abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192278167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar wat doet dit virus? De helft van de mensheid uitschakelen.
Slobbenwijken neerhalen en de armste van de armste omleggen.

China heeft vanaf dag één gelogen en liegt nog steeds over dit smerige virus.

Tja binnenblijven en zolang mogelijk uitzitten.
Is de helft van de mensheid 80+ met meerdere gezondheidsklachten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 25 maart 2020 @ 23:55:38 #51
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192278177
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:09 schreef xzaz het volgende:

[..]

Die gast neemt toch niemand meer serieus :')
Op dit autistenforum wordt hij echter aanbeden. :P
pi_192278187
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:54 schreef Arkai het volgende:
Bolsonaro gaat een Elon Musk'je doen. Die is ook op zijn woorden terug gekomen nadat hij Corona afdeed als een griepje.

[ afbeelding ]
Waar komt Elon terug op zijn woorden in deze graph dan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 25 maart 2020 @ 23:59:02 #53
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192278201
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hoop uitspreken noem jij bagatelliseren? Doe even normaal zeg.

Wat heeft president Trump uberhaupt te maken met een idioot als Bolsonaro?

Als ik mij niet vergis lopen de meeste NL maatregelen vooralsnog ook af op 6 april.
Ik hoop het, ik word echt gek van deze situatie en ik begin onzin te verkondigen op het internet uit pure verveling, ik draai helemaal door en mijn familie wordt ook gek van mij. :'(
pi_192278875
quote:
15s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik hoop het, ik word echt gek van deze situatie en ik begin onzin te verkondigen op het internet uit pure verveling, ik draai helemaal door en mijn familie wordt ook gek van mij. :'(
kneus
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 26 maart 2020 @ 03:14:54 #55
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192278881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 03:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

kneus
Bedankt. O+
pi_192278885
quote:
15s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik hoop het, ik word echt gek van deze situatie en ik begin onzin te verkondigen op het internet uit pure verveling, ik draai helemaal door en mijn familie wordt ook gek van mij. :'(
Droeftoeter :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 26 maart 2020 @ 03:23:24 #57
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192278888
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 03:19 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Droeftoeter :')
Jullie zijn ook niet erg lief tegen mij. :'(

Maar misschien hebben jullie wel geleyck en ben ik een kneus en droeftoeter. ;(
pi_192279861
quote:
13s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Is de helft van de mensheid 80+ met meerdere gezondheidsklachten?
Dat gezonde mensen het zonder meer overleven is sowieso niet waar. Ongeveer 20% van de mensen heeft ziekenhuis zorg nodig. Ook jongeren dus. Met behulp van die zorg zal een heel groot deel van gezonde mensen het overleven, zonder die zorg is het overlevingspercentage ook bij jonge, gezonde mensen erg laag. Lekker stikken in je eigen longontsteking.

Maar je hebt gelijk dat niet de helft van de mensheid zal sterven. Dat zal hooguit rond de 10% zijn schat ik. Maar daarmee is het de grootste daling (%) van de mensheid in de 600 jaar sinds de pest. Inclusief oorlogen en grote natuurrampen. Als we niets doen dus. Gelukkig doet vrijwel elk land wel iets.
pi_192279905
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:31 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat gezonde mensen het zonder meer overleven is sowieso niet waar. Ongeveer 20% van de mensen heeft ziekenhuis zorg nodig. Ook jongeren dus. Met behulp van die zorg zal een heel groot deel van gezonde mensen het overleven, zonder die zorg is het overlevingspercentage ook bij jonge, gezonde mensen erg laag. Lekker stikken in je eigen longontsteking.

Maar je hebt gelijk dat niet de helft van de mensheid zal sterven. Dat zal hooguit rond de 10% zijn schat ik. Maar daarmee is het de grootste daling (%) van de mensheid in de 600 jaar sinds de pest. Inclusief oorlogen en grote natuurrampen. Als we niets doen dus. Gelukkig doet vrijwel elk land wel iets.
Dus 700 753 miljoen mensen zullen sterven?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2020 08:35:24 ]
pi_192279918
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:34 schreef Syd het volgende:

[..]

Dus 700 miljoen zullen sterven?
Nee, want de meeste landen nemen wel maatregelen.
pi_192279997
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:35 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Nee, want de meeste landen nemen wel maatregelen.
Ohh my bad, je doelde op wanneer we als landen geen maatregelen zouden nemen dat dit hooguit 10% zou zijn?

Om eerlijk te zijn denk ik persoonlijk wel meer, als je kijkt hoe snel het ging in Italie alleen al en het was nog niet eens hoogseizoen qua toerisme.
pi_192280098
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:45 schreef Syd het volgende:

[..]

Ohh my bad, je doelde op wanneer we als landen geen maatregelen zouden nemen dat dit hooguit 10% zou zijn?

Om eerlijk te zijn denk ik persoonlijk wel meer, als je kijkt hoe snel het ging in Italie alleen al en het was nog niet eens hoogseizoen qua toerisme.
Mijn boodschap is vooral gericht op die stomme lui hier die denken te kunnen besparen op pensioenpremie en een wat goedkoper huis denken te scoren.

Vertaal deze getallen eens naar Nederland, anderhalf miljoen doden als we alles aan de laars lappen. Huizenprijzen gaan dan omlaag maar je vind alleen geen dakdekker meer om het dak te laten repareren.

Op de een of andere manier wil het bij een aantal mensen (w.o. Trump) niet indalen dat dit even ontwrichtend kan zijn als een oorlog. Dan wil je ook niet aan het front zitten.
pi_192280269
En maar roepen dat Trump zo gestoord is.

quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:58 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

En het is al een niet zo heel schoon land, barst van armoede. Nee dan ben ik blij dat ik in Nederland woon.
Ja maar volgens Sylvana Simons wonen wij een racistisch nazistaat en dat alles wat niet westers is beter is.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_192280401
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:58 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

En het is al een niet zo heel schoon land, barst van armoede. Nee dan ben ik blij dat ik in Nederland woon.
Ik woon ook hier in Nederland en hier is het ook niet meer schoon en prettig om te leven, het is hier verontrustend goor.
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:59:20 #65
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_192282060
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:17 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik woon ook hier in Nederland en hier is het ook niet meer schoon en prettig om te leven, het is hier verontrustend goor.
Je hebt nu natuurlijk alle tijd om je zolderkamer eens een keertje grondig op te ruimen. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:38:47 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192282714
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:01 schreef tfors het volgende:
Ben ik het een keer met hem eens. Als zwakken en ouderen zich nu eens zelf in quarantaine zetten, eventueel met hulp als ze het niet zelf afkunnen, dan kan de rest gewoon door. Niet het hele land stil leggen voor die paar procent mensen voor wie het gevaarlijk is.
Dit. Dit is ook veel realistischer om uit te voeren dan wat er nu gebeurd. Uiteindelijk ook voor de zwakkeren het veiligst.
En ja, er zullen ook wat ogenschijnlijk gezonde 40-Ers het leven laten. Accepteer dat. We stoppen ook niet met autorijden omdat daar gezonde mensen bij omkomen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192282986
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:35 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Nee, want de meeste landen nemen wel maatregelen.
De vele mensen in vooral de arme landen en delen van de wereld.

Daar zit het hele grote probleem en hele grote gevaar.

In India bijvoorbeeld leven 70 miljoen mensen in slechte hygiënische / ondervoede omstandigheden.

In grote delen van Afrika is dat net zo.

Daar gaan echt (zeer) harde klappen vallen vrees ik.
pi_192283051
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit. Dit is ook veel realistischer om uit te voeren dan wat er nu gebeurd. Uiteindelijk ook voor de zwakkeren het veiligst.
En ja, er zullen ook wat ogenschijnlijk gezonde 40-Ers het leven laten. Accepteer dat. We stoppen ook niet met autorijden omdat daar gezonde mensen bij omkomen.
quote:
ogenschijnlijk gezonde 40-Ers
Niks ogenschijnlijk : het zijn (ook) kerngezonde jonge mensen die door dit virus doodziek worden en sterven, dat is nu volledig duidelijk.

En auto's besmetten niet / verspreiden niet een dodelijk virus.

Mensen wel.

Absurde vergelijking.
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:59:34 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192283146
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:54 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Niks ogenschijnlijk : het zijn (ook) kerngezonde jonge mensen die door dit virus doodziek worden en sterven, dat is nu volledig duidelijk.

En auto's besmetten niet / verspreiden niet een dodelijk virus.

Mensen wel.

Absurde vergelijking.
Het gaat er om dat we als maatschappij niet stoppen met autorijden omdat hier doden bij vallen. Als we overal mee stoppen waar doden mee vallen dan kunnen we niks meer. Dat er doden bij vallen is dus geen reden iets niet te doen.
Dus op zeker moment weer normaal gaan leven, ondanks dat je weet dat er daarna nog een aantal mensen besmet zullen raken en zullen sterven, is iets wat je moet doen. Zolang het aantal sterfgevallen maar beheersbaar is. Voor eeuwig in de lockdown omdat er anders mogelijk nog iemand sterft aan corona is waanzin. Dan kun je ook dus voor eeuwig stoppen met autorijden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192283183
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:38 schreef LXIV het volgende:
We stoppen ook niet met autorijden omdat daar gezonde mensen bij omkomen.
Dus gaan we verkeersregels ook maar afschaffen? Want het is geen probleem dat er mensen dood gaan in het verkeer.
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:02:22 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192283194
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:50 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

De vele mensen in vooral de arme landen en delen van de wereld.

Daar zit het hele grote probleem en hele grote gevaar.

In India bijvoorbeeld leven 70 miljoen mensen in slechte hygiënische / ondervoede omstandigheden.

In grote delen van Afrika is dat net zo.

Daar gaan echt (zeer) harde klappen vallen vrees ik.
Die mensen zijn het gewend. Bovendien is hun bevolkingspyramide heel anders (veel meer jongeren). In Afrika gaat helemaal niks gebeuren. Ja, er sterven dit jaar misschien 5 miljoen mensen aan corona. Naast die 0,5 miljoen malariaslachtoffers, 1 miljoen mensen die sterven aan aids en de miljoen mensen die sterven aan griep. Waarschijnlijk houden ze er zelf niet eens statistieken van bij dus merken ze het niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192283203
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:59 schreef LXIV het volgende:
Zolang het aantal sterfgevallen maar beheersbaar is.
Dit dus. Informeer je eens naar de impact van wat je nu beweerd.
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:02:57 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192283205
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:01 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dus gaan we verkeersregels ook maar afschaffen? Want het is geen probleem dat er mensen dood gaan in het verkeer.
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:01 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dus gaan we verkeersregels ook maar afschaffen? Want het is geen probleem dat er mensen dood gaan in het verkeer.
Dat zeg ik niet. Is mijn vergelijking dan zo moeilijk te begrijpen voor jullie? Dat je niet alles moet platleggen omdat er mogelijk doden vallen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192283228
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Dat zeg ik niet. Is mijn vergelijking dan zo moeilijk te begrijpen voor jullie? Dat je niet alles moet platleggen omdat er mogelijk doden vallen?
'We' leggen ook niet alles plat. Maar proberen wel de impact te beperken door niet onnodig met elkaar in contact te komen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:05:29 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192283254
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]

'We' leggen ook niet alles plat. Maar proberen wel de impact te beperken door niet onnodig met elkaar in contact te komen.
Ik vind de methode van het isoleren van zwakkeren/bejaarden effectiever. Dat is ook een manier om de impact te beperken. Dat was oorspronkelijk het punt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192283317
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind de methode van het isoleren van zwakkeren/bejaarden effectiever. Dat is ook een manier om de impact te beperken. Dat was oorspronkelijk het punt.
Dan ben je slecht geïnformeerd want ook tot nog toe gezonde mensen bezetten veel ic bedden. De capaciteit is er niet dus gaan heel veel van die mensen de pijp uit als er teveel zieken in een keer komen. Ik schat dat op iets van 5 tot 10% sterfte van de bevolking als je niet behandeld. Dat is twee/vier keer meer dan in WO2 (en dat was gedurende vijf jaar).
Ook al zit ik er een factor vijf naast dan is het nog onwaarschijnlijk veel. Niet acceptabel voor de economie.
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:11:45 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192283352
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:09 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dan ben je slecht geïnformeerd want ook tot nog toe gezonde mensen bezetten veel ic bedden. De capaciteit is er niet dus gaan heel veel van die mensen de pijp uit als er teveel zieken in een keer komen. Ik schat dat op iets van 5 tot 10% sterfte van de bevolking als je niet behandeld. Dat is twee/vier keer meer dan in WO2 (en dat was gedurende vijf jaar).
Ook al zit ik er een factor vijf naast dan is het nog onwaarschijnlijk veel. Niet acceptabel voor de economie.
Waar haal je die 5 tot 10% vandaan? Het beste kun je nog naar Duitsland kijken, omdat daar zoveel getest wordt. Daar is het onder een half procent. En van die half procent is het gros ouder dan 70, dus het aantal verloren levensjaren valt enorm mee.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:14:23 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192283382
quote:
The death toll skews old even more strongly. Overall, China CDC found, 2.3% of confirmed cases died. But the fatality rate was 14.8% in people 80 or older, likely reflecting the presence of other diseases, a weaker immune system, or simply worse overall health. By contrast, the fatality rate was 1.3% in 50-somethings, 0.4% in 40-somethings, and 0.2% in people 10 to 39.
https://www.statnews.com/(...)demographic-factors/

En van die 0,2% fatalities van 10 tot 39 hebben de meesten dan ook nog een aandoening gehad.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192283404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat er om dat we als maatschappij niet stoppen met autorijden omdat hier doden bij vallen. Als we overal mee stoppen waar doden mee vallen dan kunnen we niks meer. Dat er doden bij vallen is dus geen reden iets niet te doen.
Dus op zeker moment weer normaal gaan leven, ondanks dat je weet dat er daarna nog een aantal mensen besmet zullen raken en zullen sterven, is iets wat je moet doen. Zolang het aantal sterfgevallen maar beheersbaar is. Voor eeuwig in de lockdown omdat er anders mogelijk nog iemand sterft aan corona is waanzin. Dan kun je ook dus voor eeuwig stoppen met autorijden.
quote:
Als we overal mee stoppen waar doden mee vallen dan kunnen we niks meer.
Daar ga je meteen de fout in.

Het virus is niet een "we".

Dat stopt niet uit zichzelf , raast de wereld over en is afhankelijk en leeft en verspreidt zich alleen maar door ons en in ons.

Mensen dus.

Die impact verkleinen kunnen / moeten "we" proberen te doen.

Mensen dus.

De rest is genuanceerder dan wat je eerst schreef.
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:20:58 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192283474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:15 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Daar ga je meteen de fout in.

Het virus is niet een "we".

Dat stopt niet uit zichzelf , raast de wereld over en is afhankelijk en leeft en verspreidt zich alleen maar door ons en in ons.

Mensen dus.

Die impact verkleinen kunnen / moeten "we" proberen te doen.

Mensen dus.

De rest is genuanceerder dan wat je eerst schreef.
Mijn punt is dat het effectiever is om de zwakkeren/bejaarden te isoleren dan hele landen. En dat dit ook beheersbaar is qua risico.
Het virus verdwijnt toch niet meer, dus je kunt óf 'eeuwig' in lock down blijven of het gewoon verspreiden zodat mensen door natuurlijke aanraking met het virus immuun worden. Het meest logische is het laatste.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:39:23 #81
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192283768
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mijn punt is dat het effectiever is om de zwakkeren/bejaarden te isoleren dan hele landen. En dat dit ook beheersbaar is qua risico.
Het virus verdwijnt toch niet meer, dus je kunt óf 'eeuwig' in lock down blijven of het gewoon verspreiden zodat mensen door natuurlijke aanraking met het virus immuun worden. Het meest logische is het laatste.
Probleem is wel dat je dan ook problemen gaat krijgen met je IC-capaciteit. Stel we houden iedereen van 65+ en alle zwakkeren binnen en de rest mag doen wat ze willen dan krijgen we natuurlijk wel een enorme piek van opnames, ook onder die jongere groep mensen.
pi_192283959
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:39 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Probleem is wel dat je dan ook problemen gaat krijgen met je IC-capaciteit. Stel we houden iedereen van 65+ en alle zwakkeren binnen en de rest mag doen wat ze willen dan krijgen we natuurlijk wel een enorme piek van opnames, ook onder die jongere groep mensen.
Juist.

Dat wil hij maar niet (in) zien.
  donderdag 26 maart 2020 @ 13:04:54 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192284149
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:52 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Juist.

Dat wil hij maar niet (in) zien.
Dat snap ik wel, maar voor mij geen reden om in lockdown te blijven
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192285030
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat snap ik wel, maar voor mij geen reden om in lockdown te blijven
Gehele en gedeeltelijke lock-down en goede / ingrijpende maatregelen.

De experts wereldwijd zien er (nu) de grote noodzaak van in.

Lijkt me duidelijk genoeg.

Ik vertrouw zeker wat deze crisis betreft liever op de stuurlui aan boord dan die op de wal.
pi_192285447
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waar haal je die 5 tot 10% vandaan? Het beste kun je nog naar Duitsland kijken, omdat daar zoveel getest wordt. Daar is het onder een half procent. En van die half procent is het gros ouder dan 70, dus het aantal verloren levensjaren valt enorm mee.
Je denkfout is dat je getallen neemt waar medische zorg is. Als we massaal ziek worden dan zijn er oneindig veel bedden te kort in ziekenhuizen die bovendien ook al geen personeel meer hebben. dus van die 20% die in het ziekenhuis thuishoort is de sterfte kans opeens ontzettend veel groter.

Op de een of andere manier snappen een hoop mensen niet dat als er geen bedden met beademing beschikbaar zijn dat er dan heel veel meer mensen dood gaan. Zeker niet alleen ouderen maar ook mensen in de kracht van hun leven die stikken in hun eigen virussnot.
pi_192285552
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat snap ik wel, maar voor mij geen reden om in lockdown te blijven
Wij hebben in NL geen lockdown, slechts enige beperking in de omgang.

Als er een doos snoepjes staat waarvan je weet dat er twintig op de honderd vergiftigd zijn waarvan drie zelfs zo erg dat je dat niet overleeft. Ga je dan evengoed nog een snoepje pakken?
  donderdag 26 maart 2020 @ 14:17:22 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192285592
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wij hebben in NL geen lockdown, slechts enige beperking in de omgang.

Als er een doos snoepjes staat waarvan je weet dat er twintig op de honderd vergiftigd zijn waarvan drie zelfs zo erg dat je dat niet overleeft. Ga je dan evengoed nog een snoepje pakken?
Als ik weet dat die doos uiteindelijk toch op moet wel
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192285645
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als ik weet dat die doos uiteindelijk toch op moet wel
Evengoed zou ik dat snoepen zo lang mogelijk uitstellen.

Ik wacht dan liever tot er een medicijn voorradig is of een manier om die snoepjes te herkennen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 14:54:53 #89
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192286324
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als ik weet dat die doos uiteindelijk toch op moet wel
ik wacht wel tot er een vaccin is
dat zal een jaar duren
Russische roulette is niet zo mijn ding , ben steeds bang dat er ene kogel in de kamer zit

iedereen zal voorzichtig zijn en blijven ,en niet op vakantie naar verre landen, dood gaan ergens in zuid Amerika of Azie is niet leuk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192289907
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waar komt Elon terug op zijn woorden in deze graph dan?
Hij wil maskers leveren. Dan erken je toch wel dat het gaat om een besmettelijke ziekte. Iets wat hij redelijk stellig ontkent in de rest van zijn tweets.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192290056
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:31 schreef qajariaq het volgende:
Dat gezonde mensen het zonder meer overleven is sowieso niet waar. Ongeveer 20% van de mensen heeft ziekenhuis zorg nodig. Ook jongeren dus. Met behulp van die zorg zal een heel groot deel van gezonde mensen het overleven, zonder die zorg is het overlevingspercentage ook bij jonge, gezonde mensen erg laag. Lekker stikken in je eigen longontsteking.
Overlevingspercentage erg laag.... Dan heb je het over 0.1% fatality rate zonder IC? Of wat?

Ja dat is inderdaad vrij hoog. Maar ik heb de indruk dat jij meer aan de 5% dood zit te denken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 maart 2020 @ 18:58:11 #92
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_192290721
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:50 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Gehele en gedeeltelijke lock-down en goede / ingrijpende maatregelen.

De experts wereldwijd zien er (nu) de grote noodzaak van in.

Lijkt me duidelijk genoeg.

Ik vertrouw zeker wat deze crisis betreft liever op de stuurlui aan boord dan die op de wal.
Het is niet alleen een functionele kwestie. Natuurlijk zeggen experts als we zoveel mogelijk doden willen vermijden dan moeten we allemaal binnen blijven. Dat zeggen de voedingsexperts ook over alcohol en suiker. En verkeersspecialisten over autorijden. Etc. Wat maakt corona nou zo speciaal? Volgens mij spelen er ook om electorale redenen mee, bijvoorbeeld. Waarom niet gewoon vol inzetten op zo snel mogelijk, al dan niet geïmproviseerd, ventilaren, maskers etc. bouwen, en de niet-zwakken gewoon met hun leven door laten leven. Die paniek-statistieken die sommigen hier roepen die geloof ik niet. Als je niet-bejaard en niet chronisch ziek bent is er bijna altijd niets aan de hand. Ja, ook kerngezonde jongen mensen vallen soms plotseling dood neer, wel of geen corona, dat moet je gewoon accepteren. (zoals LXIV al eloquenter zei)
pi_192292827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:58 schreef tfors het volgende:

[..]

Het is niet alleen een functionele kwestie. Natuurlijk zeggen experts als we zoveel mogelijk doden willen vermijden dan moeten we allemaal binnen blijven. Dat zeggen de voedingsexperts ook over alcohol en suiker. En verkeersspecialisten over autorijden. Etc. Wat maakt corona nou zo speciaal? Volgens mij spelen er ook om electorale redenen mee, bijvoorbeeld. Waarom niet gewoon vol inzetten op zo snel mogelijk, al dan niet geïmproviseerd, ventilaren, maskers etc. bouwen, en de niet-zwakken gewoon met hun leven door laten leven. Die paniek-statistieken die sommigen hier roepen die geloof ik niet. Als je niet-bejaard en niet chronisch ziek bent is er bijna altijd niets aan de hand. Ja, ook kerngezonde jongen mensen vallen soms plotseling dood neer, wel of geen corona, dat moet je gewoon accepteren. (zoals LXIV al eloquenter zei)
Besteed eens wat meer aandacht aan het vergaren van (goede) informatie. Kan ik je van harte aanraden.

Wil je dat niet, heb je er geen zin in, dat kan, is prima.

Maar kom s.v.p. niet aanzetten met vergelijkingen van dit virus met alcohol en suiker , de vraag "Wat maakt corona nou zo speciaal? " en "electorale redenen".

Heb je het Rtl4 journaal van vanavond gezien?

Die ontnuchterende berichten / beelden / statistieken.

Lijken me behoorlijk duidelijk.

En zorgwekkend.
pi_192292860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:31 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Besteed eens wat meer aandacht aan het vergaren van (goede) informatie. Kan ik je van harte aanraden.

Wil je dat niet, heb je er geen zin in, dat kan, is prima.

Maar kom s.v.p. niet aanzetten met vergelijkingen van dit virus met alcohol en suiker , de vraag "Wat maakt corona nou zo speciaal? " en "electorale redenen".

Heb je het Rtl4 journaal van vanavond gezien?

Die ontnuchterende berichten / beelden / statistieken.

Lijken me behoorlijk duidelijk.

En zorgwekkend.
??
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192294236
Kneuzen als Trump en Bolsonaro zijn én rechts én een ontiegelijke mongool. Nu heb ik niet zo'n probleem met rechts, maar wel met 't laatste.

Ook moeilijk het negeergedrag te verdedigen voor mensen die zogenaamd zwaar panisch zijn voor buitenlanders( mét of zonder corona) en daarbij een leider willen met ballen om een crisis te managen.
pi_192294282
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:35 schreef Beathoven het volgende:
Kneuzen als Trump en Bolsonaro zijn én rechts én een ontiegelijke mongool. Nu heb ik niet zo'n probleem met rechts, maar wel met 't laatste.

Ook moeilijk het negeergedrag te verdedigen voor mensen die zogenaamd zwaar panisch zijn voor buitenlanders( mét of zonder corona) en daarbij een leider willen met ballen om een crisis te managen.
Maar zijn er al ideeën hoeveel mensen besmet raken en opgeknapt bij een volle IC van 2000 capaciteit gedurende 50 weken? Doorlooptijd 2 weken..... Dus 25 rondes... 50k IC gangers...

Hoeveel % komt op de IC?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:45:33 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192294471
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Evengoed zou ik dat snoepen zo lang mogelijk uitstellen.

Ik wacht dan liever tot er een medicijn voorradig is of een manier om die snoepjes te herkennen.
https://www.parool.nl/ws-b594fcce

Een lock down kost oo k doden
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192294647
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je moeder wel
Ik zie helaas alleen jouw moeder op dit tijdstip.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')