% besmettingen van de afgelopen dagen:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dank je wel. Voor de hoeveelste dag op rij is dat een daling? Is het al een trend? Ik volg het nieuws eigenlijk niet (te deprimerend), alleen dit topic.
Gek dat je nu blij kan worden van positieve getallen, ze gaan naar beneden dus heerlijk alleen is het natuurlijk veels te veelquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:35 schreef Felixa het volgende:
[..]
% besmettingen van de afgelopen dagen:
donderdag +15,9%
vrijdag +15,8%
zaterdag +13,5%
zondag +11,3%
maandag +8,1%
dinsdag +7,2%
Check mijn eigen topic met nummersquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dank je wel. Voor de hoeveelste dag op rij is dat een daling? Is het al een trend? Ik volg het nieuws eigenlijk niet (te deprimerend), alleen dit topic.
Ik had nog niet gekeken bij Italië, maar dat is fantastisch nieuws! Zo snel als de getallen omhoog gingen, zo snel kunnen ze ook omlaag dus. Hopen dat dit goed doorzetquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:10 schreef Za het volgende:
Italie 2e dag op rij 4000 nieuwe besmettingen, na 10 dagen op rij rond de 6000.
De trend omlaag is ingezet, tot nu toe synchroon aan die van Wuhan.
ja het liefst zou ik ook morgen willen horen "jongens, Nederland is virusvrij" . Maar ja... Als het maar naar beneden gaat....quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:42 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Gek dat je nu blij kan worden van positieve getallen, ze gaan naar beneden dus heerlijk alleen is het natuurlijk veels te veel
Op naar de 0% zo snel mogelijk
Hier is een overzichtje, vandaag (4053) staat er nog niet bij:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:52 schreef GereDathan het volgende:
Ik had nog niet gekeken bij Italië, maar dat is fantastisch nieuws! Zo snel als de getallen omhoog gingen, zo snel kunnen ze ook omlaag dus. Hopen dat dit goed doorzet
Welk topic is dat?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:13 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zeker waar, ik zal daar zo in mijn eigen topic iets over zeggen. Anders gaan we hier tever offtopic.
We zijn allemaal mensen hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:18 schreef Apotheose het volgende:
[..]
oow sorry my bad. Was er even niet bij
Dat ziet er goed uit zeg! Ik realiseer me alleen wel dat het als/wanneer dat percentage nul wordt alleen betekent dat de groei gelijk blijft. Dus dat we ver onder de nul procent moeten komen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:35 schreef Felixa het volgende:
[..]
% besmettingen van de afgelopen dagen:
donderdag +15,9%
vrijdag +15,8%
zaterdag +13,5%
zondag +11,3%
maandag +8,1%
dinsdag +7,2%
quote:In het Duitse dorp Gangelt, net over de grens bij Sittard, is een onderzoek gestart naar de verspreiding van het coronavirus. Gangelt wordt gezien als de Ground Zero van de Duitse uitbraak, omdat daar de eerste grootschalige besmettingen werden vastgesteld. Virologen hopen met het onderzoek onder meer informatie te krijgen over het aantal besmettingen en de belangrijkste besmettingshaarden.
In Brabant nam men 1 week eerder dan in de rest van ons land al maatregelen. Maar daar gaat t nu gelukkig veel beter dus er is hoop.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:44 schreef Federer-fan het volgende:
Een mogelijk domme vraag (maar wel positief) die ik heb, is de volgende: In China had je Wuhan als brandhaard, in Italië heb je Lombardije en in Nederland heb je Brabant. Toen het virus zich in Brabant begon te verspreiden, wist niemand nog ergens van. Daardoor zijn enorm veelmensen besmet geraakt. In bijna alle andere provincies zijn kort daarna snel maatregelen genomen. Dan mag je toch verwachten dat het elders in Nederland lang niet zo erg wordt als in Brabant, zoals het ook elders in Italië niet zo erg wordt als in Lombardije?
Maar toen was het virus zich toch al uitgebreid aan het verspreiden terwijl dat in de rest van Nederland niet het geval was?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
In Brabant nam men 1 week eerder dan in de rest van ons land al maatregelen.
Jawel want als iemand nu besmet raakt, dan kan het wel 2 weken duren voordat iemand symptomen krijgt... Na een paar dagen ben je wel al besmettelijk, maar nog niet direct.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar toen was het virus zich toch al uitgebreid aan het verspreiden terwijl dat in de rest van Nederland niet het geval was?
Oké, maar bevestig je dan wat ik zeg of juist niet? Mijn idee is dus dat het in Brabant veel harder ging dat het in de rest van Nederland gaat - althans, dat hoop ik heel erg.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Jawel want als iemand nu besmet raakt, dan kan het wel 2 weken duren voordat iemand symptomen krijgt... Na een paar dagen ben je wel al besmettelijk, maar nog niet direct.
Lijkt me dat we dat achteraf pas kunnen zeggen? En daarnaast testen we maar heel minimaal. Als je belt met klachten en het lijkt mee te vallen word je niet getest.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:25 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, maar bevestig je dan wat ik zeg of juist niet? Mijn idee is dus dat het in Brabant veel harder ging dat het in de rest van Nederland gaat - althans, dat hoop ik heel erg.
Humor mag best, het kan de ellende wat verzachten maar wel geen 1 april grappen over dit virus.quote:
Ik durf dat wel te bevestigen. Net als Lombardije had Brabant in de periode voor de uitbraak ontzettend veel sociale contacten (in Lombardije is dat normaal, Italianen zijn veel meer tot elkaar aangetrokken in het dagelijks leven).quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:25 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, maar bevestig je dan wat ik zeg of juist niet? Mijn idee is dus dat het in Brabant veel harder ging dat het in de rest van Nederland gaat - althans, dat hoop ik heel erg.
Bedankt voor deze goede en hoopvolle uiteenzetting!quote:Op woensdag 1 april 2020 09:22 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik durf dat wel te bevestigen. Net als Lombardije had Brabant in de periode voor de uitbraak ontzettend veel sociale contacten (in Lombardije is dat normaal, Italianen zijn veel meer tot elkaar aangetrokken in het dagelijks leven).
---
En dit alles is dus gek genoeg wel positief. Het is niet een virus zoals HIV wat sluimert en mensen op termijn omlegt. Het geneest meestal vanzelf en verdwijnt bijna sneller dan het kwam dankzij menselijk ingrijpen.
Van dit soort posts word ik nou blij.quote:
Ja, inderdaad. En de dagen erna ook. Volgens mijn weerapp (standaard iOS-weerapp):quote:
Wil je daar iets mee zeggen?quote:Op woensdag 1 april 2020 11:14 schreef Felixa het volgende:
Er is nu ook een site met info voor mensen met een verstandelijke beperking:
https://corona.steffie.nl/nl/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |