abonnement Unibet Coolblue
pi_192124677
Ben benieuwd hoe het bij iedereen gaat in de stad, dorp, wijk, regio of whatever.

Dus ik denk, ik deel eerst mijn "ervaringen" en dan kunnen jullie volgen (als je wilt).

Dus, ik begin.

Woonplaats: Breda
Besmettingen: 105 (en dagelijks oplopend)
Slachtoffers: Aantal, onbekend. Hiermee bedoel ik overledenen trouwens.
Helden:Amphia ziekenhuis.
Situatieschets: rustig, beetje vakantiegevoel waarin de helft weg is. Supermarkten: rustig. Misschien omdat het hier al iets langer aan de gang is. Weinig gemerkt van hamsteren, wel wat lege schappen maar geen gestress, paniek of drukte in de supermarkten.
Leeg winkelgebied, lege binnenstad. Wel mensen in het park, maar niet zo veel meer. Kinderen en jeugd gewoon buiten. Verder plukjes hardlopers, joggers etc.

Foto's van vandaag en gisteren:


17-3-2020


18-3-2020


18-3-2020


18-3-2020


18-3-2020


18-3-2020

Benieuwd naar jullie stad/dorp/wijk/regio in halve lockdown Corona-tijdperk. *O*
Foto's niet verplicht; mag uiteraard wel. :s)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192124842
TVP.

Ik heb geen foto's (Utrecht) maar ik ben benieuwd of iemand eigenlijk foto's van Utrecht heeft gemaakt.
pi_192125042
Salina, goed om te zien dat het in het centrum niet zo druk is. Hier bij de supermarkt in een van de wijken van Breda lijkt het wel een fijne vakantie. 8)7 Spelende kinderen op straat, mensen her en der in groepjes aan het kletsen, marktkraampjes waar mensen om staan te dringen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_192125179
Heb geen foto's maar Den Bosch wel een stuk rustiger inderdaad! Wel veel groepjes schoolgaande jeugd (relatief gezien), maar over het algemeen gezien wel een factor of 5 rustiger dan normaal.
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 18:47:42 #5
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192125463
Oh wauw, zo rustig heb ik Breda nog nooit gezien. :o Maatregelen werken dus toch wel.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_192129872
Hebben deze mensen toestemming gegeven om dit online te flikkeren? Ik kan het antwoord wel raden.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 18 maart 2020 @ 21:34:10 #7
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192129924
Woon in een klein dorpje vlakbij Leeuwarden. Is erg rustig op straat, zie soms iemand met een hond lopen of de tuin doen. Maar het is er altijd wel vrij rustig. Ook in Leeuwarden erg rustig, vrijwel nergens mensen.
pi_192130217
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:29 schreef Sumppi het volgende:
Salina, goed om te zien dat het in het centrum niet zo druk is. Hier bij de supermarkt in een van de wijken van Breda lijkt het wel een fijne vakantie. 8)7 Spelende kinderen op straat, mensen her en der in groepjes aan het kletsen, marktkraampjes waar mensen om staan te dringen.
Ja, wat ik gisteren ofzo al schreef: bij de plekken die nu nog open zijn, bijvoorbeeld winkelcentrum en supermarkten, drommen als vanouds de lokale senioren in hun scootmobiel nog steeds samen om zoals altijd de dag door te spreken. Ook nog steeds mensjes die hun gratis bakje koffie afhalen bij de Jumbo.

Wat mij betreft mogen de maatregelen dus nog wel net iets strenger. Maximaal 50 mensen tegelijkertijd in de supermarkten, verbod op samenscholing van meer dan 5 a 10 man, dat soort dingen. Even afwachten of de huidige maatregelen effect hebben maar zo niet, dan snel wat drastischer maatregelen invoeren.

Gelukkig zijn de Ikea en Bijenkorf al dicht. Scheelt weer voor het klootjesvolk.

Overigens fietste ik langs het park richting station en zag ik dat de Purple Rain nog steeds open is (volgens mij alleen loket). Dat kan toch niet? :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 21:32 schreef BoneThugss het volgende:
Hebben deze mensen toestemming gegeven om dit online te flikkeren? Ik kan het antwoord wel raden.
Serieus?! Ga weg man. :D
Welke mensen trouwens?

PS, dit is geen Breda topic hè, mensen. ;) Kom maar op met die verhalen en foto's.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 18 maart 2020 @ 21:47:42 #9
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192130314
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 21:44 schreef Salina het volgende:
Overigens fietste ik langs het park richting station en zag ik dat de Purple Rain nog steeds open is (volgens mij alleen loket). Dat kan toch niet?

Afhalen mag nog bij de coffeeshops.
  woensdag 18 maart 2020 @ 21:48:38 #10
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192130339
Ik moet morgen werken, als ik het niet vergeet maak ik even foto's.
  woensdag 18 maart 2020 @ 21:59:40 #11
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_192130666
Hier in het oosten..gezellig.. en daar gaat het mis...

Wat nu, sociale afstand.. bij de lokale jumbo misschien wel 100 man binnen..en ze staan gezellig te keuvelen.. .


Druk bij de visboer op de markt, dus je kunt geen 1,5 meter houden.. en allerlei volk dat besluit te gaan trainen op de sportvelden.

Nee, zo komen we er wel..
Bij tijd en wijle aanwezig...
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 maart 2020 @ 22:03:55 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192130788
Hier heeft de jeugd een eindje verderop WEER een partytent neergezet. Statafels, bier, muziek, etc. Dit bij gebrek aan een kroeg. Tja.... idioten.

Ik heb maar de politie gebeld want dit vind ik te ver gaan. Niet vanwege de geluidsoverlast omdat ik nu niet kan slapen maar om ze even te laten weten dat de maatregelen er niet voor niets zijn.

Wat mij betreft mogen ze een samenscholingsverbod en avondklok invoeren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192131340
Ik werk in een telefoon winkel in Oss. Het centrum was zowel vandaag als gisteren redelijk druk. Mensen snappen er blijkbaar niet veel van en gaan nu de horeca dicht is lekker met het hele gezin hangen in de stad. Wat ook opvalt is het grote aantal ouderen (70+) die gewoon in de stad lopen. Inmiddels zijn heel wat winkels dicht of hebben aangepaste tijden. Mag hopen dat wij snel volgen want echt lekker werken is het niet zo. Gisteren stond een vent gewoon lekker in de winkel te hoesten en niezen.
pi_192131897
Breda O+ mijn geboortestad, raar om zo te zien -O-

Woon zelf in Delft op een doorgangsroute naar een school zowel aan de voorkant als de achterkant. Erg druk dus 's ochtends en 's middags inc mensen die werken.
Dat is nu dus ontzettend stil.

Het viaduct waar ik op uitkijk is ook zeer rustig, is een doorgangsroute richting de A4.

Woon aan het water, als het lekker weer is, zeker in het weekend is het druk met bootjes. Maargoed het is nog geen weekend.

Hier een filmpje wat ik net tegenkwam. Op 4.30 filmt de drone over de stad. De Markt is dus helemaal uitgestorven. Onwerkelijk om te zien. Triest ook.

Als ik naar het park wandel met de hont is het ook erg stil, loop dan langs een basisschool en dat is nu net alsof het vakantie is.

Supermarkten weet ik niet hoe die er nu uitzien, voor het laatst op 6 maart boodschappen gedaan :+



[ Bericht 6% gewijzigd door mascara-klodder op 18-03-2020 22:50:43 ]
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_192131936
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2020 22:03 schreef Nikonlover het volgende:
Hier heeft de jeugd een eindje verderop WEER een partytent neergezet. Statafels, bier, muziek, etc. Dit bij gebrek aan een kroeg. Tja.... idioten.

Ik heb maar de politie gebeld want dit vind ik te ver gaan. Niet vanwege de geluidsoverlast omdat ik nu niet kan slapen maar om ze even te laten weten dat de maatregelen er niet voor niets zijn.

Wat mij betreft mogen ze een samenscholingsverbod en avondklok invoeren.
40/45 _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  Miss 200.000.000! woensdag 18 maart 2020 @ 22:50:51 #16
367000 roos94
pi_192132129
Zierikzee.

0 besmettingen zover bekend.

Gewoon als altijd, gezellig druk. Ik merk geen verschil.
  woensdag 18 maart 2020 @ 23:02:43 #17
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_192132431
Het is in mijn normaal erg drukke buurt in Rotterdam duidelijk een stuk rustiger op straat. Maar nog altijd drukker dan de gemiddelde buurt in Nederland in normale tijden. Iedereen zit verder een beetje van achter de ramen naar elkaar te koekeloeren. Gisteravond veel geklap in de hele straat. Veel kinderen op straat en in het speeltuintje achter mijn huis.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_192132641
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2020 22:03 schreef Nikonlover het volgende:
Hier heeft de jeugd een eindje verderop WEER een partytent neergezet. Statafels, bier, muziek, etc. Dit bij gebrek aan een kroeg. Tja.... idioten.

Ik heb maar de politie gebeld want dit vind ik te ver gaan. Niet vanwege de geluidsoverlast omdat ik nu niet kan slapen maar om ze even te laten weten dat de maatregelen er niet voor niets zijn.

Wat mij betreft mogen ze een samenscholingsverbod en avondklok invoeren.
Hier staan nog steeds de buren met elkaar te praten. Heel de avond al, alsof het een zomeravond is.Ben er helemaal voor dat ze dat doen. Laten zij maar de buffer van de rest worden
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_192135032
Anaheim Californie hier - Dinseyland dicht / Convention Center dicht / Hotels leeg.... en geen files op de weg. Het is muis stil buiten. Ik heb genoeg fotos maar geen zin om te uploaden op dit moment. Ik heb nog wel een foto genomen van een dicht Disneyland voordat het 'winkelcentrum' tussen beide parken gesloten werd.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_192135703
Waarom zijn alleen de ziekenhuizen onze helden.

Denk eens aan alle vrachtwagenchauffeurs die de hele dag op de weg zitten, het personeel in de distributiecentra en ga zo door
pi_192159717
Vanochtend 2 andere fietsers gezien op de heenweg naar mijn cliënt :D
  Miss 200.000.000! vrijdag 20 maart 2020 @ 10:25:50 #22
367000 roos94
pi_192159760
Zierikzee 0 besmettingen

#ZEELANDGENOT
pi_192186028
Ben nog steeds benieuwd hoe JULLIE stad/streek/dorp/wijk er nu uitziet, mensen. Liefst met pics. :s)

:Y) c_/
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 15:01:45 #24
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_192186061
Was zojuist in centrum van Arnhem. Viel me op hoe druk het daar nog is. Heeft natuurlijk ook met het weer te maken, maar echt vrij veel mensen nog.
Dit is gewoon raar :l
pi_192186387
Papendrecht ;(
Zeer druk op straat, zomerweer doet hier misschien aan mee, veel jongeren, ouderen, wandelaars etc. Lijken zich niks aan te trekken hier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')