Solliciteren, anders gekort op uitkering.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:44 schreef Tengano het volgende:
Wel apart dat Grapperhaus het de hele tijd had over mensen die werken of thuis werken.
Een groot deel van Nederland heeft helemaal geen werk. En wat moeten die dan?
je hebt gelijkt alle niet essentiele meuk dicht en 'huisarrest' komt daar op neerquote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Jij had het over een complete lockdown.
Julij is gebruikelijker toch? Ik had juno nooit gehoordquote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zei Grapperhaus ook. Ik hoorde laatst ook iemand julij zeggen. Klinkt vreemd, maar is wel makkelijker te onderscheiden.
Omdat we ook nog iets van leven over moeten houden.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:53 schreef roos94 het volgende:
Maar waarom nou niet gewoon alle non essentiele zaken dichtgooien. Alsof Henk en Ingrid hun uitje naar de bouwmarkt nu gaan cancelen.
Ik vind dit geen grappenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Suicide by corona.
(sorry voor de meligheid, maar soms moet dat ook even)
Nederland ook hoor, maar hoop daar geen gebruik van hoeven te maken en als het wel zo ver komt, wil ik graag een zo groot mogelijke financiële buffer.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:55 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
In Belgie is er sprake van afbetalingsuitstel indien je getroffen wordt (tijdelijke wekloosheid bijvoorbeeld). M.a.w. banken gaan rekening houden met de situatie van de klant alsook de coronacrisis... Misschien in Nederland ook?
Ik ben ook net verhuist (sinds deze maand), gelukkig alles klaar in huis, gelukkig goede baanzekerheid en gelukkig nog voldoende eigen geld achter de hand. Verder zullen mijn lasten wel behoorlijk gaan dalen, want er valt natuurlijk niet zo extreem veel te doen de komende maandenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:52 schreef Zwansen het volgende:
Hoe kijken jullie financieel gezien tegen deze situatie aan? Ik ben net verhuisd (nieuwbouw) en ga in deze tijd echt geen geld meer uitgeven aan bijvoorbeeld de tuin. Wat mij betreft geven we alleen nog geld uit aan de vaste lasten, boodschappen en eventueel kleding voor de kinderen, maar verder gaan we nu naar een volledige ‘investeringsstop’.
Eerst maar kijken hoe mijn werkgever (groot bouwbedrijf) het de komende weken/maanden uithoudt.
webshop?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat wat voor de een non-essentieel is dat voor de ander wel kan zijn. Als jou douche nu kapot gaat is dat bezoekje aan de bouwmarkt essentieel. Ga je verf halen niet.
Winkels moeten een deurbeleid invoeren en andere maatregelen nemen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:53 schreef roos94 het volgende:
Maar waarom nou niet gewoon alle non essentiele zaken dichtgooien. Alsof Henk en Ingrid hun uitje naar de bouwmarkt nu gaan cancelen.
Het eerste weekend dat de kroegen opengaan kan je er maar beter om 11 uur ‘s ochtends al zitten. Die zitten dam ram- en ramvolquote:Op maandag 23 maart 2020 20:56 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ja maar horeca is aparte regeling zeiden ze toen straks. Maar mij lijkt het vaag om de horeca open te gooien als je juist wilt dat mensen liever thuis te laten blijven/werken en geen massa mensen op straat. Horeca heb je al gauw grotere groepen en stappen in de avonden/weekenden. Dat gaat toch nooit goed werken sowieso met die 1,5 meter afstand. Of ik zie het het echt helemaal verkeerd.
Henk en Ingrid mogen niet samen boodschappen doen, dus voor de bouwmarkt lijkt me dat ook.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:53 schreef roos94 het volgende:
Maar hoe langer je dit virus laat aanmodderen, hoe langer dit gezeik duurt.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Omdat we ook nog iets van leven over moeten houden.
WAAROM FFS?!quote:Op maandag 23 maart 2020 20:57 schreef Newone82 het volgende:
Verwacht trouwens morgen heel veel hamstergedrag. Mensen zijn erg geschrokken in vriendenkring op Whatsapp.
RIVM schrijft het rapport toch? De kans bestaat zeker dat de scholen dan gewoon open gaan ja. Ik houd me hart vast.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar mogelijk knallen we gewoon de scholen open 7 april, hupsakee
3 of meer is verboden. Henk en Ingrid kunnen dus wel samen gaanquote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Henk en Ingrid mogen niet samen boodschappen doen, dus voor de bouwmarkt lijkt me dat ook.
Dat was een advies toch? Geen regel om niet samen boodschappen te doenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Henk en Ingrid mogen niet samen boodschappen doen, dus voor de bouwmarkt lijkt me dat ook.
Die kans is heel groot.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef golfo het volgende:
[..]
RIVM schrijft het rapport toch? De kans bestaat zeker dat de scholen dan gewoon open gaan ja. Ik houd me hart vast.
noodverordening van de burgemeester....quote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Dat was een advies toch? Geen regel om niet samen boodschappen te doen
Roep dit al de hele tijd, ze gaan die scholen openknallen 7 april en iedeeeen verklaarde mij voor gek. Maar ze gaan het gewoon echt doen ook.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef golfo het volgende:
[..]
RIVM schrijft het rapport toch? De kans bestaat zeker dat de scholen dan gewoon open gaan ja. Ik houd me hart vast.
Dan worden het twee lange maanden voor jou.quote:
dat hoop ik ook....quote:Op maandag 23 maart 2020 20:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Roep dit al de hele tijd, ze gaan die scholen openknallen 7 april en iedeeeen verklaarde mij voor gek. Maar ze gaan het gewoon echt doen ook.
Kalmeer ze dan eens even. Er is echt niets anders veranderd in dat opzicht. Ze moeten alleen niet hun kinderen, als ze die al hebben, meenemen...quote:Op maandag 23 maart 2020 20:57 schreef Newone82 het volgende:
Verwacht trouwens morgen heel veel hamstergedrag. Mensen zijn erg geschrokken in vriendenkring op Whatsapp.
Wel ruimte aan burgemeesters om het zelf in te vullen...quote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
van wat?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:59 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Omdat dat oerinstinct van overleven nu overuren draait. Ben zelf ook geschrokken.
Als de IC niet overbelast gaat worden en het aantal mensen aan de beademing sneller daalt dan stijgt, dan kan het.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Roep dit al de hele tijd, ze gaan die scholen openknallen 7 april en iedeeeen verklaarde mij voor gek. Maar ze gaan het gewoon echt doen ook.
Of de kraan van je wastafel. Geen handen meer wassen danquote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat wat voor de een non-essentieel is dat voor de ander wel kan zijn. Als jou douche nu kapot gaat is dat bezoekje aan de bouwmarkt essentieel. Ga je verf halen niet.
Dit virus zal blijven totdat er een vaccin of medicijn is.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar hoe langer je dit virus laat aanmodderen, hoe langer dit gezeik duurt.
Hier niet hoor, gelukkig heb ik heel veel boeken.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef Tengano het volgende:
De bibliotheken zijn ook nog open; ook een beetje raar eigenlijk.
quote:Op maandag 23 maart 2020 21:00 schreef roos94 het volgende:
Ik loop btw aardig binnen dan want als scholen opengaan 7 april krijg ik zeker van 15 man hier op fok een tientje
Dit.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:00 schreef Tengano het volgende:
Ik weet vanuit eigen ervaring met suicide dat dit vooral met veel doemdenken gepaard gaat. Aleen dat doemdenken wordt nu letterlijk vanuit de overheid geinitieert en de hele media en al het internetgelul gaat daar nog een factor 10 overheen. Je kunt nergens meer een plek vinden waar het niet over al het corona drama gaat.
Die hebben het ook lang genegeerd hoor. Italië probeerde het nog in te dammen met lockdowns in dorpen etc, volgens mij heeft Spanje dat niet eens gedaan. Die gingen vrolijk door, inclusief grote straatfeesten.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:59 schreef banaantjeEE het volgende:
20:58
In Spanje stijgt de dodentol sneller dan in Italië
In Spanje zijn er gisteren 462 nieuwe doden gemeld, waardoor de tol van het coronavirus daar op 2.182 komt te staan.
HLN
Hier word je mondjesmaat binnengelaten.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:02 schreef SecretStoryWous het volgende:
Was net in de supermarkt, echt onmogelijk om daar constant 1,5 meter afstand te houden
Waarom moet je zo nodig met meerder mensen boodschappen doen als geadviseerd wordt dat niet te doen. Kunnen mensen nou helemaal niet meer nadenken en moet het volk als een stel kleine kinderen met regels en verboden, ondersteund met boetes, tot het verlangde gedrag gedwongen worden?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
waarom ben je daar danquote:Op maandag 23 maart 2020 21:02 schreef SecretStoryWous het volgende:
Was net in de supermarkt, echt onmogelijk om daar constant 1,5 meter afstand te houden
Ja dat gaat toch niet werken. Ook al zijn er nu strengere maatregelen ga er maar gewoon vanuit dat er nog steeds mensen zijn die er massaal op uit trekken.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Het eerste weekend dat de kroegen opengaan kan je er maar beter om 11 uur ‘s ochtends al zitten. Die zitten dam ram- en ramvol
quote:Op maandag 23 maart 2020 20:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Julij is gebruikelijker toch? Ik had juno nooit gehoord
quote:Juli, julij, juni, juno - Ach kijk toch eens, de mogelijke verwarring tussen juli en juni wordt zelfs twee kanten op opgelost! Leve onze creatieve taalgebruikerts! Julij is, aldus het WNT, sowieso de oudere spelling, en dus, mag men aannemen, ook de oudere uitspraak (vgl ook deze heerlijke zomerhit). Voor juno is geen verklaring voorhanden, behalve dat het echt nieuw is. Wel oppert de neerlandicus Pim de Vroomen in 1969 al dat de uitspraak juno voor juni de herkomst van het woord (de godin Juno) meer op de voorgrond plaatst. Niet implausibel. De Vroomen meldt ook dat in ieder geval op één plaats 'zeuven' al wordt aangeleerd in plaats van zeven. Je kunt je afvragen of dat nodig is. Meestal begrijpen we het immers prima: zeuven, juno en julij zijn hulpvormen voor een specifieke context.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |