Als het in Rioolwater zit kan het dan ook in het kraanwater zitten? Nee toch?
Ja, daar ging dat hele gesprek over.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:35 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)orona-besef-huis-uit
Drinkwater wordt gefilterd op virussen en bacteriën, dus in principe niet.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:36 schreef Maver24 het volgende:
Gelukkig zijn dat wel gescheiden systemen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:36 schreef Maver24 het volgende:
Als er bij jou ongefilterd rioolwater uit de kraan komt zou ik ff iemand bellenquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:36 schreef Maver24 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |