Zou mooi zijn als het zo blijft gaan en we in een semi lockdown kunnen blijven.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:16 schreef NaturalScience het volgende:
210 op de IC's is een goed teken.
Eergisteren +39 / gisteren +42 / vandaag +33
Italië houdt geen inwoners over zo.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:18 schreef Minimunt het volgende:
italie
5322 cases, 427 doden 15 genezen
415 genezenquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:18 schreef Minimunt het volgende:
italie
5322 cases, 427 doden 415 genezen
Ik vraag me vooral af hoe het kan dst zij zoveel kunnen testen, terwijl een user hier aangaf dat een arts zei dat de tests vrijwel op zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:18 schreef Minimunt het volgende:
italie
5322 cases, 427 doden 15 genezen
In samenspraak met behandeld arts en familie.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Driekwart van de Nederlandse doden zijn niet op de IC gestorven las ik vandaag, dus dat zegt ook weer iets over hoe moeilijk mensen op de IC komen.
Aan het begin van de crisis hebben de landen die als eerste getroffen zijn het overgrote deel van de tests gekocht.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af hoe het kan dst zij zoveel kunnen testen, terwijl een user hier aangaf dat een arts zei dat de tests vrijwel op zijn.
23% bejaarden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:19 schreef StephanL het volgende:
[..]
Italië houdt geen inwoners over zo.
Hoezo geen doel? Hier ging Rutte toch juist voor, voor groepsimmuniteit?quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
HET IS GEEN DOEL
Hoevaak moet dat nog uitgelegd worden.
Vergeet het maarquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:19 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als het zo blijft gaan en we in een semi lockdown kunnen blijven.
Wellicht hebben zij wél al in januari voorbereidingen getroffen? (wat niet zo is trouwens)quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af hoe het kan dst zij zoveel kunnen testen, terwijl een user hier aangaf dat een arts zei dat de tests vrijwel op zijn.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:20 schreef RipCity het volgende:
Boris: er komt een simpele test waarbij je gewoon kan testen of je het hebt of niet. En als je het dan hebt gehad kan je weer terug naar werk. We zullen daar honderdduizenden van kopen als het de waarheid is dat die tests werken.
Oef.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:18 schreef Minimunt het volgende:
italie
Was al een paar dagen bekend. Heel nadelig voor de bestrijding. Geniaal virus wel.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:20 schreef SecretStoryWous het volgende:
Net bij 1vandaag: Corona kan 3 uur overleven in de lucht
Nieuwe koploperquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:18 schreef Minimunt het volgende:
italie
Zwaarst getroffen regio 22%. Nederland 20%>quote:
Tenzij je allemaal al Corona hebt zou ik het niet doen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:21 schreef H0D3NPYL het volgende:
Ik snap t even niet meer:
Met een paar vrienden bij iemand thuis afspreken, af te raden?
waar zie je dit?quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:20 schreef RipCity het volgende:
Boris: er komt een simpele test waarbij je gewoon kan testen of je het hebt of niet. En als je het dan hebt gehad kan je weer terug naar werk. We zullen daar honderdduizenden van kopen als het de waarheid is dat die tests werken.
Zou mooi zijn indien die tests echt werken en zo ook mensen zonder klachten kunnen testen en evt thuisblijven. Gok alleen dat er geen miljoenen testen beschikbaar zullen zijnquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:20 schreef RipCity het volgende:
BBC1quote:
Niet doenquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:21 schreef H0D3NPYL het volgende:
Compleet overbelast zorgsysteem,quote:
Wat vrijwel elk land verkeerd doet; niet op tijd ingrijpen.quote:
JAquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:24 schreef DebielStudentje het volgende:
Is er nou zometeen een persco?
https://nos.nl/livestream(...)leg-over-corona.htmlquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:24 schreef DebielStudentje het volgende:
Is er nou zometeen een persco?
In Italië was het op de vergelijkbare timeline 1,9. We lopen daar dus ook gewoon hard op voor.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:11 schreef riazop het volgende:
[..]
We zijn China allang voorbij hoor
gisteren:
Aantallen doden per miljoen inwoners:
1. Italië 48,0
2. Iran 13,8
3. Spanje 12,7
4. Zwitserland 3,5
5. Nederland 3,4
6. Frankrijk 2,4
7. China 2,2
8. Zuid-Korea 1,7
9. Verenigd Koninkrijk 1,1
10. Duitsland 0,4
Tja, die testten echt bizar weinig en als ze dat nu wat meer doen gaat het erg hard. Dat ze na 1200 tests al 200+ gevallen hadden zegt wel wat.quote:
Wie heeft het over een lockdown? Ik niet.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
JIj wil voor altijd in lockdown?
Heel raar om dit te zeggen, maar dit zou wel eens onze "redding" kunnen zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:16 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Het scheelt enorm dat blijkbaar de meeste (corona)overledenen niet eens op de IC terecht komen, maar thuis, in een verpleeghuis enzovoort sterven.
Foei Corona. Foei.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat vrijwel elk land verkeerd doet; niet op tijd ingrijpen.
Best bizar ja, zo was ik net klaar met die Netflix docu pandemic en boem eerste bevestigde geval in Nederland wow...quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:18 schreef Sfancta het volgende:
Ben de film Contagion aan het kijkenZeer overdreven maar het is hetzelfde waar we nu in leven.
Het is 1 van de redenen om voor de door Rutte aangekondigde aanpak te kiezen. Het is echter geen doel op zich. Ik geef toe: dat maakt het er allemaal niet duidelijker op.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:20 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Hoezo geen doel? Hier ging Rutte toch juist voor, voor groepsimmuniteit?
Wat heb ik er verkeerd aan begrepen?
Die hadden vandaag nog 2 bijeenkomsten van 15000 man.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, die testten echt bizar weinig en als ze dat nu wat meer doen gaat het erg hard. Dat ze na 1200 tests al 200+ gevallen hadden zegt wel wat.
Het overleeft langer op oppervlakten. Ik poets me gek aan alles toilet,keuken,badkamer elke dag dweilen chloor dettol alles. Alcohol om te desinfecteren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:22 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Was al een paar dagen bekend. Heel nadelig voor de bestrijding. Geniaal virus wel.
Religie maakt meer kapot dan je lief is, blijkt nu maar nog eens keihard. Totale waanzinnigen daar.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:26 schreef RipCity het volgende:
[..]
Die hadden vandaag nog 2 bijeenkomsten van 15000 man.
Die geloven dat je maar hard genoeg bidt het weggaat.
Dit klinkt wel heftigquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:26 schreef quirina het volgende:
[..]
Het overleeft langer op oppervlakten. Ik poets me gek aan alles toilet,keuken,badkamer elke dag dweilen chloor dettol alles. Alcohol om te desinfecteren.
Als we buiten zijn geweest gooien we onze kleding in de wasmachine , douchen, schone kleding aan. Schoenen blijven buiten.
Iedereen heeft desinfectant voor de handen. Voel me net de hygiëne politie hier maar ja we willen niet ziek worden.
We gaan die Italiaantjes nog wel een poepje laten ruiken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:25 schreef kapiteintje het volgende:
Nederland op 18-3-2020: 0,034% van de populatie overleden aan Corona
Italië op dezelfde timelin: 0,019% van de populatie overleden aan Corona
[..]
In Italië was het op de vergelijkbare timeline 1,9. We lopen daar dus ook gewoon hard op voor.
WEl al bewezen op apen, dat is al ietsquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:27 schreef Enawh het volgende:
Is het al bewezen dat als je corona hebt gekregen dat je daarna het niet meer kan krijgen, dat je dus imuun bent ?
Het is wat gaat gebeuren, linksom of rechtsom. Rutte heeft daar geen stem in.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:20 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Hoezo geen doel? Hier ging Rutte toch juist voor, voor groepsimmuniteit?
Wat heb ik er verkeerd aan begrepen?
Zegt niks, 4 dagen geleden was het weekend. Dan zijn de sociale contacten minder. Het is dus niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:16 schreef NaturalScience het volgende:
210 op de IC's is een goed teken.
Eergisteren +39 / gisteren +42 / vandaag +33
Klopt, maar als een besmet persoon een keer niest of hoest kunnen deze vochtdruppeltjes dus met de wind meegevoerd worden en 2 uur later nog iemand besmettenquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:26 schreef quirina het volgende:
[..]
Het overleeft langer op oppervlakten. Ik poets me gek aan alles toilet,keuken,badkamer elke dag dweilen chloor dettol alles. Alcohol om te desinfecteren.
Als we buiten zijn geweest gooien we onze kleding in de wasmachine , douchen, schone kleding aan. Schoenen blijven buiten.
Iedereen heeft desinfectant voor de handen. Voel me net de hygiëne politie hier maar ja we willen niet ziek worden.
0,00043% (althans, vandaag)quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:25 schreef kapiteintje het volgende:
Nederland op 18-3-2020: 0,034% van de populatie overleden aan Corona
Gewoon volop wachtgeld innen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
Gaat Bruins dan weer naar het UWV.
Dat is wel statistisch een erg hoge kans, maar nog niet 100% bewezen.quote:kun je immuun worden na corona ?
Denk Bruins.quote:
tokkies handhavenquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wie heeft het over een lockdown? Ik niet.
Een lockdown is als je niet naar buiten mag zonder toestemming of speciaal formulier.
Tussen een lockdown en wat wij nu hebben zitten nog genoeg mogelijkheden.
Zoals alle niet noodzakelijke winkels en bedrijven sluiten. Daarmee voorkom je dat mensen nog steeds massaal bij elkaar komen in winkels e.d. (zoals nu nog steeds gebeurt) en daarmee voorkom je een te grote oncontroleerbare verspreiding.
Dan zullen nog steeds genoeg mensen naar hun (noodzakelijke) werk moeten, en zullen mensen nog gewoon naar buiten mogen om te wandelen/fietsen/etcetera.
Dat is een veel idealere situatie dan wat we nu hebben, en veel wenselijker dan een lockdown.
Lockdownquote:
Ben jij of is een van je gezinsleden een risicogeval?quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:26 schreef quirina het volgende:
[..]
nee rutte en hugoquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:30 schreef Revanches het volgende:
Justitie en veiligheid ook aanwezig?
Mensen worden ook besmet door airco's en verwarmingen in winkels en ziekenhuizen. Op deze manier verspreid je de virussen ( ook Corona ) super snelquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:29 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Klopt, maar als een besmet persoon een keer niest of hoest kunnen deze vochtdruppeltjes dus met de wind meegevoerd worden en 2 uur later nog iemand besmetten
Natuurlijk mafkees.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:21 schreef H0D3NPYL het volgende:
Soms denk ik ook dat we in een foute film terecht zijn gekomen. Ik ben een fan van de serie Twin Peaks, en daarin werden 'droom' en 'realiteit' ook menigmaal door elkaar heen gemixt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:18 schreef Sfancta het volgende:
Ben de film Contagion aan het kijkenZeer overdreven maar het is hetzelfde waar we nu in leven.
Was maar een griepje iddquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:23 schreef Jano9 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)leven-moest-doorgaan
Leven moest door gaan.
Werd wel een keer tijd ja.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:30 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dat alles weer voorbij is en het normale leven weer gaat beginnen.
Doe maar niet. Neem contact op met 09000113 of zoek hulp via je huisarts die gaan je klachten serieus nemen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:29 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik word gek jongens. Ik denk om het maar zelf te eindigen.
Dit was een referentie naar z'n vorige werkquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Gewoon volop wachtgeld innen.
op npo politiek zie ik wat pers zitten nuquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:31 schreef bloempje-moi het volgende:
Zie en hoor niets op de livestreams?
Leuk. Maar denk ik heetst van de strijd gaat dit echt gebeuren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:29 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Een beetje chillen he? Een crisis op mega niveau betekent niet meteen dat jij doodgaat.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:29 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Dat werd al dagen gesuggereerd, aymptomatische besmetting is veel en veel groterquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:31 schreef Fer het volgende:
Lijkt erop dat juist mensen met vrijwel geen klachten de meeste besmettingen veroorzaken. Die blijven overal komen en verspreiden het virus.
het sterftepercentage is dus waarschijnlijk veel lager dan gemeld wordt. ze testen namelijk alleen mensen met erge klachten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:31 schreef Fer het volgende:
Lijkt erop dat juist mensen met vrijwel geen klachten de meeste besmettingen veroorzaken. Die blijven overal komen en verspreiden het virus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |