Jonge mensen hebben dat maar te pikken als het noodzakelijk is natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:10 schreef YoungDriller het volgende:
Ik hoop voor onze regering dat deze maatregelen van de zomer afgelopen zijn.
Deze regels zijn niet te handhaven als het écht warm wordt. Zeker niet nu alle horeca en de rest van het openbare levem plat ligt. Jonge mensen gaan dat simpelweg niet pikken.
Inderdaad maar beleid werkt zo ver je het handhaaft. Ik ben benieuwd hoe er gehandhaaft gaat worden door het land met 30 graden. Mensen die het warm hebben en geen airco hebben. Dat is in menig gevangenis elk jaar al een uitdaging. Laat stand door het hele land.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jonge mensen hebben dat maar te pikken als het noodzakelijk is natuurlijk.
Volgens mij vindt het gros van de bevolking dat Rutte het prima doet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:57 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Inderdaad maar beleid werkt zo ver je het handhaaft. Ik ben benieuwd hoe er gehandhaaft gaat worden door het land met 30 graden. Mensen die het warm hebben en geen airco hebben. Dat is in menig gevangenis elk jaar al een uitdaging. Laat stand door het hele land.
Zo overtuigend is Rutte niet namelijk.
Ik ga je nu al zeggen dat je het probleem van verveling en warmte dag op dag ernstig onderschat.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij vindt het gros van de bevolking dat Rutte het prima doet.
Als we tegen de tijd dat het 30 graden is bovendien nog dusdanige maatregelen hebben, dan is de boel behoorlijk geëscaleerd en men wel wat meer doordrongen van de ernst van de situatie. Misschien dat de begrafenis van opa, oma, oom of tante via de webcam wat beter doorkomt dan de boodschap van Rutte.
Dat doe ik niet. Ik denk alleen dat jij onderschat hoe het land er aan toe is als we in juni nog steeds volledig in quarantaine zouden zitten. Overigens zitten mensen nu ook niet hermetisch opgesloten in hun huis, dus waarom dat in juni wel zo zou zijn is me een raadsel. Het is een maatregel waar nog niemand voor heeft gepleit.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:31 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ik ga je nu al zeggen dat je het probleem van verveling en warmte dag op dag ernstig onderschat.
Als het echt doorzet zoals hier in Spanje bv dan gaan de maatregelen strenger worden. Je mag hier naar de supermarkt, dokter of apotheek, als je niet kunt bewijzen dat je 1 van die dingen doet dan kan je een boete van tussen de 400 en 1000 oplopen, of gearresteerd worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:31 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ik ga je nu al zeggen dat je het probleem van verveling en warmte dag op dag ernstig onderschat.
Wanneer het buiten 30 graden is, dan is het binnen in huis per definitie koeler dan in de buitenlucht en dus kun je dan sowieso beter binnen blijven.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:57 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Inderdaad maar beleid werkt zo ver je het handhaaft. Ik ben benieuwd hoe er gehandhaaft gaat worden door het land met 30 graden. Mensen die het warm hebben en geen airco hebben.
Ik snap wat je zegt, ik zeg alleen dat men het niet gaat pikken over een lange periode. Wij hebben hier geen spaanse zomer maar eerder een plakkerige benauwde baggerwarmte. Ik denk dat de huidige gang van zaken een slechte voorspeller is voor hoe het eventueel in julie en augustus zal gaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:43 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als het echt doorzet zoals hier in Spanje bv dan gaan de maatregelen strenger worden. Je mag hier naar de supermarkt, dokter of apotheek, als je niet kunt bewijzen dat je 1 van die dingen doet dan kan je een boete van tussen de 400 en 1000 oplopen, of gearresteerd worden.
In sommige plaatsen zoals Marbella, waar blijkbaar gewoon feestjes werden gegeven, is het leger nu aanwezig. Vooralsnog op een vriendelijke manier, als je op straat bent vragen ze wat je daar doet en als je geen goede reden hebt sturen ze je naar huis. Maar al het te bont wordt zal ook het leger strenger gaan worden.
Ik denk ook dat er een groot verschil in respect voor politie is tussen Nederland en Spanje. Locale en nationale politie moet je al niet te gek mee doen, Guardia Civil wil je echt niet tegen je hebben, tenzij je niet bang bent van een flink pak slaag.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:48 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, ik zeg alleen dat men het niet gaat pikken over een lange periode. Wij hebben hier geen spaanse zomer maar eerder een plakkerige benauwde baggerwarmte. Ik denk dat de huidige gang van zaken een slechte voorspeller is voor hoe het eventueel in julie en augustus zal gaan.
Reken er maar op dat vooral de jongeren onder ons behoorlijk vervelend gaan worden. En dat gaat een uitdaging worden. Dan kan er wel gezegd worden dat het leger of de politie de boel gaat handhaven, maar de zomer duurt lang. Vooral als het warm is, er geen fuck te doen is, en mensen zich vervelen. Dit wordt echt onderschat kan ik je vertellen.
Iedereen en zijn moeder wil in de zomer naar buiten.
Absoluut mee eens.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:57 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik denk ook dat er een groot verschil in respect voor politie is tussen Nederland en Spanje. Locale en nationale politie moet je al niet te gek mee doen, Guardia Civil wil je echt niet tegen je hebben, tenzij je niet bang bent van een flink pak slaag.
Nou, hier hoeven de mensen zich niet te vervelen, het is hier namelijk zo'n 85 % van de tijd stervenskoud, waardoor men ondanks goede works-out niet voldoende kan transpireren. Er zijn dus veel handen nodig om de boel te verwarmen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:31 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
run op ventilatorsquote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:31 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:48 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, ik zeg alleen dat men het niet gaat pikken over een lange periode. Wij hebben hier geen spaanse zomer maar eerder een plakkerige benauwde baggerwarmte. Ik denk dat de huidige gang van zaken een slechte voorspeller is voor hoe het eventueel in julie en augustus zal gaan.
Reken er maar op dat vooral de jongeren onder ons behoorlijk vervelend gaan worden. En dat gaat een uitdaging worden. Dan kan er wel gezegd worden dat het leger of de politie de boel gaat handhaven, maar de zomer duurt lang. Vooral als het warm is, er geen fuck te doen is, en mensen zich vervelen. Dit wordt echt onderschat kan ik je vertellen.
Iedereen en zijn moeder wil in de zomer naar buiten.
Een pandemie en de gevolgen daarvan niet gaan pikken.quote:Ik snap wat je zegt, ik zeg alleen dat men het niet gaat pikken over een lange periode.
Ik pik dat virus niet!quote:Op woensdag 1 april 2020 10:36 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Een pandemie en de gevolgen daarvan niet gaan pikken.
De tering.
Ik moet lachen.
Heel hard.
What's next?
Niet pikken om te sterven?
Ik hoorde ook ergens in een uitzending dat "mensen zo langzamerhand beginnen te morren en te klagen".quote:Op woensdag 1 april 2020 11:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik pik dat virus niet!
Opgelost.
Moeilijk hè lezenquote:Op woensdag 1 april 2020 10:36 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Een pandemie en de gevolgen daarvan niet gaan pikken.
De tering.
Ik moet lachen.
Heel hard.
What's next?
Niet pikken om te sterven?
Ik trek de fascistische credentials van de guardia civil en zelfs het spaanse leger niet in twijfel. Maar dat is niet te vergelijken met de politie en het leger hier in Nederland. Die zijn nooit instrumenten van onderdrukking geweest zoals in Spanje en Italië wel het geval is geweest.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:57 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik denk ook dat er een groot verschil in respect voor politie is tussen Nederland en Spanje. Locale en nationale politie moet je al niet te gek mee doen, Guardia Civil wil je echt niet tegen je hebben, tenzij je niet bang bent van een flink pak slaag.
https://nos.nl/liveblog/2(...)paraten-philips.htmlquote:Trump doet beroep op Defense Production Act
De Amerikaanse president Trump heeft zijn minister van Volksgezondheid opgedragen om de zogeheten Defense Production Act in werking te stellen. Die wet maakt het mogelijk om in Amerika geproduceerde medische apparatuur te vorderen en om de productie daarvan te versnellen. De beslissing van Trump moet voorkomen dat zes bedrijven, waaronder Philips en GE, zonder materiaal komen te zitten.
Een woordvoerder van Philips zei vorige week zich zorgen te maken over de wet, omdat apparaten die bestemd zijn voor Europa mogelijk in Amerika blijven. Het is onduidelijk of dat nu daadwerkelijk gaat gebeuren.
Oneens. De samenleving is niet zo maakbaar als vele mensen denken. Als we pandemieën nu en in de toekomst zo goed mogelijk willen uitsluiten kunnen we wel de rest van ons leven in lockdown en dan is het risico nog niet uitgesloten. Wat dacht je van het risico van een meteoor die elk moment op koers richting aarde kan komen. Is het het allemaal waard?quote:Op woensdag 1 april 2020 11:39 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik hoorde ook ergens in een uitzending dat "mensen zo langzamerhand beginnen te morren en te klagen".
En ook berichten over het feit dat de kwaliteit van het onderwijs nu niet is gegarandeerd.
Tering, dit is een PANDEMIE en nog maar het begin.
De achterlijkheid van sommigen kent echt geen grenzen.
De Defense Production Act doet nog wel iets meer dan wat hier staat:quote:Op vrijdag 3 april 2020 00:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)paraten-philips.html
bronquote:The Act contains three major sections. The first authorizes the president to require businesses to accept and prioritize contracts for materials deemed necessary for national defense, regardless of a loss incurred on business (it is unclear what would occur if business refuses or is unable to complete request on time). It also allows the president to designate materials to be prohibited from hoarding or price gouging, but harms incentive to produce at low profit or even loss.[2] The second section authorizes the president to establish mechanisms (such as regulations, orders or agencies) to allocate materials, services and facilities to promote national defense. The third section authorizes the president to control the civilian economy so that scarce and critical materials necessary to the national defense effort are available for defense needs.
Maak die achterlijkheid eens concreet dan. Dat mensen beginnen te mopperen over de huidige uitzichtloze situatie lijkt mij niet onterecht. Zeker gezien de snelheid waarmee de welvaart om zeep wordt geholpen.quote:Op woensdag 1 april 2020 11:39 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik hoorde ook ergens in een uitzending dat "mensen zo langzamerhand beginnen te morren en te klagen".
En ook berichten over het feit dat de kwaliteit van het onderwijs nu niet is gegarandeerd.
Tering, dit is een PANDEMIE en nog maar het begin.
De achterlijkheid van sommigen kent echt geen grenzen.
Zie de beelden van de meutes in de bouwmarkten, parken en bossen, tegen alle regels in (willen) blijven doen wat niet wijs is, mensen die klagen en steunen omdat ze thuis moeten zitten met hun kinderen die zich vervelen met hun Ipad, omdat hun wielerwedstrijd niet door kan gaan, omdat hun sportschool dicht is, omdat de geplande vakantie niet kan doorgaan.quote:Op vrijdag 3 april 2020 14:23 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Maak die achterlijkheid eens concreet dan. Dat mensen beginnen te mopperen over de huidige uitzichtloze situatie lijkt mij niet onterecht. Zeker gezien de snelheid waarmee de welvaart om zeep wordt geholpen.
Het enige concrete van de huidige werkwijze is de capaciteit IC bedden niet overschrijven.![]()
En hoe verder? Wat zijn de scenario's? Doen we dit zes jaar op het huidige tempo?
Je geeft precies geen antwoorden op de vragen die worden gesteld.quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:18 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zie de beelden van de meutes in de bouwmarkten, parken en bossen, tegen alle regels in (willen) blijven doen wat niet wijs is, mensen die klagen en steunen omdat ze thuis moeten zitten met hun kinderen die zich vervelen met hun Ipad, omdat hun wielerwedstrijd niet door kan gaan, omdat hun sportschool dicht is, omdat de geplande vakantie niet kan doorgaan.
Mensen die antwoorden en oplossingen NU willen hebben, bijna een direct einde aan deze ellende willen / kunnen opeisen terwijl die antwoorden en oplossingen voorlopig er helemaal niet zijn.
Het is een virus en een pandemie die laat zich niet weg wensen en weg eisen.
En nee, zeker niet iedereen is zo, maar een deel helaas wel en die mensen zie ik ook in de media voorbij komen.
Maar in dit land zijn we in ieder geval mensen die deze ellendige pandemie moeten beleven maar dan wel veelal in luxe en veelal in veiligheid.
Zet daar tegenover de ellende in heel wat andere landen, de enorm grote drama's die zich daar waarschijnlijk (nog) zullen gaan afspelen.
Het kunnen, nee , het moeten relativeren van de / onze situatie in dit land.
Daar doel ik op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |