abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192218132
Ik ga slapen, truste.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192218133
LOL Chinese Virus
pi_192218135
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:41 schreef raptorix het volgende:
LOL Chinese Virus
Ja hij zegt het weer na die rel van een paar dagen terug...
pi_192218137
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:41 schreef raptorix het volgende:
Ik ga slapen, truste.
Slaap lekker
pi_192218139
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Slaap lekker
Jij ook, sorry van mijn opmerking, was misschien niet helemaal terecht.
pi_192218142
MJA_Editor twitterde op zondag 22-03-2020 om 22:55:41 Good news! New quick test for COVID-19 approved.
15-minute test. 500,000 kits are due to land in Australia this week if all goes well with airfreight space, planes are able to land and they pass border control. A priority! #COVID19Aus reageer retweet
Waarom kunnen wij dit niet.
pi_192218143
Good news! New quick test for COVID-19 approved.
15-minute test. 500,000 kits are due to land in Australia this week if all goes well with airfreight space, planes are able to land and they pass border control. A priority!

Nederland heeft ze ook al besteld ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192218144
Ik zag op NPO een Engelse vrouw wat dramatisch reageren dat ze na werktijd geen groente kon krijgen en eigenlijk erger ik me stierlijk aan dit soort kinderachtig vertoon. Allereerst als je voor de corona tijdperk na je werk pas gaat boodschappen halen, dan waren de schappen toch ook al leeg. Ik heb nog nooit vers brood kunnen krijgen na 16 uur. Verder verbaas het me ook dat je dan je zoon, je man, een buurvrouw of een vriendin niet even vraagt boodschappen voor je te doen. Wees een beetje creatief en ga niet meteen lopen huilen als jij je zin niet krijgt. Ik heb zo vaak even boodschappen gedaan voor mijn buren of mijn ouders. Geen enkel probleem als ik toch naar de winkel moet gaan.
  maandag 23 maart 2020 @ 02:47:09 #59
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192218146
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:31 schreef houdafstand het volgende:
Dat Alex Friedrich (overigens geen viroloog) aangeeft dat er voldoende testcapaciteit is, vind ik positief. ^O^

Geldt dat alleen voor Groningen, of ook voor de rest van het land?

Groningen heeft "een voorraad voor een langere tijd".

https://www.umcg.nl/-/het-coronavirus-hoe-gaan-wij-daarmee-om

Zou wel zo sociaal zijn om die voorraad met het RIVM en andere ziekenhuizen te delen.

Volgens een artikel in de Volkskrant (22 maart 2020) zijn in Nederland tot nu toe ongeveer 23.000 tests afgenomen. Er is een tekort aan de "lysisbuffer" (een vloeistof?). Er zijn twee fabrikanten, Roche en Qiagen, die de testapparaten leveren. De "lysisbuffer" van Roche is een uitgekiend mengsel waarvan de receptuur geheim is. Ann Vossen (LUMC) hoopt dat Roche het recept vrijgeeft. ‘Dat zullen ze niet leuk vinden, maar nood breekt wet. We moeten allemaal wat inschikken.’

https://www.volkskrant.nl(...)t-dan-niet~b668866d/

Overigens zei een woordvoerder van Roche Nederland gistermiddag op de radio (Radio 1 of BNR) dat de door Roche ontwikkelde sneltests al snel geleverd kunnen worden.

Hart van Nederland ( :') ) heeft hier een paar dagen geleden aandacht aan besteed:
[..]

https://www.hartvannederl(...)sten-op-coronavirus/
Kijk dit is nu de smerige mentaliteit die ons fijntjes aan het bespelen is. We worden keihard verneukt.

Media voor je karretje spannen en zo via die omweg de regering onder druk van die opinie om compleet zinloze acties te laten nemen. Ik heb een geheim recept waarmee jij in jouw crisis kunt testen.... graag FF tekenen bij het blanco-check kruisje aub.
Dit nog los dat testen t.a.v. bestrijding, geen enkele fgunctie meer vervuld. Hooguit voor detectie patiënten en hun behandelaars.

Dit heet bloedgraaien. Als je GVD enig fatsoen in je lijf hebt, heb je al lang met desnoods een NonDisclosureAgreement je geheime informatie al overgedragen zodat er niets geleverd hoeft worden maar het op grote schaal gemaakt kan worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 23 maart 2020 @ 02:49:04 #60
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192218148
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:45 schreef Predator40 het volgende:
15-minute test. 500,000 kits are due to land in Australia this week if all goes well with airfreight space, planes are able to land and they pass border control. A priority!

Nederland heeft ze ook al besteld ?
Bron graag, met evt wat die test precies voorstelt. 15 minuten lijkt mij sws bullshit.
  maandag 23 maart 2020 @ 02:51:19 #61
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192218149
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wie zegt dat mensen niet controleren? Wie zegt dat mensen helemaal laconiek zijn?

En prima, het aantal besmettingen neemt overal toe, maar de totale toename neemt meer af als je gericht op brandhaarden mikt dan op wat kleine vuurtjes. Er is niet oneindig capaciteit. En hele steden op slot gooien heeft nogal wat negatieve side effects, nu kunnen mensen nog werken in Rotterdam, als dat praktisch stopt ga je hele dure kosten maken.

Die dure kosten zijn gerechtvaardigd als het echt de druk op de IC kan beïnvloeden, in Groningen is dat gewoon niet het geval.

Het gaat er ook niet om dat het uitdooft, het gaat er om dat de IC niet overbelast. Je moet met beperkte middelen het aantal nieuwe cases zo goed mogelijk sturen zodat de IC niet wordt overbelast.

Naja goed geen idee hoe ik dit beter kan uitleggen hoor.
Flatten the curve.
pi_192218150
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:31 schreef houdafstand het volgende:
Dat Alex Friedrich (overigens geen viroloog) aangeeft dat er voldoende testcapaciteit is, vind ik positief. ^O^

Geldt dat alleen voor Groningen, of ook voor de rest van het land?

Groningen heeft "een voorraad voor een langere tijd".

https://www.umcg.nl/-/het-coronavirus-hoe-gaan-wij-daarmee-om

Zou wel zo sociaal zijn om die voorraad met het RIVM en andere ziekenhuizen te delen.

Groningen is al lang genoeg door de staat genaaid ( gaswinning) . Nu krijgt Nederland door de Groningers de rekening gepresenteerd :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 maart 2020 @ 02:52:30 #63
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192218151
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:37 schreef houdafstand het volgende:
Wat vindt @:kyran van dit artikel (over de wiskundige modellen van het RIVM)?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)viltje-doet-a3994580

Heb je vertrouwen in het team van Jacco Wallinga? Is er nog hoop? :@
Natuurlijk hebben ze prima modellen, daar twijfel ik niet aan.

Alleen als je aannames verkeerd zijn (als je vooral van "best case scenarios" uitgaat en niet van "worst case scenarios") gaat zo'n model natuurlijk niet helpen.

Las vandaag/gisteren bijvoorbeeld dat ze er van uitgaan dat iemand gemiddeld 10 dagen op IC ligt. Verhalen uit Italië zijn anders en 10 dagen lijkt mij een optimistische inschatting.

Als zij dit soort positieve/optimistische inschattingen doen en dan dat in een model gooien en daar wat cijfers uitkloppen dan heb ik, mede dankzijn wat ik tot nu toe van ze heb gezien, er weinig vertrouwen in.

Hoop dat ik er keihard naast zit en te kritisch ben. Graag zelfs.
pi_192218152
quote:
15s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:49 schreef Vallon het volgende:

A tweet from prof. Professor Talley. Google says.
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_192218155
quote:
15s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:49 schreef Vallon het volgende:

[..]

Bron graag, met evt wat die test precies voorstelt. 15 minuten lijkt mij sws bullshit.
diverse kranten en reporters in australie, ik zit er nu

en nee het is geen bullshit, diverse fabrikanten hebben al quick tests en er zijn er deze week een paar goedgekeurd door de FDA.

1 search op google en je hebt tig bronnen, ik ga je niet alles voorkauwen hier en er moeite insteken terwijl je het toch gaat tegenspreken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 maart 2020 @ 02:57:06 #66
416575 crew  Evenstar
pi_192218160
quote:
Premier Jacinda Ardern van Nieuw-Zeeland heeft maatregelen aangekondigd om de impact van het coronavirus te dempen. Binnen 48 uur gaan scholen, cafés, restaurants en bioscopen dicht. Supermarkten en apotheken blijven open. "Nieuw-Zeeland maakt zich op om in quarantaine te gaan", sprak Ardern. Ze verwacht dat de maatregelen in elk geval vier weken gaan duren. In het land zijn 102 besmettingen vastgesteld.

Bron: NOS
Jacinda _O_

Wat een baas is zij toch. Nog maar 102 besmettingen en bam, gewoon meteen maatregelen. Niks wachten, niks even kijken wat er gaat gebeuren.
pi_192218161
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jij ook, sorry van mijn opmerking, was misschien niet helemaal terecht.
Maakt niet uit, zorg goed voor jezelf en blijf gezond!
pi_192218162
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Jacinda _O_

Wat een baas is zij toch. Nog maar 102 besmettingen en bam, gewoon meteen maatregelen. Niks wachten, niks even kijken wat er gaat gebeuren.
Da's toch die jonge moeder?
pi_192218164
quote:

[..]

Jacinda _O_

Duidelijke taal wel, wel een hoop voorbeelden gehad.
pi_192218165
quote:

[..]

Jacinda _O_

zo hoort het! held !
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 maart 2020 @ 02:59:34 #71
416575 crew  Evenstar
pi_192218166
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Duidelijke taal wel, wel een hoop voorbeelden gehad.
Ja, die durft wel af te kijken in ieder geval en inderdaad een kind gekregen in 2018 volgens mij.
pi_192218168
Kyran, het is toch de bedoeling dat de bronnen vermeld worden als we hier iets de wereld in slingeren en niet dat we de ander zelf maar laten zoeken naar de bron?
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 maart 2020 @ 03:00:52 #73
416575 crew  Evenstar
pi_192218170
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:59 schreef PoezeligDing het volgende:
Kyran, het is toch de bedoeling dat de bronnen vermeld worden als we hier iets de wereld in slingeren en niet dat we de ander zelf maar laten zoeken naar de bron?
Eens.
pi_192218171
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

diverse kranten en reporters in australie, ik zit er nu

en nee het is geen bullshit, diverse fabrikanten hebben al quick tests en er zijn er deze week een paar goedgekeurd door de FDA.

1 search op google en je hebt tig bronnen, ik ga je niet alles voorkauwen hier en er moeite insteken terwijl je het toch gaat tegenspreken.
Ja lastig joh, op het platteland is dat prima te behappen met zo'n quick test.
Stedelijk gebied is toch een ander verhaal, doe je zo'n test en ga je naar een drukke supermarkt en ben je alsnog besmet.
pi_192218176
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 03:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja lastig joh, op het platteland is dat prima te behappen met zo'n quick test.
Stedelijk gebied is toch een ander verhaal, doe je zo'n test en ga je naar een drukke supermarkt en ben je alsnog besmet.
een drukke supermarkt....ben je toch ook zelf ook bij ?
keer je toch lekker om
ik neem altijd hand sanitizer mee, eigen tas, self checkout, tap and go.
als het te druk is keer ik om en ga ik een andere keer of ergens anders.

mensen hebben totaal geen eigen verantwoordelijkheid meer lijkt het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')