abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:40:47 #51
545 dop
:copyright: dop
pi_192241371
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:27 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik rij alleen solo sinds begin vorige week, het voordeel van Friesland is dat je niemand tegen hoeft te komen binnen 1.5m op 100+km. Dat zal bij jullie wel wat anders zijn.

Afgelopen zondag met 2 artsen...tering had daar wel anders van verwacht.
vorige week, niet afgelopen zondag
quote:
Het virus gaat alleen over van mens op mens bij direct contact, een solo rit in rustig gebied kan dus prima. Maar doe dat niet met meerderen.
Er zijn legio voorbeelden waarbij virussen van dier op mens kunnen over gaan.
Ook bij corona is dit vermoedelijk gebeurt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_192241517
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:40 schreef dop het volgende:

[..]

vorige week, niet afgelopen zondag
[..]

Er zijn legio voorbeelden waarbij virussen van dier op mens kunnen over gaan.
Ook bij corona is dit vermoedelijk gebeurt.
Ah ja vorige week zondag fietste ik ook nog met anderen, daarna niet meer.

De dieren staan hier gelukkig in de wei en ik op de weg, zal dus wel wat loslopen daarmee. Het virus is tot nu toe ook nog niet vastgesteld bij dieren.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192241587
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:35 schreef Blik het volgende:
Ik zag gisteren op mijn rondje 2 mensen kort-kort fietsen. Het was 5 graden... :D
Zie ook al best veel van die mafkezen!

Hoop vooral dat het nu een beetje gedaan is met de groepen. Ik werd afgelopen donderdag nog gevraagd door een ander, maar zag dat niet echt zitten.

[ Bericht 11% gewijzigd door KaheemSaid op 24-03-2020 09:12:58 ]
pi_192241919
Ook hier in de achterhoek kan ik rustig een rondje van 100km fietsen zonder ergens op een knopje voor een verkeerslicht te moeten drukken.. Genoeg wegen waar weinig tot geen verkeer is..
1,5 meter afstand bewaren is dan ook geen enkele moeite.

Rijd voorlopig wel alleen, laatste ritje met een groep was op de zaterdag, net voordat de scholen en horeca dicht gingen.
pi_192242078
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 21:29 schreef Stienn het volgende:

[..]

Zolang je alleen een rondje gaat fietsen mag het, niet in groepen en gewoon normaal doen.
Ja, zou ik ook zeggen. Maar Het is Koers had er ook over getweet en veel mensen vinden het een risico omdat je kunt vallen (daarom zou het in Spanje verboden zijn). Maar in huis kun je ook vallen.. ik kan momenteel nog niet echt veel qua hardlopen dus een rondje fietsen op heel rustig toertempo is wel heel waardevol voor me. Heb wel Zwift maar met dit weer vind ik dat toch wel heel moeilijk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:38:51 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192242210
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, zou ik ook zeggen. Maar Het is Koers had er ook over getweet en veel mensen vinden het een risico omdat je kunt vallen (daarom zou het in Spanje verboden zijn). Maar in huis kun je ook vallen.. ik kan momenteel nog niet echt veel qua hardlopen dus een rondje fietsen op heel rustig toertempo is wel heel waardevol voor me. Heb wel Zwift maar met dit weer vind ik dat toch wel heel moeilijk.
Sorry, maar als je niet begrijpt dat de gevolgen van een val met de fiets over het algemeen erger zijn dan wanneer je in huis valt, plus dat de kans hoger is om te vallen op de fiets dan in huis heb ik daar maar 1 emoticon voor: :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192242303
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Sorry, maar als je niet begrijpt dat de gevolgen van een val met de fiets over het algemeen erger zijn dan wanneer je in huis valt, plus dat de kans hoger is om te vallen op de fiets dan in huis heb ik daar maar 1 emoticon voor: :')
Nou dat is geen kwestie van begrijpen, dat is een kwestie van statistiek, er zijn 6x zoveel dodelijke ongelukken binnenshuis dan in het verkeer. Maar goed, dat zijn natuurlijk wel andere groepen, zullen veelal ouderen zijn.

:') vind ik absoluut niet constructief in deze tijd. Iedereen zit met twijfels, de uitleg van de regering is niet altijd duidelijk. Ik ben in de 10 jaar dat ik een racefiets heb nog nooit gevallen en ik ben niet van plan om hard te gaan fietsen, er zijn minder auto's op straat en ik ken hier wel rondjes waar ik waarschijnlijk niemand tegenkom. In tegenstelling tot het hardloopbos hier vlakbij waar het continu file is. Dus ja, ik twijfel. Denk toch dat ik een uurtje ga fietsen vanmiddag.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192242350
Ik ga wel gewoon fietsen, in mijn eentje, kies enigzins veilige routes om kans op ongelukken te verlagen. Afstand tot anderen is makkelijk te handhaven en ik ga er vanuit dat ik de kans om bij een goede conditie met corona in een IC bed nodig heb meer verlaag dan de kleine kans dat ik zo hard val dat ik een IC-bed nodig heb.

Anderen besmetten of hier in het buitengebied een besmetting oplopen is zeer klein. En de bouwmarkt ga ik dan weer niet in. Dus tsja, zelfs Rutte gaf aan dat ik een rondje mag hardlopen of fietsen, en ik zal beiden doen. Op gepaste afstand en netjes de regels in acht nemend.
Whatever...
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:54:11 #59
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192242426
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou dat is geen kwestie van begrijpen, dat is een kwestie van statistiek, er zijn 6x zoveel dodelijke ongelukken binnenshuis dan in het verkeer. Maar goed, dat zijn natuurlijk wel andere groepen, zullen veelal ouderen zijn.

:') vind ik absoluut niet constructief in deze tijd. Iedereen zit met twijfels, de uitleg van de regering is niet altijd duidelijk. Ik ben in de 10 jaar dat ik een racefiets heb nog nooit gevallen en ik ben niet van plan om hard te gaan fietsen, er zijn minder auto's op straat en ik ken hier wel rondjes waar ik waarschijnlijk niemand tegenkom. In tegenstelling tot het hardloopbos hier vlakbij waar het continu file is. Dus ja, ik twijfel. Denk toch dat ik een uurtje ga fietsen vanmiddag.
Die statistiek heeft imo weinig tot niets met deze discussie te maken. Overigens denk ik dat je nu nog prima een rondje kan fietsen. Maar ik zie het ook nog wel gebeuren dat we straks ook van die Spaanse maatregelen krijgen. En die zou ik begrijpen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:03:12 #60
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192242584
Gewoon fietsen, niet te hard jagen, niet roekeloos auto's inhalen en rustig de bochtjes door.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192243352
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:03 schreef Fretwork het volgende:
Gewoon fietsen, niet te hard jagen, niet roekeloos auto's inhalen en rustig de bochtjes door.
Ik fiets gewoon alsof het winter is, rustige duurtrainingen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:13:14 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_192243804
Gisteren ook een discussie hierover met mijn fietsgroepje, niemand van hun gaat nog buiten fietsen en ze vallen allen terug op Zwift. Ik vind het overdreven en ben het eens met de meerderheid hier. Rondje fietsen moet prima kunnen, neem geen risico’s, ga niet te hard, rij alleen
pi_192244070
Hallo wielrenners, ik ben slechts parttime wielrenner, maar wil in deze tijden graag even een rondje (alleen) rijden. Normaliter rijd ik alleen zomers en heb dan ook niet echt een geschikt outfit voor deze temperaturen. Wat raden jullie voor nu aan? Eerlijk gezegd wil ik er niet teveel geld aan uitgeven en zie wel wat staan bij Decathlon bijvoorbeeld, maar wat is aan te raden? Een ondershirt kopen en mijn gewone shirt met korte mouwen eroverheen doen? Heb trouwens wel een broek met lange pijpen. Ben benieuwd!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:32:22 #64
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192244195
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:26 schreef Daav het volgende:
Hallo wielrenners, ik ben slechts parttime wielrenner, maar wil in deze tijden graag even een rondje (alleen) rijden. Normaliter rijd ik alleen zomers en heb dan ook niet echt een geschikt outfit voor deze temperaturen. Wat raden jullie voor nu aan? Eerlijk gezegd wil ik er niet teveel geld aan uitgeven en zie wel wat staan bij Decathlon bijvoorbeeld, maar wat is aan te raden? Een ondershirt kopen en mijn gewone shirt met korte mouwen eroverheen doen? Heb trouwens wel een broek met lange pijpen. Ben benieuwd!
Lijkt me dat je nog eentje met lange mouwen nodig hebt. Ik zou ook wel overschoenen en handschoenen overwegen :D Sowieso niet zo duur.
pi_192244202
Tja, ik kleed me echt superdik aan deze tijden als ik ga fietsen, ook omdat ik rustig ga. Meestal wel 3 lagen waarvan één dik castelli shirt met lange mouwen. Soms nog een windstopper. En overschoenen zijn bij mij ook wel een must.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:35:20 #66
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192244260
https://www.mantel.com/bbb-cycling-heavy-duty-oss

Zoiets is echt niet duur. Heb je ook wel vergelijkbaar bij de Decathlon, net als handschoenen. Zou wel even in de gaten houden of ze die hele toko niet ineens dicht gooien.
pi_192244355
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192244733
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:32 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Lijkt me dat je nog eentje met lange mouwen nodig hebt. Ik zou ook wel overschoenen en handschoenen overwegen :D Sowieso niet zo duur.
Ik heb het niet snel koud over het algemeen, maar ook gewoon niet echt ervaring met wat je nu het beste kan dragen. Als ik het goed begrijp dragen de meeste van jullie nu dus:
- Een ondershirt met lange mouwen
- Een gewoon shirt met lange mouwen
- Eventueel nog iets van een windjack eroverheen?
- Alleen een broek met lange pijpen
- Overschoenen
- Handschoenen

Ben ik dan lente-proof? :)
pi_192244752
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
https://www.mantel.com/bbb-cycling-heavy-duty-oss

Zoiets is echt niet duur. Heb je ook wel vergelijkbaar bij de Decathlon, net als handschoenen. Zou wel even in de gaten houden of ze die hele toko niet ineens dicht gooien.
Thanks. Online zal het wel even door blijven gaan toch?
pi_192244900
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:00 schreef Daav het volgende:

[..]

Ik heb het niet snel koud over het algemeen, maar ook gewoon niet echt ervaring met wat je nu het beste kan dragen. Als ik het goed begrijp dragen de meeste van jullie nu dus:
- Een ondershirt met lange mouwen
- Een gewoon shirt met lange mouwen
- Eventueel nog iets van een windjack eroverheen?
- Alleen een broek met lange pijpen
- Overschoenen
- Handschoenen

Ben ik dan lente-proof? :)
Ja en iets van een col om je nek en evt haarband of mutsje onder je helm maar dat heb je Vast wel. Verschilt ook echt per dag nu, soms voelt het echt warm en soms is die oostenwind zo koud..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192245478
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:00 schreef Daav het volgende:

[..]

Ik heb het niet snel koud over het algemeen, maar ook gewoon niet echt ervaring met wat je nu het beste kan dragen. Als ik het goed begrijp dragen de meeste van jullie nu dus:
- Een ondershirt met lange mouwen
- Een gewoon shirt met lange mouwen
- Eventueel nog iets van een windjack eroverheen?
- Alleen een broek met lange pijpen
- Overschoenen
- Handschoenen

Ben ik dan lente-proof? :)
Decathlon-spul is prima voor jouw doeleinden! Er is nu ook veel merkspul in de uitverkoop. Als je een windjack koopt, hoef je geen dik wintershirt meer. Ik fiets nu zonder muts en col. Zondag nog wel met handschoenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 24-03-2020 13:31:45 ]
Aldus.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:54:58 #72
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192245750
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:00 schreef Daav het volgende:

[..]

Ik heb het niet snel koud over het algemeen, maar ook gewoon niet echt ervaring met wat je nu het beste kan dragen. Als ik het goed begrijp dragen de meeste van jullie nu dus:
- Een ondershirt met lange mouwen
- Een gewoon shirt met lange mouwen
- Eventueel nog iets van een windjack eroverheen?
- Alleen een broek met lange pijpen
- Overschoenen
- Handschoenen

Ben ik dan lente-proof? :)
Ik zou geen lang shirt halen maar armstukken/beenstukken met voering. Daar heb je meer aan dan een lang jack. En inderdaad een ondershirt en windjack. Dan ben je op dit soort dagen prima voorzien.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192246000
Genoemde been en werkstukken, Buff en een windjack of bodywarmer. Heb je hele voorjaar wat aan. Vaak in de middag prima te doen. Soms is er zelfs blote benen en/of armen weer.. Terwijl het in vroege ochtend of late middag/avond nog erg koud kan zijn. Dan wil je kleine/dunne kleding die je makkelijk in je zakjes stopt als je ze niet draagt. Is met een jas, lange broek of shirt lang mouw toch lastiger
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192246681
Oké, wat ik ga doen is een ondershirt met lange mouwen en een windjack kopen, die draag ik dan wel even met mijn korte mouwen wielershirt en kijken hoe dat bevalt. Mocht dat te koud zijn dan kan ik altijd nog even been- en armstukken aanschaffen. Handschoenen zijn ook nog wel even fijn denk ik inderdaad.

Dank voor de tips allen!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 13:35:50 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192246706
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:34 schreef Daav het volgende:
Oké, wat ik ga doen is een ondershirt met lange mouwen en een windjack kopen, die draag ik dan wel even met mijn korte mouwen wielershirt en kijken hoe dat bevalt. Mocht dat te koud zijn dan kan ik altijd nog even been- en armstukken aanschaffen. Handschoenen zijn ook nog wel even fijn denk ik inderdaad.

Dank voor de tips allen!
Lang ondershirt en kort fietsshirt is geen porum. Koop dan een kort ondershirt en armstukken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')