abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 23:36:23 #101
236264 crew  capricia
pi_192258578
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Voor mensen met onderliggende klachten is het wel dodelijk.
Moeten die geofferd worden tbv de economie?
Helemaal met je eens.
Definitely not CIA
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 24 maart 2020 @ 23:37:37 #102
269689 crew  Viv
pi_192258591
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:20 schreef kurk_droog het volgende:
Gaan hier nog mensen op bezoek bij anderen? En dan bedoel ik met max 3 a 4 personen in een huis?
Wij ( @Kyran en ik) niet. Zowel onze ouders/familie als onze vrienden spreken we nu niet mee af, 9 maart was de laatste keer voorlopig.

Op bezoek gaan en dan 1,5 meter afstand houden lijkt me zo awkward. :D En dan raak je toch ook andermans deurklinken/theekopjes/wc-knop etc aan, moet de gastheer/gastvrouw dan na afloop heel neurotisch alles gaan ontsmetten? :N
pi_192258594
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Helemaal met je eens.
Je bent het eens met een vraag? 8)7

Moet je niet eerst antwoord geven dan op die vraag? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 23:38:29 #104
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192258602
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee.
Ik ga geen enkel huis meer binnen. Waarom zou ik?
Omdat jij of degene die je bezoekt daar behoefte aan heeft misschien? Zo lang jullie beiden geen klachten hebben, voldoende afstand houden en vaak en goed handen wassen is er niets aan de hand hoor. We moeten niet te panisch worden.
pi_192258607
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wij ( @:Kyran en ik) niet. Zowel onze ouders/familie als onze vrienden spreken we nu niet mee af, 9 maart was de laatste keer voorlopig.

Op bezoek gaan en dan 1,5 meter afstand houden lijkt me zo awkward. :D En dan raak je toch ook andermans deurklinken/theekopjes/wc-knop etc aan, moet de gastheer/gastvrouw dan na afloop heel neurotisch alles gaan ontsmetten? :N
Gewoon afwassen kan ook hoor, het advies omtrent handen wassen stelt toch ook niet dat je je klauwen in kokend heet water moet steken :D.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 23:38:56 #106
3542 Gia
User under construction
pi_192258609
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:37 schreef vosss het volgende:


Je bent het eens met een vraag? 8)7

Moet je niet eerst antwoord geven dan op die vraag? :@
Ja, weet ook niet hoe ik die reactie moet interpreteren.
pi_192258612
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Je bent het eens met een vraag? 8)7

Moet je niet eerst antwoord geven dan op die vraag? :@
Retorische vraag.
Dat begrijp je toch wel of moet je een stomp op je oog?
  dinsdag 24 maart 2020 @ 23:40:06 #108
3542 Gia
User under construction
pi_192258622
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

Wij ( @:Kyran en ik) niet. Zowel onze ouders/familie als onze vrienden spreken we nu niet mee af, 9 maart was de laatste keer voorlopig.

Op bezoek gaan en dan 1,5 meter afstand houden lijkt me zo awkward. :D En dan raak je toch ook andermans deurklinken/theekopjes/wc-knop etc aan, moet de gastheer/gastvrouw dan na afloop heel neurotisch alles gaan ontsmetten? :N
Ik kom de deur niet uit en hier komen alleen wij vieren, bewoners, gezin, binnen.
pi_192258627
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik kom de deur niet uit en hier komen alleen wij vieren, bewoners, gezin, binnen.
Jij doet helemaal geen boodschappen meer? Hebben jullie genoeg voorraad om het lang (genoeg) uit te kunnen zingen? Wat is jullie adres? En of jullie nog wc papier hebben? :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192258632
Mijn schoonouders willen graag dat we langskomen op hun verjaardag komend weekend. Ze kennen de risico's maar vinden dat het waard. ze willen ook graag zelf boodschappen doen op rustige tijden. Zelf komen we alleen onder de mensen voor boodschappen 1 keer per week dus levert weinig gevaar op.
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 23:42:16 #111
236264 crew  capricia
pi_192258638
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Omdat jij of degene die je bezoekt daar behoefte aan heeft misschien? Zo lang jullie beiden geen klachten hebben, voldoende afstand houden en vaak en goed handen wassen is er niets aan de hand hoor. We moeten niet te panisch worden.
Ik moet boodschappen bezorgen bij mijn moeder van in de 70. Eten voor haar vogeltjes. Ja echt.
Zo'n winkel vind ik al eng.
De spullen zet ik op de stoep bij mijn moeder.
Alleen voor haar ga ik al geen enkel sociaal contact aan.

Ik wil mezelf niets kwalijk hoeven nemen mocht ze het virus krijgen.
Definitely not CIA
  dinsdag 24 maart 2020 @ 23:42:25 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192258665
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:41 schreef -0- het volgende:
Mijn schoonouders willen graag dat we langskomen op hun verjaardag komend weekend. Ze kennen de risico's maar vinden dat het waard. ze willen ook graag zelf boodschappen doen op rustige tijden. Zelf komen we alleen onder de mensen voor boodschappen 1 keer per week dus levert weinig gevaar op.
Ze kennen de risico's blijkbaar niet.
En ze hebben geen enkel benul dat het gevaar er is dat je anderen besmet.

Mijn schoonouders willen dat laatste ook niet begrijpen. Dat irriteert mij enorm.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 23:45:02 #114
3542 Gia
User under construction
pi_192258668
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Jij doet helemaal geen boodschappen meer? Hebben jullie genoeg voorraad om het lang (genoeg) uit te kunnen zingen? Wat is jullie adres? En of jullie nog wc papier hebben? :P
IK doe geen boodschappen, mijn man doet dat. Hij werkt thuis, nu. Eén van de zonen werkt in het groen, buiten, maar hebben wel flesjes handgel bij zich. Andere zoon, fysiotherapeut, zit thuis, omdat de praktijk in een sportschool zit, die dicht is.

Dus, ik loop maar een klein risico om besmet te raken.

Verder dan de tuin kom ik niet.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 23:45:34 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192258675
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:28 schreef vosss het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

4,5% van 1230 = 55
4,5% van 4749 = 213

Die 4,5% is wel degelijk van het aantal geteste gevallen en NIET van het aantal opgenomen gevallen.
We bedoelen - denk ik - hetzelfde... getallen en zichtpunten zijn altijd lastig.

Ik blijf vinden dat die 4,5% dood, echt akelig hoog is.
Want, ik leg het uit, in mijn denken overlijdt ruwweg 50% van mensen die op de IC komen... dus 9% (426) van die 4749 komt dus op de IC waarvan wij 1150 plekken zouden hebben opgeschaald naar 1500. Regulier is daar zeg ca 750-800 "nodig" voor andere "reguliere" gevallen.
NB: Beademen of full-equipped IC stel ik hier -zoals eerder, nog - even gelijk.
Ondertussen zie ik daarin verschil* gemaakt worden tussen IC-full en IC-respirator.
*Deze splitsing net als wel/niet opgenomen of hoe besmet, maakt het erg moeilijker om nog op basis van cijfers iets te kunnen concluderen.

E.e.a. extrapolerend denk ik dat we dan nog heel veel ellende zullen gaan krijgen, gezien dat we nog in de relatieve begin fase zitten. Hierbij is nog angstiger is dat dus, 25% van de opgenomen, in het ziekenhuis, simpelweg het loodje legt. Mensen, ik, zou niet graag met Covid19 naar het zieken huis willen met het signaal dat daar 1 op 4 er dood uitkomt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192258678
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik moet boodschappen bezorgen bij mijn moeder van in de 70. Eten voor haar vogeltjes. Ja echt.
Zo'n winkel vind ik al eng.
De spullen zet ik op de stoep bij mijn moeder.
Alleen voor haar ga ik al geen enkel sociaal contact aan.

Ik wil mezelf niets kwalijk hoeven nemen mocht ze het virus krijgen.
Ik ben afgelopen weekend even bij de mijne langsgeweest. Ze stond erop. Want er moest een of andere rekening betaald worden en ze snapte het niet en die was bijna over datum.

Eten voor haar regelen wil ze niks van weten. Elke dag met haar scootmobieltje het dorp in boodschapjes halen.

Ik heb haar kunnen overhalen om dan ipv elke dag om de andere dag te gaan en dan iedere keer gewoon 2 meenemen van wwat ze koopt ipv 1. Meer was daar niet te halen.

Ach, je krijgt het of niet. Ik zie wel. Owja, ik ben goed verzekerd via de Dela, dus daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken.


Ik ben het er NIET mee eens, maar ze is zo eigenwijs als de nete en dat laatste stukje zelfredzaamheid laat ze zich echt niet afpakken. Het is zoals het is; ik had het liever anders gezien.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 23:46:35 #117
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192258685
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik moet boodschappen bezorgen bij mijn moeder van in de 70. Eten voor haar vogeltjes. Ja echt.
Zo'n winkel vind ik al eng.
De spullen zet ik op de stoep bij mijn moeder.
Alleen voor haar ga ik al geen enkel sociaal contact aan.

Ik wil mezelf niets kwalijk hoeven nemen mocht ze het virus krijgen.
Ja helemaal prima dat jij dat doet ^O^
Ik vind het echter een beetje overdreven. Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet heel erg moet opletten!
pi_192258687
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Omdat jij of degene die je bezoekt daar behoefte aan heeft misschien? Zo lang jullie beiden geen klachten hebben, voldoende afstand houden en vaak en goed handen wassen is er niets aan de hand hoor. We moeten niet te panisch worden.
Mensen vinden steevast van zichzelf dat zij de uitzondering mogen zijn. Ik mag de grens over, ik mag op bezoek gaan, ik mag naar het strand. En als iedereen dat denkt en doet, dan gaat het mis.

Dáárom onthouden mensen zich van bezoek, omdat ze weten dat zij een radar zijn in het geheel en het virus het beste onder controle te houden is als iedereen doet wat zij doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192258691
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:29 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Klopt. Volgens mij deelde zij ook een sneer uit richting Ab Osterhaus.
Wat was er mis met Ab Osterhaus volgens haar?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 23:47:28 #120
3542 Gia
User under construction
pi_192258697
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze kennen de risico's blijkbaar niet.
En ze hebben geen enkel benul dat het gevaar er is dat je anderen besmet.

Mijn schoonouders willen dat laatste ook niet begrijpen. Dat irriteert mij enorm.
Mijn schoonvader wordt binnenkort 80, maar viert dat later in het jaar wel. Hoeven we niet naartoe en dat vind ik normaal.
pi_192258699
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:46 schreef vosss het volgende:


Ach, je krijgt het of niet. Ik zie wel. Owja, ik ben goed verzekerd via de Dela, dus daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken.

Alsof je daar wat aan hebt, terwijl de ziekenhuizen overbelast zijn door alle corona patiënten.
pi_192258701
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik moet boodschappen bezorgen bij mijn moeder van in de 70. Eten voor haar vogeltjes. Ja echt.
Zo'n winkel vind ik al eng.
De spullen zet ik op de stoep bij mijn moeder.
Alleen voor haar ga ik al geen enkel sociaal contact aan.

Ik wil mezelf niets kwalijk hoeven nemen mocht ze het virus krijgen.
Doe ik ook. Dan kletsen we even, zij in de deuropening, ik een meter of 2 verderop.
pi_192258712
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:45 schreef Vallon het volgende:

E.e.a. extrapolerend denk ik dat we dan nog heel veel ellende zullen gaan krijgen, gezien dat we nog in de relatieve begin fase zitten. Hierbij is nog angstiger is dat dus, 25% van de opgenomen, in het ziekenhuis, simpelweg het loodje legt. Mensen, ik, zou niet graag met Covid19 naar het zieken huis willen met het signaal dat daar 1 op 4 er dood uitkomt.
Het zou ook zo kunnen zijn dat veel meer mensen besmet zijn dan men nu denkt en dat het percentage dat overlijdt meevalt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192258718
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

We bedoelen - denk ik - hetzelfde... getallen en zichtpunten zijn altijd lastig.

Ik blijf vinden dat die 4,5% dood, echt akelig hoog is.
Want, ik leg het uit, in mijn denken overlijdt ruwweg 50% van mensen die op de IC komen... dus 9% (426) van die 4749 komt dus op de IC waarvan wij 1150 plekken zouden hebben opgeschaald naar 1500. Regulier is daar zeg ca 750-800 "nodig" voor andere "reguliere" gevallen.
NB: Beademen of full-equipped IC stel ik hier -zoals eerder, nog - even gelijk.
Ondertussen zie ik daarin verschil* gemaakt worden tussen IC-full en IC-respirator.
*Deze splitsing net als wel/niet opgenomen of hoe besmet, maakt het erg moeilijker om nog op basis van cijfers iets te kunnen concluderen.

E.e.a. extrapolerend denk ik dat we dan nog heel veel ellende zullen gaan krijgen, gezien dat we nog in de relatieve begin fase zitten. Hierbij is nog angstiger is dat dus, 25% van de opgenomen, in het ziekenhuis, simpelweg het loodje legt. Mensen, ik, zou niet graag met Covid19 naar het zieken huis willen met het signaal dat daar 1 op 4 er dood uitkomt.
Van het percentage doden hebben er een hele hoop de IC niet eens gezien he.

Tegen mensen van 80 die net een hartoperatie achter de rug hebben of bezig zijn met bestralingen vanwege kanker wordt gewoon gezegd "we achten de kans klein dat u er bovenop komt" en meer dan eens kiezen die oudjes er dan voor om het allemaal maar te laten.

Geen idee wat dat overigens met jouw cijfers doet of er dan procentueel gezien meer of juist minder mensen van die wél op de IC belanden er niet levend vanaf komen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 23:49:33 #125
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192258723
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen weekend even bij de mijne langsgeweest. Ze stond erop. Want er moest een of andere rekening betaald worden en ze snapte het niet en die was bijna over datum.

Eten voor haar regelen wil ze niks van weten. Elke dag met haar scootmobieltje het dorp in boodschapjes halen.

Ik heb haar kunnen overhalen om dan ipv elke dag om de andere dag te gaan en dan iedere keer gewoon 2 meenemen van wwat ze koopt ipv 1. Meer was daar niet te halen.

Ach, je krijgt het of niet. Ik zie wel. Owja, ik ben goed verzekerd via de Dela, dus daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken.


Ik ben het er NIET mee eens, maar ze is zo eigenwijs als de nete en dat laatste stukje zelfredzaamheid laat ze zich echt niet afpakken. Het is zoals het is; ik had het liever anders gezien.
Nou ik zit dus in bijna dezelfde situatie. Kan op mijn kop gaan staan maar moeders moet en zal dagelijks naar de groentenboer gaan ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')