Lijkt me niet dat bouwmarkten dicht moeten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:19 schreef _I het volgende:
Alsjeblieft niet. Dat bouwmarkten dicht zouden moeten, a la, maar ik hoop toch echt wel dat je nog naar buiten mag (met je huisgenoten) als je niet ziek bent.
Echt hoe dik is de plaat voor je kop danquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:20 schreef quirina het volgende:
Ach hier naast hebben mijn buren een kinderverjaardag.
Die letten ook niet op. Je kan het toch niet tegenhouden.
De piek lijkt mij niet samen te hangen met mensen die buiten spelen (op een verstandige manier).quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan kunnen we tenminste nog wel even wachten alvorens de piek gewoon later komt. Of dat nou zo veel opschiet.
En je weet dat het ongeveer 15 dagen duurt voordat je de effecten kunt waarnemen van de vorige maatregelen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:21 schreef smeerpijp. het volgende:
De getallen blijven maar stijgen.... De vraag is niet of maar wanneer de lockdown eraan komt.
De getallen blijven stijgen tot een week of twee na de getroffen maatregelen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:21 schreef smeerpijp. het volgende:
De getallen blijven maar stijgen.... De vraag is niet of maar wanneer de lockdown eraan komt.
Let op: onderstaande getallen zijn schattingen. Bron: https://www.volkskrant.nl(...)oronavirus~bfe053d4/quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:01 schreef Injetta het volgende:
Ik begrijp niks van dat geëmmer met IC-bedden. Nog maar twee dagen geleden sussende berichten. We zijn er klaar voor. Nederland heeft als het moet 2000 bedden. Het zal vol zijn, naar vooralsnog hoeft het volk Zich geen zorgen te maken. 2 dagen later paniek en ziekenhuizen weigeren patiënten van ziekenhuizen in Brabant. Wat is dit voor idioterie? Hebben we nou 2000 bedden of niet? En... wat hebben we er aan als we ze niet gebruiken om dat een ziekenhuis zijn bedden ‘spaart’ voor??? Als wij net zo hard blijven gaan als Italië, dan wordt het hier nog 10x erger qua onvoldoende capaciteit en alle ellende erbij.
Op de eerste foto zie ik voornamelijk "oudjes"quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:16 schreef Maver24 het volgende:
En daarom moet er meer regime komentwitter:MeteoVoorne twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:48:22Mensen!? Wat snappen jullie nou niet!? Lekker dagje strand vanmiddag in #Rockanje Ongelooflijk! luisteren is zo moeilijk! #CoronaCrisis #Covid_19 #covid19Nederland https://t.co/UxHzkhJCiI reageer retweet
twitter:sjors1975 twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:51:53@:MeteoVoorne @:EdAldus Turkse bruiloft in Zwijndrecht.Kreeg ze niet allemaal op de foto.#CoronaCrisis #Covid_19 #covid19Nederland https://t.co/DJwDlraqve reageer retweet
Maar er zijn experts (dus niet jij en ik, maar experts) die bij een totale lockdown eenzelfde of zelfs heviger piek verwachten dan bij wat Nederland nu doet, alleen later.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:22 schreef _I het volgende:
[..]
De piek lijkt mij niet samen te hangen met mensen die buiten spelen (op een verstandige manier).
Heb ik het niet over spelende kinderen of voetballen.
Het is wel om moe van te worden dat we met zoiets serieus te maken hebben, hebben al een maand geen ander nieuws en mensen begrijpen het nog niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:22 schreef D_A het volgende:
[..]
De getallen blijven stijgen tot een week of twee na de getroffen maatregelen.
Op een ander forum maakte een troela een hoop drama omdat het eerste verjaardagspartijtje van haar larf nu niet doorging. Na een bericht over iemand die overleden was. Jouw buren zijn nog een graadje dommer en egocentrischer, soit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:20 schreef quirina het volgende:
In dit soort gevallen zou ik toch heel graag een China aanpak willen doen. Dichtlassen, voor twee weken aan boodschappen naar binnen smijten en tot over twee weken prutsers ....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:20 schreef quirina het volgende:
Ja dat weet ik maar ik ben bang dat de lockdown eerder komt dan het effect van de maatregelen als we zo doorgaan met de getallen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En je weet dat het ongeveer 15 dagen duurt voordat je de effecten kunt waarnemen van de vorige maatregelen?
Ja maar de andere maatregelen lopen natuurlijk al even, dus je zou dan daar in ieder geval al wel war resultaat van moeten gaan zien...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En je weet dat het ongeveer 15 dagen duurt voordat je de effecten kunt waarnemen van de vorige maatregelen?
Dat laatste zeker niet. Vond het niet echt een essentieel iets, maar ja, ik klus dan ook niet zelf.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat bouwmarkten dicht moeten.
Zouden wel maatregelen in acht moeten nemen. Het mag geen familie- of groepsuitje worden.
6 dagen, da's niet voldoende om al een resultaat te zien.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar de andere maatregelen lopen natuurlijk al even, dus je zou dan daar in ieder geval al wel war resultaat van moeten gaan zien...
Achja vanavond werd ik ook wakker om een uur of 4, liep er een groep van ongeveer 8 man de flat uit met duidelijk een borrel op, daar was gewoon een feestje geweest met best wat mensen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
In dit soort gevallen zou ik toch heel graag een China aanpak willen doen. Dichtlassen, voor twee weken aan boodschappen naar binnen smijten en tot over twee weken prutsers ....
Jij bent pas over een half jaar jarig?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:24 schreef heywoodu het volgende:
Als het zo doorgaat ga ik mijn verjaardag gewoon met het gebruikelijke aantal mensen vieren.
Dag mogen de mensen op Turkse bruiloften helemaat gaan uitkijken en Turkse jongeren ook.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:23 schreef Maver24 het volgende:
De meesten dikke mensen en daarom ook risico zijn is niet zozeer overgewicht maar omdat een heleboel diabetes hebben. Daar zit het em in.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:24 schreef heywoodu het volgende:
Als het zo doorgaat ga ik mijn verjaardag gewoon met het gebruikelijke aantal mensen vieren.
Oude mensen zijn echt heel onvoorzichtig ja baseer ik op mijn eigen ervaringen... er stonden er net in de buurt van een winkelcentrum gewoon een paar gezellig met elkaar te keuvelen rondom iemand op zijn scoomobielquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:23 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Op de eerste foto zie ik voornamelijk "oudjes"
Zijn ze levensmoe of zoeken ze naar de kwaliteit van het leven.
Weer alleen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:24 schreef heywoodu het volgende:
Nee in zijn eentje op de zolderkamer.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij bent pas over een half jaar jarig?
Hij bedoelt natuurlijk "alleen", zoals gebruikelijkquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij bent pas over een half jaar jarig?
Ik tegen mijn oma van dik in de 90 vanmorgen: "En u blijft lekker binnen deze dagen?"quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oude mensen zijn echt heel onvoorzichtig ja baseer ik op mijn eigen ervaringen... er stonden er net in de buurt van een winkelcentrum gewoon een paar gezellig met elkaar te keuvelen rondom iemand op zijn scoomobiel
Ik noem het al kamikazebejaarden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oude mensen zijn echt heel onvoorzichtig ja baseer ik op mijn eigen ervaringen... er stonden er net in de buurt van een winkelcentrum gewoon een paar gezellig met elkaar te keuvelen rondom iemand op zijn scoomobiel
Neen, die mensen zeggen dat als je jezelf weken opsluit om het te laten uitdoven, dat het later weer in een piek terugkomt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar er zijn experts (dus niet jij en ik, maar experts) die bij een totale lockdown eenzelfde of zelfs heviger piek verwachten dan bij wat Nederland nu doet, alleen later.
Dit zijn cijfers waar je van schrikt en die iedereen inmiddels ook wel zou moeten weten. Apathisch stromen we naar de bouwmarkt met Sterre en Wolf op de kar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:22 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Let op: onderstaande getallen zijn schattingen. Bron: https://www.volkskrant.nl(...)oronavirus~bfe053d4/
1. Nederland heeft op dit moment 1208 operationele IC bedden in Nederland.
2. De gemiddelde bezettingsgraad voor IC bedden is 70%. Er zijn dus ca. 362 (30%*1208) bedden beschikbaar.
3. Als je de geplande opnames in de IC stopzet (dat is al gebeurd) kan dat aantal omhoog, je krijgt dan 285 extra bedden. Totaal heb je dan 647 bedden voor coronapatiënten beschikbaar.
De verwachting is dus dat wij bij 650 coronapatiënten in de IC vol zitten.
Als de groei van 30%+ extra patiënten per dag doorzet zitten wij daar aanstaande woensdag op.
Bij een afvlakkende groei naar 20% is dat donderdag.
Om een complete chaos te voorkomen moeten wij dus het aantal operationele IC plekken flink opschroeven de komende week.
Ik denk dat de getallen nog vrij in lijn lopen der verwachting. Om nu in paniek iets anders te gaan besluiten is niet echt nodig en omdat Rutte eergisteren volgens mij aangaf dat hij de scholen open had laten willen houden hoop ik dat er ook genoeg speling in is. Ben dit op zich nou wel zat en zou blij zijn als we de meest onzekere periode voorbij zijn en langzaamaan dingen weer gaan openen. Wel eerst de capaciteit van IC's en ziekenhuizen uitbreiden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:24 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Ja dat weet ik maar ik ben bang dat de lockdown eerder komt dan het effect van de maatregelen als we zo doorgaan met de getallen.
Die maatregelen moeten nog maar blijken he of ze zin hebben gehad.... het zal een afname teweeg brengen maar als je de ziekenhuizen straks al vol hebt liggen dan is elke patiënt die erbij komt teveel.
De lockdown is er niet tegen verspreiding van het virus maar om de piek eraf te halen in de zorg.
Natuurlijke selectie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:16 schreef Maver24 het volgende:
En daarom moet er meer regime komentwitter:MeteoVoorne twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:48:22Mensen!? Wat snappen jullie nou niet!? Lekker dagje strand vanmiddag in #Rockanje Ongelooflijk! luisteren is zo moeilijk! #CoronaCrisis #Covid_19 #covid19Nederland https://t.co/UxHzkhJCiI reageer retweet
twitter:sjors1975 twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:51:53@:MeteoVoorne @:EdAldus Turkse bruiloft in Zwijndrecht.Kreeg ze niet allemaal op de foto.#CoronaCrisis #Covid_19 #covid19Nederland https://t.co/DJwDlraqve reageer retweet
Probleem is, je weet van jezelf niet zeker of wel gezond bent. Het kan best dat je een onderliggende kwaal hebt waar je niks vanaf weet. Dan loop je evengoed risico.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Corona is een heel groot probleem, maar je gaat niet zomaar als gezond jong persoon dood van dat virus.
Ik ben bang dat je dit soort taferelen pas kan verhinderen met een totale lock down.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:52 schreef polderturk het volgende:
Steeds meer mensen in Turkije roepen om een lockdown.
Mensen zijn woedend om deze video.twitter:32gunENG twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:31:3421.03.2020 / İstanbul, Turkey https://t.co/sn12ygiWlY reageer retweet
Welke maatregelen, geen handen schudden, geen grote groepen, geen cafes meer open? Dat was volgens mij maar twee dagen eerder.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar de andere maatregelen lopen natuurlijk al even, dus je zou dan daar in ieder geval al wel war resultaat van moeten gaan zien...
Ik appte mijn bejaarde buren of ze boodschappen nodig hadden. "Ik laat het vanavond wel weten, we zijn nu op een reünie."quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik tegen mijn oma van dik in de 90 vanmorgen: "En u blijft lekker binnen deze dagen?"
Antwoord: "Nee hoor, ik ben net nog even naar de overkant (AH, red.) geweest. Het is wel koud!"
Oude mensen
Sterktequote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:24 schreef heywoodu het volgende:
En zelfs dan zijn er mensen toe in staat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je dit soort taferelen pas kan verhinderen met een totale lock down.
Wel vrij modern dan. Juist bij mensen die wel van dit soort dingen als appen op de hoogte zijn verwacht je wel wat meer verstandquote:
Leve de kille omgangsvormen van de Zwitsers.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:28 schreef wokkelfok het volgende:
Zwitserland verwacht dat binnen een week het aantal besmetting afvlakt.
Zwitserland moet alle zeilen bijzetten
In Zwitserland is het aantal besmettingen opgelopen tot 6113. Er zijn 56 mensen aan covid-19 overleden. Vooral het zuidelijke kanton Ticino, dat grenst aan Italië, krijgt het zwaar te verduren. De autoriteiten zeggen dat de ziekenhuizen het er nog aankunnen.
Daniel Koch van de Zwitserse variant van het RIVM zegt dat Zwitserland veel beter voorbereid is dan Italië. Hij verwacht binnen een week dat het aantal besmettingen afvlakt. In Zwitserland geldt het advies binnen te blijven, behalve als je niet thuis kunt werken of om levensmiddelen of medicijnen te kopen. Er mogen niet meer dan vijf mensen bij elkaar zijn. Scholen, veel winkels en cafés zijn dicht.
Nos.nl
Leger inzetten om dat te voorkomen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:29 schreef D_A het volgende:
[..]
En zelfs dan zijn er mensen toe in staat.
Thanks.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:03 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zal zo wel iemand reageren met "gaar oostblokland/bulgarije/etc"
Ik woon in Veliko Tarnovo, een middelgrote stad in Bulgarije.
Nu je het zegt, mijn schoolreunie van 4 april is nog niet gecanceldquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik appte mijn bejaarde buren of ze boodschappen nodig hadden. "Ik laat het vanavond wel weten, we zijn nu op een reünie."
Weer een term geleerd vandaagquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:55 schreef Kyran het volgende:
Normalcy bias in full force in al die landen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |