Ik weet niet of ik dat nog denk.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee waar ze nu op hopen. Ze moeten toch een plan hebben ... zou je denken.
Dat plan was groepsimmunisatiequote:Op zondag 22 maart 2020 01:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
...Ze moeten toch een plan hebben ... zou je denken.
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de situatie als Rutte gaat voor de lockdown en alle commerciële activiteiten opschort --> bedrijven gaan dus dicht.quote:
VK gooit het ook even op de burgers die niet luisteren, terwijl ze daar ook zelf lang geen maatregelen hebben genomen.quote:De Britse premier Johnson heeft gewaarschuwd dat het gezondheidssysteem in zijn land zal worden "overweldigd" als mensen de verspreiding van het coronavirus niet afremmen. In een toespraak drukte hij mensen op het hart om thuis te blijven en verwees hij naar de noodsituatie in Italië.
"Tenzij we samen handelen, tenzij we een heldhaftige en collectieve nationale inspanning leveren om de verspreiding te vertragen, is het maar al te aannemelijk dat ons eigen National Health System op dezelfde manier overweldigd zal worden."
Waar woon je?quote:Op zondag 22 maart 2020 01:48 schreef Pumpalov het volgende:
Dag 9 in de lockdown
Vrienden gemaakt met de schorpioenen in de tuin vanmiddag. Net met een spin. Zo langzaam als het gaat, ik houd mn hart vast voor Nederland.
Herkenbaarquote:Op zondag 22 maart 2020 01:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
VK gooit het ook even op de burgers die niet luisteren, terwijl ze daar ook zelf lang geen maatregelen hebben genomen.
En dat moeten we schijnbaar niet willen met z'n allen, maar uiteindelijk krijgen Wilders/Baudet/Klaver hun zin m.b.t. de lockdown.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat plan was groepsimmunisatie
Maar niemand in Europa wil dat plan meer
Er zouden 11 of 12 miljoen Nederlanders voor besmet moeten raken
Dan zouden de grenzen met Nederland en de rest van de wereld meer dan 10 jaar dicht moeten.
Volstrekt irrealistisch, en dat plan zijn ze dus aan het loslaten
Rutte gaat de lockdown maandag verder opschalen zonder dat hij het woord gebruikt (want anders krijgt Baudet gelijk)
In een land met evenveel zieken als doden in Nederland.quote:
Nee als iemand immuum voor het virus is betekent dat hij anti lichamen heeft tegen het virus. Dus zodra het virus in het lichaam komt wordt dat meteen vernietigt. Dus stel ik kom in contact met iemand die besmet is maar ik ben immuum dan wordt het virus meteen vernietigt en kan ik jouw niet meer aansteken terwijl jij niet immuum bent. Zo verdwijnt dus het virus.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:44 schreef leolinedance het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die zwakkere ouderen als straks 20 tot 60% van de Nederlanders immuum zou zijn voor dit virus? Dan gaan we weer gewoon ons ding doen, maar loopt die groep toch alsnog een grote kans om besmet te raken? Of moeten die mensen dan thuis blijven zitten totdat het vaccin goed verkrijgbaar is?
edit: die 20 tot 60% las ik net in een artikel op NRC.
Hola, hondsdolheid, tetanus...quote:Op zondag 22 maart 2020 00:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Bij iemand die besmet is heeft een vaccin geen zin. Je haalt medicijn en vaccin door elkaar heen.
Ik vind hier ook dat er gewoon niet voldoende wordt geinformeerd.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
HerkenbaarAl vind ik dat wij het nog niet zó slecht doen.
Gaan we er een quiz van maken?quote:Op zondag 22 maart 2020 01:49 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
In een land met evenveel zieken als doden in Nederland.
Die foto's in de metro vanochtend.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
VK gooit het ook even op de burgers die niet luisteren, terwijl ze daar ook zelf lang geen maatregelen hebben genomen.
VK probeert te redden wat kan. Boris staat straks met een touw rondom zijn nek.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vooral geen zin om 837363749 keer te zeggen dat ik in Bulgarije woon.quote:
Ach joh, we weten nog niet eens of je uberhaupt immuun blijft als je een besmetting hebt overleefd.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:44 schreef leolinedance het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die zwakkere ouderen als straks 20 tot 60% van de Nederlanders immuum zou zijn voor dit virus? Dan gaan we weer gewoon ons ding doen, maar loopt die groep toch alsnog een grote kans om besmet te raken? Of moeten die mensen dan thuis blijven zitten totdat het vaccin goed verkrijgbaar is?
Dat wordt als preventie gegeven niet aan iemand die er al ziek van is. Dus dat het virus effectief is zeg maar.quote:
Term groepsimmuniteit. Minder dan 60/70 is (zelf) immuun gewordende rest (30%) is niet besmet (geweest) en zal daardoor samen (100%) kwetsbaren niet (meer) besmettenquote:Op zondag 22 maart 2020 01:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom is er bij scenario 3 eigenlijk wel een risico op heropleving en bij scenario 2 niet?
Dat is het treurigequote:Op zondag 22 maart 2020 01:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En dat moeten we schijnbaar niet willen met z'n allen, maar uiteindelijk krijgen Wilders/Baudet/Klaver hun zin m.b.t. de lockdown.
Zet het in je sigquote:Op zondag 22 maart 2020 01:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vooral geen zin om 837363749 keer te zeggen dat ik in Bulgarije woon.
YOLO toch.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:52 schreef riazop het volgende:
[..]
Ach joh, we weten nog niet eens of je uberhaupt immuun blijft als je een besmetting hebt overleefd.
een krankzinnige gok
Hij kwam al met het verzoek tot een spoeddebat in januari, maar toen was het zo belangrijk en reces was heilig.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:53 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat is het treurige
Je hebt het idee dat er nu vele duizenden Nederlanders extra moeten sterven om Baudet maar geen gelijk te geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |