Kan met testing te maken hebben. Ze hadden in de VS een behoorlijke achterstand naar het schijnt.quote:

Nee johquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:46 schreef RipCity het volgende:
[..]
Rellen en militairen in de straat om alles onder controle te houden.
40-45 scenes.

en Limburgquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de randstad kan je eigenlijk alleen maar zeggen dat de regering de zaakjes prima in orde heeft. Alleen Brabant heeft een ander pakket maatregelen nodig.

Tel eens 82.091 (aantal genezen) op bij 115.131 (actuele gevallen). Dan kom je al aardig in de buurt. De rest kun je zelf wel uitvinden, toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:45 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Er staat dat de cijfers up to date zijn.
Ook staat er bijvoorbeeld ook dat het aantal besmettingen wereldwijd op 115,131.
Klopt niet, dat zijn er 208,213...
Betrouwbare site...

gaat rutte weer spreken?quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:47 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Waar kan je de reveal zien?
Ik kies trouwens voor Rutte, en dan kijk ik de reveal zo snel mogelijk terug

het gros van NL moet behandeld worden als kinderen, dat is gewoon nodig, hebben nog steeds "het is maar een griepje" mentaliteitquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeehmm ja.
En ook hij zegt, het VERPLICHTEN van thuisblijven zal niet al het contact voorkomen, maar is wel de enige manier waarop mensen het serieus nemen.

Gezien de situatie in Azie nu, denk ik dat we net terug aan het opstarten zijn. Voorzichtig.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:45 schreef roos94 het volgende:
Hoe denken jullie dat het leven eruit gaat zien de komende 2 maanden. Dus laten we zeggen 18 mei, hoe zitten we dan.

quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:47 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Waar kan je de reveal zien?
Ik kies trouwens voor Rutte, en dan kijk ik de reveal zo snel mogelijk terug

Het land waar niemand zich laat gaanquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Op dat hele kleine stukje aarde

quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ze zijn dus eindelijk echt gaan testen daar.
Daadwerkelijke stijging of veel bevestigingen van mensen die eerst onder de radar bleven?quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
twitter:Tom_Winter twitterde op woensdag 18-03-2020 om 16:39:43BREAKING: New York State announces 1,008 new cases of Coronavirus.
1,339 cases total in New York City. reageer retweet

Ik snap het opzich ook wel, als je alleen het journaal kijkt en je krijgt een slap adviesje om misschien maar een keer thuis te blijven, dan ging ik ook lekker naar buiten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het gros van NL moet behandeld worden als kinderen, dat is gewoon nodig, hebben nog steeds "het is maar een griepje" mentaliteit

Oh wowquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
twitter:Tom_Winter twitterde op woensdag 18-03-2020 om 16:39:43BREAKING: New York State announces 1,008 new cases of Coronavirus.
1,339 cases total in New York City. reageer retweet

In Azie wordt het alleen maar erger nu. Thailand/ KL/ Indonesie begint het nu waar wij 1.5 week geleden waren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gezien de situatie in Azie nu, denk ik dat we net terug aan het opstarten zijn. Voorzichtig.

quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:45 schreef roos94 het volgende:
Hoe denken jullie dat het leven eruit gaat zien de komende 2 maanden. Dus laten we zeggen 18 mei, hoe zitten we dan.

In wuhan nog maar 2 nieuwe besmettingen in 24 uurquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:50 schreef RipCity het volgende:
[..]
In Azie wordt het alleen maar erger nu. Thailand/ KL/ Indonesie begint het nu waar wij 1.5 week geleden waren.

Zal wel een beetje van beide zijn? Ik heb niet genoeg kennis om het verder te duiden afgezien van dat de overheid daar flink heeft zitten falen met het aankopen van tests in een vroeg stadium en daardoor achterstand heeft opgelopen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Daadwerkelijke stijging of veel bevestigingen van mensen die eerst onder de radar bleven?

Zoals iemand hier ook al zei: we gaan 200 kilometer per uur op een muur af. Een TSUNAMI. Even drie weken in lock down en iedereen binnen en daarna gaan we kijken. Dit wordt straks erger dan Italië hier omdat er in RAP tempo straks honderden doden per dag vallen. Je onderschat het virus in alle opzichten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vergeet dat helemaal niet en jij misplaatst - bewust? - mijn woorden.
Met een gecontroleerde sturing van lock-down, die is afgestemd op de zorgcapaciteit zal je met een beter resultaat komen dan in jouw zwarte beeld (niks doen) of andersmans witte voetje (full-lock-down).
Dat mensen dood gaan is 100% zeker, ongeacht wat je doet zal (nofi) 2-3% van de besmette mensen doodgaan. Het punt waar we nu over strijden is het moment waarop.
Ik prefereer een afvlakking boven een piek (zijn we het sws over eens) of straks een hobbels die telkens weer op stijgen. Je kunt het virus niet tegenhouden door seksuele onthouding zoals syfilis of gonorroe.

Dank jequote:Op woensdag 18 maart 2020 16:45 schreef bitterbal het volgende:
Hoop dat het snel beter met hem gaat!

Het woordje "bijna" ....... doet het hem net niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is aangetoond in lockdownlanden dat het virus bijna uitsterft. Het gaat alleen wel maanden duren en misschien langer. Als je ziet hoeveel miljarden nu worden uitgegeven kunnen we de lockdown maar meteen inslikken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |