Ik mag hopen van niet. De winkels worden gewoon bevoorraad. Blijf gewoon rustig met zn allen. Anders wordt het alleen maar erger en kutter dan het al is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:47 schreef RipCity het volgende:
[..]
Plunderingen en rellen gaan we sowieso krijgen.
Te ver om te latten. Komt wel jaarlijks op vakantie gelukkigquote:
Aantal IC bedden voor Corona verdubbelt elke 2 dagen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:46 schreef Oostwoud het volgende:
twitter:wouterkeller twitterde op donderdag 19-03-2020 om 06:18:341. Aantal IC bedden voor Corona verdubbelt nu iedere 2 dagen (net als Corona doden)
2. Dus gister 170 IC bedden nodig, vr-dag 340, zo 680, di 1360, wo 2720 bedden, etc
3. Gevolg code zwart (triage) op IC binnen een week!
RUTTE: NU maatregelen (bouwmarkten, parken, etc. DICHT)! https://t.co/CIBVKNSK9v reageer retweet
Dat heet confirmation bias. Je leest iets waar je het mee eens bent, en dan denk je dat het bericht of de berichtgever betrouwbaar is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik heb het juist andersom.
Ik vond Robert Jensen eigenlijk nooit wat, behalve bij dit spotje.
Continu zelfs? Dit is de eerste keer dat ik meer dan één tweet overneem. Je kunt ook overdrijven.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:51 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
In POL zijn mensen vast veel meer geïnteresseerd in continu copypastewerk van tweets
Nee dat is niet zo. Alles verdubbelt in 4-5 dagen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Aantal IC bedden voor Corona verdubbelt elke 2 dagen.
Is dat wel zo?
Nou heb ik niet alle cijfers voor Nederland, maar Tilburg vertegenwoordigt wel een redelijk deel. Hier is dat niet zo (cijfers kan ik erbij pakken als iemand interesse heeft).
Wat ik overigens wel verontrustend vind is dat blijkbaar het merendeel van de doden de IC niet eens heeft gehaald.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is dat wel zo?
Nou heb ik niet alle cijfers voor Nederland, maar Tilburg vertegenwoordigt wel een redelijk deel. Hier is dat niet zo (cijfers kan ik erbij pakken als iemand interesse heeft).
Dat kun je vermijden door nu bijvoorbeeld die nono's in het algemeen en die jongeren in bijvoorbeeld Amsterdam nu niet de ruimte te geven. "De politie maakt zich zorgen". Ja, iedereen maakt zich zorgen en straks als dat over het kookpunt heengaat wil ik dat deze jongeren niet het idee krijgen dat ze nog maar één grens over hoeven te gaan maar dat ze nog met de striemen op hun reet braaf thuiszitten. Als ze dan te dom zijn om te snappen wat er op het spel staat, dan maar hoe ze het wel snappen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Die plunderende hyena's medio december waren slechts het intro van wat we kunnen verwachten van dat volkomen losgeslagen tuig waar het hier ook van stikt
wij hebben het hier goed.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Te ver om te latten. Komt wel jaarlijks op vakantie gelukkig
Hier ziet de stadsafsluiting er zo uit. Niemand komt eruit. Sommige zitten al dagen in hun auto te vernikkelen omdat ze geen geld voor een hostel hebben
[ afbeelding ]
dacht dat Duitsers wel om hun eigen volk gaven en gewoon een vliegtuig sturenquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:55 schreef maily het volgende:
Duitse toeristen leven als daklozen in Manilla
Topvakantie [ afbeelding ]
Precies, kei en keihard aanpakken vanaf dag 1, geen centimeter geven. Ga maar thuis bij pappa en mamma de relpuber met swag uithangen, kijken hoe lang het duurt voor ze het ouderschap herevalueren, inclusief keuzes in opvoedingquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat kun je vermijden door nu bijvoorbeeld die nono's in het algemeen en die jongeren in bijvoorbeeld Amsterdam nu niet de ruimte te geven. "De politie maakt zich zorgen". Ja, iedereen maakt zich zorgen en straks als dat over het kookpunt heengaat wil ik dat deze jongeren niet het idee krijgen dat ze nog maar één grens over hoeven te gaan maar dat ze nog met de striemen op hun reet braaf thuiszitten. Als ze dan te dom zijn om te snappen wat er op het spel staat, dan maar hoe ze het wel snappen.
Nu komt de grote toename ook voor een flink gedeelte uit andere regio's.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is dat wel zo?
Je PI lijkt bij elk bericht alsof je het allemaal ontzettend grappig vindt. Just saying.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:57 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nu komt de grote toename ook voor een flink gedeelte uit andere regio's.
Kan niet direct een grafiek betreffende IC-opnames vinden. Qua ziekenhuisopnames klopt het min of meer wel.
Normaliter volgen de IC-opnames dan hetzelfde patroon.
Heeft een groepje Nederlanders beter voor elkaar, die konden voor een appel en een ei op een resort op een privé-eiland slapen voor een prikkiequote:Op donderdag 19 maart 2020 10:55 schreef maily het volgende:
Duitsland test heel veel als je kijkt naar de verhouding gevallen:doden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:57 schreef RipCity het volgende:
In Duitsland is het aantal nieuwe coronabesmettingen gestegen met liefst 2.801 in 24 uur tijd. Het totaal aantal Covid-19-zieken in Duitsland klimt hiermee tot 10.999. Twintig personen zijn reeds overleden aan het longvirus.
ergens de codes per zkh te zien?quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:57 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nu komt de grote toename ook voor een flink gedeelte uit andere regio's.
Kan niet direct een grafiek betreffende IC-opnames vinden. Qua ziekenhuisopnames klopt het min of meer wel.
Normaliter volgen de IC-opnames dan hetzelfde patroon.
de peik begint?quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:57 schreef RipCity het volgende:
In Duitsland is het aantal nieuwe coronabesmettingen gestegen met liefst 2.801 in 24 uur tijd. Het totaal aantal Covid-19-zieken in Duitsland klimt hiermee tot 10.999. Twintig personen zijn reeds overleden aan het longvirus.
Lekker hangen met de localsquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:55 schreef maily het volgende:
Die maatregel van scholen en horeca sluiten kwam een week te laat. Komende week gaan we het zien dat dat zo was. En de scholen zijn eigenlijk alleen maar vanwege de publieke opinie gesloten he, niet vanwege coronagevaar.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
RIVM en rijksoverheid maken natuurlijk continu forecasts van wanneer de IC overbelast raakt en passen maatregelen daar op aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |