De hema is hier gewoon vol. Welke lockdownquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:51 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zoals iemand hier ook al zei: we gaan 200 kilometer per uur op een muur af. Een TSUNAMI. Even drie weken in lock down en iedereen binnen en daarna gaan we kijken. Dit wordt straks erger dan Italië hier omdat er in RAP tempo straks honderden doden per dag vallen. Je onderschat het virus in alle opzichten.
Dat is t ook, eenmaal aan de beademing is t al fout en kom je nooit 100% bovenop. Als het eenmaal een intubatie wordt door je stembanden heen is t al helemaal fout. Dus nee leuk vooruitzicht is t zeker nietquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is niet alleen beademing maar ook alle voor -en na zorg daaromheen.
Beademen heeft alleen zin wanneer iemand even tijd - orde van dagen - nodig heeft om zijn gestel te ontlasten. Ik denk dat wanneer je in het stadium van beademen komt om je longen te laten overleven, je sws al beter gelijk kunt doodgaan. Een IC verblijf is sws al een bijna garantie dat je de rest van leven gevolgen daarvan ondervindt. Met Covid19 krijg je sws in die vorm, blijvende schade.
Nogmaals het hele "immuniteits" scenario is om de gevolgen beheersbaar te laten verlopen.
Het is natuurlijk onverteerbaar dat mensen dood zullen gaan, wat je ook doet, het op een zeker moment eind oefening is. Dat zal iedereen herkennen die met onvermijdelijk sterven in aanraking komt.
Hardliners zouden zeggen geef de kwetsbaren op - laat maar komen en sluit ze op - zodat wij in onze bunker voortkunnen en dan ben ik zielsblij dat we in een land wonen dat maximaal haar best doet... met schipperen en laveren.
Zal daar wel meevallen, ze hebben weinig ouderen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:51 schreef gniffie het volgende:
Verwachten jullie corona vluchtelingen als heel Afrika besmet raakt
Ja. Citaat: Ik voel me alsof mijn ribben overreden zijn door een truck en ik metaalsplinters lig in te ademenquote:
Immuunrespons is niet gelijk aan immuniteit. Immuunrespons treedt ook op bij lichaamsvreemde stoffen waarbij er geen immuniteit ontstaat. Bijvoorbeeld kanker.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is door de immuunrespons dat je geneest. Je lichaam maakt antistoffen aan die zich specifiek op dat virus richten. Die verdwijnen niet plots nadat je genezen bent.
Maar wel veel mensen met al zwakke gezondheid/slechte voeding enzquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:53 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Zal daar wel meevallen, ze hebben weinig ouderen.
Het lijkt wel op de ondergang van de oude rijken... Hordes barbaren, ziektes en moreel vervalquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:51 schreef gniffie het volgende:
Verwachten jullie corona vluchtelingen als heel Afrika besmet raakt
quote:Lombardy death toll up 319 in a single day
In Lombardy 319 people coronavirus patients have died in a single day, two sources with access to the data have told Reuters.
The sources said the number of new cases in the region, which includes Italy’s financial capital Milan, had increased by almost 1,500, with the tally of confirmed cases rising above 17,700.
The latest national death toll figures are due to be released later in the day. On Tuesday, the country-wide tally stood at 2,503.
Krijgt hij iets van medicatie?quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja. Citaat: Ik voel me alsof mijn ribben overreden zijn door een truck en ik metaalsplinters lig in te ademen
Dat denk ik niet. Dit is een wake up call voor alle overheden om veel meer geld te spenderen aan virusbestrijding, vaccinatieprogramma’s, etc. De kredietcrisis van 2008 duurde jaren en was een soort sneeuwbaleffect. Meer en meer bedrijven gingen failliet en het einde was niet in zicht. Nu gaan we allemaal wereldwijd ineens naar 20 - 25% economische krimp, maar na het vaccin kunnen we weer ‘normaal’ door met ons leven verwacht ik.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:49 schreef Confetti het volgende:
Misschien mogen we nooit meer Nederland uit. Zo apocalyptisch begint het aan te voelen. De financiele crisis was een kinderspel vergeleken met wat nu gebeurt. Als je er midden in zit zie je niet hoe groots dit is.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:55 schreef roos94 het volgende:
Volgens mijn afstudeerbegeleider mag ik gewoon nog bij 20 verschillende oude mensen(70+) thuis langs om interviews te doen HIHAHO
Allemachtig. De overheid mag nu niet de verkeerde beslissing hebben gemaakt, anders zijn we onze welvaart vrijwel helemaal kwijt straks.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:54 schreef zipcon het volgende:
Lombardije gaat voor het bijltje nu de zieken aan het eind van hun Latijn zitten (Guardian):
[..]
Seegers met z'n neppe cijfers en dan niet erkennen dat hij fout zat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:24 schreef Grishenko_ het volgende:
Volgens mij vond Seegers het een goede speech van Rutte.
Ja, van alles. Wat precies weet ik niet.quote:
Hopelijk komt hier in ieder geval nog iets positiefs uit...quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
maar na het vaccin kunnen we weer ‘normaal’ door met ons leven verwacht ik.
oke. Ik duim met jullie meequote:Op woensdag 18 maart 2020 16:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, van alles. Wat precies weet ik niet.
Onder welke steen heeft die gezeten?quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:55 schreef roos94 het volgende:
Volgens mijn afstudeerbegeleider mag ik gewoon nog bij 20 verschillende oude mensen(70+) thuis langs om interviews te doen HIHAHO
Ja, als niemand het heeft sterft het virus uit. Het zit in een vetlaag capsule dat na een aantal dagen kapot gaat. Daarom is wereldwijde lockdown het beste.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want zo'n virus verdwijnt op eens.
Moet hij weten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:55 schreef roos94 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |