Mijn werkgever staat op zich wel welwillend tegenover thuiswerken, alleen de manager niet. Die wil het ook altijd kunnen zien en ingrijpen als mensen te lang zitten te niksen. Afijn, sommige medewerkers maken het daar ook wel naar, die zou ik ook niet onbeheerd laten aangezien er dan 5-6 uur gewerkt wordt, maar 8 uur geschreven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:35 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Lekker ouderwets
Hopelijk verdwijnen dit soort kutbedrijven dankzij de corona.
Correct familiebedrijf, maar meer laat ik er niet over losquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:41 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat dit meestal familiebedrijven zijn met een tiran aan het roer.
Het blijft toch meer een keuze dan besmet worden buiten je eigen schuld.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:42 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het punt is niet dat papa elke avond tegen mama schreeuwt, het punt is dat mama daar ziek van word en zelfmoord pleegt. Of dat pa er ziek van word en zijn gezin uitmoord en daarna zichzelf.
Ik snap je punt wel. Maar jij doet net alsof er een keus is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:42 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het punt is niet dat papa elke avond tegen mama schreeuwt, het punt is dat mama daar ziek van word en zelfmoord pleegt. Of dat pa er ziek van word en zijn gezin uitmoord en daarna zichzelf.
Dat gaat ietsje lastiger met een lockdown...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het blijft toch meer een keuze dan besmet worden buiten je eigen schuld.
Je kan ook gewoon weggaan bij iemand die je leven kapot maakt.
Dan gaat mama maar naar familie of een blijf van mn lijfhuis.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:42 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het hele idee van sturen op aantal uren is echt volstrekt niet meer van deze tijd. Hetgeen je oplevert en of dat op tijd/genoeg is zou leidend moeten zijn, ipv die flauwekul dat je koste wat kost 40 uur in de kantoortuin moet zitten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:44 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Mijn werkgever staat op zich wel welwillend tegenover thuiswerken, alleen de manager niet. Die wil het ook altijd kunnen zien en ingrijpen als mensen te lang zitten te niksen. Afijn, sommige medewerkers maken het daar ook wel naar, die zou ik ook niet onbeheerd laten aangezien er dan 5-6 uur gewerkt wordt, maar 8 uur geschreven.
Maar ja het is natuurlijk allemaal wel erg gedateerd. Het hele 'presentisme', bezigheidstherapie. Als ik nou in een sprint van een uurtje er flink wat werk doorheen jas en dan even rustig aan doe, een beetje afleiding zoek, en toch net zo veel of meer doe als die andere mensen, wat zou het een manager dan boeien? Maar dat gaat er niet in, te vastgeroest in het wederzijds wantrouwen.
Ik hoop ook dat deze situatie dat wat gaat veranderen voor iedereen, maar ik vrees dat iedereen toch te gehecht is aan oude patronen. We gaan het meemaken.
Die er nu nog niet is, en die slechte verhouding zal niet spontaan onstaan lijkt me, die is nu al aanwezig.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:45 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dat gaat ietsje lastiger met een lockdown...
Beide gevallen dienen serieus genomen te worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. Maar jij doet net alsof er een keus is.
Het virus zie ik persoonlijk als een stuk gevaarlijker dan de geestesziekten die mensen gaan krijgen van een lockdown.
Mama kan niet naar familie als ze niet naar buiten mag. En al helemaal niet naar d'r moeder.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:45 schreef marsan het volgende:
[..]
Dan gaat mama maar naar familie of een blijf van mn lijfhuis.
Een goed idee !! Dank jequote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:17 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Maar als je online wil bestellen sta je op een lange wachtlijst, krijg je je spullen pas na een paar weken, en moet je ook nog voor een vrij hoog minimum bedrag bestellen.![]()
Hebben andere mensen ook uit voorzorg standaard een tas klaar staan met basisspullen (oa een toilettas en oude t-shirts en pyjamabroeken), voor als het ooit mis gaat? Die door je omgeving meteen opgepakt en gebracht kan worden? Bij een opname vanwege de schildklier is het niet eens zo gek lang geleden al handig geweest. Corona-verschijnselen zijn nu nog niet aanwezig, maar hoe ik er over een paar weken bij lig weet ik niet.
Nog 3 dagen dus en we zijn de pineut.twitter:wouterkeller twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 17:13:07Hier een fig. van mijn IC bedden prognose (stippellijn) en de (opgeschaalde) NL Corona capaciteit.
Merk op dat als de IC bedden groei (hier 40%, verdubbeling in 2 dgn) lager is (bv 33%), dat code zwart dan 1 of 2 dgn later komt.
Conclusie: IC capaciteit snel onvoldoende. https://t.co/y4rYNS25Oh reageer retweet
wat was het ook alweer?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:40 schreef Multatilu het volgende:
[..]
En zij kunnen het weten! Geef je nog even antwoord op m’n laatste vraag?
Mama kan wel naar moeder als ze dat wil.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:46 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Mama kan niet naar familie als ze niet naar buiten mag. En al helemaal niet naar d'r moeder.
Viroloog worden, dan kan je in elke tv programma onzin verkondigen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
probeer in deze tijd maar eens nieuw werk te vinden....
Nee dat zou ik ook niet aanraden, dat lost het probleem ook niet op. Het meeste stoort mij dat managers vaak blijven hangen in het verleden. En dan heb ik nog niet eens over thuiswerken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:44 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Correct familiebedrijf, maar meer laat ik er niet over los
In de ideale situatie met genoeg resources absoluut. Helaas zijn het barre tijden en zullen er harde keuzes gemaakt moeten worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:46 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Beide gevallen dienen serieus genomen te worden.
Als ICT-er had je niet zoveel keus. Als IT-er een stuk meer, en zolang je geen biertapsystemen ontwikkelt zal dat na de crisis nog net zo zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:45 schreef hjansen82 het volgende:
Gelukkig had je voor deze crisis als ICT-er de bedrijven voor het uitkiezen en kon je de tirannen overslaan. Straks wordt dit wel anders.
Dan zit Twitter zeker vol virologen? Er is altijd wel een nieuwsbericht wat daar viral gaat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Viroloog worden, dan kan je in elke tv programma onzin verkondigen.
Zo zwart wit is het niet. In een lockdown vind de politie het vast goed als je uitlegt dat je onderweg naar familie omdat papa een tiran is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:46 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Mama kan niet naar familie als ze niet naar buiten mag. En al helemaal niet naar d'r moeder.
Twitter is enkel ter vermaak, nooit een bron.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:49 schreef Arkai het volgende:
[..]
Dan zit Twitter zeker vol virologen? Er is altijd wel een nieuwsbericht wat daar viral gaat.
Alsof iedereen zn ouders nog heeft lolquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:47 schreef marsan het volgende:
[..]
Mama kan wel naar moeder als ze dat wil.
De internetbranche zal juist floreren denk ik met al die thuiszittersquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als ICT-er had je niet zoveel keus. Als IT-er een stuk meer, en zolang je geen biertapsystemen ontwikkelt zal dat na de crisis nog net zo zijn.
Tenzij alle piloten en barmannen zich nu massaal aan het omscholen zijn tot IT-er.
Ik bedoelde IT-er en daarom maak ik mij ook geen zorgen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als ICT-er had je niet zoveel keus. Als IT-er een stuk meer, en zolang je geen biertapsystemen ontwikkelt zal dat na de crisis nog net zo zijn.
Tenzij alle piloten en barmannen zich nu massaal aan het omscholen zijn tot IT-er.
Tenzij je enigskind bent, je broer/zus corona heeft, je moeder een potentieel coronageval is of in een rusthuis woont.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Zo zwart wit is het niet. In een lockdown vind de politie het vast goed als je uitlegt dat je onderweg naar familie omdat papa een tiran is.
twitter:thierrybaudet twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 19:48:38De rekensom is simpel. We moeten zo min mogelijk besmettingen krijgen om te voorkómen dat zorg en Intensive Care overbelast raken. Wij vrezen dat kabinet nu te weinig doet. Daarom pleiten we voor een korte #lockdown. Niet om politieke punten te scoren maar om levens te redden! https://t.co/Ekyvz6kYjH reageer retweet
mijn werkgever wil niet eens dat je langer werkt... minder uiteraard ook niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:45 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het hele idee van sturen op aantal uren is echt volstrekt niet meer van deze tijd. Hetgeen je oplevert en of dat op tijd/genoeg is zou leidend moeten zijn, ipv die flauwekul dat je koste wat kost 40 uur in de kantoortuin moet zitten.
Ik vind de consequenties voor de lange termijn van een lockdown velen malen erger dan dit virus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. Maar jij doet net alsof er een keus is.
Het virus zie ik persoonlijk als een stuk gevaarlijker dan de geestesziekten die mensen gaan krijgen van een lockdown.
"Kort"quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:51 schreef tompsv18 het volgende:
twitter:thierrybaudet twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 19:48:38De rekensom is simpel. We moeten zo min mogelijk besmettingen krijgen om te voorkómen dat zorg en Intensive Care overbelast raken. Wij vrezen dat kabinet nu te weinig doet. Daarom pleiten we voor een korte #lockdown. Niet om politieke punten te scoren maar om levens te redden! https://t.co/Ekyvz6kYjH reageer retweet
In dit stadium is dit helemaal niet gek. Liever een lockdown nu dan over 14 dagen als de IC-capaciteit al overbelast is. Lockdown van 5 dagen kan heel veel rust brengen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:51 schreef tompsv18 het volgende:
Baudet denkt echt dat de aankomende piek met een korte lockdown vermeden kan worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:51 schreef tompsv18 het volgende:
Vertel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik vind de consequenties voor de lange termijn van een lockdown velen malen erger dan dit virus.
Maximaal 1 maand had hij het over.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
"Kort"
Wat is kort? Met te kort bereik je niks.
Hier Lockdown voor Thierryquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:51 schreef tompsv18 het volgende:
14 dagen? De IC is over 3 dagen als overbelast.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:53 schreef Arkai het volgende:
[..]
In dit stadium is dit helemaal niet gek. Liever een lockdown nu dan over 14 dagen als de IC-capaciteit al overbelast is. Lockdown van 5 dagen kan heel veel rust brengen.
en die zijn?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik vind de consequenties voor de lange termijn van een lockdown velen malen erger dan dit virus.
Daarna begint het IC verhaal opnieuw. Geen enkel nut dus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:54 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Maximaal 1 maand had hij het over.
zowiezo is het al te laat....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
"Kort"
Wat is kort? Met te kort bereik je niks.
Of als de aarde toch plat blijkt te zijn, laten we hier maar mee stoppenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:51 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Tenzij je enigskind bent, je broer/zus corona heeft, je moeder een potentieel coronageval is of in een rusthuis woont.
Ik mis het contact met andere collega's dan wel. Twee dagen thuiswerken voor andere activiteiten na werktijd is prima.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik hóóp van harte dat thuiswerken de norm gaat worden. Klimaattechnisch, productiviteit, filedruk. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen.
RIP mijn rug.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik hóóp van harte dat thuiswerken de norm gaat worden. Klimaattechnisch, productiviteit, filedruk. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:54 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Inmiddels ook wereldwijd meer dan 300k besmettingen
Wat dacht je dat een lockdown per dag kost?quote:
Naja, jij beweert dat we mensen in een lockdown moeten zetten, en zegt erna dat je ma van t gezin maar bij oma van 80 moet zetten. Beetje krom.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Of als de aarde toch plat blijkt te zijn, laten we hier maar mee stoppen
Volgens mij heb jij de ouderen & zwakken al opgegeven. Goede mentaliteitquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:54 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Daarna begint het IC verhaal opnieuw. Geen enkel nut dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |