Ik moet heel eerlijk zeggen, dit doet ie wel prima. Ze zijn met een kleine fractie en dit heeft hij over het hoofd gezien. Eerlijk dat hij toegeeft dat de fout bij hem ligt en informeert waar hij het antwoord kan vinden.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:37 schreef Klopkoek het volgende:
Grootste crisis uit zijn bestaan als parlementariėr en doet nog steeds als een balorige student.twitter:HenriBontenbal twitterde op woensdag 01-04-2020 om 22:38:24Baudet leest dus z’n stukken niet voor het debat. https://t.co/nEZOdLmzIy reageer retweet
En laat me raden, hier komt dan weer geen FVD-youtubefilmpje van.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:37 schreef Klopkoek het volgende:
Grootste crisis uit zijn bestaan als parlementariėr en doet nog steeds als een balorige student.twitter:HenriBontenbal twitterde op woensdag 01-04-2020 om 22:38:24Baudet leest dus z’n stukken niet voor het debat. https://t.co/nEZOdLmzIy reageer retweet
Het is vooral heel droevig als je daar een twitterdraadje over moet maken en het kennelijk iets zou moeten aantonen. Een brief van 34 kantjes die op de avond voor een debat naar de kamer gaat en dan moest er even iets opgehelderd worden wat min of meer al in die brief stond, tjongejonge wat een schande....quote:Op donderdag 2 april 2020 18:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja dit was wel treurig, Baudet ook niet zo'n goed kamerlid, hij lijkt daar ook niet zo voor gemaakt
Wow 34 pagina’s. Dat lees je in een halfuurtje. Dat niet doen als kamerlid is gewoon belachelijk.quote:Op vrijdag 3 april 2020 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is vooral heel droevig als je daar een twitterdraadje over moet maken en het kennelijk iets zou moeten aantonen. Een brief van 34 kantjes die op de avond voor een debat naar de kamer gaat en dan moest er even iets opgehelderd worden wat min of meer al in die brief stond, tjongejonge wat een schande....
Hoe wanhopig kun je zijn zeg. Het is vooral jullie intellect dat een diepe minachting bij mij oproept.
Als je niet even 34 pagina's kan lezen en in je op kan nenen, stel je als Belangrijkste Intellectueel van Nederland ook maar weinig voor natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 april 2020 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is vooral heel droevig als je daar een twitterdraadje over moet maken en het kennelijk iets zou moeten aantonen. Een brief van 34 kantjes die op de avond voor een debat naar de kamer gaat en dan moest er even iets opgehelderd worden wat min of meer al in die brief stond, tjongejonge wat een schande....
Hoe wanhopig kun je zijn zeg. Het is vooral jullie intellect dat een diepe minachting bij mij oproept.
Baudet heeft zijn huiswerk niet gedaan. Doet hij vaker.quote:Op vrijdag 3 april 2020 14:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je niet even 34 pagina's kan lezen en in je op kan nenen, stel je als Belangrijkste Intellectueel van Nederland ook maar weinig voor natuurlijk.![]()
![]()
communisjes die maar wat graag een punt willen makenquote:Op vrijdag 3 april 2020 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je weet dat 'Heineken' geen politieke partij is? Nog los van het feit dat bij zo'n verhaal er meerdere bronnen bij moeten, lijkt me.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:38 schreef Klopkoek het volgende:
Er wordt steeds gezegd dat links met de identiteitspolitiek is begonnen maar dat is niet waar.
De cultuuroorlogen zijn door rechts begonnen in de jaren 80.
In 1996 stuurde Heineken een fax rond naar reclamebureaus dat er teveel negers in hun spotjes zaten. Of er het liefst helemaal geen zwarten in konden.
Toen begon het dus al. Door VVD sponsor Freddy Heineken.
Aan het einde zegt hij dat die brief wel beschikbaar was voor hem maar hij daar overheen heeft gelezen. Als ik het goed begrijp dan.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk zeggen, dit doet ie wel prima. Ze zijn met een kleine fractie en dit heeft hij over het hoofd gezien. Eerlijk dat hij toegeeft dat de fout bij hem ligt en informeert waar hij het antwoord kan vinden.
Bron van het incident:quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet dat 'Heineken' geen politieke partij is? Nog los van het feit dat bij zo'n verhaal er meerdere bronnen bij moeten, lijkt me.
Eens! Ik ben zeker geen Baudetter, maar zeker die kleine fracties kunnen niet elk detail van elk dossier (ook al is het zo belangrijk) kennen. En het is toch heerlijk dat een politicus gewoon zegt "ik weet het niet, waar is die info"?quote:Op donderdag 2 april 2020 18:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk zeggen, dit doet ie wel prima. Ze zijn met een kleine fractie en dit heeft hij over het hoofd gezien. Eerlijk dat hij toegeeft dat de fout bij hem ligt en informeert waar hij het antwoord kan vinden.
De maat van een goed kamerlid is dat die geen verduidelijking vraagt en braaf de grote leider volgt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:28 schreef manny het volgende:
[..]
Eens! Ik ben zeker geen Baudetter, maar zeker die kleine fracties kunnen niet elk detail van elk dossier (ook al is het zo belangrijk) kennen. En het is toch heerlijk dat een politicus gewoon zegt "ik weet het niet, waar is die info"?
Ook bij dat vorige ding waar de VVD toen zo op inhakte zat hij volgens mij goed. Hij wist het gewoon niet en gaf dat aan.
Hoezo 'bestuurders dus'? Het zijn mensen die naar boven komen in een systeem van persoonlijke en zuiver politieke loyaliteit, en dan moeten ze ineens gaan besturen. Dan krijg je dus mensen die niet alleen niet erg bekwaam zijn in het besturen, maar die taak ook nog eens bijzonder ideologsich opvatten en daardoor bijvoorbeeld de zorg hebben uitgeleverd aan de markt, de markt en de marktwerking die alleen maar in de weg zit bij deze crisis.quote:And back to the crisis: denk dat we erg, erg dankbaar mogen zijn dat het kabinet momenteel bestaat uit vertegenwoordigers van de "traditionele" partijen. Bestuurders dus, die samenwerken met ambtenaren; niet om de haverklap mensen schofferen en gewoon gestaag doorwerken aan oplossingen (en die hoeven niet altijd goed te zijn).
Als je nu zoals in de VS of Hongarije bent overgeleverd aan de grillen van de leider...
De leider volgens doet Baudet als de beste. Alleen zo jammer dat de leider erg weinig inhoud heeftquote:Op zaterdag 4 april 2020 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:
De maat van een goed kamerlid is dat die geen verduidelijking vraagt en braaf de grote leider volgt.
Dit is toch gewoon een normale uitwisseling?quote:Op donderdag 2 april 2020 18:37 schreef Klopkoek het volgende:
Kan natuurlijk voorkomen. Misser is het natuurlijk wel, zeker bij deze crisis.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon een normale uitwisseling?Mag je als parlementariėr geen enkele vraag stellen waar je het antwoord op had kunnen weten, maar ergens gemist hebt?
Het valt me vaker op bij Baudet, bij de algemene beschouwingen bleef hij ook wazig en weinig concreet. Die had zich dus niet ingelezen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:46 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Kan natuurlijk voorkomen. Misser is het natuurlijk wel, zeker bij deze crisis.
Niveautje hoor. Wat zijn dit voor populistische demagogen met hun weglaten van uiterst relevante feiten en hun fotootjes. Beiden maken met die uitdossingen een punt, Baudet namelijk dat het partijkartel defensie heeft verwaarloosd en de militairen in de steek heeft gelaten, en die konden de uitdossing dan ook erg waarderen. Het vergiet op het hoofd toont ook de hypocrisie in de omgang met religie aan, onder andere door het partijkartel dat de grondwet negeert waar die godsdienst en levensovertuiging gelijkstelt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 09:15 schreef Klopkoek het volgende:
Om @:Weltschmerz even te stangen:p
[ afbeelding ]twitter:DrGjCA twitterde op maandag 06-04-2020 om 22:49:19Een competente en overtuigende Minister Van Rijn bij #op1 over de aanpak van het #coronvirus.
Je moet er toch niet aan denken dat een Thierry Baudet of Paul Cliteur van Forum op die plek zouden hebben gezeten.
Dat zou toch een regelrechte ramp zijn geweest. https://t.co/zjMkiZ2Z2l reageer retweet
[ afbeelding ]
Zoals de dienstbetrekking van Marokkanen die vriendinnen in een trein lastigvallen bedoel je? Of twitteren dat stikstofuitstoot al jaren afneemt, maar dan alleen stikstofoxiden meetelt? Of als je zegt dat China al Thoriumreactoren heeft, terwijl die in een experimentele fase zitten. Of als je stelt dat er 8 boerenbedrijven per dag failliet gaan, terwijl er gemiddeld 2 per dag stoppen. Of door steeds het '97% van de klimaatwetenschappers is het eens' te bestrijden door naar de flaws in het onderzoek van Cook te wijzen, maar alle andere soortgelijke onderzoeken negeert?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niveautje hoor. Wat zijn dit voor populistische demagogen met hun weglaten van uiterst relevante feiten en hun fotootjes. Beiden maken met die uitdossingen een punt, Baudet namelijk dat het partijkartel defensie heeft verwaarloosd en de militairen in de steek heeft gelaten, en die konden de uitdossing dan ook erg waarderen. Het vergiet op het hoofd toont ook de hypocrisie in de omgang met religie aan, onder andere door het partijkartel dat de grondwet negeert waar die godsdienst en levensovertuiging gelijkstelt.
Je wilt toch niet beweren dat Thierry een aandachtshoer is he ?quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het valt me vaker op bij Baudet, bij de algemene beschouwingen bleef hij ook wazig en weinig concreet. Die had zich dus niet ingelezen.
Baudet is gewoon veel bezig met de dingen rondom het kamerwerk. Want hij verschijnt wel in de media, plaatst youtubefilmpjes waarin hij de hoofdrol heeft, schrijft een boek, is op het congres, is in het buitenland en speelt een toernooitje schaak in de hal van de Tweede-Kamer.
Verschrikkelijk zeg, hij wist iets niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:35 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet was anderhalf jaar kamerlid in 2018. Maar hij wist niet wat " oordeel kamer" betekende in zijn vak.
Hoe goed doet hij zijn huiswerk dan ? Stukken lezen, uitleg vragen?
het is niet zomaar "iets" het is vakjargon wat je moet leren .quote:Op woensdag 8 april 2020 20:36 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Verschrikkelijk zeg, hij wist iets niet.
Er is zat aan te merken op Baudet, maar dat iemand iets niet weet kan gewoon
Bedankt voor deze diepteanalyse van een klein incident 2 jaar terug. Zeer relevant voor elke huidige discussiequote:Op woensdag 8 april 2020 21:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
het is niet zomaar "iets" het is vakjargon wat je moet leren .
Een kamerlid moet weten wat het oordeel is van een minister.
En als in de stukken genoteerd staat "oordeel kamer" , dan is de minister het eens wat een meerderheid van de kamer oordeelde. Of hij/zij berust in dat oordeel.
Na anderhalf jaar snapte Baudet dat nog niet....las hij dan wel eerdere stukken?
Of begreep hij het gewoon niet en nam niet de moeite het na te vragen.
Je zag zijn collega's lachen.. Ze vonden het maar dom van hem.
Men zal niet lachen bij een beginnend kamerlid die niet zo bozig toetert
Hij verweet Rutte dat hij en de regering de oordelen van de kamer niet serieus namen.
En steeds weglegde. Het tegendeel is waar als er staat ' oordeel kamer'
Rutte sloeg terug.... en drukte Baudet de neus in zijn domheid
Het begon met die 34 pagina's die Baudet niet had gelezen.quote:Op woensdag 8 april 2020 22:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bedankt voor deze diepteanalyse van een klein incident 2 jaar terug. Zeer relevant voor elke huidige discussie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |