China en Nederland kan je lastig vergelijken. Daarnaast kiest China een andere tactiek.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:46 schreef cracktor het volgende:
tsja in china is het december begonnen en nu ligt nog steeds alles plat dus nou 4 maanden is wel minimaal geloof ik.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:50 schreef Gehrman het volgende:
Meer dan een jaar. Totdat er een vaccin is blijft het de kop opsteken en moeten er verregaande maatregelen worden genomen.
denk jij dat het hier sneller over gaat dan?quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:47 schreef Landgeld het volgende:
[..]
China en Nederland kan je lastig vergelijken. Daarnaast kiest China een andere tactiek.
Dat zou betekenen dat de grenzen gesloten blijvenquote:
Hoe moet dat dan met scholen? Bijv ik moet afstuderen en met mij nog een heeeeeleboel studenten. Echter volgend schooljaar heb je ook weer heeel veel laatstejaars. Er zijn daar nooit genoeg docenten/klassencapaciteit voor. Onmogelijk. De docenten lopen dit jaar al op hun tandvlees vanwege drukte en te weinig mankracht.quote:Op donderdag 19 maart 2020 21:05 schreef Pvt.Webster het volgende:
Tussen 3 en 6 maanden voor NL. In de zomer de boel weer langzaam opstarten. Zou wel enorme dreun zijn als horeca etc. ook in de zomer dicht blijft.
Misschien hebben de huidige maatregelen meer effect dan we verwachten. Het is al redelijk geïsoleerd allemaal.
Lekker voor je.quote:Op donderdag 19 maart 2020 21:07 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hoe moet dat dan met scholen? Bijv ik moet afstuderen en met mij nog een heeeeeleboel studenten. Echter volgend schooljaar heb je ook weer heeel veel laatstejaars. Er zijn daar nooit genoeg docenten/klassencapaciteit voor. Onmogelijk. De docenten lopen dit jaar al op hun tandvlees vanwege drukte en te weinig mankracht.
Jullie gewoon papiertje geven en vanaf volgend schooljaar frisse start met de nieuwe laatstejaarsquote:Op donderdag 19 maart 2020 21:07 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hoe moet dat dan met scholen? Bijv ik moet afstuderen en met mij nog een heeeeeleboel studenten. Echter volgend schooljaar heb je ook weer heeel veel laatstejaars. Er zijn daar nooit genoeg docenten/klassencapaciteit voor. Onmogelijk. De docenten lopen dit jaar al op hun tandvlees vanwege drukte en te weinig mankracht.
#ALTIJDREADYquote:Op donderdag 19 maart 2020 21:09 schreef roos94 het volgende:
[..]
Boeit niet zo, nog een jaar luieren en stufie klappen 😎
twitter:Weghs twitterde op donderdag 19-03-2020 om 20:38:28Amerikanen verwachten 18 maanden durende epidemie met meerdere golven.
nytimes.com/2020/03/17/us/… reageer retweet
Waarom niet?quote:Op donderdag 19 maart 2020 21:38 schreef Belgosome het volgende:
De vrijheid van het gewone volk komt niet meer terug
Ik hoop het echt. Kan het me niet voorstellen op het moment.quote:Op donderdag 19 maart 2020 21:48 schreef Toefjes het volgende:
Volgend jaar maken we ons vast weer belangrijk om onbelangrijke dingen zoals een voetbalcompetitie, een beurs of een vakantie.
Eens het terug donker & koud wordt mogen we terug naar buiten dus?quote:Op donderdag 19 maart 2020 21:51 schreef PzKpfw het volgende:
3-6 maanden, aan het eind van de zomer zal het wel weer redelijk normaal zijn.
Ik ook niet echt, maar ik heb echt heel veel vertrouwen in de wedloop van de farmaceuten. Degene die wint is binnen. En die gun ik het ook 100%. We zijn ver als mensheid. Hoe ver, dat gaan we nu meemaken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 21:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik hoop het echt. Kan het me niet voorstellen op het moment.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 21:54 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Eens het terug donker & koud wordt mogen we terug naar buiten dus?
Hoop het absoluut, maar heb twijfels.quote:Op donderdag 19 maart 2020 21:48 schreef Toefjes het volgende:
Volgend jaar maken we ons vast weer druk om onbelangrijke dingen zoals een voetbalcompetitie, asielzoekers, links of rechts, een beurs of om een vakantie.
Het wordt nu belangrijk vooral of landen zich kunnen beheersen tegenover elkaar. Dat is wel de belangrijkste zorg die ik heb.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:01 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Hoop het absoluut, maar heb twijfels.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:02 schreef bitterbal het volgende:
ik had hoop op 2 maanden maar goed dat gaan we niet redden. Zal wel 6 maanden zijn waarin we in zulke maatregelen zitten vrees ik
Over 2 maanden zitten we pas op de 2e piek vrees ik.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:02 schreef bitterbal het volgende:
ik had hoop op 2 maanden maar goed dat gaan we niet redden. Zal wel 6 maanden zijn waarin we in zulke maatregelen zitten vrees ik
Wat denk of verwacht je?quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Over 2 maanden zitten we pas op de 2e piek vrees ik.
Denk dat de wereld zoals we die kenden, de globalisering etc wel anders zal worden.
Sowieso, de luchtvaart zal een reset krijgen. Ik denk dat de vliegtickets sowieso net zo duur worden als dat ze ooit waren. En nu worden we creatiever. En ontdekken we dat we dicht bij huis eigenlijk ook best veel dingen kunnen kopen waar we mee verder kunnen. Dingen die belangrijk waren worden nu minder belangrijk. etc etc.quote:
Ik voel mij somber maar dit is een te zwart scenario. Op een bepaalt moment is er of wel een vaccin of wel immuniteit.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:11 schreef Landgeld het volgende:
Vrijheid zoals we die kennen komt niet meer terug..
https://news.sky.com/stor(...)le-outbreak-11960050quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:15 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik voel mij somber maar dit is een te zwart scenario. Op een bepaalt moment is er of wel een vaccin of wel immuniteit.
Die vliegtickets vrees ik ook wel voor. Iedereen gaat een reisje willen maken eens de grenzen weer open gaanquote:Op donderdag 19 maart 2020 22:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Sowieso, de luchtvaart zal een reset krijgen. Ik denk dat de vliegtickets sowieso net zo duur worden als dat ze ooit waren. En nu worden we creatiever. En ontdekken we dat we dicht bij huis eigenlijk ook best veel dingen kunnen kopen waar we mee verder kunnen. Dingen die belangrijk waren worden nu minder belangrijk. etc etc.
vroeger was een verre vliegreis 2500 gulden. Dus ja, reken maar uit. Plus de nodige inflatie.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:21 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Die vliegtickets vrees ik ook wel voor. Iedereen gaat een reisje willen maken eens de grenzen weer open gaan
"Anonymous"quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:17 schreef Belgosome het volgende:
[..]
https://news.sky.com/stor(...)le-outbreak-11960050
The government is working with mobile network O2 to analyse anonymous smartphone location data to see whether people are following its social distancing guidelines, Sky News has learned.
Ik las dat apen na besmetting immuun zouden zijn. ok, wel op telegraaf, maar het is allemaal wel bemoedigend.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:30 schreef Heremeteit het volgende:
Men is bezig met een onderzoek onder medisch personeel om uit te zoeken of chloroquine als profylaxe te gebruiken is. Als dat werkt, zou het best kunnen dat we over een paar maanden aan de chloroquine over kunnen tot de orde van de dag, tot er een vaccin is.
Ik ook.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:35 schreef Toefjes het volgende:
Ik hou me daar maar aan vast , aan dat soort berichten.
ik denk dat dit voor vele nog grote mentale gevolgen kan gaan hebben. Denk dat italie hier getraumatiseerd uitkomtquote:Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef hartloper het volgende:
[..]
Ik ook.
Moet ook wel. En ook niet continue die TV of internet aan …. want dan word je ook depri
Ik ben ook overgeschakeld. Van nieuwsuur, ad en fok naar netflix, wandelen, werken, schoonmaken en videobellen met vrienden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef hartloper het volgende:
[..]
Ik ook.
Moet ook wel. En ook niet continue die TV of internet aan …. want dan word je ook depri
Hoezo dat? Oke, het is even vervelend, maar over een jaar heeft niemand het er meer over en wordt het 1 alinea ergens in een geschiedenisboek.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik denk dat dit voor vele nog grote mentale gevolgen kan gaan hebben. Denk dat italie hier getraumatiseerd uitkomt
even vervelend ook echtquote:Op donderdag 19 maart 2020 22:43 schreef Silven het volgende:
[..]
Hoezo dat? Oke, het is even vervelend, maar over een jaar heeft niemand het er meer over en wordt het 1 alinea ergens in een geschiedenisboek.
Gelukkig kun je het ook nog relativeren. Liever dit dan een wereldoorlog oidquote:Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik denk dat dit voor vele nog grote mentale gevolgen kan gaan hebben. Denk dat italie hier getraumatiseerd uitkomt
nou ja al die mensen die nu zonder afscheid sterven. dat blijft wel hangen hoor denk ik :pquote:Op donderdag 19 maart 2020 22:44 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Gelukkig kun je het ook nog relativeren. Liever dit dan een wereldoorlog oid
Ja so what? Dat doet google maps ook om te zien waar een file staat. Bangmakerij dit.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:17 schreef Belgosome het volgende:
[..]
https://news.sky.com/stor(...)le-outbreak-11960050
The government is working with mobile network O2 to analyse anonymous smartphone location data to see whether people are following its social distancing guidelines, Sky News has learned.
zit je in italie dan?quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:58 schreef Silven het volgende:
[..]
Ja. Alhoewel ik dat zelf niet eens zo ervaar, ik doe niet echt veel anders dan normaal.
Ik weet het wel zeker.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef bitterbal het volgende:
ik denk dat dit voor vele nog grote mentale gevolgen kan gaan hebben.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:59 schreef Silven het volgende:
[..]
Hoe bedoel je die? Ik zit gewoon in Nederland.
Ik ben benieuwd hoe de geschiedenisboeken hierover gaan oordelen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:47 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja al die mensen die nu zonder afscheid sterven. dat blijft wel hangen hoor denk ik :p
Ik denk covid 19 nog minder dan Spaanse griep zelfs.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe de geschiedenisboeken hierover gaan oordelen.
Je had de eerste wereldoorlog. Dat was kut. En de tweede, die was erger.
De spaanse griep daartussenin daar lezen we nu pas dingen over. Door Covid 19. Het heeft niet tot een grote crisis geleid. Er gingen gewoon veel mensen dood. Wat wel natuurlijk tot veel klein leed geleid heeft overal.
Maar het had niet echt impact dat generaties lang gevoeld werd ofzo.
misschien gaat het de geschiedenisboeken niet noemenswaardig halen maar betekent niet dat het nu onwijs grote gevolgen heeft voor ons.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe de geschiedenisboeken hierover gaan oordelen.
Je had de eerste wereldoorlog. Dat was kut. En de tweede, die was erger.
De spaanse griep daartussenin daar lezen we nu pas dingen over. Door Covid 19. Het heeft niet tot een grote crisis geleid. Er gingen gewoon veel mensen dood. Wat wel natuurlijk tot veel klein leed geleid heeft overal.
Maar het had niet echt impact dat generaties lang gevoeld werd ofzo.
Zou best wel eens een kans kunnen zijn dat mijn vakantie naar Griekenland in juli niet door gaat (als er dan nog bepaalde maatregelen zijn). Dat zou wel oprecht vervelend zijn. Dan maar veel hier naar het strand en hopen op een lekker warme zomer.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
misschien gaat het de geschiedenisboeken niet noemenswaardig halen maar betekent niet dat het nu onwijs grote gevolgen heeft voor ons.
Stel de italianen blijven de komende maanden in deze situatie zitten?
Of wij. stuk minder drastisch maar voor veel mensen stoppen de plannen nu.
Ja, gigantisch veel klein leed dus. En dan klein op de schaal van de wereldgeschiedenis.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
misschien gaat het de geschiedenisboeken niet noemenswaardig halen maar betekent niet dat het nu onwijs grote gevolgen heeft voor ons.
Stel de italianen blijven de komende maanden in deze situatie zitten?
Of wij. stuk minder drastisch maar voor veel mensen stoppen de plannen nu.
Ik vond 9/11 wel wat groter dan dit. Niet qua dodental maar wel qua verandering voor de samenleving, gevoel van veiligheid en ontstaan van allerlei oorlogen en het echt goed in beeld komen van het gevaar van de radicale Islam. Dat heeft best veel veranderd in de wereld, wat mij betreft meer dan dit virus.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, gigantisch veel klein leed dus. En dan klein op de schaal van de wereldgeschiedenis.
Voor onze generatie dan wel het grootste "event" dat we meemaken. Groter dan 9/11. Maar zolang er geen grote geopolitieke consequenties aan gaan hangen, dan wordt het niet meer dan dat denk ik.
De gevolgen van het virus zijn nu natuurlijk bij lange na nog niet inzichtelijkquote:Op donderdag 19 maart 2020 23:11 schreef Silven het volgende:
[..]
Ik vond 9/11 wel wat groter dan dit. Niet qua dodental maar wel qua verandering voor de samenleving, gevoel van veiligheid en ontstaan van allerlei oorlogen en het echt goed in beeld komen van het gevaar van de radicale Islam. Dat heeft best veel veranderd in de wereld, wat mij betreft meer dan dit virus.
Daar heb je gelijk in. Ik bedoel meer een momentopname nu. Voor mij moet het wel een heel stuk erger zijn om events al 9/11 te gaan overschaduwen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:14 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
De gevolgen van het virus zijn nu natuurlijk bij lange na nog niet inzichtelijk
Ja, en nee. 9/11 was Osame die boos was op Amerika en dan Amerika boos op Irak. En wij zaten er zo een beetje tussenin. Dit voelt voor mij heftiger omdat het virus in 1 moment van onoplettendheid bijvoorbeeld mijn moeder om kan leggen. Of m'n vader. Of iemand van jouw familie. Vandaag. Of morgen. Of volgende maand.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:11 schreef Silven het volgende:
[..]
Ik vond 9/11 wel wat groter dan dit. Niet qua dodental maar wel qua verandering voor de samenleving, gevoel van veiligheid en ontstaan van allerlei oorlogen en het echt goed in beeld komen van het gevaar van de radicale Islam. Dat heeft best veel veranderd in de wereld, wat mij betreft meer dan dit virus.
Hier kan ik me wel bij aansluiten ja.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, en nee. 9/11 was Osame die boos was op Amerika en dan Amerika boos op Irak. En wij zaten er zo een beetje tussenin. Dit voelt voor mij heftiger omdat het virus in 1 moment van onoplettendheid bijvoorbeeld mijn moeder om kan leggen. Of m'n vader. Of iemand van jouw familie. Vandaag. Of morgen. Of volgende maand.
Persoonlijk voelt dat heftiger. Qua wereldgeschiedenis wint 9/11 inderdaad.
En als ze kunnen testen of mensen het al hebben gehad zouden die mensen eigenlijk terug kunnen naar het normale leven lijkt mij.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:35 schreef Toefjes het volgende:
Ik las dat apen na besmetting immuun zouden zijn. ok, wel op telegraaf, maar het is allema
Gebeurt niet vaak op fok. Het zo snel eens zijn met iemandquote:Op donderdag 19 maart 2020 23:19 schreef Silven het volgende:
[..]
Hier kan ik me wel bij aansluiten ja.
Bruno Bruins is er niets bijquote:Op donderdag 19 maart 2020 23:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gebeurt niet vaak op fok. Het zo snel eens zijn met iemand
Of niet iedereen durft het of mensen staan niet open voor een ander inzicht. Ik ben niet heel bang dat ik of iemand om me heen het krijgt en de pijp uit gaat maar kan me wel enigszins voorstellen dat anderen dat kunnen hebben. Zeker als je zwakkeren om je heen hebt. En daarnaast ben ik het natuurlijk eens met dat dit 9/11 niet overstijgt qua wereldgeschiedenis. Dus vandaar dat ik me erin kan vinden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gebeurt niet vaak op fok. Het zo snel eens zijn met iemand
Awww arme Bruno. Die had z'n ambtstermijn wel anders voor zich gezien.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:25 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Bruno Bruins is er niets bij
quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Awww arme Bruno. Die had z'n ambtstermijn wel anders voor zich gezien.
Toch heb ik respect voor die man. Blijven staan tot hij omviel.
Het is nog niet te zeggen wat de economische gevolgschade van deze pandemie gaat worden en de daaruit volgende consequenties. Als we in het westen nu een half jaar bijna niets kunnen consumeren in een economie die op consumptie gebouwd is ben ik heel benieuwd wat er gaat gebeuren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:16 schreef Toefjes het volgende:
Qua wereldgeschiedenis wint 9/11 inderdaad.
De coronacrisis gaat naadloos over in een schuldencrisis die dieper is dan we ooit hebben gehad.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is nog niet te zeggen wat de economische gevolgschade van deze pandemie gaat worden en de daaruit volgende consequenties. Als we in het westen nu een half jaar bijna niets kunnen consumeren in een economie die op consumptie gebouwd is ben ik heel benieuwd wat er gaat gebeuren.
Lijkt me wel ja.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
De coronacrisis gaat naadloos over in een schuldencrisis die dieper is dan we ooit hebben gehad.
Zou best wel eens fijn zijn om ff een tijdje geen crisis te hebben. Tegenwoordig hebben we er constant een stuk of vijf tegelijk. Ergens falen we toch wel een beetje als mensheid zou je zeggen.quote:
Ligt er ook maar weer aan hoe je een crisis definieert. 80 jaar geleden maakten we ons druk om de Duitsers die al bij de Grebbelinie waren, nu om een overmatige griep die voor extra overleden ouderen gaat zorgen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Zou best wel eens fijn zijn om ff een tijdje geen crisis te hebben. Tegenwoordig hebben we er constant een stuk of vijf tegelijk. Ergens falen we toch wel een beetje als mensheid zou je zeggen.
Alles werd maar crisis genoemd, vergeleken met wat er nu aan het gebeuren is met complete stukken industrieën en stukken dienstensectoren die uitvallen was dat lijkt me nog niets. Maar ik hoop dat ik het verkeerd heb.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Zou best wel eens fijn zijn om ff een tijdje geen crisis te hebben. Tegenwoordig hebben we er constant een stuk of vijf tegelijk. Ergens falen we toch wel een beetje als mensheid zou je zeggen.
Fok zal nooit meer hetzelfde wordenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 05:51 schreef funnywell het volgende:
Volgens Event 201 minimaal 18 maanden.
Precies mijn gedachten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 06:08 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat we in 3-5 weken klaar zijn, ik vermoed dat het merendeel gewoon al heeft opgelopen en dat ook het merendeel nauwelijks klachten heeft, en maar een heel klein deel die echt longontsteking oplopen.
Dit hoop en verwacht ik ookquote:Op vrijdag 20 maart 2020 06:08 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat we in 3-5 weken klaar zijn, ik vermoed dat het merendeel gewoon al heeft opgelopen en dat ook het merendeel nauwelijks klachten heeft, en maar een heel klein deel die echt longontsteking oplopen.
Vuile hufters zijn het, met hun gelieg en bedrieg, en dan nu proberen goede sier te maken door extra maskers te sturen, let op mijn woorden, als dit afgelopen is dan pakt Trump ze zo ongenadeloos hard aan dat we daar de komende 10 jaar niks meer van horen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:43 schreef Vimbavimba het volgende:
Dit allemaal door een paar chinezen met hun rare eetgewoonten.
En wie wordt dan de fabriek van de wereld?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vuile hufters zijn het, met hun gelieg en bedrieg, en dan nu proberen goede sier te maken door extra maskers te sturen, let op mijn woorden, als dit afgelopen is dan pakt Trump ze zo ongenadeloos hard aan dat we daar de komende 10 jaar niks meer van horen.
Ik hoop na deze situatie dat het wel duidelijk is dat je niet alles voor een lage prijs moet willen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En wie wordt dan de fabriek van de wereld?
Dit dus.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 06:08 schreef raptorix het volgende:
Ik mag hopen dat die gore markten daar verboden gaan worden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:43 schreef Vimbavimba het volgende:
Dit allemaal door een paar chinezen met hun rare eetgewoonten.
India, Vietnam en wat Afrikaanse landen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En wie wordt dan de fabriek van de wereld?
Markt Wuhan nu wel dicht. In het verleden ook andere markten dicht maar toch weer open. Is cultuurquote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat die gore markten daar verboden gaan worden.
Ik heb het ook niet op Chinees eten hier. Al die stukjes ondefinieerbaar grijs vlees. Voor hetzelfde geld zit je stukjes cavia te vreten tussen je babi pangang. Keukens krijg je niet te zien. Ze schuiven bakken Chinees door zo'n luik, mompelen wat en pleuren dat luik snel weer dicht.
Cavia eten is meer zuid-amerikaans.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet op Chinees eten hier. Al die stukjes ondefinieerbaar grijs vlees. Voor hetzelfde geld zit je stukjes cavia te vreten tussen je babi pangang. Keukens krijg je niet te zien. Ze schuiven bakken Chinees door zo'n luik, mompelen wat en pleuren dat luik snel weer dicht.
Dat zal uit het onderzoek van Sanquin moeten blijken. Als het goed is vinden ze dan veel antistoffen in het bloed van donoren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 06:08 schreef raptorix het volgende:
Ik hoop van wel, hebben ze dit niet in andere landen gedaan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 08:39 schreef archito het volgende:
[..]
Dat zal uit het onderzoek van Sanquin moeten blijken. Als het goed is vinden ze dan veel antistoffen in het bloed van donoren.
Laten we erop hopen.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Fijn dat een medewerker van de GGD zuid-Limburg dat al even bepaald heeft...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:31 schreef hartloper het volgende:
Maatregelen na zes april nog niet opgeheven.
Coronavirus gaat nog minimaal dagen duren.
Lees: https://www.1limburg.nl/c(...)den?context=topstory
Laat Trump het eerst maar overleven. Weet niet of hij het lang op z,n buikje gaat volhouden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vuile hufters zijn het, met hun gelieg en bedrieg, en dan nu proberen goede sier te maken door extra maskers te sturen, let op mijn woorden, als dit afgelopen is dan pakt Trump ze zo ongenadeloos hard aan dat we daar de komende 10 jaar niks meer van horen.
Het is voor mij fijn om te weten dat ze denken dat het wel over gaat. Een jaar in deze situatie is lang, maar toch. Op de één of andere manier stelt het mij gerust.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:39 schreef bitterbal het volgende:
UK denkt een jaar
19:37
De Britse premier Boris Johnson heeft vandaag gezegd dat de cafés, restaurants, theaters en andere uitgaansgelegenheden vanaf vrijdagavond dicht moeten om het coronavirus beter te kunnen bestrijden. Afhaalrestaurants mogen wel openblijven.
Johnson zei dat sociale contacten met 75 procent moeten worden teruggebracht om verspreiding van het virus tegen te gaan. Volgens zijn regering moeten er zeker een jaar inspanningen worden gedaan in de strijd tegen het coronavirus.
ad
Horeca een jaar sluiten lijkt mij niet mogelijk .quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:39 schreef bitterbal het volgende:
UK denkt een jaar
19:37
De Britse premier Boris Johnson heeft vandaag gezegd dat de cafés, restaurants, theaters en andere uitgaansgelegenheden vanaf vrijdagavond dicht moeten om het coronavirus beter te kunnen bestrijden. Afhaalrestaurants mogen wel openblijven.
Johnson zei dat sociale contacten met 75 procent moeten worden teruggebracht om verspreiding van het virus tegen te gaan. Volgens zijn regering moeten er zeker een jaar inspanningen worden gedaan in de strijd tegen het coronavirus.
ad
ja ik weet het niet. Staat natuurlijk niet in welke mate. ik denk dat we hier toch wel moeten denken aan 6 maanden horeca dichtquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:01 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Horeca een jaar sluiten lijkt mij niet mogelijk.
misschien al eerder met groepen jeugd die zich vervelen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:05 schreef Belgosome het volgende:
In dat geval zal er sowieso rebel/protest komen.
In Hengelo zijn ze al begonnenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:05 schreef Belgosome het volgende:
In dat geval zal er sowieso rebel/protest komen.
Geen idee in hoeverre de genezingen al actief bijgehouden worden. Maar het lijkt me wel dat het meer dan 2 is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef 5thencounter het volgende:
Nog steeds maar 2 mensen genezen in Nederland, zo blijft het besmette aantal natuurlijk leuk op pijl tot St. Juttemis
https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
Die worden niet bijgehoudenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef 5thencounter het volgende:
Nog steeds maar 2 mensen genezen in Nederland, zo blijft het besmette aantal natuurlijk leuk op pijl tot St. Juttemis
https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
Dit inderdaad. En in september of oktober komt het weer terug.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:38 schreef vipergts het volgende:
Eind mei begin juni worden de laatste maatregels gestopt en na de zomer vakantie is alles weer normaal
Ik verwacht dat Trump dan genadeloos in de pan gehakt gaat worden door de Chinezen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als onze overheid echt laks was (en niks zou doen) dan zou het juist korter duren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:15 schreef Oud_student het volgende:
Door "onze" lakse overheid zal het wrs. slechts enkele maanden duren, omdat het aantal besmettingen in de komende weken gigantisch zal stijgen (was dit ook niet de "tactiek" van onze politici?). Als meer dan de helft van de bevolking is besmet of dood, dan zullen de besmettingen afnemen en zullen de mensen of immuun (hoe lang?) of (een klein deel) de ziekte niet krijgen.
Ik merkte vandaag in de supermarkt dat het bij de meeste mensen inderdaad begint door te dringen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:04 schreef Elizium het volgende:
3-6 Maand denk ik. Maar ik denk wel dat we dan als extra nog voorbeelden kunnen nemen aan andere landen. (meer testen)
Gelukkig zag ik wel vandaag zelf in de supermarkt dat mensen hier er echt rekening mee beginnen te houden. Netjes wachten op elkaar en veel afstand houden, ik was een beetje verrast dat hier in het nuchtere Twente
Zou China aangeklaagd kunnen worden hiervoor?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik verwacht het niet, maar boy oh boy wat duim ik voor dit scenario.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 06:08 schreef raptorix het volgende:
Er zijn nu steeds meer onderzoeken die op deze variant lijken. Dit zou ook voor Wuhan gelden waarom het zo snel weer ok was.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:40 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik verwacht het niet, maar boy oh boy wat duim ik voor dit scenario.
Maar dit lijkt niet helemaal te stroken met overvolle ICs in zuiden van het land en in het noorden met nog helemaal geen problemen op de IC.
Tuurlijk wel. Hier het bewijs:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:40 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik verwacht het niet, maar boy oh boy wat duim ik voor dit scenario.
Maar dit lijkt niet helemaal te stroken met overvolle ICs in zuiden van het land en in het noorden met nog helemaal geen problemen op de IC.
Hoop het! Bron?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn nu steeds meer onderzoeken die op deze variant lijken. Dit zou ook voor Wuhan gelden waarom het zo snel weer ok was.
Ah kijk dat ziet er tenminste betrouwbaar uit, over een paar jaar weer een golf dus en dan klaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:16 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Hier het bewijs:
[ afbeelding ]
Maar wel veel meer slachtoffers in kortere tijd.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:53 schreef franske19 het volgende:
Als onze overheid echt laks was (en niks zou doen) dan zou het juist korter duren.
Las dat op Cnn, en een Italiaans onderzoek, feit is dat de besmettelijk enorm is, kortom dat zou ook een late lockdown als Italie en Spanje verklaren dat dat niet lijkt te helpen.quote:
Dus het grootste deel van de mensen in Nl. is al besmet (al dan niet met klachten) en de rest volgt onverbiddelijk?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Las dat op Cnn, en een Italiaans onderzoek, feit is dat de besmettelijk enorm is, kortom dat zou ook een late lockdown als Italie en Spanje verklaren dat dat niet lijkt te helpen.
Het moet toch een keer helpen. Is geen mazelen ofzoquote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Las dat op Cnn, en een Italiaans onderzoek, feit is dat de besmettelijk enorm is, kortom dat zou ook een late lockdown als Italie en Spanje verklaren dat dat niet lijkt te helpen.
We weten toch niet wat daar nu gaat gebeuren als men weer terug gaat naar het normale leven?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn nu steeds meer onderzoeken die op deze variant lijken. Dit zou ook voor Wuhan gelden waarom het zo snel weer ok was.
Dat klopt, dan is binnen een paar weken iedereen besmet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:53 schreef franske19 het volgende:
Als onze overheid echt laks was (en niks zou doen) dan zou het juist korter duren.
Dit virus heeft veel kenmerken van andere al reeds bekende corona varianten, die is niet opeens een alien achtig virus waardoor iedereen alsnog dood is over een half jaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:16 schreef HoldOnTight het volgende:
We weten nog niet wat een besmetting op de langere termijn doet, dus het valt niet uit te sluiten dat in september 80% van de bevolking dood is en de rest opgesloten in hun huis...
OK, volgen we die Coronavirussen gedachtegang:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:38 schreef Apekoek het volgende:
Dit virus heeft veel kenmerken van andere al reeds bekende corona varianten, die is niet opeens een alien achtig virus waardoor iedereen alsnog dood is over een half jaar.
Fijn leven moet jij hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:16 schreef HoldOnTight het volgende:
We weten nog niet wat een besmetting op de langere termijn doet, dus het valt niet uit te sluiten dat in september 80% van de bevolking dood is en de rest opgesloten in hun huis...
Is zo.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:13 schreef Puntenjager het volgende:
Minstens een jaar geen unnecessary social contact volgens Britse wetenschappers.
Maar waar zeuren we hier over!? Voor ons FOK!kers verandert er weinig.
euhh, daar heb ik alleen onbetrouwbare en obscure bronnen van gezien..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:50 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
We weten uit China (en Iran) dat mensen zomaar dood neervielen op straat. Dat hebben we hier nog niet gezien. Mogelijk hoort dat bij patienten die al langer besmet waren zonder symptomen of dachten genezen te zijn, waarna ze alsnog het haasje waren. Dat zou de fatality rate alsnog enorm kunnen opstuwen.
Ik heb heel veel onbetrouwbare obscure bronnen gezien en helaas zijn er maar al te veel waar gebleken naar mate de tijd vordert. Ik hoop dat dat een keer ophoudt, maar eerlijk gezegd hou ik er rekening mee dat ook die video's authentiek zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:29 schreef mschol het volgende:
[..]
euhh, daar heb ik alleen onbetrouwbare en obscure bronnen van gezien..
Ja, natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:16 schreef HoldOnTight het volgende:
Ja. Viroloog Marc van Ranst die elke dag op de Vlaamse nieuwszenders verslag komt uitbrengen heeft dit gezegd. En hij is zeker niet gematigd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:33 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Heeft iemand het nog steeds over griep dan?
Het probleem is dat leken bij de term 'griep' allerlei associaties hebben die ertoe kunnen leiden dat ze dit virus onvoldoende serieus nemen.quote:
Dat is wel zo ongeveer de crux van de westerse maatschappijen de afgelopen 50 jaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:20 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, beetje wedstrijdje wie het leukste leven heeft.
Het is moelijk daar afscheid van te nemen i.d.d.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Puntenjager het volgende:
Dat is wel zo ongeveer de crux van de westerse maatschappijen de afgelopen 50 jaar.
Jij bent onze vaandeldrager. Alleen maar water en droge crackers vanaf nuquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:03 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Het is moelijk daar afscheid van te nemen i.d.d.
Die 20% in huis zijn dan ook fucked.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:16 schreef HoldOnTight het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |