Klopt, dus dat is niet echt op schaal getekend en te rooskleurig.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar die immuniteit heb je toch pas als minstens 60% het virus krijgt - en zelfs dat percentage is nog onduidelijk (en mogelijk hoger)? Curve 2 lijkt in de grafiek nog niet eens op de helft van curve 1 te zitten. Is dat niet een wel heel rooskleurig plaatje?
Ik denk dat je weinig te willen hebt in die situatie. Het staat je natuurlijk vrij om ontslag te nemen. Ik zou in dat geval gewoon het gesprek aan gaan en zeggen dat ije graag nog even thuis wil blijven werken. Een goede werkgever zal dat, mogelijk onder enkele voorwaarden, accepterennquote:Op zondag 22 maart 2020 00:31 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Even om advocaat van de duivel te spelen: wat als de overheid stelt dat 6 april niet wordt verlengd en iedereen gerust naar werk kan in het kader van groepsimmuniteit? Ik wil dat nog steeds niet. Wil gewoon thuis blijven werken ter voorkoming besmetting. Tot zeker 2021.
Als je deze kwestie gevolgd zou hebben zou je de rivm blunder na blunder en leugen na leugen hebben zien makenquote:
Weet je, dit is nog één van de kleinste fouten die ze hebben gemaakt. Geen enkel land was voorbereid en geen enkel land lijkt het onder controle te kunnen houden (in Europa).quote:Op zondag 22 maart 2020 01:22 schreef riazop het volgende:
[..]
Als je deze kwestie gevolgd zou hebben zou je de rivm blunder na blunder en leugen na leugen hebben zien maken
Daar hoef je geen viroloog voor te zijn
[ afbeelding ]
Vind ik netjes van je.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:14 schreef butz0rs het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
De data wordt inderdaad nog geüpdatet. Ik moet mijn eerdere 'het lek is boven, de piek is bereikt, RIVM' opmerking terugnemen.
Waarschijnlijk. Prima toch op basis van de toen beschikbare data een kansberekening gemaakt. Ze hebben geen garanties gegevens.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:22 schreef riazop het volgende:
[..]
Als je deze kwestie gevolgd zou hebben zou je de rivm blunder na blunder en leugen na leugen hebben zien maken
Daar hoef je geen viroloog voor te zijn
[ afbeelding ]
Dat denk ik ook. En die enkele stoere persoon zal ook wel niet zo gek veel meer doen als alles dicht is en niemand meer bezoek wil krijgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn wel users die hier hebben aangegeven "mij gaan ze niet binnen houden".
Afijn, dat is onnozele / stoere praat op een forum.
Denk dat de meerderheid zich er prima aan gaat houden.
Yep, we weten ondertussen van elkaar wat we hier bedoelen. Ik weet meer dan mij lief is van de verschillen.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Bij iemand die besmet is heeft een vaccin geen zin. Je haalt medicijn en vaccin door elkaar heen.
En als het daarna niet daalt hebben we Italiaanse praktijken?quote:Op zondag 22 maart 2020 01:11 schreef Kyran het volgende:
Zo, Contagion maar eens even weer gekeken. Moest af en toe wel gniffelen, omdat ik soms het gevoel kreeg dat het RIVM gewoon Contagion had gekeken en daar wat tips uit had gehaald als advies
Las net dit op NOS:
[..]
Dit stukje is behoorlijk verwarrend geschreven. Lees ik het zo goed?
1150 plekken, dus 575 moet beschikbaar blijven voor reguliere patiënten en 575 plekken beschikbaar voor coronapatiënten.
Nu 354 coronapatiënten op de IC, dus er zijn nog 221 plekken vrij. Komende week komen er nog 800 patiënten bij. Zij kunnen dus binnen nu en enkele dagen opschalen met minstens 579 bedden en dat is ook het maximaal haalbare voor nu. Als het meer dan 1154 patiënten wordt gaat het lastig worden en komt normale zorg in gevaar en/of gaan coronapatiënten niet meer opgenomen worden op de IC.
Probleem die ik hierin zie is dat na volgende week nog steeds wel IC patiënten gaan bijkomen. Natuurlijk / hopelijk in mindere mate (want maatregelen zouden ergens midden volgende week een daling moeten veroorzaken), maar als iemand gemiddeld 3 weken op IC ligt zijn dus alle patiënten die de volgende drie weken komen eigenlijk teveel.
Jij bent ook ineens 180 graden gekeerd zeg.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:54 schreef roos94 het volgende:
Zag nu net dat filmpje van het ziekenhuis in Bergamo. Maar godver, echt naar.hoop dat het snel voorbij is. Niemand verdient het om er zo bij te liggen
Nee, de ergste kick komt als je denkt dat je beter bent, dan krijg je dubbele longontsteking.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:12 schreef gniffie het volgende:
Blijkbaar is last van je darmen hebben een symptoom? Lig al 3 dagen lang hier de smerigste pufjes te laten en mijn buik maakt af en toe geluiden die je aan de overkant van de straat nog kan horen. Ook gevoelige keel en druk op mijn hoofd zeeeeer licht sinds 8 dagen. Geen koorts of kuch!
Ben ik een corona survivor?
Ik denk dat de groene lijn wat langer zal aanhouden.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
In het begin gelijk opgaan is natuurlijk helemaal volgens de grafiek en voorspelling: [ afbeelding ]
Ik vind het ook erg flauw worden om dat aan te blijven halen, je komt er geen stap verder mee.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:25 schreef maan_man het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. Prima toch op basis van de toen beschikbare data een kansberekening gemaakt. Ze hebben geen garanties gegevens.
Yup.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En als het daarna niet daalt hebben we Italiaanse praktijken?
Ik heb nooit beweerd dat het niet vreselijk is wat er allemaal gebeurd. Maar ik heb een ander idee van de regering hoe zij gaan beslissen dan de meeste mensen hier.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:30 schreef wodca het volgende:
[..]
Jij bent ook ineens 180 graden gekeerd zeg.
Je bent sowieso wel een beetje een raar kind, laten we wel zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:35 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat het niet vreselijk is wat er allemaal gebeurd. Maar ik heb een ander idee van de regering hoe zij gaan beslissen dan de meeste mensen hier.
Snap er dan ook geen donder van dat het RIVM dit niet bedenkt. Of er in ieder geval niet naar handelt. Of eigenlijk.... al naar gehandeld had moeten hebben...quote:
In veel dingen ben ik het met je eens hoor. Bedoel als ik het hier zo lees dan denken vele van gezellig even 3 maanden thuis zitten en dan is er een vaccin. Dat is het geval niet testen duurt minimaal 1 a anderhalf jaar. Dan moet je ook hopen dat het virus niet te veel muteert dat het vaccin nog steeds overeenkomt met het huidige virus.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, we weten ondertussen van elkaar wat we hier bedoelen. Ik weet meer dan mij lief is van de verschillen.
Maar wel goed opgemerkt voor de juistheid. Du moment dat je besmet bent door een virus, gaat daar een vaccin niet meer helpen. Hooguit een medicijn dat de gevolgen van de infectie helpt te overleven door je tijd te geven je immuunsysteem het te latenoverwinnen. In extreme gevallen kan dit de rest van je leven zijn.
Ik wilde vooral aangeven dat zaken altijd keuzes zijn en dat die voor iedereen de risicoafweging net even anders zal liggen. Inzoomend als jij aandoening XYZ hebt kan het een keuze zijn dat op een bepaald moment een experimenteel vaccin neemt waarmee je later het risico op (ernstiger) gevolgen door een virale infectie ABC, rechtvaardigt. Een van de dingen waarom mensen preventief een griepinjectie halen.
Precies. Maar wel een schets die toevalligerwijs het RIVM scenario wat gunstiger tekent dan de rest.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:13 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij zeiden tijdens de technische briefing dat het schema niet helemaal precies was. Zo staat er ook niet dat jij beide maatregelen op precies hetzelfde moment neemt. Het was meer bedoelt als schets.
Ik heb ook geen idee waar ze nu op hopen. Ze moeten toch een plan hebben ... zou je denken.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Snap er dan ook geen donder van dat het RIVM dit niet bedenkt. Of er in ieder geval niet naar handelt. Of eigenlijk.... al naar gehandeld had moeten hebben...
quote:Op zondag 22 maart 2020 01:14 schreef butz0rs het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
De data wordt inderdaad nog geüpdatet. Ik moet mijn eerdere 'het lek is boven, de piek is bereikt, RIVM' opmerking terugnemen.
Het was ook te mooi om waar te zijn, aangezien de gevolgen van de lock-down maatregelen pas dinsdag/woensdag zichtbaar zouden moeten worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |