Lekker hangen met de localsquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:55 schreef maily het volgende:
Duitse toeristen leven als daklozen in Manilla
Topvakantie [ afbeelding ]
Die maatregel van scholen en horeca sluiten kwam een week te laat. Komende week gaan we het zien dat dat zo was. En de scholen zijn eigenlijk alleen maar vanwege de publieke opinie gesloten he, niet vanwege coronagevaar.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
RIVM en rijksoverheid maken natuurlijk continu forecasts van wanneer de IC overbelast raakt en passen maatregelen daar op aan.
Geen idee, maar Israël heeft er vannacht 100.000 ingevlogen dus dat we hier bijna zonder zitten is een keuze.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:59 schreef Montov het volgende:
[..]
Duitsland test heel veel als je kijkt naar de verhouding gevallen:doden.
Heeft Duitsland niet wat testen over om wat grensdorpen grootschalig te testen voor meer inzicht en isloatiemaatregelen?
Manillaquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:55 schreef maily het volgende:
Duitse toeristen leven als daklozen in Manilla
Topvakantie [ afbeelding ]
Twintig doden maar? Kun je nagaan hoeveel werkelijke besmettingen er in Nederland zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:57 schreef RipCity het volgende:
In Duitsland is het aantal nieuwe coronabesmettingen gestegen met liefst 2.801 in 24 uur tijd. Het totaal aantal Covid-19-zieken in Duitsland klimt hiermee tot 10.999. Twintig personen zijn reeds overleden aan het longvirus.
hoe dan? vliegveld en grenzen zijn dichtquote:Op donderdag 19 maart 2020 11:00 schreef polderturk het volgende:
Turkije heeft 42.000 IC bedden, 15.000 meer dan Duitsland terwijl Turkije net zoveel inwoners heeft. Turkije heeft 46 IC bedden per 100.000 inwoners. Nederland heeft er 6 per 100.000.
Misschien kan het volgende gedaan worden.
Nederland besteld 1000 IC bedden.
Turkije stuurt alvast 1000 IC bedden naar Nederland. Door Nederland bestelde IC bedden worden afgeleverd in Turkije.
Genoeg mensen die elk jaar op vakantie gaan naar bestemmingen waar ik mijn bedenkingen bij heb. Zegmaar alles buiten de westerse beschaving.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:01 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
ManillaZoek het ook maar lekker uit dan.
Dat hoeft niet verontrustend te zijn. Een heel groot deel kiest hier zelf voor en wil gewoon niet behandeld worden. Het is dus niet alsof ze met spoed naar ziekenhuis moeten en het niet halen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:54 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat ik overigens wel verontrustend vind is dat blijkbaar het merendeel van de doden de IC niet eens heeft gehaald.
Waar is dit?quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Te ver om te latten. Komt wel jaarlijks op vakantie gelukkig
Hier ziet de stadsafsluiting er zo uit. Niemand komt eruit. Sommige zitten al dagen in hun auto te vernikkelen omdat ze geen geld voor een hostel hebben
[ afbeelding ]
Of een aantal sets huren tijdelijk. Maarja, weet niet hoe de Turkse en Nederlandse medische sectoren het met elkaar kunnen vinden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:00 schreef polderturk het volgende:
Turkije heeft 42.000 IC bedden, 15.000 meer dan Duitsland terwijl Turkije net zoveel inwoners heeft. Turkije heeft 46 IC bedden per 100.000 inwoners. Nederland heeft er 6 per 100.000.
Misschien kan het volgende gedaan worden.
Nederland besteld 1000 IC bedden.
Turkije stuurt alvast 1000 IC bedden naar Nederland. Door Nederland bestelde IC bedden worden afgeleverd in Turkije.
man, dat duurt 2 weken voordat je resultaat ziet, ondertussen is het een slachtveld geworden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
RIVM en rijksoverheid maken natuurlijk continu forecasts van wanneer de IC overbelast raakt en passen maatregelen daar op aan.
Hij zit in Bulgarijequote:
Als je het omrekent naar aantal doden en er van uit gaat dat Duitsland alles test gisteren al 25000. Waarschijnlijk nog meer dus.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Twintig doden maar? Kun je nagaan hoeveel werkelijke besmettingen er in Nederland zijn.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Te ver om te latten. Komt wel jaarlijks op vakantie gelukkig
Hier ziet de stadsafsluiting er zo uit. Niemand komt eruit. Sommige zitten al dagen in hun auto te vernikkelen omdat ze geen geld voor een hostel hebben
[ afbeelding ]
'Liefst'quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:57 schreef RipCity het volgende:
In Duitsland is het aantal nieuwe coronabesmettingen gestegen met liefst 2.801 in 24 uur tijd. Het totaal aantal Covid-19-zieken in Duitsland klimt hiermee tot 10.999. Twintig personen zijn reeds overleden aan het longvirus.
Het kan snel gaan, binnen een dag.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat hoeft niet verontrustend te zijn. Een heel groot deel kiest hier zelf voor en wil gewoon niet behandeld worden. Het is dus niet alsof ze met spoed naar ziekenhuis moeten en het niet halen.
Die conclusie kan je toch pas trekken bij landelijke overbelasting?quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Die maatregel van scholen en horeca sluiten kwam een week te laat. Komende week gaan we het zien dat dat zo was. En de scholen zijn eigenlijk alleen maar vanwege de publieke opinie gesloten he, niet vanwege coronagevaar.
We zitten pas op dag 4. Nog 10 te gaan. Benieuwd hoeveel doden dat op gaat leveren. 200+ minstens denk ik voordat überhaupt iets te zien gaat zijn van de maatregelen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
man, dat duurt 2 weken voordat je resultaat ziet, ondertussen is het een slachtveld geworden.
Niet dat ik direct weetquote:
Daarom moeten we ook even rustig blijven om te zien wat voor resultaten dit geeft. Als ik naar mijn eigen situatie kijk dan weet ik dat de hoeveelheid sociale contacten al veel minder zijn dan voorheen, dat moet allemaal wel effect geven.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
man, dat duurt 2 weken voordat je resultaat ziet, ondertussen is het een slachtveld geworden.
Wil je even je uitgewerkte reden geven waarom dit een week te laat was? En niet gaan roepen "kijk maar naar de cijfers" want ik durf m'n linker bijbal erop te verwedden dat het RIVM al vanaf de eerste besmetting modellen is gaan hanteren. Modellen die waarschijnlijk al jaren geleden voor dit soort scenario's zijn ontworpen (SARS, MERS, Mexicaanse Griep)quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Die maatregel van scholen en horeca sluiten kwam een week te laat. Komende week gaan we het zien dat dat zo was. En de scholen zijn eigenlijk alleen maar vanwege de publieke opinie gesloten he, niet vanwege coronagevaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |