abonnement Unibet Coolblue
pi_192243274
Heb net weer boodschappen gedaan en ik doe echt m'n best maar het is gewoon onmogelijk om continu die afstand te houden. Bij de ingang ging er net een oud mannetje voor mij naar binnen, slof..slof.. Ik kon erachter blijven lopen maar dan was ik pas een uur later binnen of ik kon eromheen lopen met een boog van iets van 80/100 cm dus heb ik dat heb maar gedaan. Ben ik nu evil? :@ Daarna schuifdeuren door tegelijkertijd met iemand die naar buiten ging dus ik moest kiezen of weer naar achter richting het oude mannetje of gewoon maar doorlopen :') Ook toen ik iets vroeg aan een medewerkster kwam ze best dicht bij me staan en sommige andere mensen liepen ook vlak langs me heen dus ja..

Zijn er mensen die er toch in slagen om iedereen op 1.5 meter afstand te houden?
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:45:40 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192243311
Prima, woon recht aan een bosgebied, die ene keer in de week dat ik boodschappen doe lukt het opletten wel.

Scheelt ook dat ouderen hier 's middags niet meer op straat mogen komen dus dat scheelt weer hele groepen bejaarden die op hun dooie gemakkie de hele stad doorsloffen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:46:35 #3
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192243324
Lukt mij niet in ieder geval
AZ
ALKMAAR
pi_192243354
Ik pak sindskort altijd een boodschappenkarretje. Lukt makkelijk dan.

Heb geen zin in gezeik met de handhavers als zij eenmaal uit hun stallen zijn gekomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 24-03-2020 10:48:43 ]
pi_192243366
Ik doe meestal boodschappen voor een week en vind dan een kar sowieso handig. 't enige is dat je wel goed je handen mag wassen daarna.

Met een kar kan je de afstand goed behouden.
pi_192243617
Ik pak voortaan ook maar een kar denk ik, wel onhandig maarja.. Handen wassen na boodschappen deed ik altijd al.
pi_192243794
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:04 schreef Feeeeble het volgende:
Ik pak voortaan ook maar een kar denk ik, wel onhandig maarja.. Handen wassen na boodschappen deed ik altijd al.
Waarom is dat zo onhandig dan?
pi_192243942
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:12 schreef Wigle het volgende:

[..]

Waarom is dat zo onhandig dan?
Omdat ik soms maar een paar dingetjes nodig heb en dan vind ik een mandje handiger en sneller dan zo'n grote kar. Ik probeer verder ook om voor zoveel mogelijk dagen boodschappen te doen maar dat lukt niet altijd voor alles en niet alles is ook altijd op voorraad.
pi_192247087
Het is heel ingewikkeld, ook met kar. Een boodschappenkar is echt geen 1,5 meter (ik gok minder dan 1 meter) en de meeste supermarktpaden halen de 2,5 meter ook zeker niet (om 1,5 meter tussen 2 personen te hebben heb je meer dan 1,5 meter nodig). Ik snap de opmerking dat het met een karretje prima gaat dus ook niet echt. Ik vind het met een tas makkelijker gaan omdat ik dan zelf flexibeler ben. Maar ik probeer nu ook zo weinig mogelijk in de supermarkt te zijn, dus dan is een kar wel nodig.
pi_192249345
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:53 schreef Tja..1986 het volgende:
Het is heel ingewikkeld, ook met kar. Een boodschappenkar is echt geen 1,5 meter (ik gok minder dan 1 meter) en de meeste supermarktpaden halen de 2,5 meter ook zeker niet (om 1,5 meter tussen 2 personen te hebben heb je meer dan 1,5 meter nodig). Ik snap de opmerking dat het met een karretje prima gaat dus ook niet echt. Ik vind het met een tas makkelijker gaan omdat ik dan zelf flexibeler ben. Maar ik probeer nu ook zo weinig mogelijk in de supermarkt te zijn, dus dan is een kar wel nodig.
Inderdaad, je verplaatst zo'n kar gewoon niet zo snel en mensen kunnen in de meeste gevallen nog steeds in de buurt komen. Boodschappen doen is gewoon een vermoeiend iets nu :')
pi_192249491
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:55 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Inderdaad, je verplaatst zo'n kar gewoon niet zo snel en mensen kunnen in de meeste gevallen nog steeds in de buurt komen. Boodschappen doen is gewoon een vermoeiend iets nu :')
Boodschappen doen is altijd al een vermoeiend iets, maar het is wel erger geworden ja.
pi_192249557
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:02 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Boodschappen doen is altijd al een vermoeiend iets, maar het is wel erger geworden ja.
Beetje vermoeiend is het altijd wel ja..
pi_192249999
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:20 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Omdat ik soms maar een paar dingetjes nodig heb en dan vind ik een mandje handiger en sneller dan zo'n grote kar. Ik probeer verder ook om voor zoveel mogelijk dagen boodschappen te doen maar dat lukt niet altijd voor alles en niet alles is ook altijd op voorraad.
De truc is natuurlijk om te zorgen dat je niet "een paar dingetjes nodig hebt". En je kunt ook altijd roeien met de riemen die je hebt. Gewoon kiezen uit wat er wél is i.p.v. per se alleen je vooraf gemaakt lijstje af te werken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Admin dinsdag 24 maart 2020 @ 16:33:45 #14
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192250092
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:43 schreef Feeeeble het volgende:
Heb net weer boodschappen gedaan en ik doe echt m'n best maar het is gewoon onmogelijk om continu die afstand te houden. Bij de ingang ging er net een oud mannetje voor mij naar binnen, slof..slof.. Ik kon erachter blijven lopen maar dan was ik pas een uur later binnen of ik kon eromheen lopen met een boog van iets van 80/100 cm dus heb ik dat heb maar gedaan. Ben ik nu evil? :@ Daarna schuifdeuren door tegelijkertijd met iemand die naar buiten ging dus ik moest kiezen of weer naar achter richting het oude mannetje of gewoon maar doorlopen :') Ook toen ik iets vroeg aan een medewerkster kwam ze best dicht bij me staan en sommige andere mensen liepen ook vlak langs me heen dus ja..

Zijn er mensen die er toch in slagen om iedereen op 1.5 meter afstand te houden?
Soms is het niet mogelijk. Het is ook niet zo dat je zomaar besmettelijk bent. Als je niet hoest, niest of spettert tijdens het praten tenminste. Als je het echt niet kunt vermijden is een oplossing om je gezicht af te wenden naar de tegengestelde richting van waar de andere persoon zich bevindt en vooral zo snel mogelijk door te lopen. Waar mogelijk gewoon even wachten, maar als dat niet kan kan dat niet. Soms is het onmogelijk, maar in 99% van de gevallen zou het geen enkel probleem moeten zijn.

Verder is bij de meeste supermarkten vanaf vandaag een verplichting om een winkelwagentje te hebben. Dan houd je dus al een minimale afstand tussen jou en je voorganger.
Niet vergeten voordat je het wagentje pakt deze te reinigen of handschoenen aan te trekken en na gebruik, vóórdat je je eigen spullen (auto, stuur en vooral GEZICHT!) aanraakt de handschoenen uit te doen en evt je handen te ontsmetten. Winkelwagentjes zijn bij uitstek een bron van besmetting natuurlijk. (vergeet ook niet de pincode in te drukken met handschoenen of anders met een stokje oid).
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192250137
Ik kan de nu 'verplichte' gepaste afstand alleen maar waarderen. Laten we hopen dat dit blijft plakken
pi_192250208
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:33 schreef Danny het volgende:

[..]

Soms is het niet mogelijk. Het is ook niet zo dat je zomaar besmettelijk bent. Als je niet hoest, niest of spettert tijdens het praten tenminste. Als je het echt niet kunt vermijden is een oplossing om je gezicht af te wenden naar de tegengestelde richting van waar de andere persoon zich bevindt en vooral zo snel mogelijk door te lopen. Waar mogelijk gewoon even wachten, maar als dat niet kan kan dat niet. Soms is het onmogelijk, maar in 99% van de gevallen zou het geen enkel probleem moeten zijn.

Verder is bij de meeste supermarkten vanaf vandaag een verplichting om een winkelwagentje te hebben. Dan houd je dus al een minimale afstand tussen jou en je voorganger.
Niet vergeten voordat je het wagentje pakt deze te reinigen of handschoenen aan te trekken en na gebruik, vóórdat je je eigen spullen (auto, stuur en vooral GEZICHT!) aanraakt de handschoenen uit te doen en evt je handen te ontsmetten. Winkelwagentjes zijn bij uitstek een bron van besmetting natuurlijk. (vergeet ook niet de pincode in te drukken met handschoenen of anders met een stokje oid).
Als het 3 uur in de lucht blijft hangen maakt het toch niks uit?

Sta je daar met je goede gedrag, loop je door het uitgehoeste virus heen van iemand anders een uur ervoor.

Zelfde met een rokende buurman in de tuin of wanneer je de lift in gaat en met je elleboog de juiste verdieping probeert aan te drukken.
  Admin dinsdag 24 maart 2020 @ 16:44:26 #17
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192250304
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als het 3 uur in de lucht blijft hangen maakt het toch niks uit?

Sta je daar met je goede gedrag, loop je door het uitgehoeste virus heen van iemand anders een uur ervoor.

Zelfde met een rokende buurman in de tuin of wanneer je de lift in gaat en met je elleboog de juiste verdieping probeert aan te drukken.
Niets is 100% veilig, maar is dat een reden om niet het risico zo klein mogelijk te maken? Voor jezelf én anderen? Als anderen namelijk gewoon in hun elleboog hoesten is er ook geen wolk om doorheen te lopen.
Verder zijn de berichten over hoe lang het virus in de lucht overleeft niet bevestigd.
Van het RIVM:
quote:
Kan het nieuwe coronavirus (COVID-19) zich ook via de lucht verspreiden?
Door hoesten en niezen komt het virus uit neus, keel of longen naar buiten. Via kleine druppeltjes komt het virus zo in de lucht. Deze druppeltjes blijven niet in de lucht zweven maar dalen snel neer. Hoe zieker iemand is, hoe meer virus hij kan verspreiden. Er is nog geen bewijs dat het virus langere tijd in de lucht kan blijven en zich zo kan verspreiden.
bron
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192250338
In een supermarkt is 1,5 meter bijna onmogelijk op veel plekken in de winkel
pi_192250353
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:43 schreef Feeeeble het volgende:
Heb net weer boodschappen gedaan en ik doe echt m'n best maar het is gewoon onmogelijk om continu die afstand te houden. Bij de ingang ging er net een oud mannetje voor mij naar binnen, slof..slof.. Ik kon erachter blijven lopen maar dan was ik pas een uur later binnen of ik kon eromheen lopen met een boog van iets van 80/100 cm dus heb ik dat heb maar gedaan. Ben ik nu evil? :@ Daarna schuifdeuren door tegelijkertijd met iemand die naar buiten ging dus ik moest kiezen of weer naar achter richting het oude mannetje of gewoon maar doorlopen :') Ook toen ik iets vroeg aan een medewerkster kwam ze best dicht bij me staan en sommige andere mensen liepen ook vlak langs me heen dus ja..

Zijn er mensen die er toch in slagen om iedereen op 1.5 meter afstand te houden?
Het is in de supermarkt onmogelijk. De paden zijn te dun. Dus tenzij ze een looprichting in gaan voeren en je allemaal dezelfde route moet lopen achter elkaar gaat het niet. En ik was oprecht bezig me eraan te houden. Gaat simpelweg fysiek niet.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Admin dinsdag 24 maart 2020 @ 16:47:13 #20
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192250356
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:46 schreef Goudenkomkommer het volgende:
In een supermarkt is 1,5 meter bijna onmogelijk op veel plekken in de winkel
Alleen als het druk is. Ben gisteren om 20:15 gegaan, vrijwel niemand in de winkel. Heb één keer langs iemand moeten lopen. Beiden het gezicht afwenden en snel doorlopen, dan is er niks aan de hand.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192250360
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:48 schreef Ifrane het volgende:
Ik pak sindskort altijd een boodschappenkarretje. Lukt makkelijk dan.

Heb geen zin in gezeik met de handhavers als zij eenmaal uit hun stallen zijn gekomen.
Als mensen je passeren in het pad of bij de kassa is er al geen 1,5 meter afstand meer.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192250377
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:47 schreef Danny het volgende:

[..]

Alleen als het druk is. Ben gisteren om 20:15 gegaan, vrijwel niemand in de winkel. Heb één keer langs iemand moeten lopen. Beiden het gezicht afwenden en snel doorlopen, dan is er niks aan de hand.
Ja om 20:15 is alles leeg. Hier tenminste.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Admin dinsdag 24 maart 2020 @ 16:50:53 #23
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192250403
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:48 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja om 20:15 is alles leeg. Hier tenminste.
Hier was alleen brood op bij de Lidl. Doorgereden naar de Jumbo, die hadden nog brood (en sowieso alles nog vol staan). Maar je kunt ook 's morgens vroeg evt. Sowieso moet je er rekening mee houden dat niet alles voorradig zal zijn. Zeker nu je geen boodschappen meer mag doen als er iemand in je huishouden koorts heeft zullen veel gezinnen voorzorgsmaatregelen gaan treffen. Daarbij zitten we in een noodsituatie en moeten we wat dat betreft allemaal net even iets minder kieskeurig zijn.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192250405
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:44 schreef Danny het volgende:

[..]

Niets is 100% veilig, maar is dat een reden om niet het risico zo klein mogelijk te maken? Voor jezelf én anderen? Als anderen namelijk gewoon in hun elleboog hoesten is er ook geen wolk om doorheen te lopen.
Verder zijn de berichten over hoe lang het virus in de lucht overleeft niet bevestigd.
Van het RIVM:
[..]

bron
Eens natuurlijk, van mij mag het zelfs strenger.
Maar inmiddels moet natuurlijk duidelijk zijn dat het rivm achtervde feiten aan loopt.

Er zijn wereldwijd nu al een aantal studies die meer duidelijkheid geven.
Bv over hoe lang het virus overleeft.
Chinezen renden niet voor niks door de straten van wuhan om alles te desinfecteren.

  Admin dinsdag 24 maart 2020 @ 16:54:11 #25
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192250466
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Eens natuurlijk, van mij mag het zelfs strenger.
Maar inmiddels moet natuurlijk duidelijk zijn dat het rivm achtervde feiten aan loopt.

Er zijn wereldwijd nu al een aantal studies die meer duidelijkheid geven.
Bv over hoe lang het virus overleeft.
Chinezen renden niet voor niks door de straten van wuhan om alles te desinfecteren.

Ja, op dat cruiseschip is het virus 17 dagen én een ontsmettingsronde later nog gevonden. Vandaar ook dat ik zeg dat niets 100% veilig is :)
Dat hoeft nog niet te betekenen dat je het dan op gaat zoeken.

Autorijden is ook niet 100% veilig als je met je ogen open rijdt, maar dan ga je niet doelbewust maar met je ogen dicht de snelweg op natuurlijk.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 24 maart 2020 @ 16:54:34 #26
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192250472
Redelijk goed. Meestal lukt het wel, maar soms gaat het 'logistiek' gewoon niet.

Maar de vraag die mij bezighoudt, is: Als je op één of een halve meter afstand langs iemand loopt die niet niest, hoest of praat (en ook niet net heeft geniest, gehoest of gepraat), dan wordt dat virus toch niet overgedragen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 24 maart 2020 @ 16:57:10 #27
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192250536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:33 schreef Danny het volgende:

[..]

Soms is het niet mogelijk. Het is ook niet zo dat je zomaar besmettelijk bent. Als je niet hoest, niest of spettert tijdens het praten tenminste. [...]
Blij dat iemand dit zegt. Dit is wat mij steeds bezighoudt. Er wordt gedaan alsof iedereen je 'spontaan' kan besmetten, zonder ook maar iets te doen. Terwijl het volgens mij nodig is dat iemand niest, hoest of praat.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2020 @ 16:59:05 #28
88815 The_Emotion
98.3
pi_192250567
De AH en de Dekamarkt bij mij in de buurt zijn ruim opgezet, dus afstand bewaren lukt prima. Mocht er iemand bij een schap staat waar ik ook bij wil, dan wacht ik wel even.

Stoppen met douchen helpt ook om iedereen op afstand te houden :@
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Admin dinsdag 24 maart 2020 @ 17:07:28 #29
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192250706
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:57 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Blij dat iemand dit zegt. Dit is wat mij steeds bezighoudt. Er wordt gedaan alsof iedereen je 'spontaan' kan besmetten, zonder ook maar iets te doen. Terwijl het volgens mij nodig is dat iemand niest, hoest of praat.
Of je aanraakt of jij die persoon aanraakt. Als je iemand op z'n schouder tikt waar toevallig iemand op heeft gehoest of die zijn jas normaal gesproken thuis in een hoek pleurt en de binnenkant van de elleboog is op die plek geweest en jij tikt dat aan dan zit het op je vinger. En als je daarmee in je gezicht komt kun je besmet raken. Als je daarmee je deur opendoet en iemand doet na jou die deur open kan die persoon ook besmet raken enz. Die anderhalve meter kan voorkomen dat je per ongeluk op elkaar botst. Bij een botsing kan het virus bv van kledingstuk op kledingstuk overspringen en zo verspreiden.
En zo zijn er nog wel meer scenarios waarbij het houden van afstand verstandig is. In Duitsland is het overigens 2 meter. In de VS is het 6ft, wat ongeveer 1m83 is.
We zitten met 1.5 meter dus aan de lage kant.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192250774
's Avonds boodschappen doen als iedereen tv kijkt w/
  dinsdag 24 maart 2020 @ 19:21:58 #31
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192253247
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:07 schreef Danny het volgende:

[..]

Of je aanraakt of jij die persoon aanraakt. Als je iemand op z'n schouder tikt waar toevallig iemand op heeft gehoest of die zijn jas normaal gesproken thuis in een hoek pleurt en de binnenkant van de elleboog is op die plek geweest en jij tikt dat aan dan zit het op je vinger. En als je daarmee in je gezicht komt kun je besmet raken. Als je daarmee je deur opendoet en iemand doet na jou die deur open kan die persoon ook besmet raken enz. Die anderhalve meter kan voorkomen dat je per ongeluk op elkaar botst. Bij een botsing kan het virus bv van kledingstuk op kledingstuk overspringen en zo verspreiden.
En zo zijn er nog wel meer scenarios waarbij het houden van afstand verstandig is. In Duitsland is het overigens 2 meter. In de VS is het 6ft, wat ongeveer 1m83 is.
We zitten met 1.5 meter dus aan de lage kant.
Ja, klinkt logisch allemaal. Wat ik ook een belangrijke vind, is überhaupt niet met je handen aan je gezicht zitten. Dat scheelt ook erg als je per ongeluk iets aanraakt waar het virus op zit.

Maar nu ik net gewend was aan die 1,5 meter kwam ik dit filmpje tegen in een ander coronatopic. In dat filmpje wordt op 1.10 gezegd dat de druppeltjes wanneer je praat of ademhaalt binnen enkele uren een afstand van tien meter(!) bereiken. Dat kan ik niet rijmen met die 1,5 meter. Snap jij of iemand anders dat? Misschien is het omdat het hier niet om nies- of hoestdruppels gaat, maar het gold ook voor druppels die vrijkomen met praten, dus ik begrijp het niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Federer-fan op 24-03-2020 19:31:04 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192261817
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:47 schreef Danny het volgende:

[..]

Alleen als het druk is. Ben gisteren om 20:15 gegaan, vrijwel niemand in de winkel. Heb één keer langs iemand moeten lopen. Beiden het gezicht afwenden en snel doorlopen, dan is er niks aan de hand.
Ik ben gisteravond rond 20.30 nog even gegaan want 's ochtends was er bijna geen groente en fruit, dit wordt dus 's middag bijgevuld. Het was weer heel rustig gelukkig maar toch lijken de meeste mensen er gewoon niet zo mee bezig te zijn. Er waren 2 vakkenvullers bezig waarvan er een steeds rondliep en die kwam gewoon op me afgelopen terwijl ik daar stond te wachten om verder te kunnen gaan. En dan wel zo'n '1.5 meter afstand' hesje dragen :') Dan nog twee jongens die zich niet echt met de omgeving bezighielden en iemand die mij gewoon heel lomp passeerde in een pad alsof er niks aan de hand was. Ik kan in ieder geval weer even vooruit nu gelukkig.

Ik vraag me af hoe ze dat dan doen met het bejaarden uurtje als geen groente en fruit is..
pi_192261828
Een medewerker vertelde trouwens dat ze een man moest controleren bij een zelfscan kassa en dus zijn tas in moest waarop hij zei "ja maar nu heb je mijn boodschappen aangeraakt, dat wil ik niet" en toen heeft ze alles terug moeten leggen. Maar dat heeft toch ook geen nut? Alles in de winkel is toch al aangeraakt door sowieso vakkenvullers?
  Admin woensdag 25 maart 2020 @ 09:50:00 #34
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192262249
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:27 schreef Feeeeble het volgende:
Een medewerker vertelde trouwens dat ze een man moest controleren bij een zelfscan kassa en dus zijn tas in moest waarop hij zei "ja maar nu heb je mijn boodschappen aangeraakt, dat wil ik niet" en toen heeft ze alles terug moeten leggen. Maar dat heeft toch ook geen nut? Alles in de winkel is toch al aangeraakt door sowieso vakkenvullers?
klopt, dat is gewoon iemand die er óf niks van snapt, óf gewoon zin heeft moeilijk te doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:21 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, klinkt logisch allemaal. Wat ik ook een belangrijke vind, is überhaupt niet met je handen aan je gezicht zitten. Dat scheelt ook erg als je per ongeluk iets aanraakt waar het virus op zit.

Maar nu ik net gewend was aan die 1,5 meter kwam ik dit filmpje tegen in een ander coronatopic. In dat filmpje wordt op 1.10 gezegd dat de druppeltjes wanneer je praat of ademhaalt binnen enkele uren een afstand van tien meter(!) bereiken. Dat kan ik niet rijmen met die 1,5 meter. Snap jij of iemand anders dat? Misschien is het omdat het hier niet om nies- of hoestdruppels gaat, maar het gold ook voor druppels die vrijkomen met praten, dus ik begrijp het niet.
first of all ben ik natuurlijk geen viroloog of dokter of wat dan ook dus ik moet het met een beetje gezond verstand proberen. In de eerste plaats komt die video van een kanaal dat niet aan het RIVM of enige andere relevante instantie gerelateerd is. Ik zie drie chinese filmpjes en dit filmpje. Geen idee dus of dat betrouwbaar is, en geen flauw idee wie de kerel is die dat verhaal vertelt of wat daarvan wel en niet waar is. Komt op mij niet heel betrouwbaar over iig. Wat het nog minder betrouwbaar maakt is het feit dat de video 117 views heeft. Zou zomaar kunnen dat dat alleen maar FOK!kers uit dat topic zijn en dat de video dus door een random user is gemaakt en geüpload. Ik zou het toch houden bij de informatie zoals die door de officiële bronnen wordt gegeven.
Wat betreft die tien meter in een paar uur claim is ook niet voorzien van een bron en kan ik verder nergens terugvinden op officiële sites, maar als we voor het gemak aan zouden nemen dat het waar is (waar dus voor zover ik kan zien geen bewijs voor is), dan nog verklein je de kans op besmetting door mensen die hoesten of niezen in jouw buurt en verklein je de kans anderen te besmetten. Nogmaals; niets is 100% veilig, maar als je de kans op besmetting kunt verkleinen ben je gewoon dom en egoïstisch als je dat niet doet natuurlijk.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:58:20 #35
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_192262450
Meh zolang je niet iemand in z'n bek spuugt, ernaar hoest of direct aankijkt tijdens het praten kan je gewoon dichter langs elkaar heen lopen.

Je loopt meer risico door 2 meter achter een hoestend persoon te lopen ...

En dan met je jatten van je gezicht (incl ogen!) afblijven, en die wassen als je weer thuis bent. Niks aan et handje.
Dum de dum
  Admin woensdag 25 maart 2020 @ 10:10:28 #36
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192262726
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:58 schreef Fe2O3 het volgende:
Meh zolang je niet iemand in z'n bek spuugt, ernaar hoest of direct aankijkt tijdens het praten kan je gewoon dichter langs elkaar heen lopen.
Het kan weleens noodzakelijk zijn, maar dat is geen reden om niet te allen tijde die 1m50 aan te houden als dat wél mogelijk is. Lijkt me nou niet een heel grote moeite om het risico nóg verder te verkleinen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 25 maart 2020 @ 14:29:09 #37
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192267717
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:50 schreef Danny het volgende:

[..]

first of all ben ik natuurlijk geen viroloog of dokter of wat dan ook dus ik moet het met een beetje gezond verstand proberen. In de eerste plaats komt die video van een kanaal dat niet aan het RIVM of enige andere relevante instantie gerelateerd is. Ik zie drie chinese filmpjes en dit filmpje. Geen idee dus of dat betrouwbaar is, en geen flauw idee wie de kerel is die dat verhaal vertelt of wat daarvan wel en niet waar is. Komt op mij niet heel betrouwbaar over iig. Wat het nog minder betrouwbaar maakt is het feit dat de video 117 views heeft. Zou zomaar kunnen dat dat alleen maar FOK!kers uit dat topic zijn en dat de video dus door een random user is gemaakt en geüpload. Ik zou het toch houden bij de informatie zoals die door de officiële bronnen wordt gegeven.
Wat betreft die tien meter in een paar uur claim is ook niet voorzien van een bron en kan ik verder nergens terugvinden op officiële sites, maar als we voor het gemak aan zouden nemen dat het waar is (waar dus voor zover ik kan zien geen bewijs voor is), dan nog verklein je de kans op besmetting door mensen die hoesten of niezen in jouw buurt en verklein je de kans anderen te besmetten. Nogmaals; niets is 100% veilig, maar als je de kans op besmetting kunt verkleinen ben je gewoon dom en egoïstisch als je dat niet doet natuurlijk.
Dank je wel voor deze reactie. Heel nuttig. Ik zal voortaan ook eens kijken naar het aantal views en meer letten op de bron. Klinkt logisch wat je schrijft.

Enige is de laatste zin: als je daarin 'egoïstisch' verandert door 'misdadig' dan ben ik het er helemaal mee eens.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192267769
1.5 meter regel voor buiten is natuurlijk onzin. Alsof hiervoor de mensen op elkaar zaten..

1.5 meter voor werkplekken is vrijwel onpraktisch en niet te doen. Heel simpel, omdat wij mensen en niet robotten zijn.
  Admin woensdag 25 maart 2020 @ 14:35:36 #39
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192267868
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:31 schreef Werkperd het volgende:
1.5 meter regel voor buiten is natuurlijk onzin. Alsof hiervoor de mensen op elkaar zaten..
Beelden van afgelopen weekend niet gezien? Nooit beelden gezien van concerten/evenementen? Drukke winkels? Druk openbaar vervoer? Stranden? Winkelstraten?

quote:
1.5 meter voor werkplekken is vrijwel onpraktisch en niet te doen. Heel simpel, omdat wij mensen en niet robotten zijn.
Vandaar zoveel mogelijk plekken dicht. Maar als ik kijk in bv de lokale supermarkten wordt die 1.5m eigenlijk prima nageleefd, behalve waar het echt niet anders kan (elkaar passeren in een gangpad), maar dat moet je zo vlot mogelijk doen, zonder te praten/hoesten/niezen en liefst even je gezicht afwenden.
100% naleven is soms lastig, maar daarom kan iedereen nog wel z'n uiterste best doen het zoveel als mogelijk na te leven.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 25 maart 2020 @ 14:50:25 #40
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192268158
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:35 schreef Danny het volgende:

[..]

Beelden van afgelopen weekend niet gezien? Nooit beelden gezien van concerten/evenementen? Drukke winkels? Druk openbaar vervoer? Stranden? Winkelstraten?
[..]

Mee eens. Ik vind het alleen lastig als je loopt en er tien meter voor je twee mensen met elkaar aan het praten zijn. Eigenlijk zou je dan misschien aan de andere kant van de straat moeten gaan lopen. Die 1,5 meter vind ik best te doen, maar een veel grotere afstand bij wind vind ik ingewikkelder.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Admin woensdag 25 maart 2020 @ 16:23:51 #41
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192269775
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:50 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Mee eens. Ik vind het alleen lastig als je loopt en er tien meter voor je twee mensen met elkaar aan het praten zijn. Eigenlijk zou je dan misschien aan de andere kant van de straat moeten gaan lopen. Die 1,5 meter vind ik best te doen, maar een veel grotere afstand bij wind vind ik ingewikkelder.
Op een gegeven moment moet je voor jezelf beseffen dat je er alles aan gedaan hebt. Dat kan vrij eenvoudig door te accepteren dat de maatregelen en richtlijnen die gegeven zijn door de regering/rivm voldoende zijn. Verder; als je al niet buiten komt behalve voor het hoognodige is de situatie die je schetst er een die je niet veelvuldig zult tegen komen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:28:00 #42
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192269851
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:23 schreef Danny het volgende:

[..]

Op een gegeven moment moet je voor jezelf beseffen dat je er alles aan gedaan hebt. Dat kan vrij eenvoudig door te accepteren dat de maatregelen en richtlijnen die gegeven zijn door de regering/rivm voldoende zijn. Verder; als je al niet buiten komt behalve voor het hoognodige is de situatie die je schetst er een die je niet veelvuldig zult tegen komen.
Ja, inderdaad. Ik doe mijn best, maar het lukt soms niet. Wat me trouwens niet duidelijk is is dit: het RIVM zegt dat het virus zich verspreidt door hoes- of niesdruppeltjes. Ze hebben het niet over speeksel dat vrijkomt met praten. Zou je dat dan zo moeten zien dat dat mogelijk is maar dat de kans veel kleiner is dat het op die manier gebeurt?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Admin woensdag 25 maart 2020 @ 16:45:21 #43
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192270154
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:28 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Ik doe mijn best, maar het lukt soms niet. Wat me trouwens niet duidelijk is is dit: het RIVM zegt dat het virus zich verspreidt door hoes- of niesdruppeltjes. Ze hebben het niet over speeksel dat vrijkomt met praten. Zou je dat dan zo moeten zien dat dat mogelijk is maar dat de kans veel kleiner is dat het op die manier gebeurt?
met hoesten en niezen komt speeksel vrij uit je luchtwegen en dat komt er met veel kracht uit. Met praten komt weinig speeksel vrij met weinig kracht en uit je mond. Veel kleinere kans op besmetting dus idd
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:54:03 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192270330
Ik vindt die afstand houden best lastig. Zou het daarom zijn dat er ook een advies is vooral binnen te blijven? Of ben ik gewoon een domme sukkel? :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 25-03-2020 17:02:42 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192270650
Ik heb een natte spons op een stok en iedereen binnen bereik krijgt er een klets mee.

Tot nu toe reageert iedereen begripvol.
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:57:34 #46
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192272373
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:45 schreef Danny het volgende:

[..]

met hoesten en niezen komt speeksel vrij uit je luchtwegen en dat komt er met veel kracht uit. Met praten komt weinig speeksel vrij met weinig kracht en uit je mond. Veel kleinere kans op besmetting dus idd
Ja, inderdaad. Bij niezen komt dat vocht er met een enorm kracht en snelheid uit. En ik mag hopen dat er niet altijd speeksel uit onze mond komt wanneer we praten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192272790
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:14 schreef Poolbal het volgende:
Ik heb een natte spons op een stok en iedereen binnen bereik krijgt er een klets mee.
^O^
Zoals een priester wijwater rondnevelt?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Admin woensdag 25 maart 2020 @ 19:28:30 #48
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192273100
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:54 schreef Megumi het volgende:
Ik vindt die afstand houden best lastig. Zou het daarom zijn dat er ook een advies is vooral binnen te blijven? Of ben ik gewoon een domme sukkel? :P
Het advies is beiden: binnen blijven, maar als je naar buiten MOET omdat het niet anders kan, DAN houd je minstens 1.5m afstand
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 28 maart 2020 @ 14:27:30 #49
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192320134
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:28 schreef Danny het volgende:

[..]

Het advies is beiden: binnen blijven, maar als je naar buiten MOET omdat het niet anders kan, DAN houd je minstens 1.5m afstand
Hoe ga jij om met het al dan niet ontsmetten van boodschappen? Het RIVM zegt er volgens mij niks over en ik vin het zelf wel wat ver gaan om alles wat je in huis haalt als potentiële ontsmettingsbron te moeten beschouwen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192320260
Gaat gewoon niet, ja kan niet langs elkaar zonder 1 m uit elkaar te gaan. Ga ook niet wachten hoor, als iemand naar zo’n schap loopt te kijken, dan is het gezicht toch richting schap gericht.
.
  Admin zaterdag 28 maart 2020 @ 14:44:09 #51
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192320334
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 14:37 schreef Fer het volgende:
Gaat gewoon niet, ja kan niet langs elkaar zonder 1 m uit elkaar te gaan.
Beiden gezicht afwenden en zo vlot mogelijk doorlopen.

quote:
Ga ook niet wachten hoor
Nee, stel je voor dat je eventjes moet wachten en zo verspreiding (en daarmee onnodig ziekte en overlijden van jezelf en anderen) voorkomt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 14:27 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Hoe ga jij om met het al dan niet ontsmetten van boodschappen? Het RIVM zegt er volgens mij niks over en ik vin het zelf wel wat ver gaan om alles wat je in huis haalt als potentiële ontsmettingsbron te moeten beschouwen.
Niet. Ik ontsmet mijn handen na het in de auto zetten van de boodschappen zodat ik mijn stuur e.d. niet besmet en na het thuis uitpakken van de boodschappen was ik mijn handen opnieuw. Verder gedurende de dag regelmatig even desinfecterende handgel gebruiken en regelmatig handen wassen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 28 maart 2020 @ 15:39:27 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192321081
Ik las recent een artikel over de supermarkt in de 1e Oosterparkstraat AH Amsterdam dat het de manager aldaar het goed lukt om de afstand te handhaven. Het personeel komt dicht bij je en is jong en interesseert het niks. En bepaalde klanten als je ze er vriendelijk op wijst afstand te houden maken je voor teringlijder uit. En zeggen dat je normaal moet doen. :P Gaat niet goedgekomen zo denk ik. In de grote steden.

Maar Femke zegt niet lichtzinnig denken. Ik zou zeggen ouderwets wapenstok geweld tijd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Megumi op 28-03-2020 15:46:38 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 15:46:31 #53
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192321151
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 14:44 schreef Danny het volgende:

[..]

Niet. Ik ontsmet mijn handen na het in de auto zetten van de boodschappen zodat ik mijn stuur e.d. niet besmet en na het thuis uitpakken van de boodschappen was ik mijn handen opnieuw. Verder gedurende de dag regelmatig even desinfecterende handgel gebruiken en regelmatig handen wassen.
Klinkt goed. Je kunt jezelf er volgens mij compleet gek mee maken om elk stukje materiaal van buiten de deur als grote besmettingsbron te beschouwen. Net hoorde ik van iemand dat het kennelijk maar een paar uur buiten het lichaam kan overleven in 'besmettelijke vorm'.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Admin zaterdag 28 maart 2020 @ 15:48:03 #54
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192321171
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:46 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Klinkt goed. Je kunt jezelf er volgens mij compleet gek mee maken om elk stukje materiaal van buiten de deur als grote besmettingsbron te beschouwen. Net hoorde ik van iemand dat het kennelijk maar een paar uur buiten het lichaam kan overleven in 'besmettelijke vorm'.
Er gaan nogal wat berichten rond. Ik vertrouw sowieso niet op 'ik hoorde van iemand dat' berichtgeving.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 28 maart 2020 @ 15:48:05 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192321172
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:46 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Klinkt goed. Je kunt jezelf er volgens mij compleet gek mee maken om elk stukje materiaal van buiten de deur als grote besmettingsbron te beschouwen. Net hoorde ik van iemand dat het kennelijk maar een paar uur buiten het lichaam kan overleven in 'besmettelijke vorm'.
Een paar uur kan er een hoop gebeuren. Maar helemaal voorkomen kan je het nooit een besmetting.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 15:49:42 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192321193
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:48 schreef Danny het volgende:

[..]

Er gaan nogal wat berichten rond. Ik vertrouw sowieso niet op 'ik hoorde van iemand dat' berichtgeving.
In elk geval je aan de adviezen houden denk ik zo maar als mensen dat al niet doen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 15:51:19 #57
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192321215
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:48 schreef Danny het volgende:

[..]

Er gaan nogal wat berichten rond. Ik vertrouw sowieso niet op 'ik hoorde van iemand dat' berichtgeving.
Nee, moet ik ook checken. Maar het klonk zo goed. ;(
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 28 maart 2020 @ 15:51:23 #58
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192321218
Ik doe mijn best en de meeste vrouwen die ik tegenkom in de supermarkt ook. Maar de mannen van ruwweg tussen de 30 en de 50 jr hebben vandaag gewoon geen geduld. Die rossen rond met een zuur gezicht en rijden je van achter bijna aan als je ff stopt om op de persoon voor je te wachten. Niet iedereen is ff snel.....
Jammer want de andere dagen ging het hier best goed. :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 28 maart 2020 @ 15:52:13 #59
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192321229
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval je aan de adviezen houden denk ik zo maar als mensen dat al niet doen?
Ja, dat bedoelt Danny denk ik. Je houden aan de officiële, betrouwbare advies en heel kritisch zijn over dingen die elders worden geroepen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')