Ik weet het niet wat hun mankeert maar het is verbijsterend om te zien.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:33 schreef Injetta het volgende:
[..]
Daar verbaas ik me nu al een week over. Die 2 keer dat ik buiten was, zie je dat mensen eerder dicht bij elkaar hokken als afstand houden. Vrijwel lege metro: en dan toch op een stoel Direct naast of achter iemand gaan zitten. Wachten op perron? Op 10 cm. Afstand van iemand gaan staan terwijl er nauwelijks mensen zijn. Lopen op straat? VLak achter iemand lopen en met 5 cm. Ertussen passeren.
Wachten voor de kassa? Zo dit mogelijk op elkaar.
En ook nog steeds mensen die vrijuit hoesten en proesten.
Wat mankeert die mensen?
Gisteren ook 33% groei in cases, de dag daarvoor 35%. Alles onder controle daar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ik moet het nog zien, de strengere maatregelen zijn er pas sinds eerder deze week.
Ik ook hoor. Ik verwacht het dan ook niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als ze wel naar een reünie gaan en wel jou vragen voor boodschappen zou ik dat toch echt heel raar vinden
Zo raar dat ik zelf zou denken haal dan ook die boodschappen maar zelf
in deze crisis moet iedereen gewoon thuis blijven, anders hebben ze het niet begrepenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:38 schreef Durmada het volgende:
Ik lees hier veel kritiek (?) op bejaarden, maar zij leven wel voor sociale contacten. Als zij alleen maar alleen thuis zitten, is hun leven weinig waard. Dat hoor ik veel om mij heen en ik kan me dat ook goed voorstellen. Ik waarschuw hen wel, maar jongeren hebben veel makkelijker online contact dan ouderen, dus zijn ze eerder bereid de gevolgen van het virus te aanvaarden. Eerlijk gezegd kan ik ze geen ongelijk geven.
Nou ja, als je in hetzelfde huis woont kan het ook weinig kwijt om gewoon samen te gaan wandelen, lijkt me dan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:37 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik weet het niet wat hun mankeert maar het is verbijsterend om te zien.
Hier op straat is het ook druk. Gezellig samen naar de supermarkt, praatje maken onderweg..
Ja, jezus! Als men daar nu eens lering uit zou trekken. Ongelofelijk!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:38 schreef Mondkapje het volgende:
Ondertussen bouwt China varkensflats van dertien verdiepingen hoog. Wat gebeurt daar als die varkens ziek worden? Dan worden ze levend gedumpt in massagraven of in rivieren. Hoeveel SARS-varianten wil China nog kweken vraag je je af.
https://www.nu.nl/235878/(...)en-verdiepingen.html
Diabetes hebben is de risico factor, heeft 70% van nederland niet overgewicht. Geloof het welquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:37 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat overgewicht wel een risicofactor was.
Maar dan nog. Er zijn ook hele volksstammen met astma en bronchitis. Komt ontzettend vaak voor, ook onder jongeren. 1 miljoen Nederlanders heeft een longaandoening.
Damn...sterkte en beterschapquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:38 schreef BlauweTijger het volgende:
Dag 3 en mijn vriendin nog steeds 38.5 graden (bijna graad minder als 3 dagen geleden), keelpijn wordt erger en de hoofdpijn is aanhoudend. Lichaam doet overal zeer en is vermoeid. Vannacht 3 uur slaap.
Als je de huisarts belt krijg je een bandje met een keuze menu waarin ze de verbinding verbreken als als je geen ademhalingsproblemen hebt.
Maar je isoleert je niet alleen om zelf veilig te blijven. Je wil ook dat de ziekte zo min mogelijk verspreidt zodat anderen niet ziek worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:38 schreef Durmada het volgende:
Ik lees hier veel kritiek (?) op bejaarden, maar zij leven wel voor sociale contacten. Als zij alleen maar alleen thuis zitten, is hun leven weinig waard. Dat hoor ik veel om mij heen en ik kan me dat ook goed voorstellen. Ik waarschuw hen wel, maar jongeren hebben veel makkelijker online contact dan ouderen, dus zijn ze eerder bereid de gevolgen van het virus te aanvaarden. Eerlijk gezegd kan ik ze geen ongelijk geven.
Lijkt wel het centrum van Hong Kong met al die flatgebouwenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:38 schreef Mondkapje het volgende:
Ondertussen worden in Zuid-China varkensflats gebouwd van dertien verdiepingen hoog. Wat gebeurt daar als die varkens ziek worden? Dan worden ze levend gedumpt in massagraven of in rivieren. Hoeveel SARS-varianten wil China nog kweken vraag je je af.
https://www.nu.nl/235878/(...)en-verdiepingen.html
Gewoon zeggen dat je dat wel hebt als je je zorgen maakt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:38 schreef BlauweTijger het volgende:
Dag 3 en mijn vriendin nog steeds 38.5 graden (bijna graad minder als 3 dagen geleden), keelpijn wordt erger en de hoofdpijn is aanhoudend. Lichaam doet overal zeer en is vermoeid. Vannacht 3 uur slaap.
Als je de huisarts belt krijg je een bandje met een keuze menu waarin ze de verbinding verbreken als als je geen ademhalingsproblemen hebt.
quote:Sinds een week mogen de 46 miljoen Spanjaarden hun woning enkel verlaten om te gaan werken, voeding en medicijnen te kopen of hun huisdier uit te laten. Hoewel met deze laatste maatregel enkel honden bedoeld worden, springen de Spanjaarden er creatief mee om, om tijdens het uitgaansverbod toch maar een luchtje te kunnen scheppen. Mensen zijn onder meer met geiten, varkentjes en zelfs kanarievogels gezien, schreef de krant La Vanguardia.
circus?? ik vind dat je het wel serieus moet nemen, hequote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:40 schreef TheVulture het volgende:
Ik bedacht me net dat ik het ook helemaal niet erg zou vinden als die afgeplakte vlakken bij de supermarkt en in winkels ook na dit hele circus zouden blijven bestaan. Een beetje minder in elkaars personal space gaan staan te wachten is sowieso beter voor iedereen
Hoewel ik dit niet volg greep het me toch erg aan om te zien. Het zal je maar verteld worden, wat een schok (understatement)quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"...called the coronavirus, or more accurately now it's called COVID-19"
Informeer ze wel even met juiste feiten dan![]()
Wel een bizarre gewaarwording verder. Je gaat zo'n programma in en hebt misschien gehoord dat er in China dat gedoe is met een virus ofzo, vaag allemaal. En dan ineens "het heeft zich inmiddels over de hele wereld verspreid", dan krijg je toch ook gelijk apocalyptische beelden in gedachten.
Ja pak me even op een woordquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
circus?? ik vind dat je het wel serieus moet nemen, he
Damn...sterkte en beterschapquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:38 schreef BlauweTijger het volgende:
En als we dan toch bezig zijn: rondrennende kleine kinderen uit supermarkten houdenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:40 schreef TheVulture het volgende:
Ik bedacht me net dat ik het ook helemaal niet erg zou vinden als die afgeplakte vlakken bij de supermarkt en in winkels ook na dit hele circus zouden blijven bestaan. Een beetje minder in elkaars personal space gaan staan te wachten is sowieso beter voor iedereen
Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan dat dit ook kan. OMGquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:11 schreef _I het volgende:
[..]
Dat lijkt mij onderdeel van de triage. Als je oude mensen weigert, wegens weinig kans, dan weiger je ook jongeren wegens grote kans op overleven.
Neem aan dat dat mes aan twee kanten snijdt.
In Duitsland wordt er vandaag gekeken of mensen zich echt houden aan de 1.5 meter afstand, zo niet dan komt er waarschijnlijk Lockdown daar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hebben we niks aan, we hebben ze nu nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |