abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192238794
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:21 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Enerzijds klagen dat ze cultuur, religie etc. onderdrukken, anderzijds vragen dat ze het doen.
Ik heb geen idee wat je daarmee bedoeld. Klagen Chinezen in Nederland over onze cultuur ofzo?

Hoe dan ook, dat de rest van de wereld graag die vreselijke dierenmarkten gesloten zien worden heeft niets met cultuur te maken. Het is een vreselijk iets dat nu voor wereldwijde ellende zorgt op een schaal die eigenlijk niet te bevatten is. Of dat nu wel of niet bij de Chinese cultuur hoort boeit echt niemand. Een nieuwe pandemie moet koste wat kost voorkomen worden. Zeker als je dat kan voorkomen door te stoppen met zoiets triviaals als wetmarkets.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 24 maart 2020 @ 00:27:48 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192238800
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Centraal-Amerika is geen Amerika? Als ik de VS bedoel schrijf ik ook VS, geen Amerika.

Iig niet de VS, Screentime :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_192238801
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als je denkt dat Middle East Respiratory Syndrome (MERS) uit China komt...
Ownee sorry, dat kwam van kamelen even in de war :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 00:28:16 #104
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192238802
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:20 schreef TheVulture het volgende:
Die vrouw zegt nu dat er pas in 2021/2022 een vaccin is? Of bedoelde ze dat niet? Dat staat behoorlijk haaks op het verhaal van Trump zelf maar is wel realistischer
De schatting is 18 maanden en dat is al 3x sneller dan gewoonlijk
  dinsdag 24 maart 2020 @ 00:28:43 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192238807
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:21 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Daarom stuur China Europa gratis mondkapjes. De VS (Trump) gaat China als schuldige aanwijzen, dus China heeft Europa nodig. Ik denk dat de Chinezen ook hun best hebben gedaan deze crisis te beheersen, dus het is niet terecht om hen alles te verwijten. Het meeste is te wijten aan onze eigen arrogantie. Ze moeten echter wel die dubieuze vleermuismarkten sluiten :|W
natuurlijk kan je ze wel verwijten dat ze de gezondheid van de hele wereld op het spel hebben gezet, moet je dat maar vergeven en vergeten omdat ze een paar mondkapjes sturen als goedmakertje?
pi_192238818
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Daarom dus een balans zoeken tussen infecties zoveel mogelijk afremmen en de economie draaiend houden.
Wellicht dat de economische gevolgen dan nog wel groter zijn dan van het virus zelf, want dit kan nog heel erg lang duren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 00:30:04 #107
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192238830
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat je daarmee bedoeld. Klagen Chinezen in Nederland over onze cultuur ofzo?

Hoe dan ook, dat de rest van de wereld graag die vreselijke dierenmarkten gesloten zien worden heeft niets met cultuur te maken. Het is een vreselijk iets dat nu voor wereldwijde ellende zorgt op een schaal die eigenlijk niet te bevatten is. Of dat nu wel of niet bij de Chinese cultuur hoort boeit echt niemand. Een nieuwe pandemie moet koste wat kost voorkomen worden. Zeker als je dat kan voorkomen door te stoppen met zoiets triviaals als wetmarkets.
Bij ons ontstond knokkelkoorts dat had voor hetzelfde geld ook een wereldwijd iets kunnen zijn. Dit soort zaken gebeuren nu eenmaal in een wereld waar zo veel monden te voeden zijn en waar de wereld een dorp is geworden
pi_192238839
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:29 schreef Discombobulate het volgende:
Wellicht dat de economische gevolgen dan nog wel groter zijn dan van het virus zelf, want dit kan nog heel erg lang duren.
Ik denk dat je dat "wellicht" wel weg kan laten hoor. Dat lijkt mij inmiddels gewoon een keihard feit. :{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192238843
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk kan je ze wel verwijten dat ze de gezondheid van de hele wereld op het spel hebben gezet, moet je dat maar vergeven en vergeten omdat ze een paar mondkapjes sturen als goedmakertje?
Als het in Nederland ontstaan was zou het waarschijnlijk veel sneller verlopen zijn. China heeft meer middelen ingezet dan eender welk land, het Westen deed haast niets..

Wij waren zo fuckin arrogant, we keken toe als toeristen die een tsunami staan te filmen, denkend dat ze veilig zijn...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192238845
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:30 schreef the-eye het volgende:

[..]

Bij ons ontstond knokkelkoorts dat had voor hetzelfde geld ook een wereldwijd iets kunnen zijn. Dit soort zaken gebeuren nu eenmaal in een wereld waar zo veel monden te voeden zijn
Absolute onzin.

Er waren ontzettend veel factoren nodig om een virus als covid-19 van dier op mens over te laten springen. Dat kon alleen gebeuren omdat zo'n beetje alles wat je fout kon doen ook gebeurde op de wetmarket in Wuhan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192238846
Eindelijk! Italie krijgt hulp

Italiaanse patiënten met Covid-19 naar Duitse ziekenhuizen
Zeker zes Italiaanse patiënten met Covid-19 worden opgenomen in ziekenhuizen in de Duitse deelstaat Saksen. Dat gebeurt op verzoek van de Italiaanse regering, heeft premier Michael Kretschmer van Saksen maandag verklaard, meldt AFP.

„Dit is in mijn ogen een heel belangrijk signaal dat we elkaar steunen en dat we ook anderen helpen zolang we daartoe in staat zijn”, aldus Kretschmer tijdens een persconferentie. De patiënten worden per vliegtuig overgebracht naar ziekenhuizen in Dresden en Leipzig. Hun toestand is onbekend.

Volgens de premier hebben Duitse artsen laten weten dat hun ziekenhuizen op dit moment voldoende capaciteit hebben om de Italiaanse patiënten op te nemen. Behalve solidariteit te tonen kunnen artsen in Saksen, waar nog relatief weinig coronapatiënten zijn, leren van de behandeling van de Italianen.

In Italië zijn meer dan zesduizend mensen aan de gevolgen van Covid-19 overleden. Mogelijke neemt Duitsland nog meer Italiaanse patiënten op. Ziekenhuizen in delen van Duitsland nabij Franrijk hebben het afgelopen weekend patiënten uit Frankrijk opgenomen. Duitsland telt zelf ruim 29.000 bekende gevallen van Covid-19. 123 mensen zijn er overleden.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/22/coronablog-23-maart-a3994550
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_192238849
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk kan je ze wel verwijten dat ze de gezondheid van de hele wereld op het spel hebben gezet, moet je dat maar vergeven en vergeten omdat ze een paar mondkapjes sturen als goedmakertje?
Nee, ik denk dat niemand dit ook wil beweren. Maar ik vind het hele idee dat China de schuldige is van dit hele virus ook een beetje ver gezocht. Niemand werkt toch bewust zo'n virus de wereld in? Ja, die dierenmarkten zijn smerig, maar dat zijn zoveel veehouderijen ook. Ook als je die dierenmarkten in China zou afschaffen heb je nog altijd het risico op een nieuw virus dat wereldwijd uit kan breken. Er is overal ter wereld enorm veel contact met dieren aangezien we die nu eenmaal op grote schaal voor allerlei zaken gebruiken.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 00:33:44 #113
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192238854
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat "wellicht" wel weg kan laten hoor. Dat lijkt mij inmiddels gewoon een keihard feit. :{
Dat baart mij het meeste zorgen. De zwakkeren zullen sowieso het loodje leggen want vroeg of laat worden ze besmet, dat is niet te voorkomen. Alleen gaan we daarnaast een enorme prijs betalen
  dinsdag 24 maart 2020 @ 00:34:31 #114
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192238857
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:32 schreef eigendeegcookie het volgende:
Eindelijk! Italie krijgt hulp

Italiaanse patiënten met Covid-19 naar Duitse ziekenhuizen
Zeker zes Italiaanse patiënten met Covid-19 worden opgenomen in ziekenhuizen in de Duitse deelstaat Saksen. Dat gebeurt op verzoek van de Italiaanse regering, heeft premier Michael Kretschmer van Saksen maandag verklaard, meldt AFP.

„Dit is in mijn ogen een heel belangrijk signaal dat we elkaar steunen en dat we ook anderen helpen zolang we daartoe in staat zijn”, aldus Kretschmer tijdens een persconferentie. De patiënten worden per vliegtuig overgebracht naar ziekenhuizen in Dresden en Leipzig. Hun toestand is onbekend.

Volgens de premier hebben Duitse artsen laten weten dat hun ziekenhuizen op dit moment voldoende capaciteit hebben om de Italiaanse patiënten op te nemen. Behalve solidariteit te tonen kunnen artsen in Saksen, waar nog relatief weinig coronapatiënten zijn, leren van de behandeling van de Italianen.

In Italië zijn meer dan zesduizend mensen aan de gevolgen van Covid-19 overleden. Mogelijke neemt Duitsland nog meer Italiaanse patiënten op. Ziekenhuizen in delen van Duitsland nabij Franrijk hebben het afgelopen weekend patiënten uit Frankrijk opgenomen. Duitsland telt zelf ruim 29.000 bekende gevallen van Covid-19. 123 mensen zijn er overleden.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/22/coronablog-23-maart-a3994550
*O*
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 24 maart 2020 @ 00:34:40 #115
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192238858
Is het een realistisch scenario dat Europa dit relatief goed gaat doorstaan maar dat de VS helemaal naar de klote gaat?
  dinsdag 24 maart 2020 @ 00:35:21 #116
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192238859
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als het in Nederland ontstaan was zou het waarschijnlijk veel sneller verlopen zijn. China heeft meer middelen ingezet dan eender welk land, het Westen deed haast niets..

Wij waren zo fuckin arrogant, we keken toe als toeristen die een tsunami staan te filmen, denkend dat ze veilig zijn...
als..waarschijnlijk daar schieten we niks mee op, ze hebben wel een paardenmiddel ingezet omdat ze gewoon te laat waren
pi_192238860
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat niemand dit ook wil beweren. Maar ik vind het hele idee dat China de schuldige is van dit hele virus ook een beetje ver gezocht. Niemand werkt toch bewust zo'n virus de wereld in? Ja, die dierenmarkten zijn smerig, maar dat zijn zoveel veehouderijen ook. Ook als je die dierenmarkten in China zou afschaffen heb je nog altijd het risico op een nieuw virus dat wereldwijd uit kan breken. Er is overal ter wereld enorm veel contact met dieren aangezien we die nu eenmaal op grote schaal voor allerlei zaken gebruiken.
Je ziet het vaker, bijvoorbeeld met de bacterie die Q-koorts veroorzaakt. Hebben we gewoon in Nederland... (geen virus in dit geval)
pi_192238861
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:34 schreef leolinedance het volgende:
Is het een realistisch scenario dat Europa dit relatief goed gaat doorstaan maar dat de VS helemaal naar de klote gaat?
Of het realistisch is weet ik niet, maar het zou zomaar kunnen natuurlijk. Andersom ook. Of allemaal naar de kloten. ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 00:36:42 #119
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192238869
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:32 schreef eigendeegcookie het volgende:
Eindelijk! Italie krijgt hulp

Italiaanse patiënten met Covid-19 naar Duitse ziekenhuizen
Zeker zes Italiaanse patiënten met Covid-19 worden opgenomen in ziekenhuizen in de Duitse deelstaat Saksen. Dat gebeurt op verzoek van de Italiaanse regering, heeft premier Michael Kretschmer van Saksen maandag verklaard, meldt AFP.

„Dit is in mijn ogen een heel belangrijk signaal dat we elkaar steunen en dat we ook anderen helpen zolang we daartoe in staat zijn”, aldus Kretschmer tijdens een persconferentie. De patiënten worden per vliegtuig overgebracht naar ziekenhuizen in Dresden en Leipzig. Hun toestand is onbekend.

Volgens de premier hebben Duitse artsen laten weten dat hun ziekenhuizen op dit moment voldoende capaciteit hebben om de Italiaanse patiënten op te nemen. Behalve solidariteit te tonen kunnen artsen in Saksen, waar nog relatief weinig coronapatiënten zijn, leren van de behandeling van de Italianen.

In Italië zijn meer dan zesduizend mensen aan de gevolgen van Covid-19 overleden. Mogelijke neemt Duitsland nog meer Italiaanse patiënten op. Ziekenhuizen in delen van Duitsland nabij Franrijk hebben het afgelopen weekend patiënten uit Frankrijk opgenomen. Duitsland telt zelf ruim 29.000 bekende gevallen van Covid-19. 123 mensen zijn er overleden.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/22/coronablog-23-maart-a3994550
Wow!
Daar laat Duitsland zich wel even van z'n beste kant zien zeg
pi_192238871
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:34 schreef leolinedance het volgende:
Is het een realistisch scenario dat Europa dit relatief goed gaat doorstaan maar dat de VS helemaal naar de klote gaat?
Grote steden in de VS kunnen wel enorm veel problemen gaan krijgen denk ik. Andere delen misschien minder doordat het zeer dunbevolkt is.
pi_192238872
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:34 schreef leolinedance het volgende:
Is het een realistisch scenario dat Europa dit relatief goed gaat doorstaan maar dat de VS helemaal naar de klote gaat?
Noord Europa kan een aantal klappen ontvangen, het alleen de vraag hoe zuid het gaat doen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2020 00:37:07 ]
  dinsdag 24 maart 2020 @ 00:37:02 #122
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192238873
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:24 schreef Nober het volgende:

[..]

Iedereen hoopt op een medicijn zodat er een einde kan komen aan het aantal mensen dat bezwijkt aan de gevolgen van het coronavirus. Jan Groen, medisch microbioloog en CEO van het Instituut voor Translationele Vaccinologie, verwacht echter dat het nog minimaal anderhalf tot twee jaar duurt voordat er een vaccin beschikbaar is. "Als je het vaccin toedient, moet je zeker weten dat het goed is. Je kunt geen stappen overslaan."

https://www.nu.nl/coronav(...)-het-moet-lukken.amp
En dat zijn ze wel aan het doen. Ontwikkeling van een vaccin duurt normaal 10-15 jaar. Je kan het iets versnellen door de schaal van onderzoek te vergroten of shortcuts te nemen. En dan nog spreek je op zijn vroegst 8-10 jaar. Ook weten dat een vaccin iet s anders is dan een virusremmer/medicijn wat van de symptomen kan (ja het woordje kan in alle betekenis) kan wegnemen. Mestal weer met nare bijwerkingen.

Op dit moment heeft niemand iets, hooguit is er een klein startpunt wat ze bij SARS1 niet verder hebben uitgewerkt. Je kan processen versnellen door stappen over te slaan waarbij je onmiddelijk het risico neemt dat a) niet werkt b) half-werkt c) akelige bijwerkingen (laat staan op termijn) gaat veroorzaken.

Straks, Ja "ze" hebben deze SARS2 er onder gekregen maar bij de eerste de beste verkoudheid of griep gaat je luchtwegsysteem compleet over de kop of je immuunsysteem vind het een goed plan dan je zenuwen uit de weg te ruimen. Spelen met vuur.

Ze houden zichzelf compleet voor de gek met die houding we will fix this. Ze denken dat ze een vliegtuigvariant in elkaar moeten zetten... zie Boeing 737-max.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192238875
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:34 schreef leolinedance het volgende:
Is het een realistisch scenario dat Europa dit relatief goed gaat doorstaan maar dat de VS helemaal naar de klote gaat?
Als je landen als Spanje en Italie niet meerekent dan is het antwoord ja.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192238877
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:32 schreef eigendeegcookie het volgende:
Eindelijk! Italie krijgt hulp
Echt bizar dat dit niet al veel eerder is gedaan.

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2020 00:37:31 ]
  dinsdag 24 maart 2020 @ 00:37:29 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192238878
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat niemand dit ook wil beweren. Maar ik vind het hele idee dat China de schuldige is van dit hele virus ook een beetje ver gezocht. Niemand werkt toch bewust zo'n virus de wereld in? Ja, die dierenmarkten zijn smerig, maar dat zijn zoveel veehouderijen ook. Ook als je die dierenmarkten in China zou afschaffen heb je nog altijd het risico op een nieuw virus dat wereldwijd uit kan breken. Er is overal ter wereld enorm veel contact met dieren aangezien we die nu eenmaal op grote schaal voor allerlei zaken gebruiken.
dit virus is in China ontstaan dus zijn zij schuldig, ik zeg toch niet dat er opzet in het spel is, je kan ook per ongeluk iemand dood rijden, geen opzet maar je bent wel schuldig
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')