Sorry maar wat wil je nu eigenlijk bereiken met deze discussie?quote:Op zondag 22 maart 2020 17:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waar is de hendel om R0 te laten dalen? dan doe ik het gelijk.
Dat fake news rijst de pan uit. Net als opruier op twitter. Die Sietske ofzo.quote:
Goed zo en inderdaad, ergerlijk hoe anderen schijt hebben aan jouw gezondheid. Hier ook vijf van de vijf met "onderliggende" factoren en dus supervoorzichtig.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Bij ons wel. We houden ze in de gaten, dat ze afstand moeten houden van de rest.
Andere kinderen in onze buurt hebben daar lak aan, helaas.
Dus halen we de onze weer naar binnen.
Zelfs kinderen waarbij we weten dat de ouders ziek zijn spelen gewoon buiten.... zucht
Vandaag zelfs eentje die zij dat hij zelf afstand nam van de rest, omdat hijzelf Corona had.
Blijf dan binnen!!!
Ondertussen hebben mijn eigen kinderen er heel erg moeite mee dat ze niet met anderen mogen spelen en zodra de speeltuin druk wordt we ze weer naar binnen halen. En ondertussen zie je de anderen kijken van 'die zijn gek'. Maarja, dit is Groningen, en de noodzaak is hier nog niet doorgedrongen. Dat de helft van ons gezin chronisch ziek is en dit niet erbij kan hebben zal hun ook een worst zijn.
Mensen lijken te vergeten dat Taiwan al jaren dezelfde strijd tegen China voert als Hong Kong de afgelopen periode. Zij hebben echt alle reden om alles vanuit China te wantrouwen.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:06 schreef Adrie072 het volgende:
Vergeten Taiwan
Hét land waar de wereld een voorbeeld aan kan nemen in de aanpak van het nieuwe coronavirus is niet China, maar Taiwan. Want terwijl China nog bezig was het nieuwe ‘Sars-achtige’ virus waarvoor wijlen dokter Li Wenliang zo dapper waarschuwde onder de pet te houden, wantrouwde Taiwan de grote buurman al direct. Begin januari begon men op het eiland al met het screenen van iedereen met een ‘verdachte’ reisroute. Wars van privacyoverwegingen verbonden de Taiwanezen daartoe de databanken van onder meer de nationale gezondheidsdienst en de douane. Potentiële virusverspreiders werden direct opgespoord, getest en indien nodig in quarantaine geplaatst. Bij een positieve test gingen ook meteen de familieleden getest. Als China datzelfde had gedaan in januari, in plaats van de voorkeur te geven aan vakanties en partijcongressen, was het leed mogelijk wel te overzien geweest.
Zowel voor China als de rest van de wereld.
bron https://www.ad.nl/dossier(...)t-covid-19~a9b535ea/
Als ik op de gallerij mensen hoor lopen wacht ik nog even voor ik naar buiten ga voor de boodschappen. En niet alleen omdat ik geen zin heb in een praatje. En ik ga ook maar 1 keer per week naar de brievenbus. Er is toch bijna nooit post.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:06 schreef Tengano het volgende:
Misschien een beetje para, maar ik doe ook de deur niet meer open. Ik heb geen zin dat hier vreemde mensen door mijn voordeur naar binnen kunnen ademen. Jammer dan.
Ik heb een maand geleden al een voorraadje ingeslagen toen je door iedereen hier voor gek verklaard werd en er werd geroepen dat je een paniekzaaier was die volledig in "paniek" was.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies en ik hamsterde een maand geleden toen de meesten nog zaten te slapen en het hamsteren nog geen kwaad kon.
Dat gaat zeker nu in dit stadium wel wat te ver.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:06 schreef Tengano het volgende:
Misschien een beetje para, maar ik doe ook de deur niet meer open. Ik heb geen zin dat hier vreemde mensen door mijn voordeur naar binnen kunnen ademen. Jammer dan.
Daarom dus vrachtwagens met ziekenhuisvoorraden met politiebegeleidingquote:Op zondag 22 maart 2020 16:58 schreef Jano9 het volgende:
Italië beschuldigt Tsjechië en Polen van diefstal mondkapjes uit China
https://www.ad.nl/buitenl(...)-uit-china~a29a7134/
Een Europa.
Mijn broertje appte 2 weken (of zoiets) geleden dat zijn werk (sauna) voorlopig zou sluiten maar dat hij nu wel genoeg tijd had om langs te komen!quote:Op zondag 22 maart 2020 17:04 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat soort dingen zag ik dus ook teveel voorbij komen. En die mensen gaan dan ook nog even langs bij hun ouders en schoonouders (die niet per se oud of risicogroep zijn trouwens) waardoor er alweer een heel netwerk van potentiële besmetlijntjes ontstaat.
Mag dat niet dan. Als ze maar op gepaste afstand blijven van anderen.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Nikonlover het volgende:
Ik zie mensen op bankjes zitten hier. En mensen die hand in hand lopen.
Hand in hand ja? Heftig zeg.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Nikonlover het volgende:
Kwam hier vandaan: https://reuters.com/artic(...)elgium-idUSKBN2190KMquote:Op zondag 22 maart 2020 17:04 schreef ZarB het volgende:
[..]
Waar haalt men vandaan dat de maatregelen in België +8 weken te doen?
https://www.demorgen.be/p(...)og-8-weken~b75623d2/
Ik maak dat hier iig niet uit op.
Precies, en in een lift stappen doe ik eigenlijk ook niet meer tenzij ik zeker weet dat ik er alleen in sta. Boodschappen doen doe ik nog wel, maar neem dat gelijk heel veel mee van wat ik nodig heb, zodat ik zo weinig mogelijk in de supermarkt kom.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef kilon het volgende:
[..]
Als ik op de gallerij mensen hoor lopen wacht ik nog even voor ik naar buiten ga voor de boodschappen. En niet alleen omdat ik geen zin heb in een praatje. En ik ga ook maar 1 keer per week naar de brievenbus. Er is toch bijna nooit post.
Off-topic: heeft iemand ooit gecheckt of deze topic ook logaritmisch toenemen?
Het is wat.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Nikonlover het volgende:
Tja mensen die hand in hand met elkaar lopen zullen vast ook wel met elkaar neuken enzo.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Nikonlover het volgende:
Je maakt wat mee gozerquote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Nikonlover het volgende:
Same, al weken terug gewoon begonnen met bij elke keer boodschappen doen een paar extra dingen meenemen, pakje pasta, blikje groenten, pakje paracetamol, niemand die het ook maar een klein beetje op zou vallen.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik heb een maand geleden al een voorraadje ingeslagen toen je door iedereen hier voor gek verklaard werd en er werd geroepen dat je een paniekzaaier was die volledig in "paniek" was.
Op mijn dooie akkertje heb ik mijn boodschappen kunnen halen en degenen die riepen dat het "maar een griepje was" zijn nu in paniek aan het hamsteren.
Tja..
quote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik heb een maand geleden al een voorraadje ingeslagen toen je door iedereen hier voor gek verklaard werd en er werd geroepen dat je een paniekzaaier was die volledig in "paniek" was.
Op mijn dooie akkertje heb ik mijn boodschappen kunnen halen en degenen die riepen dat het "maar een griepje was" zijn nu in paniek aan het hamsteren.
Tja..
Datquote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Markesh het volgende:
[..]
Tja..
Ik doe dit ook vooral omdat er best veel oudere mensen in het complex wonen en het is natuurlijk leuk mijzelf te beschermen, maar voor hen is het nog veel gevaarlijker.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies, en in een lift stappen doe ik eigenlijk ook niet meer tenzij ik zeker weet dat ik er alleen in sta. Boodschappen doen doe ik nog wel, maar neem dat gelijk heel veel mee van wat ik nodig heb, zodat ik zo weinig mogelijk in de supermarkt kom.
Niet zo vreemd als het stellen zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:08 schreef Nikonlover het volgende:
Tweet is verwijderd.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:42 schreef kilon het volgende:
[..]twitter:KevRincon twitterde op zondag 22-03-2020 om 16:37:17New York has now had 374 deaths related to #COVIDー19. reageer retweet
quote:Op zondag 22 maart 2020 17:12 schreef BlauweTijger het volgende:
Einde dag 4 en de klachten worden minder. Wel nog 38.5 graad en keelpijn maar niet zo'n hevige pijn meer als de dagen hiervoor. Blijkbaar ben je er als gezonde twintiger binnen een week vanaf (gaat over mijn vriendin).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |