SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Dit kan tijdelijk via http://radio49.myl2mr.com/
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Hun andere hit, Rosalynn?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:43 schreef DJ11 het volgende:
Dit lijkt ergens op. Zo'n andere grote hit uit de 80s, een Engelstalig nummer.
Ja, dat hoor ik er ook gewoon nog steeds in.quote:
Dat is echt een kopie, ik wist ook echt ff niet welke dit wasquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat hoor ik er ook gewoon nog steeds in.
Dat moet ik dan eens terugluisteren. Ik zat meer in de hoek van Huey Lewis & The News te denken.quote:
Hip To Be Square?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dat moet ik dan eens terugluisteren. Ik zat meer in de hoek van Huey Lewis & The News te denken.
Je wilde niet kiezen tussen mij en MadMaster?quote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Je wilde niet kiezen tussen mij en MadMaster?
Ik zou voor jou hebben gekozen...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Je wilde niet kiezen tussen mij en MadMaster?
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:48 schreef Doedezemaar het volgende:
We hebben wel weer geweldige hoesjes vanavond
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Paul Simon - 50 ways to leave your lover
Ik kan er nog wel een paar noemen, maar die komen niet meer.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:53 schreef Rafeiro het volgende:
Damn, Corona hits radio 49.
WT, Rob, BredeBroeder, wie komen er nog meer....
De Nater was er pas nogquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:53 schreef Rafeiro het volgende:
Viespeuk!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:53 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik kan er nog wel een paar noemen, maar die komen niet meer.
Is die corona toch nog ergens goed voorquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:53 schreef Rafeiro het volgende:
@naatje_1 wou ook een show gaan doen, meen ik. Maar meneer de filosoof is een beetje te druk met #3fm luisteren, geloof ikquote:
Van mij hadden de corona én dus zij ook weg mogen blijven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:54 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Is die corona toch nog ergens goed voor
en twitterenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:55 schreef DJ11 het volgende:
[..]
@:Naatje_1 wou ook een show gaan doen, meen ik. Maar meneer de filosoof is een beetje te druk met #3fm luisteren, geloof ik
Die gaat 25 maart draaien, toch @naatje_1 ?quote:
Ik heb deze cd-singlequote:
Dat is een woordencombinatie die mij volledig onbekend is.quote:
Deze is mij zelfs al onbekend.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:57 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik heb deze cd-single(en zelfs de opvolger, die mijn Slipstream Hit-show niet heeft gehaald, omdat -ie me te onbekend leek)
Dit liedje was hun enige echte hit, zo rond de eeuwwisseling, toen het genre two-step hot was.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is een woordencombinatie die mij volledig onbekend is.
Het liedje "ken" ik wel, maar de artiesten heb ik nog nooit van gehoord (of de naam is me volledig ontgaan)quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:59 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dit liedje was hun enige echte hit, zo rond de eeuwwisseling, toen het genre two-step hot was.
Omdat het Down dag is?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:00 schreef Melting het volgende:
Even een fijne plaat om mee af te sluiten.
#metooquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is een woordencombinatie die mij volledig onbekend is.
Waarom draai je deze niet over een uur dan??quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:00 schreef Melting het volgende:
Afsluiten?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:00 schreef Melting het volgende:
quote:
oh die grote samenscholingenquote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:01 schreef livelink het volgende:
Down on the corona.
Ik had trouwens geen idee dat het al zo laat was
Sorry.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:01 schreef livelink het volgende:
Ik had trouwens geen idee dat het al zo laat was
Ik wil wel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:02 schreef DJ11 het volgende:
Als er behoefte aan is, wil ik nog wel een uurtje draaien. Heb nog muziek over.
Ik sla over DJ11, even lekker op tijd slapen is goed voor me.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:02 schreef DJ11 het volgende:
Als er behoefte aan is, wil ik nog wel een uurtje draaien. Heb nog muziek over.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik wil wel.
Ik zag Melting biertjes posten, dus ik ging er vanuit dat het wel langer zou duren.
Trusten Melting (en ook de anderen die gaan slapen)quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:04 schreef Melting het volgende:
[..]
Nee.... biertjes zijn op.
Ik duik nu ook mijn bed in.
Dit is niet zo heel oud hoor; circa 2010-2011, maar het klinkt erg retro.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:12 schreef BredeBroeder het volgende:
Wel flink voor mijn tijd dit allemaal, maar zeker gewaardeerd
Wat is "jouw tijd" dan en wat voor muziek vind je leuk? Misschien kan ik er wat mee.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:12 schreef BredeBroeder het volgende:
Wel flink voor mijn tijd dit allemaal, maar zeker gewaardeerd
Ik ben van 97quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:14 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Wat is "jouw tijd" dan en wat voor muziek vind je leuk? Misschien kan ik er wat mee.
Verwarrend zo.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:16 schreef DJ11 het volgende:
Tronicbox - Somebody I Used To Know Back In The 80s
Nee hoor, livelink vindt alles leukquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:16 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik ben van 97![]()
Ik ben erg van de techno en dnb, maar dat kunnen we beter voor een andere keer bewaren
Maar ik nietquote:
Ah. Dat had ik moeten kunnen bedenken.quote:
Kijk, daar heb je het al. De gitaar ontbreekt...quote:
Je brengt me hiermee wel onmiddellijk op een idee....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je het al. De gitaar ontbreekt...
Had je dat nieuwe nummer van Biffy Clyro hier eigenlijk al gedraaid?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:20 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Je brengt me hiermee wel onmiddellijk op een idee....
Nee. Goeie.. zal ik straks doenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Had je dat nieuwe nummer van Biffy Clyro hier eigenlijk al gedraaid?
Ja, beetje anders dan hun normale werk maar nog steeds best goed.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:23 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Nee. Goeie.. zal ik straks doenIk vond 'm best oké namelijk.
Die wil ik ook draaien hoor, als je me de titel geeft...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, beetje anders dan hun normale werk maar nog steeds best goed.
Ze hebben daarna nog een ander nummer uitgebracht dat ik zelf een stukje beter vind.
Je moet honten niet onderschattenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:25 schreef Rafeiro het volgende:
BB die hont van jou is eng
En ik heb vandeweek nog met een pitbull gestoeid
Domme kalf was losgeschoten bij het vrouwtje, die beesten zijn echt sterk trouwens
Bij can't stop moet ik denken aan Flux Pavillionquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:30 schreef Rafeiro het volgende:
Can't stop is nog net iets beter, maar wel dik nummer dit.
Die moet je ook niet los latenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:30 schreef BredeBroeder het volgende:
Op zaterdag 21 maart 2020 23:25 schreef Rafeiro het volgende:
BB die hont van jou is eng
En ik heb vandeweek nog met een pitbull gestoeid
Domme kalf was losgeschoten bij het vrouwtje, die beesten zijn echt sterk trouwens
Je moet honten niet onderschatten
Nee, die die andere maar, die ligt wat beter in het gehoor.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:29 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Die wil ik ook draaien hoor, als je me de titel geeft...
Ja, het is nogal een raar, beukend nummer. Daarom had ik 'm even uitgekozen.quote:
Graag gedaan, welterustenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:38 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik ga slapen![]()
Bedankt voor het draaien DJ! Welterusten iedereen
Welterusten BredeBroederquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:38 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik ga slapen![]()
Bedankt voor het draaien DJ! Welterusten iedereen
Wat houdt dat nou precies in? Zijn er echt mensen die alles op Netflix kijken?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:37 schreef Rafeiro het volgende:
Bulletproof is een serie waaraan ik begonnen ben om Netflix uit te spelen...
Geen idee, maar kijk nu echt teveelquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat houdt dat nou precies in? Zijn er echt mensen die alles op Netflix kijken?
Geen idee... Dit komt uit de jaren 60, maar het klinkt verrassend fris, vind ik. Het had zo een nummer van Gregory Porter kunnen zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:44 schreef Rafeiro het volgende:
Dit doet me denken aan Eminem in de tijd van 8th mile.
Niet goed, maar wel leuk.
Ik vond het een lekker nummer. Ik krijg er wel een jongeren-protestplaat-gevoel bij.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:47 schreef DJ11 het volgende:
Stond laatst al klaar, maar nu gaat -ie ook echt gedraaid worden:Biffy Clyro - Instant History
Prima plaatje.
Wut?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vond het een lekker nummer. Ik krijg er wel een jongeren-prostaat-gevoel bij.
Helaas is deze band de laatste jaren niet meer zo actief, maar ze hebben een paar mooie albums gemaakt.quote:
Ik zal eens wat van ze opzoeken. Klonk best interessantquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:54 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Helaas is deze band de laatste jaren niet meer zo actief, maar ze hebben een paar mooie albums gemaakt.
Ik wil nog best een half uurtje door.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:52 schreef DJ11 het volgende:
Ik wil nog wel een poosje doorgaan als jullie daar zin in hebben.
Oké, dan ga ik me daar op richten. Eindtijd zo rond 00:30 uur.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik wil nog best een half uurtje door.
+1quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik wil nog best een half uurtje door.
Bedankt, zeg ik dan maar. Want die dingen maak ik zelfquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:58 schreef belsen het volgende:
Ik vond de jingle het interessantste van de vorige minuten.
Ik was meteen weer wakker.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:59 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Bedankt, zeg ik dan maar. Want die dingen maak ik zelf
Met wat voor soort muziek doe ik je wél een plezier dan?quote:Op zondag 22 maart 2020 00:00 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik was meteen weer wakker.
RADIO FORTY-NINE!
Ik hoor wel wat er langs komt.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:01 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Met wat voor soort muziek doe ik je wél een plezier dan?
Speaking of which: er komen nog een paar hele koude nachten aan. Eindelijk vorst. Rare winter... hele tijd amper vorst, maar dan toch eind maart nog even.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:03 schreef belsen het volgende:
Outside blows the wind around the house...
De vorst was gisteren toch nog op televisie? Over de coronacrisis?quote:Op zondag 22 maart 2020 00:04 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Speaking of which: er komen nog een paar hele koude nachten aan. Eindelijk vorst. Rare winter... hele tijd amper vorst, maar dan toch eind maart nog even.
Jammer dat ik nu thuis moet werken, want het is altijd een mooi gezicht als ze de bloesem besproeiden tegen de vorst. Dat zag ik mooi vanuit de bus naar het werk.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:04 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Speaking of which: er komen nog een paar hele koude nachten aan. Eindelijk vorst. Rare winter... hele tijd amper vorst, maar dan toch eind maart nog even.
quote:Op zondag 22 maart 2020 00:06 schreef belsen het volgende:
[..]
De vorst was gisteren toch nog op televisie? Over de coronacrisis?
Het is niet slecht, maar de rest is een beetje hetzelfde als dit, maar dan minder.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:13 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik ken werkelijk geen ander nummer van King dan deze...
Wist ik niet. Ik ken hem verder alleen als MTV-presentator. Ik keek vaak naar programma's als First Look.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:15 schreef belsen het volgende:
Hij zat daarvoor ook nog in een skabandje, maar dat was volgens mij drie keer niks.
Dan word je uitgeput wakkerquote:
Ik ben absoluut geen fan, maar dit nummer klinkt wel fijn.quote:
Kun je zo weer verder slapen. Persoonlijk zou ik best even een week of twee willen slapen...quote:
Glad you like itquote:Op zondag 22 maart 2020 00:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen fan, maar dit nummer klinkt wel fijn.
Graag gedaan hoor. Lekkere muziek!quote:Op zondag 22 maart 2020 00:28 schreef DJ11 het volgende:
Het is alweer tijd voor de slotsong...
Bedankt dat jullie zijn blijven luisteren.
Ook wel toepasselijk voor deze tijd.quote:
Daarom had ik 'm ook uitgezochtquote:Op zondag 22 maart 2020 00:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Ook wel toepasselijk voor deze tijd.
Gisteren was het gewoon weekend-tijd. Nu moeten we weer langzaam richting de werkweek toe qua muziekquote:Op zondag 22 maart 2020 00:32 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Daarom had ik 'm ook uitgezochtMaar toen wilde een bepaald iemand zo nodig "The Weekend" horen.
![]()
Maar geen probleem hoor; zo is het mooi opgelost.
Het is zondag hè? Laat ons ook eens uitslapen.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:13 schreef Rafeiro het volgende:
Hmmm ik vond melting al laat, maar nog geen livelink?
quote:
quote:
Ik ging pas om 01.30 naar bed,dus was niet zo vroeg. Morgen weer.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:13 schreef Rafeiro het volgende:
Hmmm ik vond melting al laat, maar nog geen livelink?
Geen verantwoording nodig hoor, beetje sociale controlequote:Op zondag 22 maart 2020 08:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ging pas om 01.30 naar bed,dus was niet zo vroeg. Morgen weer.
Doordeweek wel. In het weekend meestal niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:54 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Geen verantwoording nodig hoor, beetje sociale controle
Als je een hele dag of een paar dagen niet online komt schakelen we de hulpdiensten in![]()
Maar jij en melting zijn er vaak al rond 05:30u
Goedemorgen meneer die skyped met een mengpaneel.quote:
Gelukkig heb ik daar 0 verstand van.quote:Op zondag 22 maart 2020 09:12 schreef Rafeiro het volgende:
Grrrr kan niet snel genoeg vinden hoe ik portmapping goed doe in mn router
Ben toch al wel 2 minuten bezig
Wil mobiel in kunnen loggen op de PC via het "gewone" IP adres ipv het LAN adres
192.168.x.x werkt prima als je binnen zit, maar niet meer zodra je buiten LAN bereik komt.
Wat wil je gaan doen?quote:Op zondag 22 maart 2020 09:12 schreef Rafeiro het volgende:
Grrrr kan niet snel genoeg vinden hoe ik portmapping goed doe in mn router
Ben toch al wel 2 minuten bezig
Wil mobiel in kunnen loggen op de PC via het "gewone" IP adres ipv het LAN adres
192.168.x.x werkt prima als je binnen zit, maar niet meer zodra je buiten LAN bereik komt.
Ik ben ook alweer gestopt, m'n vorige router had een heel duidelijke tabel, deze niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 09:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik daar 0 verstand van.
In eerste instantie Clementine aansturen (muziek speler).quote:
quote:Op zondag 22 maart 2020 09:40 schreef peaceman het volgende:
goedemorgen...
voor de liefhebbers is er zo muziek..
keep distancequote:Op zondag 22 maart 2020 09:52 schreef Melting het volgende:
[..]
Moet zo meteen eerst even kort naar mijn vader toe, en daarna tune ik in.
Goedemorgenquote:Op zondag 22 maart 2020 09:52 schreef Melting het volgende:
[..]
Moet zo meteen eerst even kort naar mijn vader toe, en daarna tune ik in.
Zal ik doen.quote:
Goedemorgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:00 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Goedemorgen![]()
Hoe gaat het met je vader?
en nu ook nog eens extra weinig door de omstandighedenquote:Op zondag 22 maart 2020 10:04 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen.
We mogen niet klagen. Er moet nog steeds van alles geregeld worden, en soms heeft hij het er wel eens over dat hij alleen zit. Niemand om mee te praten, en dan hoeft het niet eens zinnig te zijn, maar gewoon het gezelschap.... Valt ook niet mee, als je bijna 50 jaar met iemand geweest bent, en dan ineens niet meer.
Nu even die kant op. Tot zo.
naar omstandigheden was het leuk jaquote:Op zondag 22 maart 2020 10:16 schreef livelink het volgende:
Goedemorgen Diaan en peaceman![]()
Nog gefeliciteerd met jullie oudste![]()
Was het nog een beetje een leuke dag?
Het thema is wel duidelijk ja.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:21 schreef peaceman het volgende:
tot nu toe gedraaid...
01. 0:00:00 R.E.M. - STARING DOWN THE BARREL OF THE MIDDLE DISTANCE
02. 0:06:50 Wilco - Far, Far Away
03. 0:10:08 4 Non Blondes - No Place Like Home
04. 0:13:10 Slade - Far Far Away
05. 0:16:46 The Scene - Thuis
06. 0:21:44 Michael Franti - Stay Human (All the Freaky People)
07. 0:26:10 Thomas Dybdahl - Stay Home
08. 0:32:04 Franz Ferdinand - Walk Away
Gelukkig maar. En nee dat valt inderdaad niet mee, ik zie dat ook wel bij mijn moeder en zij heeft gelukkig (nu even niet) best veel sociale contacten. We moeten er het beste van maken.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:04 schreef Melting het volgende:
[..]
Zal ik doen.
[..]
Goedemorgen.
We mogen niet klagen. Er moet nog steeds van alles geregeld worden, en soms heeft hij het er wel eens over dat hij alleen zit. Niemand om mee te praten, en dan hoeft het niet eens zinnig te zijn, maar gewoon het gezelschap.... Valt ook niet mee, als je bijna 50 jaar met iemand geweest bent, en dan ineens niet meer.
Nu even die kant op. Tot zo.
Dankjewel! Ja, ik geloof dat hij toch nog wel het gevoel heeft gehad dat hij jarig was. Zijn vader is wel even geweest, net als beide oma’s. Allemaal los van elkaar...quote:Op zondag 22 maart 2020 10:16 schreef livelink het volgende:
Goedemorgen Diaan en peaceman![]()
Nog gefeliciteerd met jullie oudste![]()
Was het nog een beetje een leuke dag?
Een virtuele walk in the park of on the beach zou juist wel welkom zijn. Goedemorgen!quote:Op zondag 22 maart 2020 10:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk niet dat 'On The Beach' of 'A Walk In The Park' voorbij zal komen...
Goedemorgen!
Zeg dat even tegen de mensen in Zandvoort en Noordwijk.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk niet dat 'On The Beach' of 'A Walk In The Park' voorbij zal komen...
Goedemorgen!
Hopen maar dat mensen zich er vandaag wel aan houden om niet van huis te gaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:33 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Zeg dat even tegen de mensen in Zandvoort en Noordwijk.
Echt...
Het heeft allemaal te maken met die klote-auto's. Als ik hier de voordeur uitloop kan ik overal heen en heb echt geen enkel probleem met 1,5 m. afstand te houden.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:33 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Echt...
ja fietsen kan prima!quote:Op zondag 22 maart 2020 10:36 schreef just me het volgende:
[..]
Hopen maar dat mensen zich er vandaag wel aan houden om niet van huis te gaan.
Oops, dan mag ik zelf ook niet naar buiten om te fietsen of kan dat wel? Zo lastig allemaal
die totale lockdown was wellicht sowieso wel gekomen, maar nu wordt dat allemaal versneld door die idiotenquote:Op zondag 22 maart 2020 10:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Het heeft allemaal te maken met die klote-auto's. Als ik hier de voordeur uitloop kan ik overal heen en heb echt geen enkel probleem met 1,5 m. afstand te houden.
En er zijn genoeg stukken strand waar je kunt lopen waar bijna niemand loopt. Maar ja, iedereen moet met die auto ergens heen en gaan dan naar de parkeerplaatsen en daar concentreert zich dus alles.
Loop je deur uit of stap op je fiets en er is geen enkel probleem. Straks zit ik in een lockdown omdat ieder ander niet kan bedenken dat je buiten kunt zijn zonder eerst een stuk in een auto te zitten.
Eerst even ontbijten, dan koffie en dan toch even naar buiten!quote:
Dat is prima..... wij wandelen ook elke dag even. Volgens mij heb je dat in deze situatie ook echt even nodig.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:36 schreef just me het volgende:
[..]
Oops, dan mag ik zelf ook niet naar buiten om te fietsen of kan dat wel? Zo lastig allemaal
Ik heb wel verschillende mogelijkheden gehoord: avondklok, met max. 2 personen.... Maar eens, ik wil ook geen lockdown.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:40 schreef livelink het volgende:
Ik pleit voor een weekend-lockdown. Doordeweeks gaat het volgens mij wel goed.
Of nee, eigenlijk wil ik helemaal geen lockdown. Maar als er dan toch een lockdown moet komen, dan maar in het weekend.
Fietsen kan prima en wandelen ook, maar wat Livelink zegt, dat achterlijke kuddegedrag verkloot het voor iedereen straksquote:Op zondag 22 maart 2020 10:36 schreef just me het volgende:
[..]
Dat hebben we zeker nodigquote:Op zondag 22 maart 2020 10:41 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is prima..... wij wandelen ook elke dag even. Volgens mij heb je dat in deze situatie ook echt even nodig.
Oh rot joh DDM, maar die was kan Symph toch ook binnenhalen ?quote:Op zondag 22 maart 2020 10:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga morgen wel weer naar buiten, ik ben veel te benauwd nu. Alleen even in de tuin straks, de was binnenhalen die ik gisteren opgehangen heb
Ik wil zelf even de wind in m’n gezicht voelenquote:Op zondag 22 maart 2020 11:01 schreef just me het volgende:
[..]
Oh rot joh DDM, maar die was kan Symph toch ook binnenhalen ?
Volgens mij doet hij het met liefde voor je !
Zal ik doen...quote:Op zondag 22 maart 2020 10:33 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Echt...
Die komen niet of nauwelijks hier vandaan dan...quote:Op zondag 22 maart 2020 11:07 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier was het de afgelopen dagen absurd druk met vliegtuigen, enorme herrie steeds, terwijl we er normaal gesproken bijna niets van merken. Echt heel opvallend.
Om een of andere rare reden zitten we opeens in de aanvliegroute van de polderbaanquote:Op zondag 22 maart 2020 11:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die komen niet of nauwelijks hier vandaan dan...
Voorop gesteld dat dit niet mijn kabinet is, vind ik dat ze het naar omstandigheden goed doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:12 schreef livelink het volgende:
Ja, doe het maar eens goed als overheid. Iedereen die nu ergens in het buitenland vast zit omdat ze niet naar huis kunnen roept ook al boos dat de overheid niks doet voor hen.
En als er dan vliegtuigen vliegen om die mensen op te halen is het ook niet goed.
Maar daar vliegt bijna niks naar toe nu...quote:Op zondag 22 maart 2020 11:14 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Om een of andere rare reden zitten we opeens in de aanvliegroute van de polderbaan
Ik vraag me zelfs af of er wel een juiste aanpak is. Het lijkt er op dat landen waar echt heel veel getest wordt, in ieder geval het aantal doden en kritieke gevallen nog het beste onder controle hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Voorop gesteld dat dit niet mijn kabinet is, vind ik dat ze het naar omstandigheden goed doen.
Wat de juiste methode is weten we pas achteraf. Echter, ik kan me vinden in de huidige aanpak.
Alleen jammer dat er zoveel domme mensen (die helaas ook stemrecht hebben) in Nederland zijn.
Ze kunnen het gewoon nooit goed doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:12 schreef livelink het volgende:
Ja, doe het maar eens goed als overheid. Iedereen die nu ergens in het buitenland vast zit omdat ze niet naar huis kunnen roept ook al boos dat de overheid niks doet voor hen.
En als er dan vliegtuigen vliegen om die mensen op te halen is het ook niet goed.
je zegt het goed: lijktquote:Op zondag 22 maart 2020 11:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vraag me zelfs af of er wel een juiste aanpak is. Het lijkt er op dat landen waar echt heel veel getest wordt, in ieder geval het aantal doden en kritieke gevallen nog het beste onder controle hebben.
Wat bedoel je met 'waar veel getest wordt'?quote:Op zondag 22 maart 2020 11:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vraag me zelfs af of er wel een juiste aanpak is. Het lijkt er op dat landen waar echt heel veel getest wordt, in ieder geval het aantal doden en kritieke gevallen nog het beste onder controle hebben.
daarom ook inderdaadquote:Op zondag 22 maart 2020 11:21 schreef Melting het volgende:
Niet het beste nummer van Weird Al, maar wel passend in de show.
Ik denk het niet. En de juiste aanpak is per land ook weer verschillend. Ik heb er echter op dit moment wel vertrouwen in ons kabinet en dat ze doen waarvan ze nu denken dat het beste is voor Nederland en de Nederlanders in nauwe samenwerking met en op advies van de experts.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Precies, politieke verschillen spelen even geen rol.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:19 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ze kunnen het gewoon nooit goed doen.
https://www.aljazeera.com(...)200319011438619.htmlquote:Op zondag 22 maart 2020 11:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'waar veel getest wordt'?
Ik heb me ontzettend aan ze gestoord tijdens het debat afgelopen week. Nog meer dan anders.... kom op zeg We hebben een crisis!quote:Op zondag 22 maart 2020 11:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Precies, politieke verschillen spelen even geen rol.
Wilders en Baudet moeten dat nu ook even beseffen, draag iets structureels bij i.p.v. populistisch te doen...
Merci, ik volg de situatie in Azië niet zo, behalve dat ik weet dat Wuhan nu redelijk rustig is geworden qua nieuwe gevallen...quote:Op zondag 22 maart 2020 11:23 schreef livelink het volgende:
[..]
https://www.aljazeera.com(...)200319011438619.html
En Duitsland volgt ook deze methode. Bij vroegtijdige opsporing en die mensen dus in isolatie houden lijkt het aantal doden en gewonden in ieder geval lager.
Ik las laatst een pleidooi dat we de methode van veel testen en vroegtijdig isoleren nog zouden kunnen toepassen in het Noorden (boven de grote rivieren) en dat we in het Zuiden dat punt al voorbij zijn. De combinatie krokusvakantie en carnaval was in ieder geval achteraf gezien niet handig.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. En de juiste aanpak is per land ook weer verschillend. Ik heb er echter op dit moment wel vertrouwen in ons kabinet en dat ze doen waarvan ze nu denken dat het beste is voor Nederland en de Nederlanders in nauwe samenwerking met en op advies van de experts.
Ik denk dat Nederland ook wel meer zou willen testen, helaas zijn die tests niet in overvloed aanwezig en daardoor kan het niet.
Dat kunnen ze niet, wel fijn dat dit ze veel zetels gaat kostenquote:Op zondag 22 maart 2020 11:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Precies, politieke verschillen spelen even geen rol.
Wilders en Baudet moeten dat nu ook even beseffen, draag iets structureels bij i.p.v. populistisch te doen...
Ik kijk dat gewoon niet, slap geouwehoer allemaal.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb me ontzettend aan ze gestoord tijdens het debat afgelopen week. Nog meer dan anders.... kom op zeg We hebben een crisis!
En dat in combinatie met de wintersport in Noord Italie maakte de beroerde timing compleetquote:Op zondag 22 maart 2020 11:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik las laatst een pleidooi dat we de methode van veel testen en vroegtijdig isoleren nog zouden kunnen toepassen in het Noorden (boven de grote rivieren) en dat we in het Zuiden dat punt al voorbij zijn. De combinatie krokusvakantie en carnaval was in ieder geval achteraf gezien niet handig.
Dat moet je nog maar afwachten...quote:Op zondag 22 maart 2020 11:27 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet, wel fijn dat dit ze veel zetels gaat kosten
Ja, dat is het wrange. De landen waar het het eerst toesloeg zijn eigenlijk het beste af. En ook in Nederland geldt dat je maar beter als één van de eersten het virus kon hebben. Toen was je in ieder geval zeker van goede ziekenhuiszorg. Dat moeten we voor straks maar afwachten.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Merci, ik volg de situatie in Azië niet zo, behalve dat ik weet dat Wuhan nu redelijk rustig is geworden qua nieuwe gevallen...
Ik hoorde wel dat veel testmateriaal juist door Aziatische landen in een eerder stadium opgekocht is Waardoor wij er nu niet meer aan kunnen komen. Net als de mondkapjes en zo...
Ik volg dezelfde tactiekquote:Op zondag 22 maart 2020 11:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kijk dat gewoon niet, slap geouwehoer allemaal.
Ik hoor tijdens de persconferenties of toespraken wel wat ze beslissen...
Okay. Ik hoop dat er daarvoor genoeg testen zijn, want dat is dus ook een echt probleem.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik las laatst een pleidooi dat we de methode van veel testen en vroegtijdig isoleren nog zouden kunnen toepassen in het Noorden (boven de grote rivieren) en dat we in het Zuiden dat punt al voorbij zijn. De combinatie krokusvakantie en carnaval was in ieder geval achteraf gezien niet handig.
Ik dacht ook al er is iemand in mijn huis!!quote:Op zondag 22 maart 2020 11:30 schreef Melting het volgende:
Ik krijg net een NL Alert binnen..... wat een herrie ineens.
Ik normaal ook niet, maar Twan wilde het zien... en ik vind het goed dat hij daar wel belangstelling voor heeft.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kijk dat gewoon niet, slap geouwehoer allemaal.
Ik hoor tijdens de persconferenties of toespraken wel wat ze beslissen...
Hier wel. Geen idee waarom dan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |