Maar Jaap heeft geroepen dat we pas eind van de week wat zinnigs kunnen zeggen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:05 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Als Jaap zegt dat het afvlakt verwacht ik minder cases vandaag dan gister, heeft Jaap de cijfers al
Want 4000 euro gaat de vaste lasten van een horeca-zaak dekken? Als je normaliter ter voorbeeld 60k+ omzet draait (weliswaar krijg je de loonkosten voor 90% terug) met je vaste lasten zoals huur/onderhoud machines/afdrachten pensioen/eventuele rente of aflossing wat per bank anders is geregeld dan heb je daar toch niet heel veel aan. Menig bedrijf heeft die 4000 al aan energie/huur laat staan de rest. Daarmee schat ik de huur ook nog heel erg laag in.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:05 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
0 inkomen omdat je voor het gemak de 4000 euro even vergeet?
Aan de andere kant ook (redelijk) geruststellend omdat het wel tijd geeft om op te schalen. Nadeel is dat het voor het personeel nog wel gigantisch lang gaat zijn om zoveel zorg te (blijven) verlenen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:09 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik val er net in, maar de piek eind mei. Oei oei.
Nog een lange zware weg te gaan.
twitter:AT5 twitterde op woensdag 25-03-2020 om 12:08:45Meer coronapatiënten in Amsterdamse ziekenhuizen: 'Het wordt drukker'
https://t.co/085UZ7gBJ7 https://t.co/J0xSU225vG reageer retweet
Ja iddquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:10 schreef PirE het volgende:
[..]
Maar Jaap heeft geroepen dat we pas eind van de week wat zinnigs kunnen zeggen.
Als het uitkomt vertrouwen ze op hun modellen, als het negatief is valt er nog niks te zeggen. Ja, zo kan ik het ook.
Het lijkt wel of ze een idee hebben. Dat ze ergens mee bezig zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
De voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, Diederik Gommers, heeft de Tweede Kamer de stand van zaken op de intensive care-afdelingen geschetst. Nu liggen er ongeveer 600 coronapatiënten op de ic's in ziekenhuizen, volgende week zijn het waarschijnlijk 1100 coronapatiënten en 500 patiënten die geen corona hebben. "Die bedden zijn er nu niet", zegt Gommers. Er wordt door de ziekenhuizen hard gewerkt om meer bedden en apparatuur te krijgen, die geschikt zijn voor coronapatiënten.
De intensivisten in de ziekenhuizen misten een centrale regie, vandaar dat zij een landelijk verdeelcentrum zijn begonnen, vertelde Gommers. "Het is echt spannend nu", zegt hij. De piek voor de intensive care zal volgens de modellen eind mei komen. Gommers: "Dat zijn 2200 bedden. Het is fijn dat het nog ver weg is, want er worden veel bedden en apparatuur nog geleverd. Voor ons is het fijn dat de piek zo ver ligt, want dan kopen we tijd."
Prima info.
dat is een druppel op een gloeiende plaat, leuke geste voor de bühnequote:Op woensdag 25 maart 2020 12:05 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
0 inkomen omdat je voor het gemak de 4000 euro even vergeet?
Volgens mij zijn ze in België niet heel goed geïnformeerd over de situatie in Nederland. Die minister van volksgezondheid zat op TV te vertellen dat Nederland niets zou doen en het virus zijn gang laat gaan om zo snel mogelijk groeps immuniteit te krijgen. Vervolgens deelde ze ook nog een sneer uit aan minister Bruins omdat hij af moest treden na zijn ineenstorting.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:02 schreef Blik het volgende:
[..]
En HLN zichzelf zo op de borst kloppen van dat ze het zoveel beter voor elkaar hebben als Nederland... vandaag ook weer een artikel dat Osterhaus heeft gezegd dat Belgie een voorbeeld is, paar dagen geleden een artikel over dat Belgie voorloopt op NL.
Die borstklopperij kunnen ze langzaamaan terugnemen
Ik moet het even op me laten inwerken.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:11 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Aan de andere kant ook (redelijk) geruststellend omdat het wel tijd geeft om op te schalen. Nadeel is dat het voor het personeel nog wel gigantisch lang gaat zijn om zoveel zorg te (blijven) verlenen.
Ik moest daar ook aan denken.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:11 schreef Kyran het volgende:
Gommers zegt piek is eind mei ...... en dan zijn er mensen die denken dat het 6 april weer klaar is.
de analyse over de aanpak in de diverse landen kunnen we volgend jaar mooi doen, het is er nu gewoon te vroeg voorquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:12 schreef franske19 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze in België niet heel goed geïnformeerd over de situatie in Nederland. Die minister van volksgezondheid zat op TV te vertellen dat Nederland niets zou doen en het virus zijn gang laat gaan om zo snel mogelijk groeps immuniteit te krijgen. Vervolgens deelde ze ook nog een sneer uit aan minister Bruins omdat hij af moest treden naar zijn ineenstorting.
Yup, hele vermoeiende vent is datquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
die Osterhaus waait ook met alle winden mee
De studenten in Amsterdam feesten overigens gewoon door:quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:11 schreef Tarado het volgende:
twitter:AT5 twitterde op woensdag 25-03-2020 om 12:08:45Meer coronapatiënten in Amsterdamse ziekenhuizen: 'Het wordt drukker'
quote:Politie waarschuwt studenten Uilenstede: 'Stop met feestjes'
https://www.at5.nl/artike(...)de-stop-met-feestjes
Dat krijg je als je denkt dat het alleen maar een probleem in Brabant is en je gezellig bij elkaar blijft komenquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:11 schreef Tarado het volgende:
Daarom moeten ze van deze info ook maar even een kop op de nieuwssites zetten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:13 schreef roos94 het volgende:
Zo ik ben wakker en zie iets bizars. Vreemde kop op diverse nieuwssites. Verspreiding stabiliseert zich? Sommige mensen kunnen dit makkelijk interpreteren als: yolo, we kunnen weer.
Raar.
quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
De voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, Diederik Gommers, heeft de Tweede Kamer de stand van zaken op de intensive care-afdelingen geschetst. Nu liggen er ongeveer 600 coronapatiënten op de ic's in ziekenhuizen, volgende week zijn het waarschijnlijk 1100 coronapatiënten en 500 patiënten die geen corona hebben. "Die bedden zijn er nu niet", zegt Gommers. Er wordt door de ziekenhuizen hard gewerkt om meer bedden en apparatuur te krijgen, die geschikt zijn voor coronapatiënten.
De intensivisten in de ziekenhuizen misten een centrale regie, vandaar dat zij een landelijk verdeelcentrum zijn begonnen, vertelde Gommers. "Het is echt spannend nu", zegt hij. De piek voor de intensive care zal volgens de modellen eind mei komen. Gommers: "Dat zijn 2200 bedden. Het is fijn dat het nog ver weg is, want er worden veel bedden en apparatuur nog geleverd. Voor ons is het fijn dat de piek zo ver ligt, want dan kopen we tijd."
Prima info.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |