abonnement Unibet Coolblue
pi_192304695
Hoor regelmatig van verhalen over zorgpersoneel dat ‘s avonds in de supermarkt lege schappen aantreft.
Tip: de Makro, Sligro en Zegro zijn gedurende deze crisis bij uitzondering open voor publiek.

Ben er net geweest, het was er bepaald niet druk. Iets grotere verpakkingen, maar voedsel en wc papier was gewoon nog volop te krijgen. :)

https://www.makro.nl/pers/2020/tijdelijk-consumenten
pi_192304777
Al de tweede bos bloemen deze week O+
pi_192307203
Morgen eerste werkdag in het ziekenhuis. Benieuwd wat op me afkomt in deze 12 uurs dienst.
Ik kom te werken op een afdeling met Corona verdachte patiënten óf de afdeling met bewezen besmette mensen. Inpaktijd dus.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192307690
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
Al de tweede bos bloemen deze week O+
Ik ook al :o
pi_192307772
De benodigde ppe zijn weer verder verlaagd door de overheid. Op deze manier over een week is snoeppapier nog voldoende als bescherming.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 27 maart 2020 @ 21:31:51 #156
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_192310541
Weer klaar met een 12 uur dienst. Vier dagen vrij *O* Heerlijk even helemaal weg!
pi_192311355
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:31 schreef Bienelientjee het volgende:
Weer klaar met een 12 uur dienst. Vier dagen vrij *O* Heerlijk even helemaal weg!
Afschakelen ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192311601
Ik heb een vraag aan de mensen die met corona patiënten werkt... Is het echt zo dat iemand ziek wordt opgehaald en alleen dood gaat en niemand er meer bij mag?
pi_192311628
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:28 schreef woxxel het volgende:
Ik heb een vraag aan de mensen die met corona patiënten werkt... Is het echt zo dat iemand ziek wordt opgehaald en alleen dood gaat en niemand er meer bij mag?
Nee. Absolute horrorverhalen die niet gestaafd worden door de werkelijkheid. Bij ons op de afdeling mogen er bij mensen in de laatste levensfase twee personen tegelijk aanwezig zijn op de kamer in goed beschermende kleding. Bij patiënten die niet in de laatste levensfase zijn, mag er één iemand per dag op bezoek, mits goed beschermd.

In élk geval is er een afdelingshoofd die van de protocollen af kan wijken o.b.v. menselijkheid.
pi_192311744
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:30 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Nee. Absolute horrorverhalen die niet gestaafd worden door de werkelijkheid. Bij ons op de afdeling mogen er bij mensen in de laatste levensfase twee personen tegelijk aanwezig zijn op de kamer in goed beschermende kleding. Bij patiënten die niet in de laatste levensfase zijn, mag er één iemand per dag op bezoek, mits goed beschermd.

In élk geval is er een afdelingshoofd die van de protocollen af kan wijken o.b.v. menselijkheid.
Ik begin morgen met werken op een afdeling met Corona patiënten.
In het hele ziekenhuis mag niemand meer op bezoek komen, laat staan op die afdeling. Hoe het in de laatste levensfase zit weet ik niet.
Maar hoorde net alweer van een bekende wiens man inmiddels 14 dagen is opgenomen, overgeplaatst naar een ander ziekenhuis en zijn heeft hem al 14 dagen niet gezien. Dus het zal van locatie tot locatie wisselen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192311781
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik begin morgen met werken op een afdeling met Corona patiënten.
In het hele ziekenhuis mag niemand meer op bezoek komen, laat staan op die afdeling. Hoe het in de laatste levensfase zit weet ik niet.
Maar hoorde net alweer van een bekende wiens man inmiddels 14 dagen is opgenomen, overgeplaatst naar een ander ziekenhuis en zijn heeft hem al 14 dagen niet gezien. Dus het zal van locatie tot locatie wisselen.
Ik werk al een heel aantal dagen op een COVID afdeling, maar kan inderdaad niet spreken van andere afdelingen / andere locaties.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 22:52:51 #162
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192312095
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik begin morgen met werken op een afdeling met Corona patiënten.
In het hele ziekenhuis mag niemand meer op bezoek komen, laat staan op die afdeling. Hoe het in de laatste levensfase zit weet ik niet.
Maar hoorde net alweer van een bekende wiens man inmiddels 14 dagen is opgenomen, overgeplaatst naar een ander ziekenhuis en zijn heeft hem al 14 dagen niet gezien. Dus het zal van locatie tot locatie wisselen.
Dat is onmenselijk. :X Wat een hel zeg. Straks willen patiënten niet meer naar het ziekenhuis, met zulke protocollen.
pi_192312152
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:52 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dat is onmenselijk. :X Wat een hel zeg. Straks willen patiënten niet meer naar het ziekenhuis, met zulke protocollen.
Tja... het is crisis.....

En nóg gaan mensen lekker op stap ‘want hen zal het vast niet overkomen’ ... onbegrijpelijk :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192313743
Mijn oom ligt in Rijnstate op een covidafdeling en zijn vrouw is daar dus gisteren nog op het bezoekuurtje geweest (1 bezoeker, 1 uur). Zijn vrouw. Die daarvoor 10 dagen voor haar zieke met corona besmette man heeft gezorgd. Die dus door het ziekenhuis is gelopen, in de lift heeft gestaan. Ik kan er niet bij.

Bezoekuur sinds vandaag afgeschaft. Ik snap dat wel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192314720
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En dit maakt ons als beroepsgroep tot de Jan lulletjes van het land. We laten nooit escaleren, voeren geen harde actie, gaan niet 100% staken want dan lijdt de groep die er helemaal niks aan kan doen: onze cliënten/patiënten eronder.

In jouw geval is nu afweging: de extra stress en drukte van je cliënten, of gezondheidsrisico voor jezelf?
[..]

En dit. Het signaal ligt toch zeker al bij je WG he? En vergeet je OR niet. Dit gaat ook om arbeidsomstandigheden.
Omdat je je laat vertegenwoordigen door vakbonden die een dubbele agenda hebben. Sorry hoor, maar als ik van baan verander wil ik er gewoon minimaal 20 procent bij, en daar heb ik geen vakbond voor nodig. Ik maak gewoon een businesscase waar ik vertel wat ik kost en wat ik oplever. Zouden medici ook moeten doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 28 maart 2020 @ 07:56:20 #166
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192315148
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tja... het is crisis.....

En nóg gaan mensen lekker op stap ‘want hen zal het vast niet overkomen’ ... onbegrijpelijk :X
Alsnog, geen bezoekuur is onmenselijk. Ik ben blij dat het ziekenhuis waar ik werk bezoek toestaat (1 bezoeker per dag, kortdurend).
pi_192316505
Heerlijk overzichtelijk wel op de SEH zonder hordes aan familie of vrienden.
pi_192316542
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:56 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Alsnog, geen bezoekuur is onmenselijk. Ik ben blij dat het ziekenhuis waar ik werk bezoek toestaat (1 bezoeker per dag, kortdurend).
Veel mensen begrijpen het wel enigszins.
Maar de mensen met afasie (die zich niet goed kunnen uiten), daarvoor zou ik het liefst een uitzondering maken. Maar goed dat gebeurt niet. Het is nu nog erger voor veel mensen om (chronisch) ziek te zijn.
pi_192316624
Bij ons ook 1 bezoeker per dag. Voor palliatieve patiënten is er een ander protocol, maar ben er niet zo erg in thuis omdat ik geen verpleegkundige ben.
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
pi_192317003
Hier verpleeghuis. Geen bezoek. Behalve als iemand terminaal is dan 2 bezoekers per dag. Maar nog geen corona onder bewoners. Kwestie van tijd denk ik, op andere locaties binnen onze organisatie is het al. En collega's hebben het al waarschijnlijk.. Ik vind het best spannend eigenlijk :o
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:04:28 #171
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192317181
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:51 schreef Magica het volgende:
Hier verpleeghuis. Geen bezoek. Behalve als iemand terminaal is dan 2 bezoekers per dag. Maar nog geen corona onder bewoners. Kwestie van tijd denk ik, op andere locaties binnen onze organisatie is het al. En collega's hebben het al waarschijnlijk.. Ik vind het best spannend eigenlijk :o
Verpleegtehuis is toch anders dan een ziekenhuis, vind ik.
Je moet er toch niet aan denken dat je een naaste mogelijk nooit meer ziet als zo iemand t ziekenhuis in draait?
pi_192317275
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:04 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Verpleegtehuis is toch anders dan een ziekenhuis, vind ik.
Je moet er toch niet aan denken dat je een naaste mogelijk nooit meer ziet als zo iemand t ziekenhuis in draait?
Nee dat is een nachtmerrie
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:44:22 #173
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192317755
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:11 schreef Magica het volgende:

[..]

Nee dat is een nachtmerrie
Je mag tegenwoordig ook al niet meer helpen met de laatste wassing en opbaren, dus als een naaste t ziekenhuis in draait is dat mogelijk écht de laatste keer dat je iemand ziet.
  zondag 29 maart 2020 @ 14:08:21 #174
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_192336490
Vanavond m'n tweede dienst op onze 'extra' Corona-IC. Het is heftig, maar voornamelijk omdat je in een 'andere' functie en omgeving werkt. Dus even wennen aan de taken en logistiek.
pi_192336548
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:52 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dat is onmenselijk. :X Wat een hel zeg. Straks willen patiënten niet meer naar het ziekenhuis, met zulke protocollen.
Ik ben het absoluut met je eens: het IS onmenselijk, maar helaas óók een must.
Er wordt hier echt niet te makkelijk over gedaan, maar het is gewoon bittere noodzaak, om dit virus zoveel mogelijk te beperken. Er is niemand, geen enkel mens, die deze maatregel wil, maar het kan niet anders...
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 29 maart 2020 @ 14:49:18 #176
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192336956
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:13 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Ik ben het absoluut met je eens: het IS onmenselijk, maar helaas óók een must.
Er wordt hier echt niet te makkelijk over gedaan, maar het is gewoon bittere noodzaak, om dit virus zoveel mogelijk te beperken. Er is niemand, geen enkel mens, die deze maatregel wil, maar het kan niet anders...
We zijn bezig met flatten the curve, niet met het vermijden van alle besmettingen.
Bezoek in beperkte mate moet dus gewoon kunnen, met beschermende kleding of andere beschermende maatregelen.

Het is geen ebola he? En uiteindelijk moet 60% van de bevolking hier weerstand tegen hebben. In afwezigheid van een vaccin gaat het opbouwen van weerstand niet via nul besmettingen.
pi_192337001
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:49 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

We zijn bezig met flatten the curve, niet met het vermijden van alle besmettingen.
Bezoek in beperkte mate moet dus gewoon kunnen, met beschermende kleding of andere beschermende maatregelen.

Het is geen ebola he? En uiteindelijk moet 60% van de bevolking hier weerstand tegen hebben. In afwezigheid van een vaccin gaat het opbouwen van weerstand niet via nul besmettingen.
Lees mijn bericht nog eens, ik zei heel bewust "beperken", niet vermijden.
Door het feit dat we te weinig testmateriaal hebben, kun je het bezoek niet testen en dus vormen zij een (in dit geval) onnodig risico voor het verzorgend personeel imho.
Je wil echt niet dat het verzorgend personeel dit virus krijgt, want hoe minder handen aan het bed, des te minder patienten dit gaan overleven (en dit zeg ik nu even heel zwart-wit).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 29 maart 2020 @ 14:57:05 #178
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192337036
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:53 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Lees mijn bericht nog eens, ik zei heel bewust "beperken", niet vermijden.
Door het feit dat we te weinig testmateriaal hebben, kun je het bezoek niet testen en dus vormen zij een (in dit geval) onnodig risico voor het verzorgend personeel imho.
Je wil echt niet dat het verzorgend personeel dit virus krijgt, want hoe minder handen aan het bed, des te minder patienten dit gaan overleven (en dit zeg ik nu even heel zwart-wit).
Ik zie mijn collega's toch echt in beschermende kleding op de gang lopen. Tevens weet iedereen in het ziekenhuis welke afdelingen de corona-afdelingen zijn én houdt iedereen in het ziekenhuis zich aan de 1,5 m afstand. Deuren gaan automatisch, liftknopjes druk je in met je elleboog.
pi_192337109
En dan nog steeds zul je je bewust moeten zijn en blijven van de risico's. We weten wat een Ebola doet, we weten echter nog lang niet waarom de ene persoon, jong en zonder gezondheidsklachten, overlijd aan Corona en ook zó snel (o.a. meisje van 16 in Frankrijk), en de andere persoon (oudere) er met slechts een kuchje doorheen 'wandelt'. Dat maakt het zo gevaarlijk.

En ja, verzorgend personeel draagt beschermende kleding, maar waarom zou je nog méér risico binnenhalen in de vorm van niet-getest bezoek?
Hierin ben ik het totaal met je oneens (let's agree to disagree ;) ), hoe onmenselijk deze maatregel ook is, het is naar mijn mening echt nodig.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_192337466
Zit zelf in de ietwat lastige situatie dat mn vrouw nog 1,5 maand te gaan heeft en ik moet gaan ondersteunen op afdelingen waar corona heerst. Niet primair proces, maar helpen ondersteunen.
Werk wel ook in het primair proces, maar daar is (in theorie) geen Corona.

Corona is vooralsnog niet overdraagbaar op ongeboren kindjes, maar ik ben bang dat een van ons, of beiden, rond de geboorte ziek zal zijn. In het algemeen hebben we geen leuke/zorgeloze eerste zwangerschap en mn vrouw ziet op tegen de bevalling.

Ik zit te denken om voor te stellen dat ik tot 14 dagen voor de geplande datum op locatie ondersteun en daarna op afstand (telefoontjes, documentatie, enz). Als ik ziek wordt, dan tenminste niet in de laatste twee weken, is het idee.

Wat vinden jullie wijsheid?
pi_192337529
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:25 schreef Poolbal het volgende:
Zit zelf in de ietwat lastige situatie dat mn vrouw nog 1,5 maand te gaan heeft en ik moet gaan ondersteunen op afdelingen waar corona heerst. Niet primair proces, maar helpen ondersteunen.
Werk wel ook in het primair proces, maar daar is (in theorie) geen Corona.

Corona is vooralsnog niet overdraagbaar op ongeboren kindjes, maar ik ben bang dat een van ons, of beiden, rond de geboorte ziek zal zijn. In het algemeen hebben we geen leuke/zorgeloze eerste zwangerschap en mn vrouw ziet op tegen de bevalling.

Ik zit te denken om voor te stellen dat ik tot 14 dagen voor de geplande datum op locatie ondersteun en daarna op afstand (telefoontjes, documentatie, enz). Als ik ziek wordt, dan tenminste niet in de laatste twee weken, is het idee.

Wat vinden jullie wijsheid?
wordt hier geen rekening mee gehouden?

mijn vrouw is 34 weken zwanger, mooi niet dat ik ga helpen op een corona afdeling als dit wordt gevraagd. ga geen (extra) risico lopen de bevalling te moeten missen, of ziekte mee te nemen naar huis
hardcoholic
  zondag 29 maart 2020 @ 15:35:53 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192337634
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:25 schreef Poolbal het volgende:
Zit zelf in de ietwat lastige situatie dat mn vrouw nog 1,5 maand te gaan heeft en ik moet gaan ondersteunen op afdelingen waar corona heerst. Niet primair proces, maar helpen ondersteunen.
Werk wel ook in het primair proces, maar daar is (in theorie) geen Corona.

Corona is vooralsnog niet overdraagbaar op ongeboren kindjes, maar ik ben bang dat een van ons, of beiden, rond de geboorte ziek zal zijn. In het algemeen hebben we geen leuke/zorgeloze eerste zwangerschap en mn vrouw ziet op tegen de bevalling.

Ik zit te denken om voor te stellen dat ik tot 14 dagen voor de geplande datum op locatie ondersteun en daarna op afstand (telefoontjes, documentatie, enz). Als ik ziek wordt, dan tenminste niet in de laatste twee weken, is het idee.

Wat vinden jullie wijsheid?
Je zorgen uiten bij je werkgever/leidinggevende en een redelijk voorstel doen daar hoe je het wilt oplossen :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192337699
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 19:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Morgen eerste werkdag in het ziekenhuis. Benieuwd wat op me afkomt in deze 12 uurs dienst.
Ik kom te werken op een afdeling met Corona verdachte patiënten óf de afdeling met bewezen besmette mensen. Inpaktijd dus.
is het al een gekkenhuis op die afdeling of komt dat nog?
pi_192337762
Gisteren via een kennis begrepen dat sollicitatie gesprekken "even stil liggen" ivm corona risico.
Laat de zoon van die kennis nou net klaar zijn met HBO-V en graag in ziekenhuis aan de slag willen :')

moet niet gekker worden
hardcoholic
pi_192338103
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:44 schreef Ferdii het volgende:
Gisteren via een kennis begrepen dat sollicitatie gesprekken "even stil liggen" ivm corona risico.
Laat de zoon van die kennis nou net klaar zijn met HBO-V en graag in ziekenhuis aan de slag willen :')

moet niet gekker worden
Woon je in een regio waar de nood nog niet aan de man is? Hier werd gewoon een open vacature
geplaatst. Als je ook maar iets van opleiding of ervaring in de zorg had werd je gevraagd te solliciteren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192338110
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Woon je in een regio waar de nood nog niet aan de man is? Hier werd gewoon een open vacature
geplaatst. Als je ook maar iets van opleiding of ervaring in de zorg had werd je gevraagd te solliciteren.
volgens mij is dat overal in nederland, daarom vind ik de reactie van het ziekenhuis ook zo absurd :D
hardcoholic
pi_192338180
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Je zorgen uiten bij je werkgever/leidinggevende en een redelijk voorstel doen daar hoe je het wilt oplossen :)
Reactie van leidinggevenden en ook wel collega's is dat ook van zwangere medewerksters in het primaire proces wordt gevraagd te blijven werken, want zij zijn - wat betreft corona - geen risicogroep. Werkgever kan wel uit coulance met zwangere medewerker afspraken maken.

Als ondersteuning voelt het dan niet heel sociaal om me afzijdig te houden. Maar het is best redelijk om richting geboorte te vragen op afstand te helpen, niet?
pi_192338203
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:40 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

is het al een gekkenhuis op die afdeling of komt dat nog?
Vorige week was het gekkenhuis (collega van de IC vertelde dat hij op een gegeven moment alleen beadem plekken had op de SEH en toen echt aan de nationale noodbel heeft getrokken. Toen werden er landelijk snel patiënten overgenomen).

Ik had een redelijk drukke dag. Ik heb gewerkt op de COVID verdachte afdeling, die grenst aan de bewezen besmette afdeling. Daar begon men uit te puilen dus gisteren hebben wij onze patiënten verhuisd naar een lege afdeling.

Het was rustig qua bezetting, best wat bedden over en de patiënten hebben laag complexe zorgvragen. Veel saturaties meten en goochelen met liters zuurstof.

Iedereen verwacht wel dat dit de stilte voor de storm is en dat de komende weken druk gaan worden.

Maar gisteren was ik dus én nieuw, én mijn collega’s wisten ook niet altijd waar spullen lagen of wat we nu het beste als eerste konden doen. En toen bleek ik met mijn badge geen bellen uit te kunnen zetten, terwijl ik wel zowat als enige in de medicijnkamer en opiatenkast kon op onze nieuwe afdeling. Iets met rechten :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 29 maart 2020 @ 16:31:00 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192338449
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:12 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Reactie van leidinggevenden en ook wel collega's is dat ook van zwangere medewerksters in het primaire proces wordt gevraagd te blijven werken, want zij zijn - wat betreft corona - geen risicogroep. Werkgever kan wel uit coulance met zwangere medewerker afspraken maken.

Als ondersteuning voelt het dan niet heel sociaal om me afzijdig te houden. Maar het is best redelijk om richting geboorte te vragen op afstand te helpen, niet?
Vind ik wel redelijk ja, Zou dit lekker voorleggen en anders vakantie opnemen oid als je het niet op een redelijke wijze voor elkaar krijgt.
Tuurlijk is met de wijsheid van nu de zwangerschap geen reden om voorzichtiger te zijn, echter wil je niet besmet worden of ziek zijn rond de bevalling gezien alle belasting die dat op lijf van beide ouders al is zonder corona-infectie.

Wat anderen al eerder zeiden, let op hoe je werkgever nu in deze tijden met jou als personeel omgaat, dan weet je precies wat je voor ze waard bent en welke werkgever je wel of juist niet wilt hebben als je de keuze hebt als werknemer ;)

Ik werk sinds één maand niet meer voor een zorginstelling en als ik nu zie en hoor hoe mijn ex-collega's behandeld worden. Ik vind het echt debiel en ben ongelooflijk blij daar weg te zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 29 maart 2020 @ 16:32:12 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192338461
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Vorige week was het gekkenhuis (collega van de IC vertelde dat hij op een gegeven moment alleen beadem plekken had op de SEH en toen echt aan de nationale noodbel heeft getrokken. Toen werden er landelijk snel patiënten overgenomen).

Ik had een redelijk drukke dag. Ik heb gewerkt op de COVID verdachte afdeling, die grenst aan de bewezen besmette afdeling. Daar begon men uit te puilen dus gisteren hebben wij onze patiënten verhuisd naar een lege afdeling.

Het was rustig qua bezetting, best wat bedden over en de patiënten hebben laag complexe zorgvragen. Veel saturaties meten en goochelen met liters zuurstof.

Iedereen verwacht wel dat dit de stilte voor de storm is en dat de komende weken druk gaan worden.

Maar gisteren was ik dus én nieuw, én mijn collega’s wisten ook niet altijd waar spullen lagen of wat we nu het beste als eerste konden doen. En toen bleek ik met mijn badge geen bellen uit te kunnen zetten, terwijl ik wel zowat als enige in de medicijnkamer en opiatenkast kon op onze nieuwe afdeling. Iets met rechten :)
Was er wel een mogelijkheid om rechten uit te delen/te fixen in het weekend?

Succes verder, benieuwd naar je ervaringen. Idiote tijden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192338548
Thanks Molo. Mochten anderen wat anders vinden hoor ik het graag! Vakantie opnemen gaat niet gehonoreerd worden overigens, maar ik hoop mn voorstel wel.
  zondag 29 maart 2020 @ 16:42:13 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192338591
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:39 schreef Poolbal het volgende:
Thanks Molo. Mochten anderen wat anders vinden hoor ik het graag! Vakantie opnemen gaat niet gehonoreerd worden overigens, maar ik hoop mn voorstel wel.
Leg je situatie en je zorgen goed uit, in de breedte ervan. Want je maakt je zo te lezen zorgen over je belastbaarheid en draagkracht rondom en vooral ook na de bevalling. Veel werkgevers, zeker in deze tijden, zijn daar niet zo mee bezig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192338598
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:39 schreef Poolbal het volgende:
Thanks Molo. Mochten anderen wat anders vinden hoor ik het graag! Vakantie opnemen gaat niet gehonoreerd worden overigens, maar ik hoop mn voorstel wel.
Ook niet na de bevalling? zegt imo genoeg over je werkgever. Reden genoeg om te (dreigen) met zoeken andere baan. je kan overal aan de slag nu :P

ik heb zonder problemen 3 weken vrij nadat onze 2de is geboren.
hardcoholic
pi_192338741
Had wel +2 weken vakantie na bevalling. Maar dat was voor dit en er kan gevraagd worden om opgenomen vakantie/verlof te annuleren als je een bedrijfskritische functie hebt, daar val ik nu onder.

Wil absoluut niet weg, ben er net een half jaar en het was een prachtige stap met veel mogelijkheden tot ontwikkeling. Maar kind gaat voor natuurlijk. Als ze niet op mijn voorstel in gaan dan is het jammer voor ze.
pi_192339030
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Vorige week was het gekkenhuis (collega van de IC vertelde dat hij op een gegeven moment alleen beadem plekken had op de SEH en toen echt aan de nationale noodbel heeft getrokken. Toen werden er landelijk snel patiënten overgenomen).

Ik had een redelijk drukke dag. Ik heb gewerkt op de COVID verdachte afdeling, die grenst aan de bewezen besmette afdeling. Daar begon men uit te puilen dus gisteren hebben wij onze patiënten verhuisd naar een lege afdeling.

Het was rustig qua bezetting, best wat bedden over en de patiënten hebben laag complexe zorgvragen. Veel saturaties meten en goochelen met liters zuurstof.

Iedereen verwacht wel dat dit de stilte voor de storm is en dat de komende weken druk gaan worden.

Maar gisteren was ik dus én nieuw, én mijn collega’s wisten ook niet altijd waar spullen lagen of wat we nu het beste als eerste konden doen. En toen bleek ik met mijn badge geen bellen uit te kunnen zetten, terwijl ik wel zowat als enige in de medicijnkamer en opiatenkast kon op onze nieuwe afdeling. Iets met rechten :)
bedankt. interessant.
pi_192339380
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Was er wel een mogelijkheid om rechten uit te delen/te fixen in het weekend?

Succes verder, benieuwd naar je ervaringen. Idiote tijden
Toen ik wegging was het medicijngebeuren geregeld. Wel handig.
En als ik het mag geloven krijgt mijn badge maandag een update zodat die ook doet wat hij moet doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192342834
Ik werk in de gehandicaptenzorg, inmiddels is de locatie gesloten, geen dagbesteding, geen bezoek. Het heeft heel veel impact. Er wordt veel gevraagd "wanneer gaat Corona weg?" Heel sneu als een deel amper snapt wat Corona is, en de anderen gewend zijn zelf op pad te gaan, naar de winkel, naar de sociale werkplaats en niks mag meer.
We proberen nu iets van dagbesteding zelf te regelen, maar ze mogen niet helpen met eten koken, dus dingen als koekjes of taart maken, kan al niet. En we hebben een behoorlijk beperkte bezetting voor een leuke dagbesteding.
We hebben wel handschoenen, regelen we altijd zelf (hadden we al voor tanden poetsen) en er is 1 noodpakket voor als we een verdacht geval hebben.
We zijn niet heel medisch geschoold, dus als er echt een Corona-besmetting is, is dat wel heel spannend. Normaal gaan cliënten echt (tijdelijk) medische verpleging naar een verpleeglocatie...
Het is wel een dingetje als ze niet meer de kamer af mogen, dat zijn ze niet gewend en is ze ook moeilijk bij te brengen.
pi_192388559
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
Al de tweede bos bloemen deze week O+
Naast dit krijgen jullie ook allerlei zaken van bedrijven nu voor zowel medewerkers als bewoners.

Vorige week 2 bossen bloemen. Morgen een lading aardbeien en frambozen.
Vanuit Bavaria en Hooghout gratis ontsmettingsmiddel (6000 liter :X ).

Op abri's nu campagnes om zorgpersoneel te bedanken (welk bedrijf zit daar achter?).

Overigens ook net bericht gehad dat de rijksoverheid de complete inkoop en distributie van PPE heeft overgenomen. Medeco mag geen mondkapjes en handschoenen meer verkopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192388619
Score hier na twee dagen: klein flesje handcréme van een chique merk en een appel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 1 april 2020 @ 14:00:05 #200
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192390911
Hier werden muffins uitgedeeld. :9
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')