abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2020 @ 20:38:49 #31
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_192233824
Ik neem aan dat kerken, moskeeën etc ook gewoon onder deze regels vallen?
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  maandag 23 maart 2020 @ 20:51:41 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192234137
Dat denk ik wel
pi_192234192
Sanatoria terugbrengen! Vroeger kon je naar zoiets nog gaan om uit te zieken, uit te rusten en enigszins van je omgeving te genieten. Mooie verpleegsters, eten op bestelling, etc. Lekker in de buitenlucht zonder zorgen. Tegenwoordig moet je alles thuis doen en voor velen is dat in hun eentje waardoor ze zich eenzaam voelen. Ook voel je je opgesoten en er is gebrek aan gedeeld leed, verse buitenlucht etc.

We hebben tegenwoordig sanatoria meer dringend dan ooit nodig.
pi_192234733
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:38 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Ja, maar voor begrafenissen en kerkelijke bruiloften geldt wel een uitzondering.
Facts don't care about your feelings
pi_192234796
Kinderen mogen dus lekker met elkaar blijven buitenspelen. Want, kinderen zijn van een ander soort, ofzo?
  maandag 23 maart 2020 @ 21:38:11 #36
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192235182
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 21:20 schreef theunderdog het volgende:
Kinderen mogen dus lekker met elkaar blijven buitenspelen. Want, kinderen zijn van een ander soort, ofzo?
Minder kans op besmetting

Edit: oh nee, alleen minder symptomen
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192235814
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 21:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Minder kans op besmetting

Edit: oh nee, alleen minder symptomen
maar net zo besmettelijk toch?

compleet willekeurig dan (iig voor een deel van de mensen)
  maandag 23 maart 2020 @ 22:09:02 #38
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_192235919
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:38 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Kerken bieden daarom voorlopig hun diensten online aan.

Het is een mogelijkheid die door mij (katholiek) en andere aanbieders van kerkelijke activiteiten in het ganse land werd aangebracht om te kunnen blijven voorzien in behoeftes van gelovigen in deze moeilijke tijden voor jong en oud.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  maandag 23 maart 2020 @ 22:10:11 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192235944
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 22:04 schreef mschol het volgende:

[..]

maar net zo besmettelijk toch?

compleet willekeurig dan (iig voor een deel van de mensen)
Blijkbaar zijn kinderen toch minder ontvankelijk voor het virus.

Hun slechtere houding ten opzichte van hygienevoorschriften maakt ze dan weer gevaarlijke verspreiders.

Oftewel: minder kinderen lopen het virus op, maar zij die het toch oplopen besmetten meer mensen dan de gemiddelde volwassene.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192240403
https://nos.nl/artikel/23(...)ooit-heb-gezien.html

Het is maar een griepje 2.0!!!

Blij dat zulk soort debielen meer en vaker de bek houden op fok.

Ook duidelijk dat jongere er ook aan onder doorgaan, als het klopt wat de arts zegt, als artsen en verpleegkundigen er ook aan onderdoorgaan.
pi_192240677
quote:
3s.gif Op maandag 23 maart 2020 22:09 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Kerken bieden daarom voorlopig hun diensten online aan.

Het is een mogelijkheid die door mij (katholiek) en andere aanbieders van kerkelijke activiteiten in het ganse land werd aangebracht om te kunnen blijven voorzien in behoeftes van gelovigen in deze moeilijke tijden voor jong en oud.
De jongeren hebben juist behoefte aan onderlegde amusante mensen, niet aan mensen die met veel krachtige medestanders iedereen die alleen is vervelen.
pi_192240972
Collega's gaan nog steeds maar het werk ondanks dat ze thuis kunnen werken. Volgens mij snappen ze niet wat er gisteren gezegd is door de overheid.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_192241584
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:11 schreef kawotski het volgende:
Collega's gaan nog steeds maar het werk ondanks dat ze thuis kunnen werken. Volgens mij snappen ze niet wat er gisteren gezegd is door de overheid.
Kan ook door de werkgever of het bedrijf komen die mensen gewoon laat opdraven.

Als je werkgever tegen je / mensen van het bedrijf, zegt blijf maar thuis als het kan, ga je mij niet vertellen dat men dan alsnog gewoon komt.

Nee, zijn waarschijnlijk aso werkgevers.
pi_192241957
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kan ook door de werkgever of het bedrijf komen die mensen gewoon laat opdraven.

Als je werkgever tegen je / mensen van het bedrijf, zegt blijf maar thuis als het kan, ga je mij niet vertellen dat men dan alsnog gewoon komt.

Nee, zijn waarschijnlijk aso werkgevers.
of dat zijn werknemers die slecht zijn in thuiswerken (teveel afleiding)
pi_192242324
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ooit-heb-gezien.html

Het is maar een griepje 2.0!!!

Blij dat zulk soort debielen meer en vaker de bek houden op fok.

Ook duidelijk dat jongere er ook aan onder doorgaan, als het klopt wat de arts zegt, als artsen en verpleegkundigen er ook aan onderdoorgaan.
maar artsen en verpleegkundigen zijn echt zoveel uur per dag blootgesteld aan dat virus, niet echt een vergelijking voor gewone algemene jongere mensen

??
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_192242359
die britten denken dat ze in een lockdown zitten maar die hebben ongeveer dezelfde aangescherpte maatregelen als wij :')

een lockdown is gewoon een ''worst case scenario'' en dat is denk ik niet nodig als mensen zich gewoon aan de regels zouden kunnen houden
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:05:42 #47
345631 Scjvb
pi_192242630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:48 schreef torentje het volgende:

[..]

De jongeren hebben juist behoefte aan onderlegde amusante mensen, niet aan mensen die met veel krachtige medestanders iedereen die alleen is vervelen.
Hoe dan ook @torentje, uw mening hier als feit poneren lijkt me sowieso al geen strak plan en ook geen goed begin van wederzijds begrip en steun in deze tijd.

Natuurlijk zijn er dingen misgegaan in het verleden, maar aan veelal ongefundeerde uitlatingen van critici en onderbuik omtrent de huidige wandel en gangen van de kerk en het geloof is men ondertussen al gewend geraakt. Daartegen heeft men al een dikke laag eelt gevormd. ;)

Mijn advies: probeer nu zelf ook eens het goede voorbeeld te geven.

Mooie dag verder,

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_192242698
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:05 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Hoe dan ook @:torentje, uw mening hier als feit poneren lijkt me sowieso al geen strak plan en ook geen goed begin van wederzijds begrip en steun in deze tijd.

Natuurlijk zijn er dingen misgegaan in het verleden, maar aan veelal ongefundeerde uitlatingen van critici en onderbuik omtrent de huidige wandel en gangen van de kerk en het geloof is men ondertussen al gewend geraakt. Daartegen heeft men al een dikke laag eelt gevormd. ;)

Mijn advies: probeer nu zelf ook eens het goede voorbeeld te geven.

Mooie dag verder,

Scjvb
In ieder geval, de mensen met kracht zijn nooit amusant of onderlegd. Want waren zij wel amusant en onderlegd dan hadden zij nooit zoveel religieuze uitingen geproduceerd.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:16:05 #49
345631 Scjvb
pi_192242785
In de regel zijn ze dat dus wel, en wellicht om persoonlijke redenen heeft u daar dus moeite mee. ;)
pi_192243240
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:47 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

maar artsen en verpleegkundigen zijn echt zoveel uur per dag blootgesteld aan dat virus, niet echt een vergelijking voor gewone algemene jongere mensen

??
Wat heeft de hoeveelheid blootstelling ermee te maken?
Je krijgt het virus wat sneller (qua kans om het te krijgen) maar het niet alsof de effecten dan zich ook verdubbelen ofzo.

Dus ook jongere gezonde mensen gaan er aan dood.

Het gros zijn nog steeds ouderen maar ik zou er niet zeker van zijn dat het iets is wat je wel even overleefd zonder problemen.e
En uh, we weten niet hoeveel er mee rondlopen in nederland.

Meer dan tienduizend mag je wel vanuit gaan in ieder geval, dat kan makkelijk het dubbele zijn.
pi_192243554
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wat heeft de hoeveelheid blootstelling ermee te maken?
Je krijgt het virus wat sneller (qua kans om het te krijgen) maar het niet alsof de effecten dan zich ook verdubbelen ofzo.

Dus ook jongere gezonde mensen gaan er aan dood.

Het gros zijn nog steeds ouderen maar ik zou er niet zeker van zijn dat het iets is wat je wel even overleefd zonder problemen.e
En uh, we weten niet hoeveel er mee rondlopen in nederland.

Meer dan tienduizend mag je wel vanuit gaan in ieder geval, dat kan makkelijk het dubbele zijn.
98% heeft kans om dit virus te overleven, alleen ouderen en dan diegene met medische aandoeningen (vooral longaandoeningen waaronder astma) die lopen gevaar, dus jongere mensen die gevaar lopen zijn diegene met zwakkere longen

je moet meer naar governeur Cuomo van New York luisteren, die is niet alleen negatief maar probeert mensen ook gerust te stellen
pi_192243630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:00 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

98% heeft kans om dit virus te overleven, alleen ouderen en dan diegene met medische aandoeningen (vooral longaandoeningen waaronder astma) die lopen gevaar, dus jongere mensen die gevaar lopen zijn diegene met zwakkere longen

je moet meer naar governeur Cuomo van New York luisteren, die is niet alleen negatief maar probeert mensen ook gerust te stellen
Dat van die oudere is maar deels waar, in China was het vooral waar.
Elders kan het heel anders uitpakken vanwege andere factoren.

Dus ja. Ik zou zeggen de meeste mensen hebben een goeie kans om het te overleven.
Maar dat is sterk afhankelijk of het je longen weet te bereiken, of je lichaam niet te heftig reageert om het virus op te ruimen (want in dit geval werkt het juist tegen je door ook je longweefsel te beschadigen), of er sprake is van secundaire bacteriële infecties die kunnen ontstaan doordat de bescherming in je luchtpijp / bronchiën weggevaagd kunnen worden waardoor er dus een kettingreactie uiteindelijk ontstaat omdat niets zich meer kan herstellen.

En anders moet je even wat vaker die filmpjes bekijken van jongere mensen in het ziekenhuis hiermee.
pi_192243708
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat van die oudere is maar deels waar, in China was het vooral waar.
Elders kan het heel anders uitpakken vanwege andere factoren.

Dus ja. Ik zou zeggen de meeste mensen hebben een goeie kans om het te overleven.
Maar dat is sterk afhankelijk of het je longen weet te bereiken, of je lichaam niet te heftig reageert om het virus op te ruimen (want in dit geval werkt het juist tegen je door ook je longweefsel te beschadigen), of er sprake is van secundaire bacteriële infecties die kunnen ontstaan doordat de bescherming in je luchtpijp / bronchiën weggevaagd kunnen worden waardoor er dus een kettingreactie uiteindelijk ontstaat omdat niets zich meer kan herstellen.

En anders moet je even wat vaker die filmpjes bekijken van jongere mensen in het ziekenhuis hiermee.
en gewoon zelf goed oplettend zijn, dit serieus nemen maar niet in paniek raken

ik rook bv zelf niet, ook geen astma dus ik denk dat ik niet veel risico loop, maar ik wil toch niet besmet worden (wij komen sowiezo ook al niet overal, alleen maar de boodschappen doen mijn ouders)
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 11:10:48 #54
8781 crew  Frutsel
pi_192243751
Belgie 34 doden erbij, das een flinke stijging t.o.v. gisteren maar wel een daling te zien in het aantal ziekenhuisopnames

quote:
Tweede daling op rij van aantal ziekenhuisopnames, 34 doden
Er zijn in ons land 265 bijkomende patiënten opgenomen in het ziekenhuis. Dat is een tweede daling op rij. Zestig mensen hebben het ziekenhuis kunnen verlaten. Momenteel zijn er nog 1.859 mensen opgenomen in het ziekenhuis. Er is wel een stijging met 59 patiënten op intensieve zorgen. Momenteel liggen er 381 mensen op intensieve.

Jammer genoeg zijn er ook opnieuw 34 mensen overleden aan het virus. Dat brengt het totaal dodelijke slachtoffers op 122. Viroloog Steven Van Gucht benadrukt dat het aantal overledens sterk kan fluctueren, omdat er vertraging kan zitten in de doorstroming van gegevens.

Er zijn nu ook 4.269 bevestigde besmettingsgevallen met het coronavirus in België
https://www.hln.be/nieuws(...)ing-op-rij~aee4bdfc/
pi_192243806
Hoop dat als we dit economisch allemaal beetje overleven dat we China wat harder gaan aanpakken.

Voortaan iedereen screenen als ze daar vandaan komen, niet om te discrimineren, maar om een andere mentaliteit en etiquette af te dwingen.

Als iemand ook maar ziek lijkt, ook al is het iets totaal onschuldigs, ook al speelt er nog niets qua nieuw virus, toegang weigeren.

Anders veranderd dit nooit.
pi_192244077
Ik vraag mij sterk af hoe lang we mensenlevens nog belangrijk gaan vinden. Hoe langer dit nog gaat duren, hoe populairder de 'denk aan de economie' takes zullen worden.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:35:50 #57
345631 Scjvb
pi_192244269
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hoop dat als we dit economisch allemaal beetje overleven dat we China wat harder gaan aanpakken.

Voortaan iedereen screenen als ze daar vandaan komen, niet om te discrimineren, maar om een andere mentaliteit en etiquette af te dwingen.

Als iemand ook maar ziek lijkt, ook al is het iets totaal onschuldigs, ook al speelt er nog niets qua nieuw virus, toegang weigeren.

Anders veranderd dit nooit.
Ranzige marktproducten aldaar zijn bovendien een kraamkamer voor nieuwe en nóg dodelijker virussen.
pi_192244561
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:21 schreef mschol het volgende:

[..]

of dat zijn werknemers die slecht zijn in thuiswerken (teveel afleiding)
Het is een combinatie van beide denk ik. Veel mensen durven denk ik niet eens te vragen om juist nu thuis te werken want de manager is daartegen maar ik ken ook genoeg mensen die liever op het werk zitten ondanks dat ze gewoon thuis alles kunnen doen. De overheid beschermt beide type werknemers niet genoeg door het open te laten.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_192245037
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:26 schreef theunderdog het volgende:
Ik vraag mij sterk af hoe lang we mensenlevens nog belangrijk gaan vinden. Hoe langer dit nog gaat duren, hoe populairder de 'denk aan de economie' takes zullen worden.
Net in het nieuws "America will continue trade sooner rather than later, much sooner then the earlier mentioned 3 to 4 months" al dus Trumpet.

Maw die gekken willen alweer de grenzen open gaan zetten voor van alles en nog wat terwijl daar de ellende pas net begonnen is en nu al tig mensen heeft besmet.
Met name omdat de zorg daar zo lachwekkend slecht is, ja als je het kan betalen dat wil zeggen.
pi_192245082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Net in het nieuws "America will continue trade sooner rather than later, much sooner then the earlier mentioned 3 to 4 months" al dus Trumpet.

Maw die gekken willen alweer de grenzen open gaan zetten voor van alles en nog wat terwijl daar de ellende pas net begonnen is en nu al tig mensen heeft besmet.
Met name omdat de zorg daar zo lachwekkend slecht is, ja als je het kan betalen dat wil zeggen.
Amerika is een geval apart. Eigenlijk alles wat ze nu beslissen (van lockdown, tot alles maar op zijn beloop laten) is rampzalig. Het land heeft geen sociaal stelsel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')