SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Dit kan tijdelijk via http://radio49.myl2mr.com/
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
Mijn dochter vond het erg leuk en mijn moeder ook, ja. En zo kon mijn moeder ook het vriendje van mijn dochter eens ontmoeten. Mijn moeder gaf hen zelfs een standje: "Jullie zitten nog geen 1,5 meter van elkaar af hoor!"quote:
quote:Op maandag 23 maart 2020 18:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn dochter vond het erg leuk en mijn moeder ook, ja. En zo kon mijn moeder ook het vriendje van mijn dochter eens ontmoeten. Mijn moeder gaf hen zelfs een standje: "Jullie zitten nog geen 1,5 meter van elkaar af hoor!"
Wel sneu voor de klussers maar het zal wel nodig zijnquote:Op maandag 23 maart 2020 18:43 schreef MadMaster het volgende:
Ik gok er op dat de bouwmarkten zo voorlopig gesloten worden.
Was er net even, op een rustig moment hoopte ik, om pellets te kopen voor de kachel en de parkeerterreinen van zowel de Praxis als de Hornbach gingen net op slot.
Normaal zijn ze tot 21.00 uur open...
Daar ging ik sowieso al vanuit, eigenlijkquote:Op maandag 23 maart 2020 19:15 schreef livelink het volgende:
De scholen gaan dit jaar niet meer open als het zo doorgaat
Ik had ook niet verwacht dat het zou verbeteren voor de zomer, dus ik snap dit wel.quote:
Niet iedereen wordt op hetzelfde moment besmet.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:18 schreef Rafeiro het volgende:
Incubatietijd 2 weken, alles dicht 2 maanden....
Scholen vallen onder hun eigen regeling zoals die al was.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:15 schreef livelink het volgende:
De scholen gaan dit schooljaar niet meer open als het zo doorgaat
Ja, maar wat denk je zelf?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
Scholen vallen onder hun eigen regeling zoals die al was.
Ik verwacht dat de examens wel door zullen gaan, maar verder niet..quote:
Ik hoop het v.w.b. examens, maar ik ga er geen geld op inzetten...quote:Op maandag 23 maart 2020 19:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de examens wel door zullen gaan, maar verder niet..
Mijn broer geeft les aan een universiteit, maar die zitten ook heel erg te worstelen met hoe er getoetst moet worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik hoop het v.w.b. examens, maar ik ga er geen geld op inzetten...
En dan straks nog meetekenen ookquote:Op maandag 23 maart 2020 19:40 schreef just me het volgende:
Ik luister hoor, maar ondertussen ook spoedoverleg over al onze lustrumaktiviteiten
Wij nemen sinds vandaag weer examens afquote:Op maandag 23 maart 2020 19:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik hoop het v.w.b. examens, maar ik ga er geen geld op inzetten...
Ik ben een vrouwquote:Op maandag 23 maart 2020 19:41 schreef brother52 het volgende:
[..]
En dan ondertussen straks nog meetekenen ook
Ik dacht dat we met z'n allen skribbl.io gingen spelen eigenlijk...quote:
Doe maar even nietquote:
Als je dat gaat doen, binden we je vast aan 3 anderen op straat en bellen de politie.quote:
Ik weet niet eens of ik in kleuren droomquote:Op maandag 23 maart 2020 19:46 schreef brother52 het volgende:
Dat einde was even niet zoals het hoort...![]()
Keith Caputo - Droom Kleuren
Dat is wel gezellig, leer ik weer wat mensen kennenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je dat gaat doen, binden we je vast aan 3 anderen op straat en bellen de politie.
Ik hoorde Raf net fluisteren: "In jouw tijd waren er nog geen kleuren..."quote:Op maandag 23 maart 2020 19:47 schreef just me het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of ik in kleuren droom
quote:Op maandag 23 maart 2020 19:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik hoorde Raf net fluisteren: "In jouw tijd waren er nog geen kleuren..."
Foei, Raf!
Mooi!quote:Op maandag 23 maart 2020 19:41 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Wij nemen sinds vandaag weer examens af
Hmmm, ik ga niet verder dan mono....quote:Op maandag 23 maart 2020 19:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Foei, Raf!
quote:Op maandag 23 maart 2020 19:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Foei, Raf!
Dat is zonde!quote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef just me het volgende:
Maar hoe kom ik van die andere muziek af ? Ik ga maar even cookies weggoien!
Ik ken niks van wat Brother draait, dus weet niet het verschil tussen andere muziek en de muziek van brother.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef just me het volgende:
Maar hoe kom ik van die andere muziek af ? Ik ga maar even cookies weggoien!
Ik heb al wat getekend.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:56 schreef brother52 het volgende:
Hierna gaan we echt beginnen, tijd zat gehad om een stuk papier of behang en potloden, vingerverf of viltstiften te pakken
Nee, een 'oh yeah' is ook wat lastig te tekenenquote:
quote:Op maandag 23 maart 2020 20:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, een 'oh yeah' is ook wat lastig te tekenen
[..]
[..]
Ik kan wel wat opsturenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:05 schreef Doedezemaar het volgende:
Vrijdag geen kip te krijgen bij de Aldi, vandaag wederom niet
quote:
I get it.quote:
Gewoon in de achtergrond plaatsen, dan hoeft het niet zo groot te zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ja zeg, ik ga geen heel hotel tekenen hoor
Is gewoon een groot huis.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ja zeg, ik ga geen heel hotel tekenen hoor
Je loopt op de zaken vooruitquote:
Snel papier en stiften pakken en meetekenen.quote:
Wat?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Snel papier en stiften pakken en meetekenen.
Je loopt een gele zon, grote gele taxi en een babyblauw hotel achter.
ijn geen leuke klussenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:19 schreef Melting het volgende:
Hebben net de vloerbedekking uit het huis van mijn overleden oom gehaald.
De tapijtenlegger had volgens mij teveel lijm in huis.
Ben dan ook blij dat het achter de rug is.quote:
mijn printpapier ookquote:Op maandag 23 maart 2020 20:23 schreef livelink het volgende:
Mijn papier begint al aardig vol te raken.
Die mag je tekenen.quote:
quote:Op maandag 23 maart 2020 20:23 schreef livelink het volgende:
Mijn papier begint al aardig vol te raken.
Maar we zijn nog lang niet klaar...quote:
Ik ga dan mijn wc-papier gebruikenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
[..]
Maar we zijn nog lang niet klaar...
quote:Op maandag 23 maart 2020 20:37 schreef livelink het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben even gestopt. Recthtsboven is nog heel lichtjes een blauwe wolk te zien. Het hotel is meer groenblauw.
Ik heb nog alles getekend wat me gevraagd is.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:39 schreef brother52 het volgende:
Tof dat jullie nog echt meetekenen ook.
Zien!!quote:Op maandag 23 maart 2020 20:42 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik heb nog alles getekend wat me gevraagd is.
quote:
Bij mij is dat zwart.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef brother52 het volgende:
King Gizzard & The Lizard Wizard - The Fourth Colour
En dat is paars.
Die komt straksquote:
quote:
het rolt zoals het roltquote:Op maandag 23 maart 2020 21:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet zeuren, het loopt zoals het loopt...
Liggen de lijken te rotten ?quote:
Dat zijn meestal van die groene vliegenquote:
Klopt, het meeste wat hij maakt klinkt vrij triest maar is zo mooi.quote:
Brother heeft er een hoop werk van gemaaktquote:
Die bungelt bij mij nu uit de blauwe lippen.quote:
Ik moet tocht iets doen in zelfquarantainequote:Op maandag 23 maart 2020 21:36 schreef just me het volgende:
[..]
Brother heeft er een hoop werk van gemaakt
quote:Op maandag 23 maart 2020 21:38 schreef MadMaster het volgende:
Hand in hand! Oog in oog!
Alle kleuren van de regenboog!
Nog iets meer dan een half uur.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:42 schreef Melting het volgende:
Tot hoe laat ga je door, brother, want ik ga zo afhaken.
Dat ga ik niet redden. Zit er wel een beetje doorheen.quote:
Je loopt op de zaken vooruitquote:Op maandag 23 maart 2020 21:44 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat ga ik niet redden. Zit er wel een beetje doorheen.
Ik zal een foto maken wat ik tot nu toe getekend heb.
Dat liedje komt nog.quote:
Dat heb je snel getekendquote:
talent hoor !!quote:
Welterustenquote:Op maandag 23 maart 2020 21:51 schreef Melting het volgende:
Bedankt voor de muziek, brother,maar ik ga mijn bed in.
Fijne avond allemaal nog.
quote:Op maandag 23 maart 2020 21:51 schreef Melting het volgende:
Adios!quote:Op maandag 23 maart 2020 21:51 schreef Melting het volgende:
Waar is je foto?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:51 schreef Melting het volgende:
Wat goedquote:Op maandag 23 maart 2020 21:57 schreef livelink het volgende:
Mijn zoon heeft alles op mijn tekening wel min of meer geraden, alleen dacht hij dat het roze bomen waren in plaats van flamingo's
quote:Op maandag 23 maart 2020 21:57 schreef livelink het volgende:
Mijn zoon heeft alles op mijn tekening wel min of meer geraden, alleen dacht hij dat het roze bomen waren in plaats van flamingo's
En de black flies dacht hij dat het kraaien waren, maar dat vond ik goed genoeg in de buurt.quote:
Gaaf nummerquote:Op maandag 23 maart 2020 22:04 schreef brother52 het volgende:
Filter - Take A Picture
En die kun je naar een opa of oma mailen
quote:
Welterustenquote:
quote:Op maandag 23 maart 2020 22:05 schreef livelink het volgende:
Het eindresultaat van mij dan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:01. The Presidents Of The United States Of America - Ladies And Gentlemen Part I
02. Talking Heads - Paper
03. Paolo Nutini - Pencil Full Of Lead
04. Pink Floyd - Paintbox
05. Living Colour - What's Your Favorite Color? (Theme Song)
06. Keith Caputo - Droom Kleuren
07. Damien Rice - Colour Me In
08. Mo Solid Gold - Colouring In
09. Richard Cheese - Yellow
10. The Raconteurs - Yellow Sun
11. Joni Mitchell - Big Yellow Taxi
12. Angie Hart - Blue
13. Aimee Mann - Baby Blue
14. Chris Isaak - Blue Hotel
15. Peter Gabriel - Sky Blue
16. Wand - Blue Cloud
17. Regina Spektor - Blue Lips
18. Elbow - Red
19. The Gathering - Red Is A Slow Color
20. The Jimi Hendrix Experience - Red House
21. King Gizzard & The Lizard Wizard - The Fourth Colour
22. Tori Amos - Purple People
23. Descendents - Green
24. Incubus - A Certain Shade of Green
25. Puscifer - The Green Valley
26. Ty Segall - Green Belly
27. The Good, The Bad & The Queen - Green Fields
28. Pearl Jam - Black
29. Ben Howard - Black flies
30. Biffy Clyro - Black Chandelier
31. Aerosmith - Pink
32. Mr. Bungle - Pink Cigarette
33. Electric Six - Pink Flamingos
34. Amy Winehouse - Back To Black
35. KT Tunstall - Black Horse And The Cherry Tree
36. The Last Shadow Puppets - Black Plant
37. PJ Harvey - White Chalk
38. Black Rebel Motorcycle Club - White Palms
39. Wolfmother - White Unicorn
40. Filter - Take A Picture
41. The Presidents Of The United States Of America - Ladies And Gentlemen Part II
Ja, het is ook wel echt een ingrijpende maatregel voor een lange periode.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:25 schreef MadMaster het volgende:
Dank brother!
Ondertussen de nodige mails, appjes en zo gefabriceerd omdat diverse whisky evenementen gecanceld zijn, ook in het buitenland, en we daarvoor met ons clubje geboekt hebben.
Als, dan, ja maar...
Het is voor sommigen moeilijk te accepteren, maar we zijn er uit gekomen...
Yep, en daar moet je je helaas naar schikken.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, het is ook wel echt een ingrijpende maatregel voor een lange periode.
Goedemorgen livelink.quote:
En Equinox is ook de naam van de software die er voor zorgt dat wij thuis toch telefonisch bereikbaar zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 04:59 schreef Rafeiro het volgende:
Een equinox is een tijdstip in het jaar waarop de zon loodrecht boven de evenaar staat, of anders bekeken, de tijd dat de zon langs één van de snijpunten van de ecliptica en hemelequator gaat. De verbindingslijn aarde-zon passeert tijdens de equinox juist het vlak van de aardse evenaar, op weg van zuid naar noord, of andersom.
Ter verduidelijking
Ik hoop het voor hem. Niet goed kunnen slapen is een drama.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 05:59 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen livelink.
Ik denk dat Raf in slaap is gevallen.
Ik weet er alles van. Ik word tegenwoordig ook weer een keer op 3 wakker per nacht.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 06:01 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik hoop het voor hem. Niet goed kunnen slapen is een drama.
je hebt gelijk Raf, ik ben iets laterquote:Op dinsdag 24 maart 2020 00:56 schreef Rafeiro het volgende:
Goedemorgen melting en livelink.
Justme iets later ook.
Ook alle anderen een fijne morgen, geen corona ergo geen zorgen.
De namen die ik noemde zijn herhalings-gezind verbonden.
Half zes voor melting en livelink, wat later just me. En dan wordt de rest wakker
Je bent nog vroeg.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 06:54 schreef just me het volgende:
[..]
je hebt gelijk Raf, ik ben iets later![]()
goedemorgen
![]()
Melting en livelink
Ja, ook hier een iets mindere nachtquote:Op dinsdag 24 maart 2020 06:59 schreef Melting het volgende:
[..]
Je bent nog vroeg.
Goedemorgen just me.
Goedemorgen just mequote:Op dinsdag 24 maart 2020 06:54 schreef just me het volgende:
[..]
je hebt gelijk Raf, ik ben iets later![]()
goedemorgen
![]()
Melting en livelink
Heeft livelink dan als enige goed geslapen?quote:
Ik slaap juist weer slecht vanwege het corona-gebeuren. Ik voel me zo machteloos en ik vind het heel zwaar voor de kinderen ook. Dit jaar gaat echt een weerslag krijgen op iedereen, maar vooral voor jongeren, vrees ik. Kortom, ik ben weer aan het piekeren geslagen. En juni, dat is nog gewoon meer dan 2 maanden. Dat is niet te overzien voor hen. En dan is het nog maar afwachten hoe het dan is. Ik wou soms dat ik in de zorg werkte, dan had ik in ieder geval een duidelijke taak in plaats van maar binnen zitten om het af te wachten.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 06:35 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik weet er alles van. Ik word tegenwoordig ook weer een keer op 3 wakker per nacht.
Na het Corona gebeuren toch eens naar slaap therapie kijken.
Je hebt je eigen zorgen en dan dan maak je je zorgen over je kinderen. Het is ook heel onzeker allemaal, je kinderen zullen zich ook dingen afvragen.Hoe lang gaat je zoon dit trekken, dat zijn echte zorgen maar je kunt niets beinvloeden en dat maakt machteloosquote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik slaap juist weer slecht vanwege het corona-gebeuren. Ik voel me zo machteloos en ik vind het heel zwaar voor de kinderen ook. Dit jaar gaat echt een weerslag krijgen op iedereen, maar vooral voor jongeren, vrees ik. Kortom, ik ben weer aan het piekeren geslagen. En juni, dat is nog gewoon meer dan 2 maanden. Dat is niet te overzien voor hen. En dan is het nog maar afwachten hoe het dan is. Ik wou soms dat ik in de zorg werkte, dan had ik in ieder geval een duidelijke taak in plaats van maar binnen zitten om het af te wachten.
heel veel sterkte met het zoeken naar wat wijsheid isquote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik slaap juist weer slecht vanwege het corona-gebeuren. Ik voel me zo machteloos en ik vind het heel zwaar voor de kinderen ook. Dit jaar gaat echt een weerslag krijgen op iedereen, maar vooral voor jongeren, vrees ik. Kortom, ik ben weer aan het piekeren geslagen. En juni, dat is nog gewoon meer dan 2 maanden. Dat is niet te overzien voor hen. En dan is het nog maar afwachten hoe het dan is. Ik wou soms dat ik in de zorg werkte, dan had ik in ieder geval een duidelijke taak in plaats van maar binnen zitten om het af te wachten.
Ik kan me voorstellen dat het zwaar is voor jou en je kinderen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:11 schreef livelink het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:27 schreef Symphonic het volgende:
Goedemorgen
[..]
heel veel sterkte met het zoeken naar wat wijsheid is![]()
En 2 maanden is in jouw situatie onoverzichtelijk lang
Goedemorgen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:28 schreef spijkerbroek het volgende:
Sterkte aan allen maar weer.
Ik heb er vandaag even geen zin in.
Oh ja, goedemorgen.
Die twee maanden is nog niet voor scholen hè? Alleen voor sociale bijeenkomsten. Scholen vallen (nog) niet onder deze nieuwe maatregel. #positivethinking Nog een klein lichtpuntje: je zoon mag nog wel naar buiten!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat is toch tussen acht en twee?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:05 schreef just me het volgende:
positief nieuws
![]()
AH zou vandaag tussen 08.00 en 14.00 uur de bestelling brengen maar ze komen rond 10.15 uur
Niet dat het veel uitmaakt, maar toch
Je bent té uitgeslapenquote:
Ik heb weinig te weeën, ach het is zoquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:11 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
2 letters minder en het was ach en wee
Denk dat Junior en Merel ook wel heel raar zouden kijken als je weer begon te weeënquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:13 schreef just me het volgende:
[..]
Ik heb weinig te weeën, ach het is zo
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:18 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Denk dat Junior en Merel ook wel heel raar zouden kijken als je weer begon te weeën
quote:
Examen nieuws ?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:23 schreef Doedezemaar het volgende:
boven wordt druk vergaderd en vooral gewacht op nieuws
Ze verwachten dat er geen examens meer gehouden gaan worden en dat al het werk dat ze nu aan het doen zijn voor niks is, maar van hogerhand taal noch teken. En het organiseren van examens met max 8 leerlingen in een ruimte en max 80 leerlingen per gebouw blijkt zowat ondoenlijk te zijn, niemand wil meewerkenquote:
Krijgen de studenten dan toch een diploma, of moeten ze een jaar over doen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ze verwachten dat er geen examens meer gehouden gaan worden en dat al het werk dat ze nu aan het doen zijn voor niks is, maar van hogerhand taal noch teken. En het organiseren van examens met max 8 leerlingen in een ruimte en max 80 leerlingen per gebouw blijkt zowat ondoenlijk te zijn, niemand wil meewerken
Als het gedoe maar opgelost isquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:31 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Behalve wat gedoe met de apotheek gaat het verder best wel oké.
als niemand mee wil werken krijg je ook nooit een oplossingquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ze verwachten dat er geen examens meer gehouden gaan worden en dat al het werk dat ze nu aan het doen zijn voor niks is, maar van hogerhand taal noch teken. En het organiseren van examens met max 8 leerlingen in een ruimte en max 80 leerlingen per gebouw blijkt zowat ondoenlijk te zijn, niemand wil meewerken
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Met ‘niemand’ bedoel ik facilitair en mensen die denken dat ze de baas zijn. Verder verloopt het wel goed, er wordt getest, allerlei docenten melden zich om te surveilleren, mensen denken mee.
Net wordt bevestigd dat er geen centrale eindexamens gehouden gaan worden...quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ze zijn zelf ook sprakeloos.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:02 schreef Symphonic het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)definitief-niet-door
en onze directie zwijgt
Waren ze nog niet op de hoogte dan? Wij kregen gisterenavond om 22:50 uur nog een mail van school dat de toetsen vanaf vandaag in ieder gecanceld waren en dat er een gesprek was over het annuleren van de centrale examens.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:02 schreef Symphonic het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)definitief-niet-door
en onze directie zwijgt
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:33 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Waren ze nog niet op de hoogte dan? Wij kregen gisterenavond om 22:50 uur nog een mail van school dat de toetsen vanaf vandaag in ieder gecanceld waren en dat er een gesprek was over het annuleren van de centrale examens.
Twan heeft alleen voldoendes op dit moment, ik denk dat hij geslaagd is dan...We wachten de regels nog maar even af!
Nog nooit is iemand zó vroeg in het jaar geslaagdquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:33 schreef Diaan73 het volgende:
Twan heeft alleen voldoendes op dit moment, ik denk dat hij geslaagd is dan...We wachten de regels nog maar even af!
En met zo weinig moeite... dat past wel in zijn straatje!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nog nooit is iemand zó vroeg in het jaar geslaagd![]()
Ik denk dat ze druk bezig zijn met het uitwerken van alles....quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:52 schreef Symphonic het volgende:
Toch fijn dat halve kutbeleid van overheidswege.
Lekker duidelijk ook allemaal....
Dat lees ik nu ook inderdaad en daarvoor hebben ze de tijd tot juni. Normaal had hij die deze week en die komen dan nog, maar die zijn minder zwaar dan de centrale examens.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Zoals ik het lees gaan juist die toetsen van school (de schoolexamens) wel door, zodat ze daar het eindcijfer/diploma op kunnen baseren. Dit geldt trouwens alleen voor het voortgezet onderwijs en daar heeft Symph nou eigenlijk weer niks mee te maken, al biedt zijn school wel Vavo aan, maar daar da’s een ander onderdeel
Oh, bij ons waren de schoolonderzoeken pittig en bij elk volgende scoorde ik hoger dan de keer ervoor. Ik kon eigenlijk al niet meer zakken toen de Centrale Examens begonnen, heb die periode ook vooral van de zon genoten en ging af en toe even naar school om een examentje te maken, was steeds als een van de eersten klaar en scoorde vervolgens zelfs nog hogere cijfers. Ik vond het de meest relaxte periode uit mijn schoolloopbaan, ik was opeens ook helemaal klaar met school en van mij hoefde die hele diploma-uitreiking ook echt niet meer.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:55 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat lees ik nu ook inderdaad en daarvoor hebben ze de tijd tot juni. Normaal had hij die deze week en die komen dan nog, maar die zijn minder zwaar dan de centrale examens.
Blijft toch even schrikken, denk ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:07 schreef Rafeiro het volgende:
Pfff incassobrief ontvangen....
Gelukkig heb ik daar pas 2x over gebeld en 2x per mail contact over gehad.
De mevrouw van het incassobureau was aan de telefoon wel aardig trouwens en vond het ook een wat vaag verhaal.
/frustimodus
De schoolonderzoeken waren hier ook veel lastiger.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:08 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh, bij ons waren de schoolonderzoeken pittig en bij elk volgende scoorde ik hoger dan de keer ervoor. Ik kon eigenlijk al niet meer zakken toen de Centrale Examens begonnen, heb die periode ook vooral van de zon genoten en ging af en toe even naar school om een examentje te maken, was steeds als een van de eersten klaar en scoorde vervolgens zelfs nog hogere cijfers. Ik vond het de meest relaxte periode uit mijn schoolloopbaan, ik was opeens ook helemaal klaar met school en van mij hoefde die hele diploma-uitreiking ook echt niet meer.
Ik weet dat het voor anderen anders lag, ik heb gezien hoe mijn zusje er zowat aan onderdoor ging en uiteindelijk op 1 punt na haar diploma heeft gemist.
Ja en de vordering zou 22 euro zijn en nu ineens 55 door de incassokosten.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:09 schreef Melting het volgende:
[..]
Blijft toch even schrikken, denk ik.
Volhouden. Maar wat een gezeik waar je niet op zit te wachtenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:11 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Ja en de vordering zou 22 euro zijn en nu ineens 55 door de incassokosten.
Maar ze gaan ¤ 0,00 krijgen.
Toch wel examensquote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik hoor boven een boel gescheld en gevloek, het loopt vast allemaal heel soepeltjes
Nu maar hopen dat het goed komt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:02 schreef just me het volgende:
Al onze lustrumactiviteiten afgeblazen t/m juli. Wel balen maar het is niet anders.
Behoorlijke financiele strop voor de vereniging en daar maak ik me wel " zorgen" over.
we will survive
Het is nu wel wat anders ingericht dan vroeger... maar ik denk dat voor de meeste scholieren de eindexamens wel spannender en omvangrijker zijn dan de PTA's (zo heet dat nu: Periode van Toetsing en Afsluiting).quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:08 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh, bij ons waren de schoolonderzoeken pittig en bij elk volgende scoorde ik hoger dan de keer ervoor. Ik kon eigenlijk al niet meer zakken toen de Centrale Examens begonnen, heb die periode ook vooral van de zon genoten en ging af en toe even naar school om een examentje te maken, was steeds als een van de eersten klaar en scoorde vervolgens zelfs nog hogere cijfers. Ik vond het de meest relaxte periode uit mijn schoolloopbaan, ik was opeens ook helemaal klaar met school en van mij hoefde die hele diploma-uitreiking ook echt niet meer.
Ik weet dat het voor anderen anders lag, ik heb gezien hoe mijn zusje er zowat aan onderdoor ging en uiteindelijk op 1 punt na haar diploma heeft gemist.
Tja, dat risico heb je nu eenmaal in deze tijd. Alles is nieuw, maatregelen wijzigen per dag. Morgen is het weer anders dan vandaag!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:40 schreef Doedezemaar het volgende:
En ja hoor, in elk geval tot 6 mei de gebouwen dicht en geen examens. Al dat werk voor niks
Niet genoeg denk ikquote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:16 schreef just me het volgende:
[..]
Tja, dat risico heb je nu eenmaal in deze tijd. Alles is nieuw, maatregelen wijzigen per dag. Morgen is het weer anders dan vandaag!
Raf doe je voorzichtig
Blijven oppassenquote:
dan moeten jouw handen ook uit de buurt van je ogen blijven. iets met 1,5 meterquote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:23 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Dat mag nu niet joh, 1,5 meter enzo.
Zo lang zijn mijn armen niet joh gekkie!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:25 schreef just me het volgende:
[..]
dan moeten jouw handen ook uit de buurt van je ogen blijven. iets met 1,5 meter
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:25 schreef Rafeiro het volgende:
Al zou ik best graag even met die "ettertjes" willen klieren.
Maar dat mag nu even niet, dus doen we dat ook heel braaf maar niet.
Nu al????quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Juin uit Eigen Tuin!
Volgens mij ben jij heel streng voor jezelf! Als er jouw familie geen risico "gevallen" zitten zou je toch best 1 op 1 kunnen afspreken ? Maar misschien zie ik het te simpelquote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:38 schreef Rafeiro het volgende:
Mis het wel echt nu.
Niet eten bij mijn zus (bewust).
Pa die niet een paar uurtjes langs komt (ook bewust).
Niet door moeders weggebracht worden (ook bewust).
En de zorgverleners die ook niet langskomen (deels op mijn verzoek).
Maar bewust of niet, saai is het wel
Maar ik ben geen crisis geval en wil ook geen risico zijn voor de hulpverleners.
Maar leuk is anders....
Pa en moe zijn al wat ouder, dus risicogroep. En ik ben niet heel makkelijk voor mezelf inderdaad. Een van de redenen dat ik thuis zitquote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:45 schreef just me het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij heel streng voor jezelf! Als er jouw familie geen risico "gevallen" zitten zou je toch best 1 op 1 kunnen afspreken ? Maar misschien zie ik het te simpel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |