abonnement Unibet Coolblue
pi_192256322
quote:
U.S. could become new epicentre of coronavirus pandemic, WHO says

The United States has the potential to become the new epicentre of the coronavirus pandemic due to a “very large acceleration” in infections there, the World Health Organization said on Tuesday.

The highly contagious respiratory virus has infected more than 42,000 people in the United States, prompting more governors to join states ordering Americans to stay at home.

Over the past 24 hours, 85 per cent of new cases worldwide were from Europe and the United States, WHO spokeswoman Margaret Harris told reporters. Of those, 40 per cent were from the United States.

Asked whether the United States could become the new epicentre, she said: “We are now seeing a very large acceleration in cases in the U.S. So it does have that potential. We cannot say that is the case yet but it does have that potential.”

.”..They (the United States) have a very large outbreak and an outbreak that is increasing in intensity,” Harris added.

However, she identified some positive signs such as more comprehensive testing, and further efforts to isolate the sick and trace their immediate contacts exposed to the virus.

She also referred to “extremely heartwarming” stories of how Americans were helping each other during the crisis.

Overall, the global outbreak was accelerating very rapidly and she expected large increases in case numbers and deaths from the 334,981 cases and 14,652 deaths currently reported to WHO.

WHO’s dashboard on its website, which tends to lag countries’ individual tallies, showed that Monday had by far the biggest daily rise in infections since the outbreak began in December, with more than 40,000 new cases.

Harris said that new records were to be expected each day until new confinement measures begin to take effect.

Up until now, Europe has been the centre of transmission with Italy the most badly-hit country with the world’s highest number of deaths, although fatalities have begun slowing there.

Asked about a potential tipping point in Italy, she said: “There is a glimmer of hope there. We’ve seen in the last two days fewer new cases and deaths in Italy but its very, very early days yet.”

Harris also voiced concern about growing case numbers in countries with weak health systems and high HIV prevalence.

South Africa’s confirmed number of coronavirus cases rose to 554 on Tuesday ahead of a nationwide lockdown panned for 21 days from midnight on Thursday.

“South Africa is doing what needed, doing the testing and following the contacts,” she said.​

https://www.theglobeandma(...)ronavirus-epicenter/
pi_192256333
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:53 schreef Caland het volgende:

[..]

Jij denkt dat er 2 miljoen mensen op het strand aanwezig waren?
Werd inderdaad enorm gedramatiseerd in de media. Nooit gedacht dat ik dat ooit uit m'n strot zou krijgen, maar volledig eens met Peter RRR De Vries.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 maart 2020 @ 21:55:15 #128
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192256337
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:51 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dat weet ik niet zo net of dat dat nog geen 10% van de bevolking was.
Ik denk dat het wel wat meer was dan 10%
10% is 1.7 miljoen

Denk niet dat er 1.7 miljoen mensen op het strand of in het bos waren afgelopen weekend. Kan er naast zitten, maar zo zag het er niet uit.

Begrijp me niet verkeerd, iedere besmetting kan er één teveel zijn waardoor een arts straks een keuze moet maken. Dit weekend kan daar best wel eens voor gezorgd hebben. Alleen gaat het echt niet resulteren in honderden extra doden per dag.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 24 maart 2020 @ 21:55:24 #129
269689 crew  Viv
pi_192256343
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:37 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Bedankt!
Had ook al zo'n filmpje gezien waarin een longarts concreet uitlegt wat er gebeurt en hoe het virus in samenwerking met de daarop ontstane ontstekingsmechanismen voor een hoop vocht kan gaan zorgen.
Maar heeft dit ontstekingsvocht dan ook invloed op de primaire aansturing van de longen?
Ik snap wel dat je moeilijker kunt ademhalen met veel vocht in de longen maar wat lost in zo'n situatie een beademingsmachine precies op? Het haalt het vocht niet weg en lost de ontsteking ook niet op.
Ondersteunt zo'n beademingsmachine de longfunctie of wordt deze compleet overgenomen?
Is 't zo dat wanneer iemand echt zelfstandig niet meer kan ademhalen door het ontstane ontstekingsvocht ze diegene aan de beademing leggen?
Of heeft het een positieve functie op het zelfstandig herstel van de longen???
Ik snap dit niet helemaal.
Dat ontstekingsvocht zorgt ervoor dat het uitwisselen van zuurstof (in) en koolstofdioxide (uit) niet meer goed lukt, dus ga je sneller ademen ter compensatie. Dat is uitputtend, uiteindelijk zijn SARS/COVID-19-patiënten simpelweg te moe om nog zelf adem te halen. De beademingsmachine neemt dit volledig over, en dit geeft het lichaam de tijd om over de infectie heen te komen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 21:55:31 #130
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192256349
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:47 schreef wokkelfok het volgende:
Lugubere vondst Spaanse militairen in verzorgingshuizen
Het Spaanse leger heeft bij het desinfecteren van verzorgingshuizen bewoners aangetroffen die leefden tussen de lichamen van mensen die vermoedelijk zijn overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Minister van Defensie Margarita Robles zei dat oudere bewoners "volledig aan hun lot waren overgelaten, of zelfs dood in hun bed lagen". Hoeveel lichamen er zijn gevonden, is niet bekendgemaakt. Justitie is een onderzoek gestart.

Madrid heeft om het grote aantal lijken van coronadoden te kunnen herbergen een geïmproviseerd mortuarium ingericht op een openbare ijsbaan. In de hoofdstad zijn 1535 van de bijna 2700 doden in het land gevallen. Er zijn in Spanje de afgelopen dag 6600 nieuwe besmettingen vastgesteld, waardoor het totaal de 40.000 nadert.

nos.nl
Holy fuck zeg 😠
pi_192256356
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:53 schreef Caland het volgende:

[..]

Jij denkt dat er 2 miljoen mensen op het strand aanwezig waren?
:D dat lijkt mij heel sterk ja
Gino ♥
pi_192256378
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Werd inderdaad enorm gedramatiseerd in de media. Nooit gedacht dat ik dat ooit uit m'n strot zou krijgen, maar volledig eens met Peter RRR De Vries.
Nu ben ik er wel uit: jij bent een troll. Peter eerrrrrrrrrrrrrrrr heeft geen enkele deskundigheid op dit gebied.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_192256392
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:47 schreef wokkelfok het volgende:
Lugubere vondst Spaanse militairen in verzorgingshuizen
Het Spaanse leger heeft bij het desinfecteren van verzorgingshuizen bewoners aangetroffen die leefden tussen de lichamen van mensen die vermoedelijk zijn overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Minister van Defensie Margarita Robles zei dat oudere bewoners "volledig aan hun lot waren overgelaten, of zelfs dood in hun bed lagen". Hoeveel lichamen er zijn gevonden, is niet bekendgemaakt. Justitie is een onderzoek gestart.

Madrid heeft om het grote aantal lijken van coronadoden te kunnen herbergen een geïmproviseerd mortuarium ingericht op een openbare ijsbaan. In de hoofdstad zijn 1535 van de bijna 2700 doden in het land gevallen. Er zijn in Spanje de afgelopen dag 6600 nieuwe besmettingen vastgesteld, waardoor het totaal de 40.000 nadert.

nos.nl
Shithole confirmed.
pi_192256409
JeroenSmeets76 twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 17:53:57 Mijn oom (76) en tante (68) samen overleden aan #corona. Mensen, blijf thuis als het kan!!!! En anders 1,5 m afstand! Stay strong 💪 https://t.co/EUb91ubPsj reageer retweet
Pff..
  Spellchecker dinsdag 24 maart 2020 @ 21:58:29 #135
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192256413
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:47 schreef wokkelfok het volgende:
Lugubere vondst Spaanse militairen in verzorgingshuizen
Het Spaanse leger heeft bij het desinfecteren van verzorgingshuizen bewoners aangetroffen die leefden tussen de lichamen van mensen die vermoedelijk zijn overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Minister van Defensie Margarita Robles zei dat oudere bewoners "volledig aan hun lot waren overgelaten, of zelfs dood in hun bed lagen". Hoeveel lichamen er zijn gevonden, is niet bekendgemaakt. Justitie is een onderzoek gestart.

Madrid heeft om het grote aantal lijken van coronadoden te kunnen herbergen een geïmproviseerd mortuarium ingericht op een openbare ijsbaan. In de hoofdstad zijn 1535 van de bijna 2700 doden in het land gevallen. Er zijn in Spanje de afgelopen dag 6600 nieuwe besmettingen vastgesteld, waardoor het totaal de 40.000 nadert.

nos.nl
Bron: https://inspanje.nl/algem(...)eeghuizen-in-spanje/
pi_192256419
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:56 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Nu ben ik er wel uit: jij bent een troll. Peter eerrrrrrrrrrrrrrrr heeft geen enkele deskundigheid op dit gebied.
De gebruikers op FOK inderdaad allemaal wel ;)
pi_192256423
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

10% is 1.7 miljoen

Denk niet dat er 1.7 miljoen mensen op het strand of in het bos waren afgelopen weekend. Kan er naast zitten, maar zo zag het er niet uit.

Begrijp me niet verkeerd, iedere besmetting kan er één teveel zijn waardoor een arts straks een keuze moet maken. Dit weekend kan daar best wel eens voor gezorgd hebben. Alleen gaat het echt niet resulteren in honderden extra doden per dag.
Ja, mee eens. Misschien is het wel verwaarloosbaar klein ten opzichte van het effect van de maatregelen op de gehele populatie. Het zou geweldig zijn als we een sterk effect gaan zien van de maatregelen van vorige week. Ik ben gewoon positief. En bovendien, Nederland zit ook niet vol met corona. Het zijn nog steeds relatief weinig, dus misschien pakt alles wel prima uit en kunnen we het indammen. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192256424
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:46 schreef riazop het volgende:

[..]

Ben jij in paniek dan?

Ik geef hier gewoon droog de cijfers.

Had de regering daar maar op tijd naar gekeken.
Beter laat je internet links liggen.

Je lijkt mij niet meer zo gezellig type. Dramaqueen.

Met je cijfers. Ken je brilante rekensom nog. Koekoek
pi_192256429
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:56 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Nu ben ik er wel uit: jij bent een troll. Peter eerrrrrrrrrrrrrrrr heeft geen enkele deskundigheid op dit gebied.
Correctie, Peter errrr heeft overal verstand van. :')
pi_192256442
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:57 schreef Nober het volgende:

[..]

Shithole confirmed.
Wel goede wijn.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 21:59:33 #141
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192256443
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:56 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Nu ben ik er wel uit: jij bent een troll. Peter eerrrrrrrrrrrrrrrr heeft geen enkele deskundigheid op dit gebied.
Toch had hij zowaar een keer een goed punt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192256445
ik kan mij echt niet voorstellen dat ze die ouderen in spanje daar gewoon achter hebben gelaten en weg zijn gegaan?
pi_192256446
1. Dow Jones noteert sterkste stijging sinds 1933
2. China gaat weer open!! :)

Easy!
Love is in the air!
pi_192256453
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Werd inderdaad enorm gedramatiseerd in de media. Nooit gedacht dat ik dat ooit uit m'n strot zou krijgen, maar volledig eens met Peter RRR De Vries.
Als ze 500 meter verderop eenzelfde shot gemaakt hadden, was het waarschijn een kale vlakte.
Is niet zo moeilijk om een frame te schieten waarop het extreem vol lijkt.
pi_192256455
De ex-man van mijn zus woont met zijn huidige vrouw in Locarno.
Zij is gister met ernstige klachten opgehaald en naar het ziekenhuis gebracht.
Hij is thuis en heeft alleen telefonisch contact met het ziekenhuis over haar situatie en mag haar niet bezoeken. Hij is nu helemaal alleen, kan alleen even voor een boodschap of een wandeling met de hond naar buiten. Het leger loopt op straat. Hij appt nu regelmatig met mijn zus (zij hebben 2 kinderen) over de situatie. Volgens het laatste bericht is zijn vrouw stabiel.
pi_192256459
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:56 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Nu ben ik er wel uit: jij bent een troll. Peter eerrrrrrrrrrrrrrrr heeft geen enkele deskundigheid op dit gebied.
Nieuws voor je.

Dat is niemand.
pi_192256463
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:56 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Nu ben ik er wel uit: jij bent een troll. Peter eerrrrrrrrrrrrrrrr heeft geen enkele deskundigheid op dit gebied.
Gast je weet niet eens wat hij gezegd heeft. Hij had het over criminaliseren van mensen die gewoon naar een fucking bos gaan.

Alsof je daarmee meteen door Shownieuws via een foto aan de schandpaal genageld mag worden. Dat verwijtende toontje zorgt er alleen maar voor dat mensen schijt krijgen :W

Zie je ook in de Franse buitenwijken waar men met duizenden het samenscholingsverbod negeert. Overheid kotst ze toch uit, dus fuck hun.
blablablabla
  dinsdag 24 maart 2020 @ 22:00:35 #148
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192256470
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:59 schreef bitterbal het volgende:
ik kan mij echt niet voorstellen dat ze die ouderen in spanje daar gewoon achter hebben gelaten en weg zijn gegaan?
Dit kan in Nederland ook gebeuren.
pi_192256473
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:58 schreef Smack10 het volgende:
JeroenSmeets76 twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 17:53:57 Mijn oom (76) en tante (68) samen overleden aan #corona. Mensen, blijf thuis als het kan!!!! En anders 1,5 m afstand! Stay strong 💪 https://t.co/EUb91ubPsj reageer retweet
Pff..
Vraag me altijd af waarom je dat gelijk op Twitter moet mededelen. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192256481
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:18 schreef 0108daniel het volgende:
Je mag alleen naar buiten als het moet, voor je werk bijvoorbeeld.
En max 3 personen....
Ik werk in een groot distributiecentrum met tientallen mensen.
Dus op straat mag je met max 3 mensen, maar op je werk is er geen limiet?
1,5 meter afstand houden is soms op het werk ook lastig.
Zijn hier geen regels of adviezen/maatregelen voor?
Nee bv Nederland moet blijven draaien
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')