Of een beetje verstand injecteren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Leger inzetten om dat te voorkomen?
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik appte mijn bejaarde buren of ze boodschappen nodig hadden. "Ik laat het vanavond wel weten, we zijn nu op een reünie."
Het blijft fascinerend hoe hard het in Italie gaat (en nu ook in Spanje) ten opzichte van andere Europese landen qua overbelasting van ziekenhuizen, er rammelt toch ook wel echt iets aan de aanpak daar lijkt me...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:28 schreef wokkelfok het volgende:
Zwitserland verwacht dat binnen een week het aantal besmetting afvlakt.
Zwitserland moet alle zeilen bijzetten
In Zwitserland is het aantal besmettingen opgelopen tot 6113. Er zijn 56 mensen aan covid-19 overleden. Vooral het zuidelijke kanton Ticino, dat grenst aan Italië, krijgt het zwaar te verduren. De autoriteiten zeggen dat de ziekenhuizen het er nog aankunnen.
Daniel Koch van de Zwitserse variant van het RIVM zegt dat Zwitserland veel beter voorbereid is dan Italië. Hij verwacht binnen een week dat het aantal besmettingen afvlakt. In Zwitserland geldt het advies binnen te blijven, behalve als je niet thuis kunt werken of om levensmiddelen of medicijnen te kopen. Er mogen niet meer dan vijf mensen bij elkaar zijn. Scholen, veel winkels en cafés zijn dicht.
Nos.nl
Het draaiboek is er.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Leger inzetten om dat te voorkomen?
Ja ik was ook positief verrast dat die man dat kon. Helaas begon hij vlak erna blijk te geven van wetenschap van ook andere praktijken via de app en heb ik hem op afstand gehouden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel vrij modern dan. Juist bij mensen die wel van dit soort dingen als appen op de hoogte zijn verwacht je wel wat meer verstand
Nogmaals, overgewicht zelf is niet het probleem maar gaat er om of je diabetes hebt. Daar zit het em in. Je hoeft als je het ene hebt niet gelijk te denken dat je ook het andere hebquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:29 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Probleem is, je weet van jezelf niet zeker of wel gezond bent. Het kan best dat je een onderliggende kwaal hebt waar je niks vanaf weet. Dan loop je evengoed risico.
En ook onder de jonge mensen zijn er heel veel die niet gezond zijn.
Astma? Overgewicht? There you go. Risicogroep! Volgens valt wel 0% van de jongeren onder een van die categorieën.
Is die Daniel Koch familie van JaapGOD?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:28 schreef wokkelfok het volgende:
In Zwitserland is het aantal besmettingen opgelopen tot 6113. Er zijn 56 mensen aan covid-19 overleden. Vooral het zuidelijke kanton Ticino, dat grenst aan Italië, krijgt het zwaar te verduren. De autoriteiten zeggen dat de ziekenhuizen het er nog aankunnen.
Daniel Koch van de Zwitserse variant van het RIVM zegt dat Zwitserland veel beter voorbereid is dan Italië. Hij verwacht binnen een week dat het aantal besmettingen afvlakt. In Zwitserland geldt het advies binnen te blijven, behalve als je niet thuis kunt werken of om levensmiddelen of medicijnen te kopen. Er mogen niet meer dan vijf mensen bij elkaar zijn. Scholen, veel winkels en cafés zijn dicht.
Nos.nl
De vraag is nu. Ga je het alsnog voor ze halen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik appte mijn bejaarde buren of ze boodschappen nodig hadden. "Ik laat het vanavond wel weten, we zijn nu op een reünie."
Daar verbaas ik me nu al een week over. Die 2 keer dat ik buiten was, zie je dat mensen eerder dicht bij elkaar hokken als afstand houden. Vrijwel lege metro: en dan toch op een stoel Direct naast of achter iemand gaan zitten. Wachten op perron? Op 10 cm. Afstand van iemand gaan staan terwijl er nauwelijks mensen zijn. Lopen op straat? VLak achter iemand lopen en met 5 cm. Ertussen passeren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:13 schreef Markesh het volgende:
[..]
Je moet ook even wachten, dan kan je zien hoe druk het is en ze samenscholen op bankjes ect
Ik wou terug appen dat ie dan veel kans had op een ander soort reünie over een week of twee, maar dat leek me wat cru.quote:
Als ze vanavond nog appen wel maar dat verwacht ik niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De vraag is nu. Ga je het alsnog voor ze halen?
Dat vind ik niet cru. Net zo medelevend als de vraag of hij nog boodschappen nodig had.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik wou terug appen dat ie dan veel kans had op een ander soort reünie over een week of twee, maar dat leek me wat cru.
0% is niet zoveel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:29 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Probleem is, je weet van jezelf niet zeker of wel gezond bent. Het kan best dat je een onderliggende kwaal hebt waar je niks vanaf weet. Dan loop je evengoed risico.
En ook onder de jonge mensen zijn er heel veel die niet gezond zijn.
Astma? Overgewicht? There you go. Risicogroep! Volgens valt wel 0% van de jongeren onder een van die categorieën.
“Ik heb geen Corona hoor!”quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:33 schreef Injetta het volgende:
[..]
Daar verbaas ik me nu al een week over. Die 2 keer dat ik buiten was, zie je dat mensen eerder dicht bij elkaar hokken als afstand houden. Vrijwel lege metro: en dan toch op een stoel Direct naast of achter iemand gaan zitten. Wachten op perron? Op 10 cm. Afstand van iemand gaan staan terwijl er nauwelijks mensen zijn. Lopen op straat? VLak achter iemand lopen en met 5 cm. Ertussen passeren.
Wachten voor de kassa? Zo dit mogelijk op elkaar.
En ook nog steeds mensen die vrijuit hoesten en proesten.
Wat mankeert die mensen?
Vals gevoel van veiligheid gecombineerd met ja maar ik ik ik.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:33 schreef Injetta het volgende:
[..]
Daar verbaas ik me nu al een week over. Die 2 keer dat ik buiten was, zie je dat mensen eerder dicht bij elkaar hokken als afstand houden. Vrijwel lege metro: en dan toch op een stoel Direct naast of achter iemand gaan zitten. Wachten op perron? Op 10 cm. Afstand van iemand gaan staan terwijl er nauwelijks mensen zijn. Lopen op straat? VLak achter iemand lopen en met 5 cm. Ertussen passeren.
Wachten voor de kassa? Zo dit mogelijk op elkaar.
En ook nog steeds mensen die vrijuit hoesten en proesten.
Wat mankeert die mensen?
Nou ik moet het nog zien, de strengere maatregelen zijn er pas sinds eerder deze week.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:28 schreef wokkelfok het volgende:
Nos.nl
In Brabant zitten we nu al bijna 14 dagen na de eerste maatregelen, waarbij het al stukken rustiger op straat werd bijvoorbeeld. de landelijke sluiting van de horeca en verbieden van evementen is morgen dag 6/7, dat gaat zich hopelijk over een week terugbetalen. De nieuwe maatregelen die je morgen of overmorgen neemt zie je qua effect pas over max 14 dagen terug. Mijn punt is dat er al wat zaken lopen waarvan je het effect op korte termijn zou moeten zien...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Welke maatregelen, geen handen schudden, geen grote groepen, geen cafes meer open? Dat was volgens mij maar twee dagen eerder.
Als ze wel naar een reünie gaan en wel jou vragen voor boodschappen zou ik dat toch echt heel raar vindenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als ze vanavond nog appen wel maar dat verwacht ik niet.
Ik zag hier gisteren bij de coffeeshop ook zulke mensen staan. Iedereen netjes 1.5 meter afstand en komen mensen te schreeuwen, neuzen snuiten, ruzie stoken etc. Zelden zoveel tokkies bij elkaar gezienquote:
Ik had begrepen dat overgewicht wel een risicofactor was.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:32 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Nogmaals, overgewicht zelf is niet het probleem maar gaat er om of je diabetes hebt. Daar zit het em in. Je hoeft als je het ene hebt niet gelijk te denken dat je ook het andere heb
Ik heb deze week meerdere keren ruzie gehad met mensen omdat ze domme dingen wilden doen zoals gaan winkelen met een ziek kind, hun quarantaine niet serieus nemen of op vakantie gaan. De Sarah Connor in mij is een beetje op.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:34 schreef maily het volgende:
[..]
Dat vind ik niet cru. Net zo medelevend als de vraag of hij nog boodschappen nodig had.
Die heb je niet alleen in de coffeeshop natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zag hier gisteren bij de coffeeshop ook zulke mensen staan. Iedereen netjes 1.5 meter afstand en komen mensen te schreeuwen, neuzen snuiten, ruzie stoken etc. Zelden zoveel tokkies bij elkaar gezien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |