abonnement Unibet Coolblue
pi_192153668
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:30 schreef Heremeteit het volgende:
Men is bezig met een onderzoek onder medisch personeel om uit te zoeken of chloroquine als profylaxe te gebruiken is. Als dat werkt, zou het best kunnen dat we over een paar maanden aan de chloroquine over kunnen tot de orde van de dag, tot er een vaccin is.
Ik las dat apen na besmetting immuun zouden zijn. ok, wel op telegraaf, maar het is allemaal wel bemoedigend.

Ik hou me daar maar aan vast , aan dat soort berichten.
pi_192153727
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:35 schreef Toefjes het volgende:
Ik hou me daar maar aan vast , aan dat soort berichten.
Ik ook.
Moet ook wel. En ook niet continue die TV of internet aan …. want dan word je ook depri
pi_192153743
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik ook.
Moet ook wel. En ook niet continue die TV of internet aan …. want dan word je ook depri
ik denk dat dit voor vele nog grote mentale gevolgen kan gaan hebben. Denk dat italie hier getraumatiseerd uitkomt
pi_192153850
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik ook.
Moet ook wel. En ook niet continue die TV of internet aan …. want dan word je ook depri
Ik ben ook overgeschakeld. Van nieuwsuur, ad en fok naar netflix, wandelen, werken, schoonmaken en videobellen met vrienden.

Het is er. Ok, het is kut. Maar alles op de voet blijven volgen en elk bericht over x doden in x land.. Het wordt er niet leuker op om dat te volgen.
pi_192153884
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ik denk dat dit voor vele nog grote mentale gevolgen kan gaan hebben. Denk dat italie hier getraumatiseerd uitkomt
Hoezo dat? Oke, het is even vervelend, maar over een jaar heeft niemand het er meer over en wordt het 1 alinea ergens in een geschiedenisboek.
pi_192153907
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:43 schreef Silven het volgende:

[..]

Hoezo dat? Oke, het is even vervelend, maar over een jaar heeft niemand het er meer over en wordt het 1 alinea ergens in een geschiedenisboek.
even vervelend ook echt
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:44:57 #57
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_192153911
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ik denk dat dit voor vele nog grote mentale gevolgen kan gaan hebben. Denk dat italie hier getraumatiseerd uitkomt
Gelukkig kun je het ook nog relativeren. Liever dit dan een wereldoorlog oid
Dit is gewoon raar :l
pi_192153972
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:44 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Gelukkig kun je het ook nog relativeren. Liever dit dan een wereldoorlog oid
nou ja al die mensen die nu zonder afscheid sterven. dat blijft wel hangen hoor denk ik :p
pi_192154203
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:17 schreef Belgosome het volgende:

[..]

https://news.sky.com/stor(...)le-outbreak-11960050
The government is working with mobile network O2 to analyse anonymous smartphone location data to see whether people are following its social distancing guidelines, Sky News has learned.

Ja so what? Dat doet google maps ook om te zien waar een file staat. Bangmakerij dit.
pi_192154235
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:44 schreef bitterbal het volgende:

[..]

even vervelend ook echt
Ja. Alhoewel ik dat zelf niet eens zo ervaar, ik doe niet echt veel anders dan normaal.
pi_192154248
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:58 schreef Silven het volgende:

[..]

Ja. Alhoewel ik dat zelf niet eens zo ervaar, ik doe niet echt veel anders dan normaal.
zit je in italie dan?
pi_192154263
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef bitterbal het volgende:
ik denk dat dit voor vele nog grote mentale gevolgen kan gaan hebben.
Ik weet het wel zeker.
Naast de ziekenhuizen heeft de GGZ het momenteel ook druk met mensen die (erg) bang zijn.

Informatie is goed.
Moeten ze ook blijven doen.
Maar doe het op een gepaste manier en niet nonstop.
Niet iedereen kan er mee stoppen om te lezen, voor sommige is het een soort verslaving.
pi_192154264
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:59 schreef bitterbal het volgende:

[..]

zit je in italie dan?
Hoe bedoel je die? Ik zit gewoon in Nederland.
pi_192154270
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:59 schreef Silven het volgende:

[..]

Hoe bedoel je die? Ik zit gewoon in Nederland.
:')
pi_192154282
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:00 schreef bitterbal het volgende:

[..]

:')
Ok.
pi_192154325
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:47 schreef bitterbal het volgende:

[..]

nou ja al die mensen die nu zonder afscheid sterven. dat blijft wel hangen hoor denk ik :p
Ik ben benieuwd hoe de geschiedenisboeken hierover gaan oordelen.

Je had de eerste wereldoorlog. Dat was kut. En de tweede, die was erger.

De spaanse griep daartussenin daar lezen we nu pas dingen over. Door Covid 19. Het heeft niet tot een grote crisis geleid. Er gingen gewoon veel mensen dood. Wat wel natuurlijk tot veel klein leed geleid heeft overal.

Maar het had niet echt impact dat generaties lang gevoeld werd ofzo.
pi_192154345
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe de geschiedenisboeken hierover gaan oordelen.

Je had de eerste wereldoorlog. Dat was kut. En de tweede, die was erger.

De spaanse griep daartussenin daar lezen we nu pas dingen over. Door Covid 19. Het heeft niet tot een grote crisis geleid. Er gingen gewoon veel mensen dood. Wat wel natuurlijk tot veel klein leed geleid heeft overal.

Maar het had niet echt impact dat generaties lang gevoeld werd ofzo.
Ik denk covid 19 nog minder dan Spaanse griep zelfs.
pi_192154366
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe de geschiedenisboeken hierover gaan oordelen.

Je had de eerste wereldoorlog. Dat was kut. En de tweede, die was erger.

De spaanse griep daartussenin daar lezen we nu pas dingen over. Door Covid 19. Het heeft niet tot een grote crisis geleid. Er gingen gewoon veel mensen dood. Wat wel natuurlijk tot veel klein leed geleid heeft overal.

Maar het had niet echt impact dat generaties lang gevoeld werd ofzo.
misschien gaat het de geschiedenisboeken niet noemenswaardig halen maar betekent niet dat het nu onwijs grote gevolgen heeft voor ons.

Stel de italianen blijven de komende maanden in deze situatie zitten?

Of wij. stuk minder drastisch maar voor veel mensen stoppen de plannen nu.
pi_192154412
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef bitterbal het volgende:

[..]

misschien gaat het de geschiedenisboeken niet noemenswaardig halen maar betekent niet dat het nu onwijs grote gevolgen heeft voor ons.

Stel de italianen blijven de komende maanden in deze situatie zitten?

Of wij. stuk minder drastisch maar voor veel mensen stoppen de plannen nu.
Zou best wel eens een kans kunnen zijn dat mijn vakantie naar Griekenland in juli niet door gaat (als er dan nog bepaalde maatregelen zijn). Dat zou wel oprecht vervelend zijn. Dan maar veel hier naar het strand en hopen op een lekker warme zomer.
pi_192154433
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef bitterbal het volgende:

[..]

misschien gaat het de geschiedenisboeken niet noemenswaardig halen maar betekent niet dat het nu onwijs grote gevolgen heeft voor ons.

Stel de italianen blijven de komende maanden in deze situatie zitten?

Of wij. stuk minder drastisch maar voor veel mensen stoppen de plannen nu.
Ja, gigantisch veel klein leed dus. En dan klein op de schaal van de wereldgeschiedenis.

Voor onze generatie dan wel het grootste "event" dat we meemaken. Groter dan 9/11. Maar zolang er geen grote geopolitieke consequenties aan gaan hangen, dan wordt het niet meer dan dat denk ik.
pi_192154505
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, gigantisch veel klein leed dus. En dan klein op de schaal van de wereldgeschiedenis.

Voor onze generatie dan wel het grootste "event" dat we meemaken. Groter dan 9/11. Maar zolang er geen grote geopolitieke consequenties aan gaan hangen, dan wordt het niet meer dan dat denk ik.
Ik vond 9/11 wel wat groter dan dit. Niet qua dodental maar wel qua verandering voor de samenleving, gevoel van veiligheid en ontstaan van allerlei oorlogen en het echt goed in beeld komen van het gevaar van de radicale Islam. Dat heeft best veel veranderd in de wereld, wat mij betreft meer dan dit virus.
pi_192154525
Ik zie dus net dat er ook een reclame op tv is van de rijksoverheid over het coronavirus. Alsof je anders nog niet doodgegooid bent met wat je allemaal wel en niet moet doen. :’)
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:14:26 #73
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_192154554
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:11 schreef Silven het volgende:

[..]

Ik vond 9/11 wel wat groter dan dit. Niet qua dodental maar wel qua verandering voor de samenleving, gevoel van veiligheid en ontstaan van allerlei oorlogen en het echt goed in beeld komen van het gevaar van de radicale Islam. Dat heeft best veel veranderd in de wereld, wat mij betreft meer dan dit virus.
De gevolgen van het virus zijn nu natuurlijk bij lange na nog niet inzichtelijk
Dit is gewoon raar :l
pi_192154565
Ik vermoed nog een maand of drie. En een trauma voor samenlevingen overal ter wereld.
Whatever...
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:15:20 #75
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_192154578


Opvallende resultaten tot nu toe
Dit is gewoon raar :l
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')