abonnement Unibet Coolblue
pi_192382574
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:49 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ook een bekend decor uit Goudkust is later zelfs hergebruikt voor GTST, het huis van de familie Van Cloppenburg werd het huis van Ludo.

In latere jaren volgens mij ook nog hergebruik, de snackbar waar Benjamin en Daantje werkten werd later volgens mij de kapsalon van Charlie.
Wat dus nu het huidige CS is.

Overigens is er een decor waarvan ik me kan herinneren dat het exterieur een paar keer drastisch is gewijzigd. Voor alle duidelijkheid: het decor van de huidige woning van Ludo en Janine was eerst het huis van Dian en het exterieur zag er toen zo uit: https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
pi_192382918
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:49 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ook een bekend decor uit Goudkust is later zelfs hergebruikt voor GTST, het huis van de familie Van Cloppenburg werd het huis van Ludo.
Vrijwel hele decor-inboedel van Goudkust werd na het stopzetten daarvan verdeeld over de andere Endemol Drama-producties in die tijd. Decors gingen naar GTST, Onderweg en zelfs Rozengeur & Wodka-lime _O-

quote:
In latere jaren volgens mij ook nog hergebruik, de snackbar waar Benjamin en Daantje werkten werd later volgens mij de kapsalon van Charlie.
Charlie's was wel een compleet nieuw decor, maar volgens mij zei LetsGame een tijdje terug dat de Smuldorado later werd hergebruikt voor Café 1753.
Het mooie aan Charlie's vind ik nog altijd wel dat het na een verbouwing ineens veel groter werd met een totaal andere indeling :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:54 schreef Lisiga het volgende:

[..]

Wat dus nu het huidige CS is.

Overigens is er een decor waarvan ik me kan herinneren dat het exterieur een paar keer drastisch is gewijzigd. Voor alle duidelijkheid: het decor van de huidige woning van Ludo en Janine was eerst het huis van Dian en het exterieur zag er toen zo uit: https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Het hergebruik van dat decor vind ik nog wel het meest slappe en inspiratieloze in jaren. Dat ze een decor willen hergebruiken is tot daar aan toe, maar pas het dan tenminste wat aan zodat het ook op een andere woning lijkt. Damn, Janine heeft er zelfs nog gewoond, en nu woont die in 'villa Sanders' alsof het een totaal andere woning is :') _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_192382992
quote:
Het hergebruik van dat decor vind ik nog wel het meest slappe en inspiratieloze in jaren. Dat ze een decor willen hergebruiken is tot daar aan toe, maar pas het dan tenminste wat aan zodat het ook op een andere woning lijkt. Damn, Janine heeft er zelfs nog gewoond, en nu woont die in 'villa Sanders' alsof het een totaal andere woning is :') _O-
Het is ook niet logisch dat het zo'n luxueuze woning is. Ludo kwam hier terecht nadat hij werd 'geruïneerd' door Martine (ik vind nog steeds niet duidelijk hoe dat nu liep). Toen was het duidelijk een stapje minder. Nu ziet het eruit als een designervilla. Ongetwijfeld goedkoper dan de landhuizen waar hij woonde en nu naar uit kijkt, maar niet echt in lijn met het verhaal waar het uit voortvloeit.
't Echte en 't ware!
pi_192406808
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:36 schreef Japepk het volgende:

[..]

Het is ook niet logisch dat het zo'n luxueuze woning is. Ludo kwam hier terecht nadat hij werd 'geruïneerd' door Martine (ik vind nog steeds niet duidelijk hoe dat nu liep). Toen was het duidelijk een stapje minder. Nu ziet het eruit als een designervilla. Ongetwijfeld goedkoper dan de landhuizen waar hij woonde en nu naar uit kijkt, maar niet echt in lijn met het verhaal waar het uit voortvloeit.
Ja dat heb ik ook nooit begrepen. Ze zaten eerst in een kleiner huis voordat ze hier kwamen wonen, maar naar mijn idee was het nogsteeds een rijtjeshuis. Toen met die hele verhaallijn met Marieke en een of andere inbraak poging begreep ik pas dat het een villa moest voorstellen :') .
Hergebruiken is prima, maar je kunt toch wel ergens een houten muurtje weghalen of bijzetten zodat het in ieder geval een andere lay-out heeft?
pi_192409815
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:20 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook nooit begrepen. Ze zaten eerst in een kleiner huis voordat ze hier kwamen wonen, maar naar mijn idee was het nogsteeds een rijtjeshuis. Toen met die hele verhaallijn met Marieke en een of andere inbraak poging begreep ik pas dat het een villa moest voorstellen :') .
Hergebruiken is prima, maar je kunt toch wel ergens een houten muurtje weghalen of bijzetten zodat het in ieder geval een andere lay-out heeft?
Nah, in het geval van dit decor is afbreken en iets nieuws toevoegen wel beter. Dit heeft nu al zó vaak in compleet dezelfde setting een totaal ander huis voor moeten stellen. Er hebben ook teveel karakters gewoond en zo'n bijzonder decor vind ik het niet. Het is niet zo dat dit zo'n samenwoon huis was als dat vroeger bij Laura of Rik het geval was. Hier hebben altijd maar een paar karakters gewoond. Ik hoop dat die verhuizing naar dat landhuis doorgaat en dat we dit decor dan niet meer terugzien.
't Echte en 't ware!
pi_192410244
Volgens mij was dat decor inderdaad eerst een goedkoop rijtjeshuis, later pas leek het steeds groter te worden. Maar inmiddels is het praktisch het huis waar Maxime woonde. Maargoed, sinds een paar maanden zien alle decors er wel stukken beter uit.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_192410904
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:36 schreef Japepk het volgende:

[..]

Het is ook niet logisch dat het zo'n luxueuze woning is. Ludo kwam hier terecht nadat hij werd 'geruïneerd' door Martine (ik vind nog steeds niet duidelijk hoe dat nu liep). Toen was het duidelijk een stapje minder. Nu ziet het eruit als een designervilla. Ongetwijfeld goedkoper dan de landhuizen waar hij woonde en nu naar uit kijkt, maar niet echt in lijn met het verhaal waar het uit voortvloeit.
Eerst woonde hij met Janine in die kleine flat van Linda natuurlijk, wat op zich verfrissend was om te zien. Hij heeft toen ook een paar onderdelen van Sanders Inc. van Bill Norris kunnen overnemen, wat Sanders Nieuwe Media werd. Ik geloof dat hij dat later weer (voor veel geld) van de hand heeft gedaan toen hij voor Veilinghuis Het Oosten ging werken, en tegelijk zijn intrek nam in deze villa. En nu heeft hij blijkbaar weer zijn eigen veilinghuis en is weer helemaal de schatrijke zakenman die miljoenen kan uitgeven voor landhuizen en schilderijen :D

quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:56 schreef Japepk het volgende:

[..]

Nah, in het geval van dit decor is afbreken en iets nieuws toevoegen wel beter. Dit heeft nu al zó vaak in compleet dezelfde setting een totaal ander huis voor moeten stellen. Er hebben ook teveel karakters gewoond en zo'n bijzonder decor vind ik het niet. Het is niet zo dat dit zo'n samenwoon huis was als dat vroeger bij Laura of Rik het geval was. Hier hebben altijd maar een paar karakters gewoond. Ik hoop dat die verhuizing naar dat landhuis doorgaat en dat we dit decor dan niet meer terugzien.
Over samenwoon huizen gesproken: ik blijf het nog altijd jammer vinden dat Toko toen is ingeruild voor 'Het Paleis'. Dat laatste blijft in mijn ogen een onnodig groot decor met een onlogische indeling :') Laat ze lekker hokken in een knus huis a la Huize Koossie, of beter nog: geef die personages allemaal afzonderlijke appartementjes in een gezamenlijk woonblok.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:16 schreef RaymanNL het volgende:
Maargoed, sinds een paar maanden zien alle decors er wel stukken beter uit.
Mwah, de aanpassingen die ze hebben verricht zien er wel aardig uit, maar met een meer 'rommelige setdressing' of een ander kleurtje op de muren wordt zo'n decor voor mij niet direct geloofwaardiger. De flatwoningen van de Familie Verduyn en Rik zijn een stap in de goeie richting, al blijf ik het gek vinden dat de flat van de Verduyns blijkbaar vier slaapkamers heeft + badkamer + rommelhok waar Henk verblijft. Nog even en dat flatje heeft meer vertrekken dan het voormalige landhuis van Ludo _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_192415185
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:02 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Eerst woonde hij met Janine in die kleine flat van Linda natuurlijk, wat op zich verfrissend was om te zien. Hij heeft toen ook een paar onderdelen van Sanders Inc. van Bill Norris kunnen overnemen, wat Sanders Nieuwe Media werd. Ik geloof dat hij dat later weer (voor veel geld) van de hand heeft gedaan toen hij voor Veilinghuis Het Oosten ging werken, en tegelijk zijn intrek nam in deze villa. En nu heeft hij blijkbaar weer zijn eigen veilinghuis en is weer helemaal de schatrijke zakenman die miljoenen kan uitgeven voor landhuizen en schilderijen :D
[..]

Over samenwoon huizen gesproken: ik blijf het nog altijd jammer vinden dat Toko toen is ingeruild voor 'Het Paleis'. Dat laatste blijft in mijn ogen een onnodig groot decor met een onlogische indeling :') Laat ze lekker hokken in een knus huis a la Huize Koossie, of beter nog: geef die personages allemaal afzonderlijke appartementjes in een gezamenlijk woonblok.
[..]

Mwah, de aanpassingen die ze hebben verricht zien er wel aardig uit, maar met een meer 'rommelige setdressing' of een ander kleurtje op de muren wordt zo'n decor voor mij niet direct geloofwaardiger. De flatwoningen van de Familie Verduyn en Rik zijn een stap in de goeie richting, al blijf ik het gek vinden dat de flat van de Verduyns blijkbaar vier slaapkamers heeft + badkamer + rommelhok waar Henk verblijft. Nog even en dat flatje heeft meer vertrekken dan het voormalige landhuis van Ludo _O-
Die vernieuwing van de fundering van Toko duurt overigens wel heel lang. Ze zouden tijdelijk het paleis gaan huren tot ze terug konden naar Toko, maar inmiddels zijn we al een paar jaar verder :') :') :')
  donderdag 2 april 2020 @ 18:20:41 #59
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_192415248
Kan een modje aub die posts van Baron in een spoiler zetten scroll me murw dankzij die foto's. Tevens het verzoek dit soort posts altijd in een spoiler te zetten.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  donderdag 2 april 2020 @ 18:25:18 #60
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_192415310
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:25 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Vrijwel hele decor-inboedel van Goudkust werd na het stopzetten daarvan verdeeld over de andere Endemol Drama-producties in die tijd. Decors gingen naar GTST, Onderweg en zelfs Rozengeur & Wodka-lime _O-
[..]

Charlie's was wel een compleet nieuw decor, maar volgens mij zei LetsGame een tijdje terug dat de Smuldorado later werd hergebruikt voor Café 1753.
Het mooie aan Charlie's vind ik nog altijd wel dat het na een verbouwing ineens veel groter werd met een totaal andere indeling :D
[..]

Het hergebruik van dat decor vind ik nog wel het meest slappe en inspiratieloze in jaren. Dat ze een decor willen hergebruiken is tot daar aan toe, maar pas het dan tenminste wat aan zodat het ook op een andere woning lijkt. Damn, Janine heeft er zelfs nog gewoond, en nu woont die in 'villa Sanders' alsof het een totaal andere woning is :') _O-
Dat huis waar Ludo en Janine nu in wonen is ook van Jack geweest meen ik toen hij Janine paalde.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_192415888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 18:25 schreef Devil010 het volgende:

[..]

Dat huis waar Ludo en Janine nu in wonen is ook van Jack geweest meen ik toen hij Janine paalde.
Lorena heeft er ook gewoond toch? Die had allemaal kerkklokken als voordeurbel....
pi_192415958
quote:
17s.gif Op donderdag 2 april 2020 18:58 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Lorena heeft er ook gewoond toch? Die had allemaal kerkklokken als voordeurbel....
Yep is ooit het huis geweest van Lorena :)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_192416232
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 18:25 schreef Devil010 het volgende:

[..]

Dat huis waar Ludo en Janine nu in wonen is ook van Jack geweest meen ik toen hij Janine paalde.
Het decor is hetzelfde, maar het moeten twee verschillende huizen voorstellen. Een kort overzicht:

Dian kocht het huis in 2007. Na haar dood in 2008 namen Jef en Dorothea het over (zij woonden er al), tot zij het ook moesten verkopen na het hele Lovetree-schandaal. Janine kocht het toen en woonde er tot 2010; tijdens hun huwelijk nam Jack daar ook zijn intrek. Vervolgens kocht Maxime het huis, totdat zij begin 2012 door toedoen van Ludo al haar geld en bezittingen verloor. Het huis kwam weer te koop, en de nieuwe bewoners werden Jack en Lorena. In die tijd woonden Sjors en Lana ook in het huis. Na het vertrek van Lorena in 2014 stond het even leeg, totdat het weer bewoond werd door Thijs en Sacha. Toen zij allebei de serie verlaten hadden verdween het decor in 2017 uit beeld.

Eind seizoen 28 namen Ludo en Janine hun intrek in hun nieuwe villa, wat dus hetzelfde decor was maar wel een totaal ander huis moet voorstellen :')
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:37:56 #64
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_192434711
Dank Peter zo zat het idd, ach ja decors zijn maar een stukje van alles maar hebben een grote impact onbewust blijkbaar op de beleving.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:38:29 #65
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_192434721
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:02 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Yep is ooit het huis geweest van Lorena :)
Ik mis Lorena O-)
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:08:35 #66
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_192437365
Lorena O+
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_192441094
Seizoen 1:
Zien we gewoon de volgende sterrencast in de keuken van het jongerencentrum, waar Helen Helmink net door Peter Kelder is aangenomen:


Tycho, Fedja en Horace!

[ Bericht 0% gewijzigd door Japepk op 04-04-2020 02:01:23 ]
't Echte en 't ware!
  zaterdag 4 april 2020 @ 22:40:52 #68
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_192454232
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 01:26 schreef Japepk het volgende:
Seizoen 1:
Zien we gewoon de volgende sterrencast in de keuken van het jongerencentrum, waar Helen Helmink net door Peter Kelder is aangenomen:

[ afbeelding ]
Tycho, Fedja en Horace!
Wtf ik heb seizoen 1 3x gezien en behalve Horace vielen Tycho en Fedja me niet eens op dat zij t waren wtf
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_192455938
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 01:26 schreef Japepk het volgende:
Seizoen 1:
Zien we gewoon de volgende sterrencast in de keuken van het jongerencentrum, waar Helen Helmink net door Peter Kelder is aangenomen:

[ afbeelding ]
Tycho, Fedja en Horace!
Hehe :D
Grappig is ook dat Fedja jaren later met enig dedain sprak over soap en dat hij niet zozeer de behoefte heeft er in mee te spelen. Denk dat de gedane ervaringen in 1991 hem niet heel positief zijn bevallen :P
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 08:04:35 #70
388664 crew  Dotteke
pi_192457864
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 01:26 schreef Japepk het volgende:
Seizoen 1:
Zien we gewoon de volgende sterrencast in de keuken van het jongerencentrum, waar Helen Helmink net door Peter Kelder is aangenomen:

[ afbeelding ]
Tycho, Fedja en Horace!
Als je dan terug kijkt wat was het toen eigenlijk klungelig allemaal he
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  zondag 5 april 2020 @ 15:00:24 #71
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_192462447
Top 10 meeste afleveringen per acteur:
1. Caroline de Bruijn als Janine Elschot: 3509 afleveringen (1992-)
2. Jette van der Meij als Laura Selmhorst: 3089 afleveringen (1990-)
3. Erik de Vogel als Ludo Sanders: 3001 afleveringen (1996-)
4. Bartho Braat als Jef Alberts: 2950 afleveringen (1991-2016)
5. Ferri Somogyi als Rik de Jong: 2130 afleveringen (1995-2003, 2007-2014, 2016-)
6. Wilbert Gieske als Robert Alberts: 2111 afleveringen (1990-2008)
7. Marly van der Velden als Nina Sanders: 1775 afleveringen (2005-)
8. Everon Jackson Hooi als Bing Mauricius: 1718 afleveringen (2005-)
9. Sabine Koning als Anita Dendermonde: 1667 afleveringen (1992-2003, 2006-2009)
10. Inge Schrama als Sjors Langeveld: 1546 afleveringen (2003-2017)

[ Bericht 0% gewijzigd door LetsGame op 06-04-2020 16:14:22 ]
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_192462619
Ik ben nu bij seizoen 6 op Videoland, vandaag de eerste aflevering van Rik.....wat een knulletje toen nog :o :D
  zondag 5 april 2020 @ 22:40:23 #73
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_192469613
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 15:00 schreef LetsGame het volgende:
Top 10 meeste afleveringen per acteur:
1. Caroline de Bruijn als Janine Elschot: 3509 afleveringen (1992-)
2. Jette van der Meij als Laura Selmhorst: 3089 afleveringen (1990-)
3. Erik de Vogel als Ludo Sanders: 3001 afleveringen (1996-)
4. Bartho Braat als Jef Alberts: 2950 afleveringen (1991-)
5. Ferri Somogyi als Rik de Jong: 2130 afleveringen (1995-2003, 2007-2014, 2016-)
6. Wilbert Gieske als Robert Alberts: 2111 afleveringen (1990-2008)
7. Marly van der Velden als Nina Sanders: 1775 afleveringen (2005-)
8. Everon Jackson Hooi als Bing Mauricius: 1718 afleveringen (2005-)
9. Sabine Koning als Anita Dendermonde: 1667 afleveringen (1992-2003, 2006-2009)
10. Inge Schrama als Sjors Langeveld: 1546 afleveringen (2003-2017)
Janine toch ruim de meeste afleveringen dus. Dat terwijl Laura toch 2 jaar eerder begon. Leuk om dit rijtje te zien!
  zondag 5 april 2020 @ 22:53:24 #74
436222 Japepk
Padvinder
pi_192469837
Zoals toevallig net besproken in dit topic is Laura in de beginjaren dus een goed seizoen buiten beeld geweest. Tel daarbij op dat Jette ervoor gekozen heeft om al ruim 10 jaar geen grote verhalen meer te spelen en Janine zowat áltijd wel in een hoofdverhaal zit.
't Echte en 't ware!
  dinsdag 7 april 2020 @ 13:09:53 #75
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_192494388
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:53 schreef Japepk het volgende:
Zoals toevallig net besproken in dit topic is Laura in de beginjaren dus een goed seizoen buiten beeld geweest. Tel daarbij op dat Jette ervoor gekozen heeft om al ruim 10 jaar geen grote verhalen meer te spelen en Janine zowat áltijd wel in een hoofdverhaal zit.
Ah, dat had ik gemist. Maar idd, weinig grote verhalen voor Laura. Laatste keer was waarschijnlijk met Sil en die oplichter, Rutger Goedhart, waarmee ze zou trouwen, of iig een relatie had.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')