abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 24 maart 2020 @ 17:08:49 #26
74056 crew  ToT
pi_192250725
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:08 schreef heywoodu het volgende:
Eerste dode in China....door een hantavirus, vermoedelijk afkomstig van ratten. Gaan we weer |:)
https://scroll.in/latest/(...)spreads-from-rodents
Hallo zeg, mogen we EERST even DIT virus overwinnen?

Dank u!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:08:54 #27
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192250727
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:08 schreef heywoodu het volgende:
Eerste dode in China....door een hantavirus, vermoedelijk afkomstig van ratten. Gaan we weer |:)
https://scroll.in/latest/(...)spreads-from-rodents
quote:
De kans op besmetting met een hantavirus is heel klein. De route van besmetting is vaak lastig te bepalen. Mogelijke bronnen van besmetting zijn schoonvegen van garage of zolder, of verblijf in (de buurt van) bos, weiland, camping of tuin. Daarnaast is voor Seoulvirus contact met gehouden ratten een risicofactor.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 17:08:55 #28
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_192250728
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:08 schreef heywoodu het volgende:
Eerste dode in China....door een hantavirus, vermoedelijk afkomstig van ratten. Gaan we weer |:)
https://scroll.in/latest/(...)spreads-from-rodents
Die gaat (nog) niet van mens op mens toch? ;)
pi_192250731
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Gaat straks misschien nog meer doden kosten door deze maatregel, organisatorisch is het al niet zo’n ontwikkeld land...

Het zijn wel de minder ontwikkelde landen die zulke absurde maatregelen nemen.
ik denk dat de bevolking daar beter voorbereid is dan wij op 4 weken geen Appie die komt bezorgen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:09:50 #30
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192250738
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:08 schreef noodgang het volgende:

[..]

Die gaat (nog) niet van mens op mens toch? ;)
Nee. Alhoewel de afkomst vaak lastig te bepalen is, komt het vooral van knaagdieren af inderdaad.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192250741
ik begin nu toch echt een goed kuchje te ontwikkelen. Gisteren een beetje, nu al wat meer een kriebelende keel waardoor je continu wilt gaan kuchen.
We gaan het meemaken.

Ondertussen wil de KNVB gewoon weer voetballen in april.
https://nos.nl/artikel/23(...)oetbal-in-april.html
pi_192250744
Eerste dode door hospital-acquired covid-19 in Wales:
quote:
Marita Edwards, a retired cleaner and keen golfer, went to Newport’s Royal Gwent hospital for a routine gallbladder operation on 28 February.

The otherwise fit 80-year-old then caught an infection in hospital that she and her family were initially told was pneumonia. Last Thursday, almost three weeks after arriving at the hospital, she tested positive for Covid-19 and died the following day.

“If she had not been in hospital she would be still be alive,” said her son, Stuart Loud. “Clearly there was a coronavirus infection in the hospital which claimed my mum’s life.”
https://www.theguardian.c(...)pital-marita-edwards
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 17:10:17 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192250751
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:08 schreef Zeroku het volgende:

[..]

[..]

Ja, er zijn maar twee mogelijke mens-op-mens-transmissies bekend volgens mij, beiden in Zuid-Amerika. Laten we hopen dat het zo blijft :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:10:34 #34
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192250759
103.000 genezen:D
267.000 milde condities :D
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192250764
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:08 schreef heywoodu het volgende:
Eerste dode in China....door een hantavirus, vermoedelijk afkomstig van ratten. Gaan we weer |:)
https://scroll.in/latest/(...)spreads-from-rodents
Just a flu bro
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:11:03 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_192250767
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:07 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hoe gaat ie nu?
Nog steeds vervelende droge hoest. Ik zal nog wel wat afscheiden. Jongste zoontje leek ook even koorts te hebben maar zoals dat gaat is dat nu ook weer over.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:11:21 #37
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192250771
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:08 schreef noodgang het volgende:

[..]

Die gaat (nog) niet van mens op mens toch? ;)
Idd volgens mij moet je daar rattenurine voor opsnuiven.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_192250784
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

ik zei het a eerder, als je uitgaat van 1% fataliteit, dan mag je het aantal doden vermenigvuldigen met 100 om een schatting te hebben van het werkelijk aantal geïnfecteerden

En dan overdrijf ik denk ik nog, omdat een hoop fataliteiten niet fataal hadden hoeven zijn als de zorg niet was overbelast
De cijfers zeggen helemaal niets. Nergens niet. Veel doden worden niet gerekend als coronaslachtoffers en vele besmette worden niet geteld als gevallen.

We kijken nu naar de IC cijfers, maar veel mensen komen nooit in het ziekenhuis of op de IC terecht.

Ik denk dat je alle cijfers x een redelijk hoog getal kan doen als je kijkt naar de verspreiding. Voordeel is dan dat er een heel groot gedeelte geen symptomen heeft (gehad) en we dus al veel verder zijn in het proces dan gedacht.

Lees nu steeds meer berichten dat artsen al vorig jaar begonnen te signaleren dat er een raar longvirus heerste. Dus dan is het veel minder dodelijk dan gedacht, alleen is het al veel verder verspreid.

Daar hou ik me nu maar aan vast. Dan is het rond juli klaar. Veel slachtoffers, groot drama, maar de economie zal zich snel herstellen.

Als het nog maar in maand 2 is en we zitten nu al met deze stroperige toestand, dan hou ik mijn hart vast. Dan zie ik het niet beter worden tot volgend jaar zomer.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:12:46 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192250808
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:10 schreef DonDruiper het volgende:
103.000 genezen:D
267.000 milde condities :D
Is je bron worldometer? Want die updaten mild/kritiek bijna niet. Sommige landen met honderden doden staan nog steeds op 0 'critical' :+
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192250811
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:08 schreef heywoodu het volgende:
Eerste dode in China....door een hantavirus, vermoedelijk afkomstig van ratten. Gaan we weer |:)
https://scroll.in/latest/(...)spreads-from-rodents
:o
pi_192250834
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:12 schreef -river- het volgende:

[..]

:o
Vlak voor carnaval 2021 hier

:P
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:13:57 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192250838
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:09 schreef kilon het volgende:
ik begin nu toch echt een goed kuchje te ontwikkelen. Gisteren een beetje, nu al wat meer een kriebelende keel waardoor je continu wilt gaan kuchen.
We gaan het meemaken.

Ondertussen wil de KNVB gewoon weer voetballen in april.
https://nos.nl/artikel/23(...)oetbal-in-april.html
Dat kuchje heb ik al twee weken, zeer irritant, maar heb verder geen klachten.
Zou me er niet direct druk om maken, kans op een ‘normaal’ virusje rond deze tijd is nog steeds een stuk groter dan Corona.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192250844
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Vlak voor carnaval 2021 hier

:P
:D
pi_192250846
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:08 schreef heywoodu het volgende:
Eerste dode in China....door een hantavirus, vermoedelijk afkomstig van ratten. Gaan we weer |:)
https://scroll.in/latest/(...)spreads-from-rodents
Alvast een subforum voor aanmaken. We kunnen er maar op tijd bij zijn.
pi_192250850
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:14 schreef 19FR08 het volgende:

[..]

Alvast een subforum voor aanmaken. We kunnen er maar op tijd bij zijn.
Ik app alvast onze MP ^O^
pi_192250853
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:14 schreef 19FR08 het volgende:

[..]

Alvast een subforum voor aanmaken. We kunnen er maar op tijd bij zijn.
Ik ben al massaal mondkapjes voor ratten aan het inkopen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:15:26 #47
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192250859
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:14 schreef 19FR08 het volgende:

[..]

Alvast een subforum voor aanmaken. We kunnen er maar op tijd bij zijn.
@Danny
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 maart 2020 @ 17:16:11 #48
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192250868
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:11 schreef _I het volgende:

[..]

De cijfers zeggen helemaal niets. Nergens niet. Veel doden worden niet gerekend als coronaslachtoffers en vele besmette worden niet geteld als gevallen.

We kijken nu naar de IC cijfers, maar veel mensen komen nooit in het ziekenhuis of op de IC terecht.

Ik denk dat je alle cijfers x een redelijk hoog getal kan doen als je kijkt naar de verspreiding. Voordeel is dan dat er een heel groot gedeelte geen symptomen heeft (gehad) en we dus al veel verder zijn in het proces dan gedacht.

Lees nu steeds meer berichten dat artsen al vorig jaar begonnen te signaleren dat er een raar longvirus heerste. Dus dan is het veel minder dodelijk dan gedacht, alleen is het al veel verder verspreid.

Daar hou ik me nu maar aan vast. Dan is het rond juli klaar. Veel slachtoffers, groot drama, maar de economie zal zich snel herstellen.

Als het nog maar in maand 2 is en we zitten nu al met deze stroperige toestand, dan hou ik mijn hart vast. Dan zie ik het niet beter worden tot volgend jaar zomer.
Dit is precies hoe ik er in sta ja.

Denk ook dat het veel verder is dan dat wij denken. Daarom is onderzoek van Sanquin zo interessant.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:16:45 #49
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192250877
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:11 schreef _I het volgende:

[..]

De cijfers zeggen helemaal niets. Nergens niet. Veel doden worden niet gerekend als coronaslachtoffers en vele besmette worden niet geteld als gevallen.

We kijken nu naar de IC cijfers, maar veel mensen komen nooit in het ziekenhuis of op de IC terecht.

Ik denk dat je alle cijfers x een redelijk hoog getal kan doen als je kijkt naar de verspreiding. Voordeel is dan dat er een heel groot gedeelte geen symptomen heeft (gehad) en we dus al veel verder zijn in het proces dan gedacht.

Lees nu steeds meer berichten dat artsen al vorig jaar begonnen te signaleren dat er een raar longvirus heerste. Dus dan is het veel minder dodelijk dan gedacht, alleen is het al veel verder verspreid.

Daar hou ik me nu maar aan vast. Dan is het rond juli klaar. Veel slachtoffers, groot drama, maar de economie zal zich snel herstellen.

Als het nog maar in maand 2 is en we zitten nu al met deze stroperige toestand, dan hou ik mijn hart vast. Dan zie ik het niet beter worden tot volgend jaar zomer.
Als het echt gaat rebounden dat zal het toch losgelaten moeten worden op een gegeven moment.
Anders levert het nog veel meer doden op door een economie die volledig vernietigd is. Dan staat er geen bank meer overeind.

Dus we gaan deze maatregelen hoe dan ook niet tot zomer 2021 hebben.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192250882
quote:
RIVM: Dit wordt week van de waarheid voor de corona-aanpak
24 maart 2020 16:27
Laatste update: 37 minuten geleden

Voor het RIVM zijn de cijfers van het aantal coronabesmettingen de komende dagen van groot belang. De ziekte heeft een incubatietijd van maximaal twee weken. Dus de effecten van de eerste maatregelen die de overheid nam, nu twee weken geleden, moeten zich gaan manifesteren in de dagelijkse updates.

Premier Mark Rutte kondigde twee weken geleden de eerste grote maatregelen aan om de verspreiding van het coronavirus in Nederland af te remmen. Brabant ging op slot en handen schudden was voortaan verboden. Later in de week volgden meer maatregelen.

Volgens de rekenmodellen die het RIVM hanteert bij de aanpak van de coronacrisis, zouden de effecten van al deze besluiten deze week merkbaar moeten zijn in het aantal besmettingen dat wordt geconstateerd.

"We moeten een afvlakking van de curve gaan zien", legt woordvoerder Harald Wychgel van het RIVM uit. "In dat geval zouden onze modellen uitkomen en kunnen we op basis van die informatie volgende stappen gaan bepalen."

RIVM: Niet op de zaken vooruitlopen
Wychgel wil met klem niet op de zaken vooruitlopen. "De opzet van onze aanpak is maximale controle", legt hij uit. "We hebben in Nederland een maximaal aantal ic-bedden. De inzet van onze aanpak is er mede op gericht dat capaciteit niet te overschrijden, want als de vraag naar zorg exponentieel groeit, kunnen de ziekenhuizen die vraag niet aan. En dat betekent netto dat er meer mensen zullen overlijden."

Op basis van de uitkomsten van de komende week wordt ook gekeken of de ic-capaciteit van de gezamenlijke Nederlandse ziekenhuizen de vraag aankunnen die is toegenomen door de verspreiding van het virus.

"Brabant is nu de hot spot van de besmettingen", legt Wychgel uit. "Als de ic-capaciteit in Brabant zijn maximum heeft bereikt, kunnen patiënten nog terecht in andere ziekenhuizen in Nederland. Er zijn ook de afgelopen dagen al patiënten verplaatst."

Lichte daling is nog geen reden tot gejuich
Als de voorspelling van het RIVM uitkomt, zal de druk op de Nederlandse ziekenhuizen niet te groot worden, ondanks alle coronabesmettingen. Er lijkt een lichte daling in de curve waarneembaar; het aantal bij de GGD gemelde coronapatiënten en het aantal nieuwe ziekenhuisopnames lag maandag en dinsdag iets lager dan zondag. Maar de dienst wil en kan geen conclusies trekken op basis van een lichte daling van één dag.

Ondertussen kijken de onderzoekers van de Rijksdienst reikhalzend uit naar de resultaten van een groot bloedonderzoek van bloedbank Sanquin. "We krijgen op basis van de ziekenhuisopnames een goed beeld van de ernstige besmettingen en het aantal dodelijke slachtoffers", legt Wychgel uit. "Maar je wilt ook graag weten hoeveel mensen er ook besmet zijn geraakt en niet zo ziek zijn geworden."

Groot bloedonderzoek geeft beter beeld van verspreiding
Het virus kan zich ook manifesteren door milde griepachtige klachten. Het is echter onmogelijk om alle Nederlanders die vermoeden ziek te zijn (geweest) te testen; daarvoor zijn er simpelweg niet genoeg testkits en is er niet genoeg mankracht.

Daarom gaat bloedbank Sanquin bloed van donors testen om uit te zoeken of deze in aanraking met het virus zijn geweest en of er antistoffen zijn aangemaakt. Op deze manier wil het RIVM in kaart krijgen of, en zo ja hoe snel de samenleving een collectieve immuniteit tegen de ziekte opbouwt.

Als er groepsimmuniteit wordt geconstateerd, zou een deel van de maatregelen kunnen worden teruggedraaid, meldde het RIVM eerder. Om dit punt te bereiken, zou tussen de 50 en 60 procent van Nederland besmet moeten zijn geweest met het virus.
https://www.nu.nl/coronav(...)npak.html?redirect=1
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')