Ik richt mij nu even op Corona.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:59 schreef maily het volgende:
[..]
Niet per se moeilijk te pakken te krijgen .... maar ze kunnen zomaar toch ziek worden en eenzaam sterven .... zonder etiketje van corona ....
Serieus, bestaan er zulke domme mensenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:00 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Niet boos, maar teleurgesteld in het collectieve intelligentieniveau. Zag vanavond in het nieuws nog een interview met iemand die zei ''het advies is om 1.5m afstand te houden, maar er is niet gezegd op welke momenten dat geldt en op welke plekken. Het is veel te onduidelijk''. Ik viel van mijn stoel, zo geschokt was ik.
Ik heb 3 kinderen, lekker thuis zitten en lekker thuiswerken is een vloek en verre van een zegenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:58 schreef Sucuk het volgende:
Als iedereen gewoon verdomme had geluisterd naar de huidige maatregelen, was verzwaring niet nodig geweest. Alleen er zijn een heleboel mensen die blijkbaar ongelukkig zijn thuis waarbij hun 'thuis' geen thuis is. Mensen draaien gelijk door van wat thuiszitten.
Eigenlijk moeten mensen de maatregelen omarmen: (1) lekker thuiswerken plus semi vakantie en (2) het virus kan snel uitgeroeid worden als de straten ook echt leeg zijn.
Hield de interviewer 1.5m afstand?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:00 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Niet boos, maar teleurgesteld in het collectieve intelligentieniveau. Zag vanavond in het nieuws nog een interview met iemand die zei ''het advies is om 1.5m afstand te houden, maar er is niet gezegd op welke momenten dat geldt en op welke plekken. Het is veel te onduidelijk''. Ik viel van mijn stoel, zo geschokt was ik.
Brr, en de cijfers zijn zoals ze er staan al niet om heel vrolijk van te worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Iets te optimistisch, die cijfers. Zowat de helft van die 35731 kregen hun diagnose minder dan 5 dagen eerder. Dat op 20 maart nog 91.5% ervan leefden wil niet zeggen dat dat zo zal blijven.
Twee weken minimaal na geen symptomen meer.quote:
Dit is niet echt toch?????quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:00 schreef Sucuk het volgende:
Zag vanavond in het nieuws nog een interview met iemand die zei ''het advies is om 1.5m afstand te houden, maar er is niet gezegd op welke momenten dat geldt en op welke plekken. Het is veel te onduidelijk''.
En dat is iets dat zeker gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:59 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Tot een verwarde besmette buitenlander komt en we beginnen weer opnieuw
Dag en nacht werken.quote:
Geen tijd om ernstig ziek te worden nee of een hartaanval te krijgen ofzoquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:01 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik zag net op Nieuwsuur dat er mensen zijn met andere serieuze klachten die al niet meer behandeld kunnen worden, omdat hele ziekenhuizen worden ontruimd voor corona-patiënten.![]()
En het hele circus moet helaas nog beginnen....
We leven hier een beetje in een bubbel hoor, net als politici. Wij zijn allemaal goed ingelezen, volgen alles en weten hoe het eraan toe gaat in de IC's hier en in het buitenland. Al dat volk bij de Gamma komt niet verder dan heel af en toe een bericht op facebook. Ze hebben gewoon geen idee, het interesseert ze ook niet echt, dus moeten we ook niet op ze rekenen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:00 schreef Sucuk het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:01 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Serieus, bestaan er zulke domme mensen
Ik ga zo proberen te vinden of het fragment op internet staat. Zo ja, dan deel die. Zo belachelijk.quote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:28 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Dat gaan we dus niet. Het zal waarschijnlijk, net als in Italië, de groep van 50+ ers betreffen.
[/quote]quote:[quote]WHO-baas waarschuwt jongeren: 'Jullie zijn niet onoverwinnelijk'
Straks als wij allemaal immuun zijn, en de rest nog uit de lock down moeten komen dan bouwen wij al langzaam opquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:02 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
En dat is iets dat zeker gaat gebeuren.
Als ik het fragment vind, dan deel ik die in deze topicreeks. Was omstreeks 5 a 6 uur via NPO.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
We leven hier een beetje in een bubbel hoor, net als politici. Wij zijn allemaal goed ingelezen, volgen alles en weten hoe het eraan toe gaat in de IC's hier en in het buitenland. Al dat volk bij de Gamma komt niet verder dan heel af en toe een bericht op facebook. Ze hebben gewoon geen idee, het interesseert ze ook niet echt, dus moeten we ook niet op ze rekenen.
En nog steeeeeds geen tijd voor strengere maatregelen kennelijk. Ik heb daar ook alles behalve zin in maar íemand daar die hoog in de boom zit qua bepalen moet dit toch ook zien dat het zo niet langer kan? Ik snap er echt niks meer van.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:01 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik zag net op Nieuwsuur dat er mensen zijn met andere serieuze klachten die al niet meer behandeld kunnen worden, omdat hele ziekenhuizen worden ontruimd voor corona-patiënten.![]()
Maar wel een R < 1, waardoor de stortvloed tijdelijk keert. Na het kritieke punt is er niets meer. Dan zijn ambulances vol, bedden vol, personeel doodop en er komt voorlopig geen einde aan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:59 schreef Kekster het volgende:
[..]
Total lockdown != geen besmettingen. Ik denk dat er nog zat zullen plaatsvinden in de supermarkt.
Wij zitten ondertussen op 3631 en dit getal is natuurlijk vele en vele malen hoger. Dat geven zij zelf ook toe.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:58 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Interessant, maar ook dat ga je niet volhouden
Uiteindelijk moet je toch mensen gaan (laten) overlijden. Of Noodhospitalen inrichten.
Plaats het even in perspectief. we zijn met 17.000.000 Nederlanders. Er hebben er 'pas' 1500 Corona o.i.d. Dat is zo'n absurd laag percentage.
Alleen die van Easytoys.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:28 schreef SecretStoryWous het volgende:
Worden post/pakketjes met een eventuele lock-down nog wel bezorgd?
Dat is erg zorgwekkendquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:01 schreef Grishenko_ het volgende:
Domheid kent geen grenzen klaarblijkelijk. Mijn god zeg. Het zou om te lachen zijn als het niet zo triest wasquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:03 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Als ik het fragment vind, dan deel ik die in deze topicreeks. Was omstreeks 5 a 6 uur via NPO.
Ik lees je waarderend maar dit kan en gaat in die samenstelling "even" niet werken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:47 schreef Kyran het volgende:
Adempauze waar @:_I het over heeft is ook waar ik dus al dagen voor pleit.
Niemand weet of het volgende week uit de hand gaat lopen, want niemand heeft werkelijk ook maar een idee hoeveel effect de maatregelen gaan hebben, zelfs het RIVM en NVIC niet. Dit kan je ook wel zien aan het feit dat ze twee dagen geleden nog hun verwachtingen hebben aangepast en met een schattingen van 500 tot 1000 kwamen.
Ik snap gewoon niet waarom wij niet even drie tot vier weken iets harder op de rem kunnen trappen.
- Sluit niet essentiële winkels
- Voer een samenscholingsverbod in
- Voer een verbod in om met meer dan X man in een winkel te zijn
Wees vooral ook DUIDELIJK richting je burgers.
Gebruik die drie tot vier weken voor bijvoorbeeld:
- Inkopen van materialen (tests, mondkapjes, schorten, beademingsapparaten etc.
- Voorbereiden zorg (personeel, indeling, waarborgen reguliere zorg)
- Voorbereiden GGD
Daarna kan je het leven weer beetje bij beetje op gang laten komen. Veel testen, duidelijke en ruime quarantaine regels toepassen, social distancing aanhouden etc. Indien je IC's alsnog snel vol beginnen te lopen doe je weer een stapje terug. Indien je IC's leeg blijven laat je de teugels weer een beetje los. Zo zorg je ook dat je bevolking heel langzaam immuniteit opbouwt.
Ondertussen kan je hopen dat de zomer helpt bijvoorbeeld etc. Dit is volgens mij echt één van de weinige manieren om dit over een langere periode vol te kunnen houden. Je kan niet maandenlang je IC's op volle capaciteit laten draaien en je reguliere zorg zo hard als no indammen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |