abonnement Unibet Coolblue
  Admin woensdag 25 maart 2020 @ 12:55:53 #151
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192265996
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:27 schreef Koral het volgende:

Rutte wil gecontroleerd groepsimmuniteit opbouwen.
Niet. Dat gebeurt vanzelf doordat mensen besmet raken.

quote:
Wie adviseert Rutte? Het RIVM.
Onder andere het RIVM inderdaad.

quote:
Groepsimmuniteit opbouwen doe je, bij gebrek aan een vaccin, door mensen ziek te laten worden.
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Jij zegt dat we groepsimmuniteit willen creëren door mensen ziek te laten worden. De werkelijkheid is andersom; mensen zullen ziek worden en op die manier ontstaat gelukkig mettertijd groepsimmuniteit.

quote:
Want ze gaan ervan uit dat je daarna het niet meer kunt krijgen (en zelfs dat is nog niet bewezen want er schijnen mensen te zijn die het voor de tweede keer hebben gekregen).
Er zijn altijd uitzonderingen inderdaad.

quote:
Dus enerzijds noem je mensen mongolen, en anderzijds begrijp je niet dat we op Europees niveau zelf de mongolen zijn met deze slappere maatregelen.
Ik noem mensen die totaal niet lijken te snappen wat er gezegd wordt en dan maar - al dan niet bewust - de boel verdraaien inderdaad mongolen, omdat die met zelfverzonnen maatregeltjes komen en de aangegeven richtlijnen lekker aan hun laars lappen.

quote:
In China en ondertussen ook o.a. Italië weten ze wel beter.
Landen 1 op 1 vergelijken is niet heel verstandig. De demografie is anders, de gebruiken zijn anders. Er is vrij duidelijk uitgelegd waarom we deze aanpak hebben en omdat zowel jij als ik geen deskundigen zijn is het verstandig om te luisteren naar de mensen die dat wel zijn. Geen enkele maatregel gaat 100% voorkomen dat mensen besmet raken. De richtlijnen aan je laars lappen en zelf maar iets bedenken gaat op zeker WEL zorgen voor EXTRA besmettingen EN doden.

En ja, ik had ook liever een verdergaande lockdown gezien waarbij in ieder geval winkels verplicht dicht moeten, omdat het open laten van kledingwinkels, slijterijen en elektronicawinkels nogal botst met de maatregel om alleen voor de absoluut noodzakelijke zaken naar buiten te gaan. Maar geen enkele maatregel is 100% waterdicht. Maar woorden verdraaien, vage filmpjes zonder bron de wereld inslingeren en zelf maar wat aanmodderen is wel de domste manier om hiermee om te gaan. Ironisch genoeg komt dat dan van de mensen die vinden dat de overheid 'dom bezig is'.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192266230
Je lijkt nogal naar de afzender van een boodschap te kijken in plaats van inhoud. Met de zienswijze in dat filmpje is imo weinig mis.

En waarom zou je geen landen vergelijken. We zijn nu zelf het spreekwoordelijke wiel aan het uitvinden terwijl dat elders al uitgevonden is. De ervaring van landen lijkt me dan leerzamer.

Op de aanpak van de RIVM/Rutte/Overheid geef je nu eindelijk ook toe, en hebben we blijkbaar toch een gemeenschappelijk punt.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_192266337
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:27 schreef Koral het volgende:

[..]

Rutte wil gecontroleerd groepsimmuniteit opbouwen. Wie adviseert Rutte? Het RIVM. Groepsimmuniteit opbouwen doe je, bij gebrek aan een vaccin, door mensen ziek te laten worden. Want ze gaan ervan uit dat je daarna het niet meer kunt krijgen (en zelfs dat is nog niet bewezen want er schijnen mensen te zijn die het voor de tweede keer hebben gekregen).

Dus enerzijds noem je mensen mongolen, en anderzijds begrijp je niet dat we op Europees niveau zelf de mongolen zijn met deze slappere maatregelen.

In China en ondertussen ook o.a. Italië weten ze wel beter.
Een lockdown is een zwaar middel. Je vraagt van gezonde mensen om thuis te zitten. Terwijl de winst tegenover een gedeeltelijke lockdown vrij klein is.

Daarbij wordt er geen groepsimmuniteit opgebouwd. Kijk maar naar Wuhan, die stad is nog steeds op slot en er is de vrees dat de ziekte straks weer terugkeert.
pi_192266443
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:09 schreef Koral het volgende:
Je lijkt nogal naar de afzender van een boodschap te kijken in plaats van inhoud. Met de zienswijze in dat filmpje is imo weinig mis.
Ik was een paar dagen terug in de supermarkt, en er was een man met een mondkapje (zo'n doekje). Hij vond het kennelijk nodig om het doekje even omlaag te doen. Dit deed hij vlak bij zijn mond met de vingers van beide handen.

Als je er dus niet goed mee omgaat, is er helemaal geen winst bij het gebruiken van een mondkapje.

[ Bericht 16% gewijzigd door luxerobots op 25-03-2020 13:36:40 ]
pi_192266785
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik was een paar dagen terug in de supermarkt, en er was een man met een mondkapje (zo'n doekje). Hij vond het kennelijk nodig om het doekje even omlaag te doen. Dit deed hij vlak bij zijn mond met de vingers van beide handen.

Als je er dus niet goed mee omgaat, is er helemaal geen winst bij het gebruiken van een mondkapje.
Plus je creëert ’valse veiligheid’, waardoor je het probleem alleen maar groter maakt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192320962
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:07 schreef Danny het volgende:

[..]

Je woont in een trappenhuis? Hoe? In een doos of gewoon ergens op de vierde tree?
Ik moet door een trappenhuis ja. Moet ik soms eerst beneden of boven wachten tot iemand helemaal verdwenen is? Wij die hier wonen doen dat natuurlijk niet en lopen vlak langs elkaar heen. Zoals duizenden Amsterdammers en Rotterdammers en Utrechters en Den Haagers. Men stelt o zo gemakkelijk een regel in vanuit een ivoren torentje maar nadenken over allerlei situaties doet men niet.
  Admin zaterdag 28 maart 2020 @ 15:46:38 #157
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192321155
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:32 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ik moet door een trappenhuis ja. Moet ik soms eerst beneden of boven wachten tot iemand helemaal verdwenen is? Wij die hier wonen doen dat natuurlijk niet en lopen vlak langs elkaar heen. Zoals duizenden Amsterdammers en Rotterdammers en Utrechters en Den Haagers. Men stelt o zo gemakkelijk een regel in vanuit een ivoren torentje maar nadenken over allerlei situaties doet men niet.
Hoeveel mensen wonen er daar dan dat je trappenhuis zo bomvol zit dat je niet anders kan dan elkaar op korte afstand passeren? Want ik heb heel lang in Rotterdam gewoond, maar daar kwam dat vrijwel nooit voor. En als er dan al een keer iemand toevallig loopt terwijl jij daar ook wil zijn, is het dan werkelijk zo'n wereldramp om 10 seconden te wachten tot iemand voorbij is?
Kan me niet voorstellen dat er nu, terwijl iedereen geacht wordt binnen te blijven, opeens op hetzelfde tijdstip bergen mensen zich verdringen in je trappenhuis... En je hoeft niet te wachten tot iemand helemaal verdwenen is. Alleen maar tot je vrije doorgang hebt.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192321179
Dan zie je op fb mensen die foto's laten zien, dat ze gewandeld hebben. Heerlijk rustig in het bos... Ja, dat komt omdat ik en vele anderen binnen zitten! Ego's!
pi_192321214
wat is er mis met een boswandeling? Je wordt niet verplicht om binnen te zitten, mits je maar 1.5 afstand houdt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192321319
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:16 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar wat ze hier zeggen op 1.10 (dat de druppeltjes wanneer je praat of ademhaalt binnen enkele uren een afstand van tien meter bereiken) kan ik niet rijmen met die 1,5 meter. Snap jij of iemand anders dat? Misschien is het omdat het hier niet om nies- of hoesdruppels gaat, maar het gold ook voor druppels die vrijkomen met praten, dus ik begrijp het niet.
Die 1,5 meter komen ze nog wel op terug. Waarom zouden ze de straten in China ontsmetten?
Het hangt in de lucht en zit overal aan
pi_192321334
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:16 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar wat ze hier zeggen op 1.10 (dat de druppeltjes wanneer je praat of ademhaalt binnen enkele uren een afstand van tien meter bereiken) kan ik niet rijmen met die 1,5 meter. Snap jij of iemand anders dat? Misschien is het omdat het hier niet om nies- of hoesdruppels gaat, maar het gold ook voor druppels die vrijkomen met praten, dus ik begrijp het niet.
Die 1,5 meter komen ze nog wel op terug. Waarom zouden ze de straten in China ontsmetten?
Het hangt in de lucht en zit overal aan

Die 1,5 meter gaat jullie ook wel lukken, want de meesten zitten wel binnen ja
pi_192321432
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 18:20 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe houd ik in een Amsterdams trappenhuis 1,5 meter afstand? We wonen niet allemaal zo ruim als Arjen Lubach.
Die 1,5 meter is een advies. Als de afstand minder is, ben je niet direct in overtreding of besmet. Gezond verstand, probeer rekening te houden dat jij en anderen niet te dicht op elkaar komt. Ben bewust dat kans op besmetting groter wordt als je dichte op elkaar zit. Houd gewoon afstand, voor jezelf en voor de ander.

.
pi_192321472
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:59 schreef woxxel het volgende:

[..]

Die 1,5 meter komen ze nog wel op terug. Waarom zouden ze de straten in China ontsmetten?
Het hangt in de lucht en zit overal aan

Die 1,5 meter gaat jullie ook wel lukken, want de meesten zitten wel binnen ja
Elke beslissing is arbitrair.
1,5 meter is voor 90% van de gevallen prima. Het is een goed begin
  zaterdag 28 maart 2020 @ 16:13:22 #164
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192321526
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:59 schreef woxxel het volgende:

[..]

Die 1,5 meter komen ze nog wel op terug. Waarom zouden ze de straten in China ontsmetten?
Het hangt in de lucht en zit overal aan
Ja, klopt. Het is denk ik vooral goed om te zorgen dat je een goede weerstand hebt. Voorkomen is beter dan genezen.
quote:
Die 1,5 meter gaat jullie ook wel lukken, want de meesten zitten wel binnen ja
Ja, klopt. Als het goed is, lukt dat gewoon.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192330510
Op een Amsterdamse markt vandaag. Dit is een voorbeeld hoe het nu niet moet. Snappen die mensen echt niet wat 1,5 meter is? Kan natuurlijk zijn dat ze het als 15 centimeter hebben gelezen, of simpelweg te dom zijn om de adviezen te begrijpen.
Bron: AT5

Leipe shit ouwe
  zondag 29 maart 2020 @ 08:04:43 #166
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192332245
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Op een Amsterdamse markt vandaag. Dit is een voorbeeld hoe het nu niet moet. Snappen die mensen echt niet wat 1,5 meter is? Kan natuurlijk zijn dat ze het als 15 centimeter hebben gelezen, of simpelweg te dom zijn om de adviezen te begrijpen.
Bron: AT5

[ afbeelding ]
Kansloos zeg. Eigenlijk onthutsend dat dit nog steeds gebeurt. Dit soort dingen kan wel de opmaat zijn naar een verdere lockdown.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 29 maart 2020 @ 08:57:35 #167
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_192332456
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:28 schreef Enawh het volgende:
Ik snap dat Corona virus erg is, maar dat Rutte telkens over die 1,5 meter heeft als hij buiten is.
Wordt daar al gek van en het is ook onmogelijk.

Persconferentie die gehouden wordt waar geen afstand werd gehouden.
Kinderen die buiten spelen.
Moeten we dan ook thuis afstand houden?
Niet meer bij elkaar slapen ?
Vooral in de winkel is het tergend, mensen die een uur stil gaan staan waardoor je er eigenlijk niet meer langs mag bijvoorbeeld. En dan moeilijk kijken als je er toch even langs gaat.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 29 maart 2020 @ 09:03:20 #168
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_192332486
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Op een Amsterdamse markt vandaag. Dit is een voorbeeld hoe het nu niet moet. Snappen die mensen echt niet wat 1,5 meter is? Kan natuurlijk zijn dat ze het als 15 centimeter hebben gelezen, of simpelweg te dom zijn om de adviezen te begrijpen.
Bron: AT5

[ afbeelding ]
Ik zie veel hoofddoekjes / getinte mensen. Mogelijk loopt er een groep buitenlanders rond in ons land die het Nederlandse nieuws helemaal niet volgen en in een andere realiteit leven omdat ze alleen maar via de schotelantenne naar Erdogan luisteren.
Sue Me
pi_192332502
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:03 schreef Staaf het volgende:

Ik zie veel hoofddoekjes / getinte mensen. Mogelijk loopt er een groep buitenlanders rond in ons land die het Nederlandse nieuws helemaal niet volgen en in een andere realiteit leven omdat ze alleen maar via de schotelantenne naar Erdogan luisteren.
Erdogan is best serieus mbt deze pandemie! Dus als ze naar hem luisteren dan weten ze ook wat er speelt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 29 maart 2020 @ 09:13:03 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192332532
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:48 schreef woxxel het volgende:
Dan zie je op fb mensen die foto's laten zien, dat ze gewandeld hebben. Heerlijk rustig in het bos... Ja, dat komt omdat ik en vele anderen binnen zitten! Ego's!
Ja foei!
Iedereen verplicht ophokken in zijn huis!
Ook al moet en hoeft het niet, dan toch!
Niks frisse neus, gewoon lekker wegkwijnen, hoe dan ook!
#samenkunnenwehetdoen
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 29 maart 2020 @ 09:15:10 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192332545
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:13 schreef Federer-fan het volgende:
Ja, klopt. Het is denk ik vooral goed om te zorgen dat je een goede weerstand hebt. Voorkomen is beter dan genezen.
Daarom: goed eten (regelmatig boodschappen doen), goed bewegen (regelmatig naar buiten).
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 29 maart 2020 @ 09:16:48 #172
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192332554
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 08:57 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Vooral in de winkel is het tergend, mensen die een uur stil gaan staan waardoor je er eigenlijk niet meer langs mag bijvoorbeeld. En dan moeilijk kijken als je er toch even langs gaat.
Haha, ja, inderdaad. _O-
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Daarom: goed eten (regelmatig boodschappen doen), goed bewegen (regelmatig naar buiten).
Ja, inderdaad.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192332671
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 08:57 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Vooral in de winkel is het tergend, mensen die een uur stil gaan staan waardoor je er eigenlijk niet meer langs mag bijvoorbeeld. En dan moeilijk kijken als je er toch even langs gaat.
Of eentje links tegen het schap en een ander rechts tegen het schap en dan samen kletsen in de winkel. En dan moet je er langs, dikke wtf.
pi_192332713
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik was een paar dagen terug in de supermarkt, en er was een man met een mondkapje (zo'n doekje). Hij vond het kennelijk nodig om het doekje even omlaag te doen. Dit deed hij vlak bij zijn mond met de vingers van beide handen.

Als je er dus niet goed mee omgaat, is er helemaal geen winst bij het gebruiken van een mondkapje.
De winst is dat je eigen meuk bij je blijft.
  zondag 29 maart 2020 @ 09:44:28 #175
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192332774
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:48 schreef woxxel het volgende:
Dan zie je op fb mensen die foto's laten zien, dat ze gewandeld hebben. Heerlijk rustig in het bos... Ja, dat komt omdat ik en vele anderen binnen zitten! Ego's!
_O-
Je gaat me toch niet vertellen dat je de afgelopen dagen met dat mooie weer enkel binnen hebt gezeten?
Ikzelf heb een bruine kop alsof ik net terug van de wintersport ben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')